×

بهترین پلاگین ها برای گیتار

پلاگین‌های مدلینگ امپلی فایر گیتار تعداد زیادی از امپلی فایرهای وینتیج و مدرن گیتار را در کنار مقدار زیادی افکت در اختیار شما می‌گذارند. بیش از این، آن‌ها به شما امکان کنترل مدل و نحوه قرارگیری میکروفون مجازی را می‌دهند؛ بنابراین می‌توانید قبل از فشار دادن دکمه ضبط، واقعاً صدای خود را امتحان کنید. با داشتن یکی از این پلاگین‌ها در استدیو مجازی خود، برای هر وضعیت ضبط که به مشکل بخورد، آماده خواهید بود. و از همه مهم‌تر، شما می‌توانید امپلی فایرهای مجازی خود را حتی پس از اتمام ضبط تغییر دهید. صحبت از انعطاف پذیری است. در این‌جا برخی از گزینه‌های مجله سازکالا برای بهترین پلاگین های گیتار آورده شده است.

Neural DSP 2020 Bundle

بهترین پلاگین ها برای گیتار

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات سال ۲۰۲۰ برای نوازندگان گیتار الکتریک و گیتار بیس، عرضه شدن سری پلاگین‌های Neural DSP به به بازار بود. این پلاگین‌ها برای آرتیست‌های مختلف و مطرحی ساخته شده‌اند. برای مثال برای بند gojira و گیتاریست معروف پلینی در این باندل پلاگین‌های شخصی وجود دارد.

این پلاگین‌ها از داینامیک بی نظیری برخوردار هستند تا از رغبای خود فاصله زیادی داشته باشند. با داشتن پریست‌های متعدد و کیفیت بالای صدا این پلاگین می‌تواند بهترین انتخاب برای استدیوی مجازی شما باشد تا با بهترین کیفیت ممکن به ضبط و تمرین بپردازید

IK Multimedia AmpliTube MAX Bundle

amplitube یکی از بهترین پلاگین ها برای گیتار

AmpliTube IK Multimedia برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و همچنان معرفی مدل‌های جدید آن ادامه دارد. گیتاریست‌ها آن را بخاطر پاسخ داینامیک، آمپ مانند و شبیه سازی اتاق واقع در کابین، با صدایی واقعی، دوست دارند. بسته MAX شامل مدل‌های نقطه‌ای ۸۰ آمپر، ۹۲ کابینت، ۲۹ اسپیکر، ۱۹ میکروفون و ۲۴ افکت رک است.

همچنین می‌توانید مدل‌های اضافی را از فروشگاه سفارشی AmpliTube بارگیری کنید. این‌ها نیز مدل‌های عمومی نیستند – امپلی فایر و افکت‌های موجود در AmpliTube بر اساس تجهیزات پرفروش از Mesa / Boogie ،Fender ،Ampeg ،Orange Soldano ،Carvin ،Engl ،Wampler Pedals ،T-Rex ،Seymour Duncan ،Morley ،ZVex ،Dr. Z Amplification ،Fulltone ،Groove Tubes و موارد دیگر می‌باشد.
پلاگین‌های مدلینگ امپلی فایر گیتار تعداد زیادی از امپلی فایرهای وینتیج و مدرن گیتار را در کنار مقدار زیادی افکت در اختیار شما می‌گذارد. بیش از این، آن‌ها به شما امکان کنترل مدل و نحوه قرارگیری میکروفون مجازی را می‌دهند، بنابراین می‌توانید قبل از فشار دادن دکمه ضبط، صدای خود را امتحان کنید.

با داشتن یکی از این پلاگین‌ها در استدیو مجازی خود، برای هر وضعیت ضبط که به مشکل بخورد، آماده خواهید بود. و از همه مهم‌تر، شما می‌توانید امپلی فایرهای مجازی خود را حتی پس از اتمام ضبط تغییر دهید. صحبت از انعطاف پذیری است. در این‌جا برخی از بهترین پلاگین های گیتار آورده شده است.

stl tonality

بهترین پلاگین ها برای گیتار stl tonality است

یکی از بهترین پلاگین ها برای گیتار، برای سبک های راک و متال پلاگین stl tonality است. این پلاگین با داشتن چندین مدل هد آمپلی فایر، افکت و کابینت طیف وسیعی از صدا را در اختیار شما می‌گذارد تا با سلیقه خود به آن شکل دهید. همچنین با داشتن قابلیت IR loader شما می‌توانید هر تعداد که بخواهید به این پلاگین فایل‌های شبیه ساز کبینت اسپیکر اضافه کنید. در این محصول یک پلاگین شخصی سازی شده برای اندی جیمز وجود دارد و برای طرفداران این گیتاریست قطعا لذت بخش است که از صداهایی شبیه به صدای گیتار اندی جیمز برخوردار باشند.

Positive Grid BIAS Amp 2 Pro and BIAS FX 2 Pro

Positive Grid BIAS Amp 2 Pro and BIAS FX 2 Pro

سفارشی سازی گسترده پلاگین‌های Positive Grid’s BIAS آن‌ها را برای افراد علاقه مند به تن‌های مختلف، مناسب می‌کند. BIAS Amp 2 Pro کنترل کامل بر روی ۳۶ مدل امپلی فایر معتبر خود را برای شما فراهم می‌کند.

تیوب‌های مجازی، پری امپلی فایر، ترانسفورماتور، استک‌های صدا، کابینت و میکروفون هر امپ قابل تعویض هستند که ساخت آهنگ‌های بی‌نظیر گیتار را آسان می‌کند. برای وارد کردن IR های اکسترنال کابین گیتار می‌توانید از بارگذار پاسخ ضربه درون آن نیز استفاده کنید.

شبکه ای در این سیستم قرار دارد که هر جنبه امپ را با جزئیات، جزء به جزء مدل سازی می‌کند. این دقیق‌ترین مدلسازی است که پیدا خواهید کرد. و اگر می‌خواهید استامپ باکس‌ها با مدل‌های امپ شما همراه باشد، افکت BIAS FX 2 Pro 115، ۱۴ پردازنده رک مجازی و ۶۰ امپ مدلینگ را در BIAS Amp 2 Pro ادغام می‌کند. FYI: Tosin Abasi از Animals as Leaders یکی از طرفداران بسیار زیاد پلاگین‌های Positive Grid’s BIAS است.

Line 6 Helix Native

Line6-Helix-Native

لاین ۶ و مدلسازی امپ گیتار به مدت طولانی است که وجود دارد و پلاگین Helix Native فناوری پیشرفته مدل سازی خود را در یک راه حل نرم افزاری قرار می‌دهد. Helix Native با بهره گیری از روند مدل سازی تحسین شده HX، تن و واکنش‌های پری امپلی فایرهای کلاسیک تیوب و کابینت اسپیکرها، پردازنده‌های افکت و حتی میکروفون‌های استودیویی را به طور دقیق به تصویر می‌کشد.

این یک راه حل جامع برای تولید هر نوع صدای گیتار است که شما در داخل نرم افزار تولیدی خود به آن نیاز دارید؛ و اگر پردازنده Helix را نیز دارید، می‌توانید از پیش تنظیمات تن صدای دلخواه خود را بین سخت افزار و نرم افزار خود جابجا کنید.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید دقیقاً همان آهنگ‌های گیتار روی صحنه را که در میکس‌های خود استفاده کنید، پلاگین Helix Native همراه با پردازنده Helix این امکان را همواره برای شما فراهم می‌کند.

در ادامه مقاله بهترین پلاگین ها برای گیتار با ما همراه باشید.

Native Instruments Guitar Rig 5

Guitar-Rig5

Guitar Rig (قابل یافت در مجموعه نرم افزار Komplete 12) به دلیل امپلی فایر دقیق و مدل‌سازی افکت‌ها، قابلیت انعطاف پذیری زیاد صدا و همچنین ارائه گزینه‌های زیادی برای مسیریابی سیگنال، قرار دادن میکروفون مجازی و پردازش پس افکت، شهرت زیادی کسب کرده است. Guitar Rig 5 این روند را ادامه داده و گزینه‌های صوتی بیش از هر زمان دیگری را ارائه می‌دهد.

در کل شما ۱۷ مدل امپ، ۲۷ کابینت اسپیکر مدل شده و ۵۴ افکت خواهید دید. همچنین می‌توانید تمام ابزارهای دوستانه‌ای را که کاربران Guitar Rig از آن‌ها قدردانی می‌کنند، پیدا کنید. از جمله لوپ سازی داخلی برای فایل‌های صوتی، ضبط کننده ایده‌های آهنگ‌ها، تنظیم کننده و پشتیبانی از سطوح کنترل خارجی روی آن قرار دارد. Guitar Rig 5 به عنوان بخشی از مجموعه نرم افزار Native Instruments Komplete 12 در دسترس است.

Waves GTR3

waves-gtr3

Waves پیشرو در پلاگین‌های صوتی است، بنابراین جای تعجب نیست که پلاگین مدل سازی امپلی فایر گیتار آن‌ها کیفیت فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهد. Waves برای تحقق بخشیدن به دیدگاه خود، با شخصیت برجسته دنیای گیتار، پل رید اسمیت- که بوتیک گیتار و امپلی فایرهای وینتیج مورد علاقه خود را به مقر Waves آورد و در جریان مدل سازی و نظارت مداوم داشت، همکاری کرد.

در حقیقت وقتی Waves برای نمایش GTR اصلی به نمایشگاه‌های موسیقی آمدند، آن‌ها پل رید اسمیت را با خود آوردند! جدیدترین نسخه این پلاگین، GTR3، بیش از ۳۰ آمپلی فایر (از جمله ۹ مدل وینتیج) ، ۳۰ کابینت، ۲۵ استامپ باکس و شش میکروفون برتر استودیویی از نویمان، برونر، AEA ،Sennheiser ،RCA و بیشتر را در بر می‌گیرد.

Avid Eleven MK II

Eleven-Mkii

در سال ۲۰۰۸، Avid (که آن زمان Digidesign نامیده می‌شد) برای نشان دادن یازده پلاگین خود به نمایشگاه‌های موسیقی آمد و همه ما تحت تأثیر مدل‌های پری امپلی واقع گرایانه آن، به ویژه مدل‌های وینتیج قرار گرفتیم. اکنون در نسخه ۲، Eleven همچنان نرم افزار مدلسازی امپ مورد علاقه کاربران Pro Tools است.

Eleven MK II با ۳۳ امپ و ۱۵ کابینت اسپیکر برای ترکیب و مطابقت همراه است. یک سری پلاگین بی نهایت مفید که شامل فندرهای وینتیج، مارشال‌های کلاسیک، مسا / Boogies و Soldanos و Voxs و Bogners است. شما همچنین می‌توانید به یک سری از میکروفون‌های کلاس جهانی از جمله Shure SM57 ،Neumann U 87 و Royer R-121 دسترسی پیدا کنید.

PreSonus Ampire

Ampire یکی از بهترین پلاگین ها برای گیتار

با استفاده از فناوری State Modeling Space، پلاگین امپ و پدال بورد PreSonus Ampire به شما نه تنها لحن بلکه احساس اجرا از طریق یک پری امپ تیوب واقعی را نیز به شما القا می‌کند. State Space Modeling اساساً هر یک از اجزای جداگانه را در مدارهای پری امپ (مانند رزیستورها، خازن ها و غیره) مدلسازی می‌کند، رابطه صوتی بین هر جزء را تجزیه و تحلیل کرده و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر را با تغییر وضعیت هر جز تکرار می‌کند.

این یک روش پویا برای مدل‌سازی است که یک تجربه اجرا با پاسخگویی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند. PreSonus Ampire همراه با نرم افزار Studio One 4 Professional DAW شما ارائه می‌شود و همچنین برای خرید در قالب‌های پلاگین VST AU و AAX برای استفاده با سایر DAW ها به صورت جداگانه در دسترس است.

Waves CLA Guitars

CLA-Guitars

پلاگین CLA Guitars که با همکاری مهندس مشهور جهان Chris Lord Alge طراحی شده است، گردش کاری منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که بر اهداف صوتی شما متمرکز است. CLA Guitars به ​​جای این‌که مدل‌های امپ و افکت را برای جستجو و تجربه کردن به شما ارائه دهد، سه حالت امپ گیتار اصلی را ارائه می‌دهد – Clean ، Crunch و Heavy (گزینه بای پس نیز وجود دارد). پلاگین گیتارهای CLA از انواع تکنیک‌های پردازش استفاده می‌کند که کریس لرد-آلگ برای تولید موسیقی گیتار در استودیو مورد استفاده قرار داده.

Universal Audio UAD Powered Plug-ins

UAD یکی از بهترین پلاگین ها برای گیتار

اگر سخت افزار Universal Audio UAD-2 DSP Accelerator دارید، مانند کارت صدای Apollo یا Satellite DSP، پس می‌توانید با استفاده از قدرت آن، پردازش گسترده، صدای واقعی گیتار تولید کنید در حالی که پردازنده رایانه خود را برای سایر کارهای پردازش آزاد می‌گذارید.

با یک بسته پلاگین سفارشی UAD می‌توانید از طیف گسترده‌ای از پلاگین‌های مدل سازی گیتار، بیس و افکت‌ها مانند Fender ’55 Tweed Deluxe، پری امپ Diezel VH4، امپلی فایر باس Ampeg SVT-VR ، و بسیاری دیگر از تجهیزات را داشته باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *