×

بهترین روش یادگیری پیانو

بهترین روش یادگیری پیانو

شما به ساز پیانو علاقه دارید و به تازگی پیانوی مورد علاقه خود را نیز خریداری کرده اید. حال باید روش‌های مختلف را برای نواختن این ساز در نظر بگیرید و بهترین روش را برای یادگیری این ساز انتخاب کنید. اما نگران نباشید؛ در این مقاله ما بهترین راه و روش برای یادگیری پیانو را به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین صدا را در اختیار داشته باشید.

یکی از نکات جالبی که باید در مورد یادگیری پیانو در نظر داشته باشید، این است که پیانو‌ها عمدتا یکی از سازهایی هستند که یادگیری آن‌ها آسان است و با کمی تمرین می‌توانید نوازندگی آن را آغاز کنید. جالب است بدانید که یادگیری پیانو نه تنها به شما کمک می‌کند تا این ساز را بیاموزید و با استفاده از آن بتوانید در سبک‌های مختلف به نوازندگی بپردازید، بلکه یادگیری یک مهارت جدید، به خصوص یک ساز، باعث می‌شود تا سلامت بدن و روح خود را حفظ کنید و از دید بسیاری از تحقیق‌ها، یادگیری یک ساز می‌تواند کمک کند تا انسان خوشحال‌تری باشید.

در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

تکنیک‌ها و درس‌های پایه را بیاموزید.

با این که این نکته ممکن است از دید بسیاری از افراد، یک نکته منطقی باشد، اما باید در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد به دلیل علاقه ای که به برخی از قطعات مختلف دارند، به دنبال نواختن آن‌ها هستند که عموما این قطعات نیز با استفاده از تکنیک‌های بسیار سخت نواخته شده‌اند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هنگامی که با استفاده از تکنیک‌های سخت شروع به نواختن پیانو کنید، نه تنها امکان آسیب زدن به خودتان وجود دارد، بلکه به دلیل آن که نمی‌توانید این قطعات را به شکل درست بنوازید، احتمالا دچار یاس و ناامیدی خواهید شد. بنابراین همواره از تکنیک‌های اصولی و پایه استفاده کنید.

یک برنامه تمرینی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

یادگیری پیانو هم همانند یادگیری هر ساز دیگری نیازمند تمرین است و با تمرین کردن می‌توانید به بهترین صدای ممکن دست پیدا کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که یک برنامه تمرینی اصولی برای خود طراحی کرده و سپس با استفاده از آن، به تمرین ساز خود بپردازید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید هر روز و به مقدار مشخص به تمرین پیانو بپردازید. با این کار، می‌توانید سریع‌تر پیشرفت کنید. تمرین مکرر، یکی از بهترین روش های یادگیری پیانو می باشد.

سعی کنید الگوهای مختلف را بشناسید.

سعی کنید الگوهای مختلف را بشناسید.

موسیقی از پترن‌ها و الگوهای مختلف ساخته شده است و هنگامی که این پترن‌ها و توالی‌ها را بیاموزید، می‌توانید به راحتی و حتی با استفاده از گوش خود به نواختن قطعات مختلف بپردازید. این کار می‌تواند دست شما را برای یادگیری بهتر ساز باز کند. به جای آن که بخواهید نت به نت کلاویه‌های پیانوی خود را یاد بگیرید، بهتر است تا پترن‌ها و الگوها را یاد گرفته و از آن‌ها استفاده کنید.

لیست قیمت پیانو را از فروشگاه معتبر سازکالا دنبال کنید

قانون ۸۰/۲۰ را اجرا کنید

یکی از قوانین ذهنی که بسیاری از افراد در بیزنس و یا یادگیری مهارت‌های جدید از آن استفاده می‌کنند، قانون ۸۰/۲۰ است. هنگامی که این قانون را درک کنید، می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری به نوازندگی پیانو بپردازید. این قانون می‌گوید که ۸۰% از نتایج شما، با ۲۰% از کارهایی که می‌کنید محقق می‌شود. اما این موضوع چگونه می‌تواند به شما در نوازندگی پیانو کمک کند.

نیازی نیست تا تمامی تکنیک‌های موجود برای پیانو را بیاموزید، بلکه کافی است تا تمرکز خود را بر روی تکنیک‌هایی بگذارید که یاد گرفتن آن‌‌ها را دوست دارید و به این شکل، می‌توانید سریع‌تر به سطح دلخواه خود برسید. این موضوع در مورد سبک‌ها هم صدق می‌کند و نیازی نیست تا نوازندگی در همه سبک‌های موسیقی را بلد باشید، تنها کافی است تا سبک مورد نظر خود را پیدا کنید و در آن شروع به تمرین کنید.

در ادامه مقاله بهترین روش یادگیری پیانو با ما همراه باشید.

با سرعت کم نوازندگی را آغاز کنید.

باید بدانید که شما هنوز یک نوازنده حرفه‌ای نیستید و نمی‌توانید با سرعت بسیار بالا به نوازندگی بپردازید. بنابراین عطش خود نسبت به نوازندگی با سرعت بالا را کنترل کرده و پیش از آن که بخواهید سرعت خود در نوازندگی را افزایش دهید، مطمئن شوید که به تمیزترین و دقیق‌ترین شکل ممکن قطعات مورد نظر خود را می‌نوازید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا نوازنده حرفه‌ای‌تری باشید و در زمان کمتری قطعات مورد علاقه خود را بنوازید.

پیش از شروع نوازندگی، دستان خود را گرم کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای آن که بتوانید نوازنده بهتری باشید، این است که پیش از آن که شروع به نوازندگی کنید، دستان خود را گرم کنید. این کار زمان زیادی را از شما نمی‌برد اما تاثیر آن فوق العاده است. نرم انگشتان پیش از آن که بخواهید تمرین کنید و همچنین انجام تمرین‌هایی که با استفاده از آن، انگشتان شما گرم می‌شود باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید تکنیک‌های مختلف را اجرا کنید. گرم کردن را جدی بگیرید و به این دلیل، به نوازندگی به چشم یک ورزش نگاه کنید.

از آهنگ‌هایی استفاده کنید که به آن‌ علاقه دارید

آخرین کاری که به عنوان یک نوازنده می‌خواهید انجام دهید این است که از آهنگ‌هایی استفاده کنید که علاقه ای به گوش دادن به آن‌ها و یا نواختن آن‌ها ندارید. این کار نه تنها نوازندگی را برای شما دشوار می‌کند، بلکه پس از مدتی شما را از نوازندگی زده می‌کند. همواره سعی کنید از قطعات و آهنگ‌هایی استفاده کنید که به آن‌ها علاقه دارید و با استفاده از آن‌ها نوازندگی را یاد بگیرید.

با یک مدرس پیانو تمرین کنید

با یک مدرس پیانو تمرین کنید

با این که شما می‌توانید بسیاری از تکنیک‌ها را به شکل خود آموز یاد بگیرید، اما تمرین و یادگیری از یک مدرس پیانو می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید و اشتباهات کمتری را در طول مسیر تجربه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان، حتما پیانو را به همراه یک مدرس دلسوز یاد بگیرید.

مطلب پیشنهادی: برای یادگیری پیانو چقدر زمان لازم است؟

سخن آخر

در این مقاله ما بهترین روش یادگیری پیانو را به شما عزیزان توضیح دادیم. برای یادگیری این ساز ما دوره آموزش پیانو را به صورت رایگان برای شما آماده کرده ایم. از این بخش میتوانید این دوره را مشاهده نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نیاز به مشاوره، می‌توانید از کارشناسان سازکالا در قسمت کامنت راهنمایی بگیرید و یا با آن‌ها تماس بگیرید. اگر به آشنایی با ساختار پیانو علاقه دارید، کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *