×

رکوردر چیست و راهنمای خرید رکوردر صدا

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

رکوردرهای دستی یکی از پرفروش‌ترین و در عین حال پر طرفدارترین تجهیزات ضبطی است که سال‌هاست بسیاری از افراد با استفاده از آن‌ها به ضبط صدا پرداخته‌اند. دلیل این که این محصولات طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند، این است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صداهای مورد نظر خود را همه جا ضبط کنید و فرقی هم نکند که با استفاده از این محصولات می‌خواهید دموی یکی از آهنگ‌های خود را ضبط کنید و یا می‌خواهید برای ساخت ویدئو و یا مصاحبه‌های خود صدایی بسیار با کیفیت در اختیار داشته باشید.

بسیاری از مهندسین صدا و یا کسانی که به تولید محتوا مشغول هستند با استفاده از این محصولات دمو آهنگ‌های خود را ضبط کرده‌اند و یا توانسته‌اند مصاحبه هایی با بالاترین کیفیت صدای ممکن را عرضه کنند. در راهنمای خرید رکوردر صدا قصد داریم تا بیشتر با رکوردر ها آشنا شویم، انواع آن را بشناسیم و نکاتی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید رکوردر مناسبی را تهیه کرده و با استفاده از آن صدای فوق العاده ای را به دست بیاورید.

چرا باید یک رکوردر دستی تهیه کنیم؟

اما اولین سوالی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود این است که چرا باید یکی از این رکوردرها را داشته باشیم و با استفاده از آن‌ها چه کارهایی می‌توانیم بکنیم؟ بسیاری از افراد، به این جهت از رکوردرها استفاده می‌کنند زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توانند کارهای مختلفی را با کیفیت فوق العاده ای انجام دهند. شما با استفاده از رکوردرهای دستی می‌توانید همه جا به ضبط بپردازید.

فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید تمرینات گروه موسیقی خود را ضبط کنید و یا می‌خواهید با استفاده از این محصولات به ضبط کنسرت‌ها بپردازید. این رکوردرها کیفیت صدای فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما همچنین با استفاده از این محصولات می‌توانید مصاحبه، پادکست، کنفرانس و یا حتی صدای خود را برای ویدئوهای یوتیوب ضبط کنید و صدایی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید.

در کنار کیفیت صدایی بی نظیر، این محصولات از امکانات بسیار فوق العاده ای نیز بهره می‌برند که این امکانات این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید با استفاده از این محصولات به سرعت به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. اما مهم‌ترین نکته ای که باعث شده است در سال‌های اخیر این محصولات طرفداران بیشتری پیدا کنند، این موضوع است که ابعاد رکوردرهای دستی بسیار کوچک و جمع و جور است و این موضوع باعث شده تا بتوانید آن‌ها را به راحتی با خود به سفر ببرید و با استفاده از آن‌ها منابع صدایی مختلفی را ضبط کنید.

راهنمای خرید رکوردر صدا 02

امروزه، تمامی رکوردرهای مشهور در دنیا و رکوردرهایی که در بازار به فروش می‌رسند، دارای یک میکروفون داخلی استریو هستند. وجود این میکروفون در داخل رکوردرها این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید بلافاصله و به سرعت به ضبط بپردازید و نیازی به استفاده از میکروفون‌های اضافی نداشته باشید.

اما اگر می‌خواهید با استفاده از میکروفون‌های گران قیمت خود به ضبط بپردازید، می‌توانید به راحتی با استفاده از ورودی میکروفون این دستگاه‌ها به ضبط صدا با استفاده از میکروفون خود بپردازید. این محصولات عموما دارای ورودی XLR/TRS هستند و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید انواع میکروفون‌ها را به این محصول متصل کنید.

اما توجه داشته باشید که وجود ورودی XLR و دارا بودن فانتوم پاور برای استفاده از میکروفون‌های کاندنسر تنها در رکوردرهای رده بالا وجود دارد و رکوردرهای دستی رده پایین دارای ورودی ۳.۵ برای اتصال میکروفون‌های یقه ای موبایل هستند.

از طرفی، بهره مندی برخی رکوردرها از سوییچ فانتوم پاور باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید از میکروفون‌های کاندنسر خود نیز استفاده کنید. با استفاده از ورودی ساز این رکوردرها همچنین می‌توانید به راحتی به ضبط سازهایی مانند گیتار بیس، گیتار، کیبورد و سینت سایزر بپردازید.

مطلب پیشنهادی:  راهنمای جامع خرید میکروفون

برخی از رکوردرها از امکاناتی همانند افکت‌های خاص برخوردار هستند که این امکان را به شما می‌دهند تا با استفاده از این رکوردرها بتوانید صداهای بسیار جالبی را به دست بیاورید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این امکانات تنها در برخی از رکوردرها خاص وجود دارند و قبل از خرید رکوردر بهتر است به امکانات و ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد دقت کنید.

سال‌ها پیش از رکوردرهای دستی برای ضبط کنفرانس‌ها استفاده می‌شد و طرفداران این محصولات بیشتر دانش آموزان و یا دانشجویانی بودند که برای ضبط کلاس‌ها و کنفرانس‌های خود به محصولی نیاز داشتند تا بتوانند صداها را با کیفیت بسیار خوب در اختیار داشته باشند.

اما امروزه این محصولات به گونه ای طراحی می‌شوند که نه تنها می‌توانید از آن‌ها در کلاس درس استفاده کنید، بلکه اگر یک موزیسین هستید نیز می‌توانید ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را تنها با داشتن یک رکوردر ضبط کنید تا بتوانید در آینده از این ایده‌ها در آهنگ‌های خود استفاده کنید.

چرا برای ضبط از گوشی های همراهمان استفاده نکنیم؟

گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیت ضبط صدا با کیفیت بسیار خوب را برای همه ما فراهم کرده‌اند. اما استفاده از گوشی‌های موبایل برای ضبط صدا دارای محدودیت‌های بسیاری است. برای مثال، شما تنها می‌توانید صدای خود را به صورت مونو ضبط کنید و تنها راه ضبط صدا به صورت استریو، این است که با استفاده از یک میکروفون دوم شروع به ضبط کنید.

همچنین اگر گوشی موبایل شما خراب شود، احتمال اینکه فایل‌های ضبط شده شما از بین برود بسیار زیاد است. از طرفی مشکل حافظه نیز باعث می‌شود تا کسانی که گوشی‌هایی با حافظه کم دارند نتوانند تمامی ایده‌های خود را همیشه ضبط کنند. موزیسین‌هایی که می‌خواهند ایده‌های خود را همیشه و همه جا ضبط کنند نیز باید همیشه یک کارت صدا کوچک با خود داشته باشند تا به این ترتیب بتوانند از میکروفون‌های گران قیمت خود استفاده کنند.

 رکوردر صدا

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که رکوردرهای دستی تنها برای ضبط کنفرانس‌ها و یا ایده‌های کوچک می‌باشد. اما واقعیت این است که شرکت‌های تولید کننده با استفاده از امکانات فوق العاده در این محصولات باعث شده اند تا بتوانید با استفاده از چند میکروفون به ضبط پادکست بپردازید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این محصولات برای ویدئوهای خود صداهای بسیار حرفه‌ای را ضبط کنید و یا برای گروه موسیقی خود به ضبط دمو بپردازید.

برخی از رکوردرها این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید کیفیت ضبط خود را تعیین کنید و صداهای خود را با کیفیت ۱۶ Bit / 44.1 kHz و یا ۲۴ Bit / 192 kHz ضبط کنید. از طرفی، رکوردرها به مشکل کمبود حافظه دچار نمی‌شوند زیرا با این که گوشی‌های موبایل بیشتر به دلیل داشتن ویدئو، عکس، نرم افزارهای مختلف و آهنگ دچار کمبود فضای خالی برای ضبط می‌شوند، اما رکوردرها به صورت اختصاصی برای ضبط صدا طراحی شده‌اند. همچنین اکثر رکوردرها از SD Card ها پشتیبانی می‌کنند که به این وسیله می‌توانید حافظه آن‌ها را بیشتر کنید.

به طور کلی با این که قابلیت ضبط صدا در گوشی‌های موبایل برای بسیاری از مردم کار راه انداز است، اما برای کسانی که می‌خواهند با کیفیت فوق العاده به صدا برداری بپردازند، توصیه ما در راهنمای خرید رکوردر صدا این است که حتما یک رکوردر دستی تهیه نمایند.

نکات مربوط به خرید رکوردر ها

اما حالا که در راهنمای خرید رکوردر صدا بیشتر با رکوردرها آشنا شدیم،  باید درباره نکاتی صحبت کنیم که هنگام خرید رکوردرها لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکات شما می‌توانید رکوردری را تهیه کنید که با استفاده از آن، صدای مورد نظر خود را با بهترین کیفیت ممکن ضبط کنید.

  • تعداد ترک های قابل ضبط

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید یک رکوردر در نظر داشته باشید، تعداد ترک‌هایی است که با استفاده از آن رکوردر می‌توانید ضبط کنید. بسیاری از رکوردرها این قابلیت را به شما می‌دهند تا بتوانید با استفاده از آن‌ها صداهای استریو را ضبط کنید اما در کنار آن شما می‌توانید با استفاده از انواع ورودی‌هایی که رکوردرها در اختیار شما قرار می‌دهند، صدای فوق العاده ای در اختیار داشته باشید و بتوانید تعداد ترک‌های بیشتری را ضبط کنید.

بیشتر رکوردرهایی که در بازار وجود دارد، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید تا ۴ عدد ترک را به صورت جداگانه ضبط کنید. ۲ ترک را می‌توانید با استفاده از میکروفون‌های داخلی و دو ترک دیگر را می‌توانید با استفاده از ورودی‌های رکوردر ضبط کنید.

از طرفی، برخی از شرکت‌ها رکورد رهایی تولید کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تا ۶ عدد ترک را به صورت همزمان با استفاده از میکروفون‌های مختلف و یا ورودی‌های ساز ضبط کنید. این موضوع این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از یک رکوردر قدرتمند، یک گروه موسیقی کامل را ضبط کنید!

اما پیشنهاد ما در سازکالا به شما این است که رکوردری را انتخاب کنید که مناسب کار شما می‌باشد. برای مثال اگر می‌خواهید با استفاده از رکوردر دستی خود تنها به ضبط پادکست و یا مصاحبه‌های دو نفره بپردازید، یک رکوردر با دو عدد ورودی می‌تواند کاملا جوابگوی نیاز شما باشد. اما در نظر داشته باشید که ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که لازم است همزمان با دو نفر مصاحبه کنید. در این شرایط شما به سه میکروفون نیاز دارید. پیشنهاد ما در راهنمای خرید رکوردر صدا به شما این است که شرایط آینده خود را نیز در نظر بگیرید و سپس رکوردر خود را خریداری کنید.

  • مقدار حافظه داخلی

از دیگر نکات مهمی که در راهنمای خرید رکوردر صدا توصیه می‌شود تا هنگام خرید حتما به آن توجه داشته باشید، میزان حافظه رکوردر شماست. رکوردرها به این دلیل که تنها برای ضبط صدا تولید و طراحی شده اند، عموما با مشکل کمبود حافظه مواجه نمی‌شوند اما بسیاری از رکوردرها این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید صدا فایل‌های ضبط شده خود را بر روی انواع کارت حافظه از جمله SD Card، Micro SD، SDHC و SDXC ذخیره کنید.

پشتیبانی رکوردرها از این کارت حافظه‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به این ترتیب بتوانید حافظه رکوردر خود را افزایش دهید. از طرفی، هر کدام از این نوع کارت‌ها مزایا و معایبی دارند که باعث می‌شود که عموم آن‌ها به حداکثر فضای قابل استفاده و همچنین پشتیبان شدن توسط دیگر رکوردرها و یا کامپیوترها باز می‌گردد.

بیان تفاوت SDHC  و SD Card در integralmemory

حافظه داخلی بسیاری از رکوردرها برای عموم مردم کافی می‌باشد و با استفاده از فضای داخلی رکوردر می‌توانید صداهای مختلفی را ضبط کنید و نگران پر شدن فضای داخلی رکوردر خود نباشید. اما کسانی که می‌خواهند با استفاده از رکوردرها به ضبط دمو گروه‌های موسیقی بپردازند و یا می‌خواهند با استفاده از این محصولات صدابرداری حرفه‌ای انجام دهند، بهتر است با خرید یک کارت حافظه خیال خود را از بابت فضای داخلی این محصولات راحت کنند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که با پر شدن فضای داخلی رکوردر شما، تا هنگامی که از فایل‌های خود Backup نگیرید و فضای داخلی رکوردر را خالی نکنید، نمی‌توانید به ضبط صدا بپردازید.

مشهورترین گزینه ای که بسیاری از افراد برای ارتقای فضای قابل استفاده در رکوردرهای خود از آن استفاده می‌کنند، کارت‌های SD می‌باشد که رکوردرها مختلف از انواع مدل آن پشتیبانی می‌کنند. سه مدلی که بیشتر رکوردرها از آن استفاده می‌کنند عبارتند از Micro SD، SDXC و SDHC. هر کدام از این مدل کارت‌ها فضای متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، فضای قابل ذخیره در رکوردر خود را از ۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت با استفاده از این کارت‌ها افزایش دهید. همچنین با افزایش این فضا می‌توانید لاین‌های بیشتر و با کیفیت‌تری را با استفاده از رکوردر خود ضبط کنید.

  • فرمت های ضبط

عموم رکوردرهای دستی صداهای مختلف را با کیفیت خارق العاده ای ضبط می‌کنند و یکی از دلایل شهرت آن‌ها نیز همین است. اکثر رکوردرهایی که در بازار وجود دارند، این قابلیت را به شما می‌دهند تا بتوانید صدای خود را با نرخ نمونه برداری ۲۴ بیت، ۹۶ کیلوهرتز ضبط کنید و برخی از رکوردرهای گران قیمت این امکان را به شما می‌دهند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید صداهایی با نرخ نمونه برداری ۲۴ بیت، ۹۶ کیلوهرتز را نیز در اختیار داشته باشید.

پیشنهاد ما در راهنمای خرید رکوردر صدا به شما این است که هنگام خرید رکوردر، حتما به پروژه‌های آینده خود نیز فکر کنید و محصولی را انتخاب کنید که بتوانید سال‌ها با استفاده از آن، صداهایی با کیفیت‌های بسیار بالا را ضبط کنید. برای مثال اگر شما عموما فایل‌هایی ضبط می‌کنید که با نرخ نمونه برداری ۲۴ بیت، ۹۶ کیلوهرتز می‌باشد، این امکان وجود دارد که در آینده بخواهید فایلی را ضبط کنید که برای ضبط آن با نرخ نمونه برداری ۲۴ بیت، ۹۶ کیلوهرتز نیاز باشد.

از دیگر نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که هر چه کیفیت فایل ضبط شده بیشتر باشد، حجم آن فایل نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید رکوردری تهیه کنید که کیفیت صدایی فوق العاده ای داشته باشید، نیاز دارید تا یک  SD Card بسیار خوب نیز برای رکوردر خود تهیه کنید.

  • طول عمر باتری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده است تا رکوردرها دستی طرفداران بسیاری پیدا کنند، این است که آن‌ها بسیار جمع و جور هستند و طراحی آن‌ها به گونه ای است که می‌توانید آن‌ها را در کیف و یا جیب خود قرار دهید و به این ترتیب با آن‌ها به سفر بروید. بسیاری از گزارشگران با استفاده از این محصولات مصاحبه‌ها و یا محتوای خود را تولید می‌کنند بنابراین شرکت‌هایی که به ساخت رکوردرهای دستی می‌پردازند همواره تلاش کرده تا این محصولات را به گونه ای طراحی کنند که حمل آن‌ها بسیار آسان باشد.

از این رو اکثر رکوردرهای دستی موجود در بازار، از باتری‌ها پشتیبانی می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید با استفاده از این محصولات به راحتی به مسافرت بروید و صداهای مورد نظر خود را با کیفیت بسیار فوق العاده ضبط کنید. برخی از رکوردرها با باتری‌های داخلی عرضه می‌شوند که برخی از آن‌ها این قابلیت را به شما می‌دهند تا بتوانید آن‌ها را شارژ کنید و دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از باتری‌های قلمی و یا نیمه قلمی (بسته به مدل رکوردرتان) به ضبط صداها بپردازید. یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که طول عمر باتری به مدل رکوردر و مهم‌تر از همه به کیفیت صدایی است که ضبط می‌کنید. رکوردرهای با کیفیت در بازار این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید از ۳ ساعت تا ۴۴ ساعت بسته به کیفیت ضبتتان به ضبط صدا بپردازید.

یکی دیگر از موضوعاتی که وجود دارد این است که برخی از رکوردرها از آداپتورهای AC پشتیبانی می‌کنند که این قابلیت به شما کمک می‌کند تا هنگامی که در یک فضای بسته مانند خانه و یا یک کنفرانس هستید، بدون نگرانی از بابت تمام شدن باتری می‌توانید به ضبط صدا بپردازید.

  • انتقال فایل ها به کامپیوتر

انتقال فایل به کامپیوتر

همه صدابرداران می‌دانند که ضبط کردن صدا در واقع قدم اول برای رسیدن به یک صدای فوق العاده است. در ادامه، شما باید با استفاده از نرم افزارهای ادیت و نرم افزارهای میزبان که در کامپیوتر نصب می‌شوند، صدای مورد نظر خود را ادیت کنید. به همین دلیل انتقال فایل‌ها از رکوردر به کامپیوتر باید بسیار سریع و راحت باشد.

اگر شما در رکوردر خود از SD Card ها استفاده می‌کنید، این موضوع باعث می‌شود تا انتقال فایل‌های بسیار راحت صورت گیرد. تنها کافی است تا فایل‌های صدایی را از SD Card به داخل کامپیوتر منتقل کنید و به این ترتیب بتوانید صداها ضبط شده را به راحتی ادیت کنید.

اما اگر شما تنها از حافظه داخلی رکوردر خود استفاده می‌کنید، باید با استفاده از یک کابل USB این انتقال را انجام دهید. شما می‌توانید کابل USB خود را با توجه به پشتیبانی رکوردر خود به آن متصل کرده و با اتصال رکوردر خود به کامپیوتر، فایل‌های خود را رکورد کنید.

  • عمل کردن به عنوان کارت صدا

خوشبختانه شرکت‌های مختلف هر سال رکوردرهای جدید و قوی‌تری را به بازار عرضه می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا هر ساله این محصولات با بهره مندی از امکانات جدیدتر و کاربردی‌تر، صدا برداری را برای مهندسان صدا آسان‌تر کنند. از جدیدترین ویژگی‌هایی که شرکت‌ها در محصولات خود از آن بهره برده‌اند می‌توانیم به این قابلیت اشاره کنیم که شما می‌توانید با اتصال رکوردرهای خود به کامپیوتر، از آن‌ها به عنوان یک کارت صدا استفاده کنید.

این موضوع باعث می‌شود تا نه تنها در استودیوهای خانگی و یا حرفه‌ای، بلکه بتوانید در مسافرت نیز به ضبط و میکس انواع صداها بپردازید. شما برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است تا رکوردری که این قابلیت را دارد را از طریق یک کابل به سیستم کامپیوتری و یا لپ تاپ خود متصل کنید و به این ترتیب به ضبط صدا بپردازید. برخی از شرکت‌ها در کنار رکوردرهای خود پکیج‌های نرم افزار نیز عرضه می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا راحت‌تر از گذشته بتوانید به ضبط در نرم افزارهای میزبان بپردازید.

تنها نکته ای که در راهنمای خرید رکوردر صدا به شما توصیه می‌کنیم تا در نظر داشته باشید این است که رکوردری که تهیه می‌کنید نه تنها این قابلیت را داشته باشد که بتوانید از آن به عنوان یک کارت صدا استفاده کنید، بلکه باید مطمئن شوید که رکوردر مورد نظر از نرم افزار میزبانی که از آن استفاده می‌کنید نیز پشتیبانی کند.

  • امکانات اضافی

راهنمای خرید رکوردر صدا

برخی از رکوردرهایی که در بازار به فروش می‌رسند از امکاناتی بهره می‌برند که باعث می‌شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانید کارهای مختلفی را انجام دهید و یا صداهای بسیار خاصی را دریافت کنید. برای مثال، برخی از رکوردرها از میکروفون‌های داخلی با الگوهای قطبی متفاوت بهره می‌برند که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از این رکوردرها در شرایط مختلف استفاده کنید و صداهای مختلفی را دریافت کنید.

برخی از رکوردرها برای گزارشگران ساخته شده‌اند و این امکان را به شما می‌دهند تا صداهایی را به صورت اسلو موشن تهیه کنید. از طرفی، برخی رکوردرها برای موزیسین‌ها تولید شده است و با بهره مندی از افکت‌های مختلف این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید صداهای بسیار خاصی را تولید کنید. به صورت کلی، قبل از خرید رکوردر مورد نظر خود بهتر است درباره قابلیت‌های اضافی آن تحقیق کنید و بدانید که هر کدام از رکوردرهای بازار چه قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌دهند.

معرفی برخی از رکوردها موجود در بازار با امکانات خاص

Zoom H3-VR

zoom-h3-vr-1

یکی از جدیدترین محصولات کمپانی زوم که در تولید انواع رکوردرهای دستی و رومیزی سابقه ای طولانی دارد رکوردر Zoom H3-VR است که هدف مشخص مخاطبان این محصول افراد تولید کننده محتوای واقعیت مجازی و فیلم‌های ۳۶۰ درجه می‌باشند که با استفاده از این محصول می‌توانند صدای محیط را به طول کامل ضبط کرده و در محتوای واقعیت مجازی خود استفاده کنند.

رکوردر Roland R-26

این رکوردر یکی از حرفه‌ای‌ترین رکوردرهای شرکت رولند می‌باشد که دارای دو ورودی میکروفون کاندنسر با وجود پورت XLR و فانتوم پاور می‌باشد، این رکوردر دارای درگاه کارت مایکرو SD برای ذخیره ضبط‌های بلند مدت در نظر گرفته شده است.

قیمت-رکوردر-رولند-r26

رکوردر Zoom H2n

یکی از رکوردرهای ابتدایی این برند که در مقابل قیمت خود عملکرد فوق العاده ای ارائه می‌دهید از مزیت‌های این رکوردر اندازه بسیار کوچک آن است و همچنین این رکوردر فاقد پورت XLR برای اتصال میکروفون اکسترنال می‌باشد. قابلیت ضبط سوراند و استریو از دیگر قابلیت‌های این رکوردر می‌باشد.

zoom h2n

سخن پایانی

می‌توانیم به جرئت بگوییم که رکوردرهای دستی به یکی از ضروری‌ترین تجهیزات صدا برداری تبدیل شده اند. با استفاده از این محصولات شما می‌توانید از کنفرانس‌ها تا ایده‌هایی که برای آهنگ‌های خود دارید تا یک دموی کامل را با نهایت کیفیت ضبط کنید و سپس با اتصال آن‌ها به کامپیوتر خود، صدا‌های ضبط شده خود را ادیت کنید و به کیفیتی بسیار حرفه‌ای دست پیدا کنید.

در راهنمای خرید رکوردر صدا هر آن چه که برای خرید یک رکوردر خوب نیاز دارید، به شما گفته شد. با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین رکوردر ممکن را تهیه کرده و با استفاده از آن به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به صدا برداری بپردازید. در انتها اگر سوال و یا نکته خاصی بعد از مطالعه راهنمای خرید رکوردر صدا برایتان به وجود آمده، مطلب‌تان را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *