×

بهترین پیانیست های جهان

 Leif Ove Andsnes ( 1970 )

پیانیست نروژی که به عنوان یکی از بهترین پیانیست های جهان در حال حاضر شناخته می‌شود و نام خود را در بین بزرگترین پیانیست‌های جهان به ثبت رسانده است. از جمله بهترین قطعات ضبط شده توسط این پیانیست Beethoven’s Piano Concertos همراه با ارکستر Mahler Chamber می‌باشد. دستان این پیانیست بروی پیانو بازی می کند.

منتقد مجله Gramophone اجراهای این پیانیست را به عنوان دستاوردی خارق العاده نام برده است.

Leif Ove Andsnes
Leif Ove Andsnes

Martha Argerich ( 1941 )

استعداد خارق‌العاده این پیانیست آرژانتینی یعنی Martha Argerich در سال ۱۹۶۴، وی را در سن ۲۴ سالگی برنده مسابقات بین المللی Chopin کرد. این پیانیست اکنون به عنوان بزرگترین پیانیست زنده جهان شناخته شده و بلیط کنسرت‌های او تنها در چند دقیقه به فروش می‌روند.

Martha-Argerich
Martha Argerich

Claudio Arrau ( 1903 – ۱۹۹۱)

گفته می‌شود که این پیانیست بزرگ اهل شیلی قبل از خواندن کلمات، موسیقی می‌خواند. طولی نکشید که وی مشغول به نواختن آثاری مانند اتودهای Liszt شد. این پیانیست بیشتر به دلیل تفسیرهای قطعات بتهوون شناخته شده است.

رهبر ارکستر افسانه‌ای Colin Davis گفته صدای پیانو Arrau فوق‌العاده  و کاملا منحصربه فرد است. همچنین می‌گوید موسیقی Arrau به نوعی جلوه می‌کند که هیچکس نمی‌تواند آن را اجرا کند.

Claudio Arrau
Claudio Arrau

Vladimir Ashkenazy ( 1937 )

Ashkenazy یکی از وزنه‌های سنگین موسیقی کلاسیک در دنیا به شمار می‌رود. وی که در روسیه متولد شده، هم اکنون تابعیت ایسلند و سوئیس داشته و به عنوان یک پانیست و رهبر ارکستر در سراسر جهان در حال فعالیت است. در سال ۱۹۶۲ این پیانیست برنده مسابقات بین المللی چایکوفسکی شد و سال بعد جماهیر شوروی را ترک کرد و به لندن نقل مکان کرد. واقعا که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین پیانیست های جهان شمرد.

فهرست ضبط‌های وی شامل Rachmaninov و Chopin، کنسرت‌های پیانوی Mozart، سوناتای کامل Beethoven و آثاری از Scriabin ، Prokfiev و Brahms است. وی با بزرگترین رهبران ارکستر یعنی Georg Solti ، Zubin Mehta و Bernard Haitink در قرن ۲۰ همکاری کرده است.

Vladimir Ashkenazy
Vladimir Ashkenazy

Daniel Barenboim ( 1942 ) یکی از بهترین پیانیست های جهان

در سال ۲۰۱۲، Ban Ki-moon ،Haile Gebrselassie و Doreen Lawrence رهبر ارکستر به پیانیست اسرائیلی _ آرژانتینی Daniel Barenboim موقعی که پرچم المپیک را در استادیوم لندن حمل می‌کردند به یکدیگر ملحق شدند.

شهرت بین المللی Barenboim’ به دلیل بخشی از فعالیت‌های او با ارکستر West-Eastern Divan است که همراه با نوازندگان سراسر خاورمیانه تشکیل شد.

Daniel Barenboim
Daniel Barenboim

Ludwig van Beethoven ( 1770 – ۱۸۲۷ )

یکی از هم دوره‌های این پیانیست برجسته Carl Ludwig Junker می‌گوید: نواختن بتهوون با روش‌های معمول نوازندگی پیانو متفاوت است، به طوری که به نظر می‌رسد راه کاملا جدید را برای خود در نظر گرفته است.

ممکن است هیچ ضبطی از اجراهای بتهوون وجود نداشته باشد اما تاثیر موسیقی وی در کتاب‌های مختلف قابل رویت است. شخصی که بیشتر به عنوان آهنگساز از او یاد می‌شود، به دلیل استفاده از لگاتو و تن صدای منحصر به فرد خود مورد تحسین همگان قرار گرفته است.

Ludwig van Beethoven
Ludwig van Beethoven

Alfred Brendel ( 1931 )

از جلمه سخنان این پیانیست مشهور: اگر من به یک سنت تعلق دارم، این سنت است که باعث می شود تا قطعه به نوازنده بگوید چه کاری را باید و چه کاری را نباید انجام دهد. وی به دلیل تفسیر های زیبا از Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Brahms و Liszt مورد تحسین واقع شده است.

Alfred Brendel
Alfred Brendel

Frédéric Chopin ( 1810 – ۱۸۴۹ )

مشهورترین آهنگساز لهستان و یکی از بزرگترین پیانو نوازان در زمان خود بود. اکثریت کارهای وی در زمینه تکنوازی پیانو بوده است. اولین ضبط صدای پیانو مربوط به سال ۱۸۶۰ است و اگر چه ضبطی از او وجود ندارد، نوازندگان معاصر در رابطه با این نوازنده می گویند: Chopin یک مکتب پیانو و مدرسه آهنگسازی منحصر به فرد است.

Frédéric Chopin
Frédéric Chopin

Glenn Gould ( 1932 – ۱۹۸۲ )

اگر پیانیستی وجود داشته باشد که طرفداران موسیقی کلاسیک را به دسته‌های مختلف تقسیم کند، او Glenn Gould است که تاثیر بسزایی بر موسیقی کلاسیک داشته است.

این پیانیست کانادایی بیشتر به خاطر اجرای موسیقی J.S. Bach و به خصوص The Goldberg Variations مشهور است. همچنین وی به دلیل زمزمه هنگام نواختن بر روی یک صندلی کوچک در تمامی کنسرت‌هایش شهرت دارد.

Glenn Gould
Glenn Gould

Myra Hess ( 1890 – ۱۹۶۵ )

Dame Myra Hess، نه به خاطر بورسیه تحصیلی آکادمی سلطنتی در سن ۱۲ سالگی و نه برای اجرا در کنار رهبر ارکستر افسانه‌ای Sir Thomas Beecham در سن ۱۷ سالگی بلکه به دلیل سری کنسرت‌های او در گالری ملی جنگ جهانی دوم شهرت دارد.

در طول جنگ، اماکن موسیقی لندن بسته بودند تا در صورت اصابت بمب از تلفات جانی جلوگیری کنند. Hess ایده استفاده از Gallery را ارائه کرد. مجموعه اجراهای وی به مدت ۶ سال و نیم اجرا شد و خود Hess در ۱۵۰ مورد از این اجراها به نوازندگی پرداخت.

Myra Hess
Myra Hess

Josef Hofmann (1876-1957)

این نوازنده یک کودک حیرت انگیز لهستانی بود که در سن ۱۲ سالگی در کنار Moritz Moszkowski و Anton Rubinstein به تحصیل پرداخت و در سن ۱۸ سالگی کار حرفه ای خود را از سر گرفت. سرانجام به ایلات متحده رفت و مدیر موسسه موسیقی Curtis شد. تکنیک خاص Hofmann ، وی را به یکی از بهترین پیانیست های زمان خود تبدیل کرد ، رنگ آمیزی تونال و حساسیت و ویژگی های خاص نوازندگی، کیفیت صدای ملودیک و کامل از جمله موارد برجسته در کار این نوازنده حرفه ای بوده است. تعداد کمی رکورد استودیویی از این نوازنده وجود دارد و رپرتوار هافمن بر قطعات نوازندگانی همچون Chopin ، Beethoven, Schumann, Liszt و virtuoso تاکید داشته است.

Murray Perahia (b. 1947)

شنیده ها حاکی از این است که این نوازنده برای مسابقات Leeds نام نویسی کرده و در بین رقبای آمریکایی خود به رقابت پرداخته است. وی که شاگرد Mieczysaw Horszowski بود و به دلیل سبک خاص و ویژگی های بارز در نوازندگی برنده مسابقه Chopin’s Piano Concerto شد.

Wilhelm Kempff (1895-1991)

هسته رپرتوار این نوازنده بر اساس موسیقی سنتی آلمان _ Bach, Mozart, Beethoven, Schumann, Brahms بود اما Wilhelm Kempff به جای یک اجرای رسمی بیشتر بداهه نوازی می کرد. ظرافت نوازندگی Kempff که دارای حس و حال متمایز و اکسپرشن منحصر بفرد بود و سبک وی باعث شد تا نوازندگان بسیاری بر روی نحوه نوازندگی خود دقت بیشتری بخرج دهند. علاوه بر موسیقی آلمانی ، رپرتوار وی شامل Chopin ، Liszt ، برخی قطعات Fauré ، و برخی از رکورد های مورد علاقه وی یعنی قطعات Bach بوده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “بهترین پیانیست های جهان
  • آذر ۸, ۱۴۰۰ at ۲:۰۴ ب٫ظ

    عالیییی ولی چرا raha rezaei v رو نزاشتید به هوای اون اومدم

    پاسخ
  • آذر ۸, ۱۴۰۰ at ۲:۰۴ ب٫ظ

    عالیییی ولی چرا بتهون رو نگذاشتید؟

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *