×

برندهای برتر گیتار کلاسیک اسپانیا

گیتارهای الحمرا Alhambra

گیتارهای کلاسیک الحمرا احتمالا مشهورترین برند گیتارهای اسپانیایی می‌باشد. این محصول در بیش از ۴۰ کشور جهان در انواع مبتدی تا گیتارهای با کیفیت حرفه‌ای به فروش می‌رسد. سازهای این برند از جمله خوش صداترین و با کیفیت‌ترین سازهای موجود در بازار می‌باشد که از حدود قیمتی ۳۵۰ دلار برای تازه کارها تا ۳۵۰۰ دلار در خط تولید Luthier India  متفاوت می‌باشد.

این برند در سال ۱۹۶۵ با بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه ساخت انواع گیتار ، در مساحتی ۱۴۰۰۰ متری در Alicante کشور اسپانیا تاسیس شد. این برند پذیرای هزاران خریدار در سراسر جهان است. همه مدل‌های الحمرا همراه با تاپ‌های سالید ساخته می‌شوند.

alhambra-guitars

مجموعه  گیتارهای مبتدی این برند با اکشن پایین‌تر، نوازندگی راحتی را برای نوازندگان تازه کار فراهم می‌کنند. مانند همه برندهای بزرگ جهان، الحمرا خط تولیدهای متفاوتی اعم از Student, Conservatory, Professional و Exotic Woods Collection دارد. بر خلاف گیتارهای Cordoba، گیتارهای الحمرا دارای تراس رود ( truss rod ) نمی‌باشند و اکشن آن‌ها کمی بالاتر است.

در مقایسه با گیتارهای Cordoba محبوب، الحمرا از لحاظ صدا تعادل بهتری بین بیس و تریبل دارد و این در حالی است که گیتارهای Cordoba معمولا لحن صدای بیس غنی دارند. گیتارهای Cordoba ارزان قیمت‌تر از الحمرا می‌باشند. یکی از گیتار هایی که لحن صدایی گرم و قابلیت نوازندگی راحتی دارد، گیتار الحمرا ۷p می‌باشد. سری ۷ گیتارهای الحمرا همه از چوب‌های سالید ساخته می‌شوند.

یکی دیگر از گیتارهای خوش صدا با وضوح و شفافیت صدای بالا، مدل الحمرا ۱۱p می‌باشد. همچنین خط تولید Linea یک سری کاملا متفاوت و فوق حرفه‌ای برند الحمرا می‌باشد. برای اطلاع از قیمت گیتار الحمرا و خرید آن می‌توانید تمام محصولات این برند را در فروشگاه سازکالا مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی : بهترین برندهای گیتار


برند Raimundo ، گیتارهای مبتدی دست ساز

در کارگاهی در شهر والنسیا اسپانیا، Raimundo سالانه ۱۲۰۰۰ گیتار تولید می‌کند که بیشتر گیتارهای ساخت این برند به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان ارسال می‌شوند. گیتارهای Raimundo شامل گیتارهای کلاسیک، فلامنکو و گیتار آکوستیک در سطوح نوازندگی مختلف از مبتدی تا گیتارهای مخصوص کنسرت می‌باشند.

این برند در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد. این کمپانی معتقد است که دلیل پیشرفت آن، دست ساز بودن و ساخت گیتار اسپانیایی به شکل سنتی است. تمامی مدل‌های این برند دارای فرم خاصی است به نحوی که بخشی از نک گیتار داخل بدنه آن باقی می‌ماند. این فرآیند ساخت، یک پروسه وقت گیر است اما ثبات بیشتر و ویژگی‌های صدایی مهمی را به این دسته سازها اضافه می‌کند. تمامی گیتارهای برند Raimundo صد درصد ساخت اسپانیا هستند.

برخی می‌گویند گیتارهای Cordoba ساخت اسپانیا توسط برند Raimundo ساخته می‌شوند اما بسیاری از گیتارهای Cordoba در چین ساخته می‌شوند. یکی از گیتارهای مبتدی این برند، مدل Raimundo148 با قیمت ۱۲۰۰ دلار دارای تربل و بیس‌های مناسب و تن صدایی حجیم می‌باشد. Raimundo148 یک گیتار با حجم صدای بلند و قابلیت نواختن ساده است. از جمله گیتارهای با کیفیت این برند می‌توان Raimundo 150 و ۱۸۰ مدل‌هایی همراه با تاپ اسپروس و سدار، بک و کناره‌ها از جنس رزوود،  فینگربرد آبنوس، نک سدار و نات با عرض کمتر از ۵۱.۵ میلی متر را نام برد.


برند Admira

سال هاست که برند Admira گیتارهای کلاسیک منتخب اساتید و هنرجویان در بسیاری از نقاط جهان است. این برند گیتارهای مبتدی با کیفیتی بالا نسبت به قیمت تولید می‌کند. کمپانی Admira در سال ۱۹۴۴ توسط Enrique Keller Fritsch آلمانی تاسیس شد. چندین نسل از خانواده وی در کار تولید گیتارهای کلاسیک، گیتارهای فلامنکو و گیتارهای الکتروآکوستیک بودند. مدل ADM200 Alba یکی از گیتارهای مخصوص مبتدی است و با کمی هزینه بیشتر می‌توانید مدل ADM400 Sara که دارای کیفیت چوب بهتری است را تهیه کنید.

گیتار Admira

با این حال افراد حرفه‌ای مدل‌هایی نظیر ۱۹۵۷N Almeria را انتخاب می‌کنند که یک گزینه مرسوم در هزاران مدرسه موسیقی است. در طی سال‌های گذشته، Admira گیتارهای کلاسیک و گیتارهای میان رده متنوعی تولید کرده است که شهرت این برند را روز به روز بیشتر کرده‌اند. گیتارهای این برند شامل طیف گسترده‌ای از اندازه‌های مختلف شامل Cadete ¾ ، Senorita 7/8 و Requinto ½ می‌باشند.


برند Almansa

محدوده گیتارهای Almansa بسیار مورد توجه است و دامنه مناسبی از گیتارهای با کیفیت برای نوازندگان حرفه‌ای دارد. گیتارهای این برند به اندازه گیتارهای برند Admira ارزان نیستند اما به نسبت کیفیت قیمت مناسبی دارند. مدل مبتدی مشهور ۴۰۱، در حدود قیمت ۵۰۰ دلار می‌باشد و مدل حرفه‌ای ۴۵۷ این برند ۱۶۰۰ و مدل جدیدتر ۴۶۱، ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد. این برند از سال ۱۹۸۹ در حال ساخت گیتار در شهر Almansa اسپانیاست.

مانند بسیاری از سازندگان اسپانیایی، Almansa مهارت‌های ساخت با دست و روش‌های مدرن را در ساخت گیتارهای دست ساز خود ترکیب کرده است.

گیتار Almansa

گیتارهای Almansa به نسبت برند الحمبرا کمتر شناخته شده می‌باشند. این گیتارها دارای قالبی کوچکتر همراه با خروجی صدای کمتری می‌باشند. اما برخی کاربران این گیتارها اعتقاد دارند که صدا و احساس اصیل اسپانیایی در گیتارهای Almansa جریان دارد. گیتار Almansa 402 مشابه گیتار Alhambra 3C و Cordoba C5 می‌باشد، کیفیت ساخت و صدای این گیتارها نزدیک به هم است.


برند Jose Ramirez

Jose Ramirez معتبرترین نام گیتار کلاسیک در جهان است که نمایانگر با کیفیت ترین سازهایی است که هر نوازنده می‌تواند تهیه کند. سابقه طولانی با بیش از ۱۰۰ سال تجربه در زمینه ساخت گیتار این برند را به بهترین برند سازنده گیتارهای کلاسیک تبدیل کرده است. Jose Ramirez به عنوان برجسته ترین سازنده گیتار در قرن ۱۹ ام شناخته می‌شود و جایگاه دوم متعلق به Antonio Torres مخترع گیتار کلاسیک مدرن است. اکنون گیتارهای Ramirezنسل چهارم دارای صدای اصیل اسپانیایی هستند.

گیتار Jose-Ramirez

گیتارهای این برند از ۱۶۰۰ دلار با مدل Estudio 2 شروع می‌شود که برای یک گیتار با کیفیت مبلغ بالایی نیست. نسخه محدود گیتارهای Jose Ramirez 125 Anos برای بزرگداشت ۱۲۵ سال ساخت گیتارهای Ramirez ساخته شدند. این گیتارها دارای تاپ سالید از جنس سدار، بک و کناره‌ها از رزوود هندی سالید، و یک نک ۱۲ فرت از جنس سدار می‌باشد. سازکالا به عنوان مرجع فروش انواع گیتار اقدام به آموزش گیتار به صورت رایگان نیز کرده است و شما می توانید از این آموزش به صورت رایگان استفاده نمایید.


برند کمپس Camps

Camps Guitars در سال ۱۹۴۵ توسط Juan Camps Coll تأسیس شد که علاقه دو جانبه وی به موسیقی و نجاری او را به سمت ساخت گیتار سوق داد. خود کارگاه کمپس در شمال شرقی سواحل کاتالان اسپانیا واقع شده است. در این کارگاه سازندگان زن و مرد با استفاده از روش های سنتی ساخت گیتار که طی نسلها به آنها منتقل شده ، گیتارهایی بسیار با کیفیت را تولید می کنند.

رویکرد این کمپانی تولید گیتار بر پایه تحقیق و توسعه بر پایه ساختار سنتی گیتارهای کلاسیک می باشد که باعث شده عناصر مدرن و جدیدی در ساختار گیتارهای این کمپانی به وجود بیاید. آنها از موادی مانند فیبر کربن، لاکها و چسب های مدرن و همچنین میله تراسراد در دسته استفاده می کنند که باعث ایجاد ساختاری پایدارتر و بهبود صدای گیتار می شود. امروزه گیتارهای کمپس به دلیل کیفیت بالای آنها شناخته شده اند.

طیف آنها شامل گیتارهای کلاسیک و فلامنکو، گیتارهای آموزشی، گیتارهای کنسرت و گیتارهای کاتوی و الکترو آکوستیک است. این کمپانی همچنین گیتارهای سفارشی را ارائه می دهند که مطابق با مشخصات و سلیقه گیتاریست ها ساخته شده اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “برندهای برتر گیتار کلاسیک اسپانیا
  • شهریور ۵, ۱۴۰۲ at ۳:۴۲ ب٫ظ

    درود بر شما مدتی است به دنبال یک گیتار کلاسیک با رنج قیمتی مناسب بین بذندهای الحمبرا کونیکا ،المانزا وباماها هستم وافعا انتخاب در شرایط ارزی کشور ونبود فروشنده صادق مناسب نیست ،انتظار من ابتدا نرمی فردبرد وحجم کمتر پشت دسته گیتاره که بنظر تولید ات اسپانیا یی کمی از یاماها صخیمتره،لطفا اگر محبت کنید تا رنج سی میلیون کنی بیش یا کم جهت تهیه ساز با این مشخصات کمک کنید .سپاس

    پاسخ
    • شهریور ۶, ۱۴۰۲ at ۱۰:۵۶ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      با شماره ۰۲۱۵۴۷۷۲ تماس و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *