×

مقایسه گیتارهای کورت و یاماها

هنگامی که وارد یک فروشگاه گیتار می‌شوید، مطمئنا گیتارهایی را از برندهای کورت و یاماها مشاهده می‌کنید. این دو برند را می‌توانیم از جمله محبوب‌ترین برندهای تولید کننده گیتار بنامیم که در سال‌های اخیر با تولید محصولات بسیار با کیفیت این امکان را برای نوازنده‌ها فراهم کرده اند تا بتوانند به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گیتارهای کورت و یاماها بپردازیم. با ما همراه باشید.

یکی از نکاتی که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد این دو گیتار را با یکدیگر مقایسه کنند، قیمت بسیار مناسبی است که برای محصولات این دو شرکت در نظر گرفته می‌شود. یه طور کلی، افراد بیشتری می‌توانند سازهای این دو برند را تهیه کنند و این موضوع، ارتباطی به سطح نوازندگی نخواهد داشت.

حال در این مقاله، سعی داریم تا گیتارهای این دو برند را به طور جامع با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید با توجه به ویژگی هر کدام، ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: گیتارهای C40 و C70 چه تفاوت هایی دارند؟

مقایسه گیتار کورت و یاماها از لحاظ گیتارهای تولید شده

هر دو برند یاماها و کورت به تولید گیتارهای آکوستیک و گیتارهای الکتریک می‌پردازند و برای هر نوازنده ای، سازهای مختلفی دارند. اما اگر مبنا را گیتارهای آکوستیک این دو شرکت در نظر بگیریم، شرکت یاماها مدل‌های بیشتری را به بازار عرضه کرده است در صورتی که شرکت کورت، گیتارهای الکتریک بیشتری در اختیار دارد.

همین موضوع باعث شده تا در میان نوازندگان گیتارهای آکوستیک، شرکت یاماها شرکت محبوب‌تر و مشهورتری می‌باشد. اما دلیل این موضوع تنها تنوع بیشتر مدل‌های شرکت یاماها نیست.

شرکت یاماها تولید گیتار را در سال ۱۹۴۰ آغاز کرد در صورتی که شرکت کورت، تولید گیتارهای خود را در سال ۱۹۷۳ شروع کرده است. به همین دلیل، شرکت یاماها قدمت طولانی تری نسبت به شرکت کورت دارد و این موضوع یکی دیگر از دلایل شهرت گیتارهای این برند می‌باشد.

حتی با اینکه موضوع قدمت در ساخت گیتار در عصر کنونی آن چنان مطرح نیست، می‌توانید با استفاده از یک آزمایش ساده به این نتیجه برسید که فروش گیتارهای یاماها عموما بیشتر است. اگر شما به پنج فروشگاه مختلف سر بزنید، ۴ عدد از این فروشگاه تعداد گیتارهای یاماها بیشتری برای فروش در اختیار دارند و این موضوع نشان دهنده محبوبیت بالای برند یاماها در میان نوازندگان است.

آیا یاماها گیتارهای با کیفیت تری تولید می کند؟

همانطور که متوجه شدید، شرکت یاماها فروش بالاتری نسبت به شرکت کورت دارد اما آیا این موضوع به این معناست که گیتارهای شرکت یاماها از کیفیت بهتری برخوردارند؟

به طور کلی جواب این سوال بستگی به مدل‌هایی دارد که می‌خواهید تهیه کنید، اما هر دو شرکت از بهترین چوب‌های ممکن برای تولید گیتارهای خود استفاده می‌کنند و هنگامی که از گیتارهای هر دو شرکت استفاده کنید، تفاوت بسیار کمی را در کیفیت ساخت آن‌ها مشاهده می‌کنید. با این حال، بعد از مقایسه گیتار Cort و Yamaha متوجه می‌شویم که شرکت یاماها از کنترل کیفیت بالاتری نسبت به شرکت کورت بهره می‌برد و همین موضوع باعث شده تا گیتارهای شرکت یاماها مدت زمان بیشتری برای یک نوازنده حرفه ای عمر کنند.

آیا گیتارهای شرکت یاماها صدای بهتری تولید می کنند؟

cort AD810
yamaha F310

برای این مقایسه ما یک گیتار از هر دو برند انتخاب کردیم و صدای آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. گیتاری که از شرکت یاماها انتخاب شد، گیتار F310 می‌باشد و گیتاری که از شرکت Cort انتخاب شد، گیتار AD810 می‌باشد.

با این که برای بهتر متوجه شدن تفاوت صدای این گیتار، بهتر است از نزدیک این گیتارها را تست کنید، اما در مقایسه ای که ما انجام دادیم گیتار F310 یاماها صدایی گرم‌تر و عمیق‌تری را تولید می‌کند در حالی که گیتار شرکت کورت، صدایی شفاف‌تر و واضح‌تری در اختیار دارد. با توجه به سبکی که در آن نوازندگی می‌کنید، می‌توانید صدای ساز مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

آیا گیتارهای شرکت یاماها برای نوازندگی راحت تر هستند؟

راحتی در نوازندگی به فاکتورهای مهم و مختلفی بستگی دارد. از جمله این فاکتورها می‌توانیم به شکل بدنه، اندازه آن و همچنین دسته ای که برای گیتار مورد استفاده قرار گرفته است اشاره کنیم.

به طور کلی، گیتارهای آکوستیک دارای بدنه‌هایی با طراحی زیر هستند:

  • بدنه جامبو
  • بدنه Dreadnought
  • بدنه Auditorium
  • بدنه Parlor
  • گیتارهای کلاسیک
  • گیتارهای کوچک در اندازه‌های ½ و ¾

هر دو شرکت یاماها(YAMAHA) و کورت(CORT)، گیتارهای مختلفی را در هر کدام از این طراحی‌ها به بازار عرضه کرده اند. اما نظرات در مورد هر کدام از این مدل‌ها مختلف است.

بسیاری از افراد، برخی از مدل‌های شرکت یاماها را به مدل‌های شرکت کورت ترجیح می‌دهند و برخی دیگر بالعکس. برای آن که بتوانید بهترین گیتار را در این زمینه تهیه کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک گیتار از هر دو برند انتخاب کرده و با آن‌ها بنوازید و گیتار مورد نظر خود را خریداری کنید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که طبق تحقیقات انجام شده، بسیاری از نوازندگان هنگام خریدن یک گیتار به ظاهر و راحتی نوازندگی توجه می‌کنند. اگر در نظر داشته باشیم که دو گیتار از نظر راحتی نوازندگی، حسی بسیار مشابه دارند، در بسیاری از مواقع ظاهر یک گیتار به مهم‌ترین فاکتور در خرید آن ساز تبدیل می‌شود.

به طور کلی، کدام شرکت‌، گیتارهای بهتری را تولید می کند؟

cort
yamaha

یکی از موضوعاتی که بسیاری از نوازندگان گیتار از آن مطلع نیستند، این است که شرکت کورت برای بسیاری از برندهای معتبر دنیا، گیتارهای ارزان قیمت تولید می‌کند. به عبارت دیگر، گیتارهای ارزان قیمت و سطح مبتدی برند‌هایی نظیر فندر، PRS SE و Ibanez در کارخانه برند کورت ساخته می‌شوند.

به همین دلیل است که شرکت کورت در زمینه تولید گیتارهای ارزان قیمت و با کیفیت، مهارت و تجربه ای فوق العاده دارد. از طرف دیگر اما شرکت یاماها با تولید گیتارهای گران قیمت و حرفه ای، توانسته سازهایی را تولید کند که بسیاری از نوازندگان مشهور از آن‌ها برای اجراهای زنده و یا ضبط‌های استودیویی خود استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی : روش نگهداری و تمیز کردن گیتار

در نهایت با تحقیق و به خصوص نواختن با گیتارهای هر دو برند و مقایسه گیتار های کورت و یاماها می‌توانید ساز مورد نظر را پیدا کرده و آن را خریداری کنید. سازکالا نمایندگی رسمی برندهای یاماها ، کرگ و … می باشد بنابراین برای دیدن محصولات در نمایندگی گیتار یاماها به قسمت فروشگاه سازکالا مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “مقایسه گیتارهای کورت و یاماها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *