×

بهترین سیستم های پرتابل اجرای زنده در سال ۲۰۲۲

یک سیستم public address (PA) برای هر نوع عملکردی ضروری است. این سیستم صدای شما را تقویت و پخش می‌کند تا بتوانید در میان جمعیت و در سرتاسر محل اجرا شنیده شوید. برای سال‌های متمادی، سیستم‌های PA ترکیب‌بندی‌های متعددی از جمله یک میکسر بوده که سیگنال‌های شما را یکپارچه کرده و به بلندگوها منتقل می‌کند. آن‌ها همیشه ضروری و مفید بوده‌اند، اما همیشه راحت‌ترین راه‌اندازی را نداشته اند. خوشبختانه امروزه بهترین سیستم های PA قابل حمل یا پرتابل برای موسیقی زنده راه حلی برای میکس و amplification برای اجرای عمومی را ارائه می‌دهند.


نحوه انتخاب یک سیستم PA پرتابل

نیازمندی های توان خروجی

یکی از اولین عواملی که باید در نظر گرفت توان خروجی است. این در نهایت به این معنی است که سیستم شما چه مقدار ولوم خروجی دارد. نیازها بر اساس اندازه محل برگزاری، تعداد افراد جمعیت و حتی داخل یا خارج بودن فضا متفاوت است. وات PA مورد نظر خود را بررسی کنید و همچنین جزئیات را با سازنده بررسی کنید. اغلب اوقات آن‌ها تخمینی را ارائه می‌دهند که سیستم آن‌ها چقدر برای یک gig مناسب است.

۱. Yamaha StagePas 1K

سیستم های پرتابل Yamaha StagePas 1K

ما به این واقعیت اشاره کردیم که اکثر PAهای قابل حمل برای استفاده بسیار ساده هستند و Yamaha StagePas 1K نمونه ای از آن است. این یک سیستم قدرتمند ۱۰۰۰ واتی شامل یک ساب ووفر ۱۲ اینچی و یک  line array با ۱۰ بلندگوی ۱.۵ اینچی است. این دستگاه دارای یک میکسر پنج کاناله با افکت‌های داخلی مانند Reverb است و حتی دارای اتصال بلوتوث است تا بتوانید صدا را مستقیماً از تلفن، تبلت یا لپ تاپ منتقل کنید.

۲. Mackie FreePlay LIVE – بهترین PA سبک وزن

سیستم های پرتابل Mackie FreePlay LIVE

این اسپیکر وزن بسیار کمی دارد و همچنین این سیستم PA قابل حمل کوچک، دارای دو ورودی و یک کانال کمکی سوم، یک درایور ۶ اینچی و دو توییتر است. با باتری داخلی قابل شارژ کار می‌کند و برای تک نوازانی که به تقویت صدا نیاز دارند عالی است.

۳. Roland Cube Street EX

سیستم های پرتابل Roland Cube Street EX

Roland Cube یکی از محبوب‌ترین آمپ‌های تمرینی برای گیتاریست‌ها است و اکنون در یک آمپ تمرینی و سیستم PA قابل حمل “ترکیب” شده است. این برای تقویت گیتار و وکال ایده آل است و صدا به لطف دو درایور ۸ اینچی و همچنین دو بلندگوی ۲ اینچی کاملاً چشمگیر است. Cube Street دارای دو ورودی میکروفن/ساز و ورودی line استریو برای اتصالات انعطاف پذیر است، و حتی دارای تیونر داخلی و مدل سازی آمپر COSM است.

در ادامه به برخی از بهترین سیستم های پرتابل در سال ۲۰۲۱ نیز اشاره می کنیم:

انتخاب سیستم های پرتابل قابل حمل آسان نیست. شما باید مخاطبان و مکان‌های موردنظر خود، نیازهای برق مورد انتظار، میزان پوشش سیستم را در نظر بگیرید و میزان وزنی را که می‌خواهید حمل کنید به همین صورت. با توجه به اینکه بازار امروز با محصولات مقرون به صرفه اشباع شده است، ممکن است تعیین اینکه آیا می‌خواهید با یک سیستم PA تک واحدی کار کنید یا  یک سیستم چند جزئی فوق العاده قدرتمند بدست آورید دشوار باشد.

داشتن بزرگترین و قدرتمندترین تنظیمات روی استیج فوق العاده است مگر اینکه سیستم مناسبی برای آن محل مخصوص برگزاری نباشد. همانطور که اکثر موسیقیدانان اهل اجرای زنده می‌توانند به شما بگویند، وقتی صحبت از سیستم های پرتابل می شود، سیستم بزرگتر همیشه بهتر نیست. اینجاست که تجربه کارشناسان فروش سازکالا برای شما مفید است. ما بسیاری از سیستم‌های PA قابل حمل را ارائه می‌دهیم که می‌توانند اکثر برنامه‌ها را اداره کنند. برای سهولت کار، لیستی از بهترین سیستم‌های PA قابل حمل را که می‌توانید خریداری کنید، جمع آوری کرده‌ایم. هر PA در لیست ما پوشش شگفت انگیزی را نشان می‌دهد در حالی که ترکیبی کامل از قابلیت حمل و قدرت را نشان می‌دهد. آیا برای یافتن سیستم PA مناسب خود آماده‌اید؟ بیایید شروع کنیم.

Bose S1 Pro

برای کسانی که سختگیر هستند، سیستم های پرتابل چند موقعیتی Bose S1 Pro یک راه حل همه جانبه برای نگرانی های شما ارائه می‌کند. S1 Pro برای اجرای انفرادی یا کوچک بسیار مناسب است و بدون نقاط تقویت شده اضافی، پوشش زیادی را ارائه می‌دهد.



دلیل دیگر محبوبیت بیش از اندازه  S1 Pro قابلیت کاربری آن توسط باتری می‌باشد. این سیستم PA، ۱۵۰ واتی تا ۱۱ ساعت کاربری را با یک بار شارژ کردن ممکن می‌سازد. این محصول می‌تواند برای منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد و اندازه کوچکی برای حمل و نقل ساده برای آن در نظر گرفته شده است. اگر نیاز به استراحت دارید، Bose S1 Pro می‌تواند به عنوان یک وسیله پخش آهنگ کار شما را راحت سازد. همچنین می‌توانید از این محصول به عنوان مانیتورینگ صدا و یا امپ تمرینی خود بهره ببرید.

Bose S1 Pro

Electro-Voice Evolve 50

الکترو وویس مدل Evolve 50، بازسازی صوتی بسیار قوی در یک قالب کوچک ارائه می‌دهد. این محصول دارای یک ساب ووفر ۱۲ اینچی در کنار یک اسپیکر ظریف می‌باشد. این محصول ۱۰۰۰ وات قدرت کلاس D با توان پر کردن فضای اتاق با صدا را دارد که موجب می‌شود که بتوانید آن را جایی دور از دید قرار دهید و همچنان نتیجه مناسبی دریافت کنید. اجرا در کافه‌ها و کلاس موسیقی با این محصول امکان پذیر است. جایی که می‌خواهید اجرای زنده کنید اهمیتی ندارد، با پیش فرض‌های کارخانه Evolve 50 موسیقی، اجرای زنده، سخنرانی و پلی بک موسیقی همواره صدایی بی نقص خواهد داشت.

این محصول از سه جز تشکیل شده است: یک کابینت ساب ووفر ۱۲ اینچی، یک اسپیکر افقی و یک متصل کننده دو جهته. داخل اسپیکر افقی، شما هشت درایور نئودیمیوم ۳.۵ اینچی خواهید داشت که ۱۲۰ درجه پوشش عمودی و ۴۰ درجه پوشش افقی دارند. Evolve 50 دارای صدای بسیار بلندی است و استفاده از حداکثر توان آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین این محصول دارای یک میکسر آنبورد ۳ کاناله است که دارای دو ورودی کمبو XLR می‌باشد.

Electro-Voice Evolve 50

۲. سیستم های پرتابل QSC K12

آیا به دنبال یک سیستم هستید که به صورت پکیج باشد و دارای کابل‌ها، کیف‌های حمل و پایه‌ها باشد؟ اسپیکر جفت به همراه ساب ووفر QSC K12.2 چیزی است که شما به دنبال آن هستید. شما دو عدد اسپیکر اکتیو QSC K12.2 دو هزار واتی و یک ساب ووفر QSC KS212C سه هزار و ششصد واتی دریافت خواهید کرد. همچنین این پکیج دارای هر آنچه می‌باشد که شما به آن احتیاج دارید تا شروع به کار کنید از جمله کابل‌ها، پایه‌ها و کاورها. باندل QSC K12.2 نه تنها یک گزینه پرتابل می‌باشد بلکه پول زیادی را برای شما ذخیره می‌کند.

باندل QSC K12.2 یک گزینه بی نقص برای دی جی هاییست که در حال رفت و آمد به سالن‌های اجرای بزرگ هستند. اسپیکرهای اکتیو که با پیش فرض‌های مختلف که قابل تطابق با اتاق شما هستند ارائه می‌شوند. شما همچنین پارامترهایی دارید که قابل تنظیم توسط کاربر می‌باشند. مانند اکولایز، دیلی و تظیمات ورودی. باندل اسپیکرهای اکتیو و ساب ووفر QSC K12.2 اجرای زنده شما را به پله بعدی می‌برد.

QSC K12.2

مطلب پیشنهادی: ترس از صحنه (اضطراب اجرا)

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *