×

بهترین گیتارهای برند یاماها در سال ۲۰۲۲

بهترین گیتارهای برند یاماها در سال 2022

اگر به برندهای مختلف دنیا نگاهی بیندازیم، شرکت یاماها را می‌توانیم یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید گیتارهای آکوستیک و یا الکتریک بدانیم. بسیاری از محصولات این شرکت توسط نوازندگان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد مختلف توانسته‌اند با استفاده از بهترین گیتارهای برند یاماها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

یکی از نکاتی که باید در مورد گیتارهای این شرکت در نظر داشت، این است که مهندسین شرکت یاماها مدل‌های مختلفی را تاکنون به بازار عرضه کرده‌اند که هر کدام از این گیتارها، ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی دارند که باعث می‌شود تا هر نوازنده ای بتواند ساز مورد نظر خود را خریداری کند.

در این مقاله اما قصد داریم تا بهترین گیتارهای برند یاماها در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم. این لیست شامل ۸ عدد از بهترین گیتارهای این شرکت است که امسال می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و با استفاده از آن‌ها به ساخت آهنگ‌های خود بپردازید و یا با آن‌ها به تمرین و یا اجرای زنده بپردازید. در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

۱. Yamaha A5R A.R.E

Yamaha A5R A.R.E از بهترین گیتارهای برند یاماها

گیتارهای شرکت یاماها در شرکت‌های مختلف و در کشورهای مختلف ساخته می‌شوند و دلیل اصلی این موضوع، قیمت متفاوتی است که محصولات این شرکت با یکدیگر دارند. گیتارهایی که در کارخانه این برند در ژاپن ساخته می‌شود اما محصولاتی هستند که قیمت آن‌ها بسیار بالاست و از بهترین متریال‌ها برای ساخت آن استفاده می‌شود.

این گیتار از سیستم SRT2 بهره می‌برد که یک سیستم الکترونیکی حرفه‌ای است که امکان اتصال این گیتار به انواع سیستم‌های ضبط را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید این گیتار را به کارت صدا، میکسر و یا سیستم PA یک سالن اجرا متصل کرده و صدای مورد نظر خود را به دست آورید.

۲. Yamaha CG-TA TransAcoustic

Yamaha CG-TA TransAcoustic

این گیتار را می‌توانیم یکی از بهترین گیتارهای برند یاماها برای نوازندگانی بدانیم که می‌خواهند نوازندگی با گیتار کلاسیک را آغاز کنند. برای بدنه این گیتار از چوب Ovangkol استفاده شده و دسته این گیتار، با استفاده از چوب ناتو ساخته شده است.

مهم‌ترین نکته در مورد این گیتار، سیستم TransAcoustic آن است که یک سیستم الکترونیکی حرفه‌ای است که توسط مهندسین شرکت یاماها ساخته شده است. شما می‌توانید با استفاده از این سیستم گیتار خود را به راحتی کوک کنید، آن را به کارت صدا متصل کنید و یا صدای نهایی آن را تغییر دهید.

۳. Yamaha SLG200S

Yamaha SLG200S

گیتار Yamaha SLG200S یک گیتار الکترو آکوستیک است که بیشتر برای تمرین ساخته شده است. برای آن که بتوانید از این گیتار استفاده کنید، نیاز دارید تا به همراه آن، یک آمپلی فایر و یا یک کارت صدا نیز تهیه کنید.

سیستم پیکاپی که برای این گیتار در نظر گرفته شده سیستم پیکاپ SRT این شرکت است که افکت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همانند یک گیتار الکتریک، بدون وجود یک آمپلی فایر نمی‌توانید از این گیتار استفاده کنید و صدایی آکوستیک از آن دریافت کنید.

۴. Yamaha Storia II

Yamaha Storia II از بهترین گیتارهای برند یاماها

گیتار Storia II شرکت یاماها، یک گیتار حرفه‌ای و با کیفیت است که به طور اختصاصی برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند با استفاده از این گیتار، نوازندگی با گیتار آکوستیک را آغاز کنند. بدنه تمام ماهون این گیتار باعث شده تا صدایی بسیار گرم را از آن دریافت کنید در حالی که برای فرت بورد آن از چوب گردو استفاده شده است.

شرکت یاماها برای این گیتار یاماها از پیکاپ‌های پیزو استفاده کرده که در زیر بریج این گیتار قرار داده شده است و می‌توانید از آن برای اجرای زنده استفاده کنید.

۵. Yamaha CSF3M

Yamaha CSF3M

یکی از کوچک‌ترین گیتارهایی که شرکت یاماها تاکنون به بازار عرضه کرده، گیتار CSF3M می‌باشد. این گیتار، یک گیتار الکتریک آکوستیک حرفه‌ای است که می‌توانید از آن در مسافرت‌های خود استفاده کنید.

از طرفی، چوبی که مهندسین شرکت یاماها برای ساخت این گیتار در نظر گرفته‌اند چوب یک تکه می‌باشد که برای گیتاری با این قیمت و اندازه، یک ویژگی فوق العاده به شمار می‌رود. دسته ای که برای این گیتار در نظر گرفته شده، یکی از راحت‌ترین دسته‌‎هایی است که شرکت یاماها تاکنون برای گیتارهای خود ساخته است.

۶. Yamaha FG800M

Yamaha FG800M یکی از بهترین گیتارهای برند یاماها

یکی از پرفروش‌ترین و بهترین گیتارهای شرکت یاماها که از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است، گیتار Yamaha FG800M می‌باشد. این گیتار از بدنه ای با طرح Dreadnought برخوردار است که استانداردترین بدنه برای گیتارهای آکوستیک به شمار می‌رود.

رویه ای که برای این گیتار در نظر گرفته شده، یک رویه از جنس سیتکا اسپروس استن است که بر روی بدنه ای از جنس ناتو قرار گرفته شده است. دسته این گیتار همچنین از پروفایل C شکل برخوردار است و تجربه ای راحت و دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۷. Yamaha FG5 Red Label

Yamaha FG5 Red Label

این گیتار، یکی از جدیدترین گیتارهای شرکت یاماها می‌باشد که طراحی آن، الهام گرفته شده از گیتارهای وینتیج این شرکت می‌باشد. این گیتار به گونه ای ساخته شده است که صدایی بسیار گرم و دلنشین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دسته و بدنه ای ساخته شده از چوب ماهون در کنار چوب رویه ای از جنس سیتکا اسپروس، فرت بوردی از جنس آبنوس و کیفیت ساخت بی نظیر، این گیتار را به گزینه ای فوق العاده برای افرادی تبدیل کرده که به دنبال خرید یک گیتار آکوستیک حرفه ای با بهترین صدای ممکن هستند.

۸. Yamaha LS-TA TransAcoustic

Yamaha LS-TA TransAcoustic یکی از بهترین گیتارهای برند یاماها

سری گیتارهای TransAcoustic شرکت یاماها از جمله جالب‌ترین گیتارهای بازار به شمار می‌روند. بدنه ای که برای گیتار LS-TA این سری استفاده شده، یک بدنه کوچک است که حمل و نقل و استفاده از آن بسیار راحت است.

همچنین، در این گیتار از سیستم الکترونیکی TransAcoustic استفاده شده است که نه تنها امکان اتصال به انواع دستگاه‌ها را برای شما فراهم می‌کند، بلکه امکان استفاده از افکت‌های مختلف از جمله افکت ریورب و یا کورس را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقاله پیشنهادی : ۱۲ برند از بهترین برندهای گیتار در ایران و جهان

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید گیتار هستید، برند یاماها می‌تواند یکی از اولین گزینه‌های شما باشد. در این مقاله ۸ عدد از بهترین گیتارهای برند یاماها را در بازه قیمتی متفاوت جمع آوری کردیم تا بتوانید به راحتی مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچین برای یادگیری گیتار میتوانید دوره مخصوص آموزش گیتار را از این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بهترین گیتارهای برند یاماها در سال ۲۰۲۲
  • اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ at ۷:۵۴ ق٫ظ

    بسیار عالی بود البته من از مدله f370استفاده کردم که آنچنان راضی کننده نبود از صدا و خوشدست بودنش و در مدلای جدید اگوستیک نظرم بر اساس چوبها fg5 ردلیبل عالیترین اگر مقدوره در مورد ساز های اگوستیک جدید برند ۲۰۲۲ تایلور هم بزارید مطمعنن حرفه ای برا گفتن دارن تشکر از سایت ساز کالا و اطلاع رسانیدند..

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *