×

معرفی ۷ کتاب برتر برای فراگیری پیانو

آموزش پیانو شامل آنلاین و کتاب‌های آموزشی می‌شود. روش‌های آنلاین گاها دارای اشکالاتی نظیر یکسان بودن دستور العمل‌ها چه برای نوازندگان حرفه‌ای و چه برای نوازندگان مبتدی می‌باشد. در کتاب‌های آموزش پیانو، مرحله به مرحله بر اساس سطح نوازندگی شما تمرینات و آموزش‌های خاصی تعبیه شده است. البته علاوه بر آموزش‌هایی که توسط استاد پیانو انجام می‌شود، تمرین بر اساس کتاب معرفی شده نیز یک امر ضروری است. در این بخش می‌خواهیم ۷ تا از کتاب های برتر برای فراگیری پیانو را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین کتاب های آموزش پیانو

  • دوره آموزشی Alfred’s Basic Adult
  • کتابخانه آموزشی Alfred’s Basic
  • کتاب Primer Level.
  • Piano Scales, Chords & Arpeggios Lessons
  • Easy Piano Sheet Music for Kids
  • Lang Lang Piano Academy
  • A Dozen A Day
  • Hanon Virtuoso Pianist

برای اطلاع از قیمت پیانو در انواع برندها و مدل‌های مختلف کلیک کنید.

دوره پایه ای پیانو بزرگسالان Alfred (Alfred’s Basic Adult Piano Course)

این دوره یک کتاب آموزش کامل برای افزاد مبتدی است. نام تجاری Alfred از سال ۱۹۲۲ کتاب‌های آموزش پیانو را منتشر کرده است. این مجموعه برای افراد مختلف در سنین و سطوح نوازندگی گوناگون، آموزش‌های مختلف مرحله به مرحله ای در نظر گرفته است. این کتاب تکنیک‌های اولیه را آموزش داده و اطلاعات لازم برای تمرین صحیح را در اختیار هنرجویان مبتدی قرار می‌دهد.

علاوه بر این، اطلاعات زیادی در رابطه با آکوردها ارائه شده و همه چیز از نحوه نواختن آکوردها تا نت‌های تشکیل دهنده هر آکورد را به طور کامل آموزش می‌دهد. علاوه بر این، کتاب شامل نت آهنگ‌های معروف مختلفی از جمله ‘Happy Birthday’ و ‘Greensleeves’ نیز می‌باشد.


کتابخانه پیانو Alfred’s Basic

برخی از کتاب های Alfred برای کودکان است. این کتاب‌ها، به طور خاص آموزش‌هایی برای سنین زیر ۵ سال ارائه می‌کنند. Alfred’s Basic Piano Library در واقع تکنیک‌های نواختن پیانو را در قالب ساده‌تر برای کودکان فراهم می‌کند. این کتاب یادگیری پیانو همراه با سرگرمی و تصاویر جذاب، متن‌های ساده و آهنگ‌های جذاب را در نظر گرفته است. اگر کودک شما از لحاظ یادگیری و علاقه در سطح بالایی قرار دارد، کتاب‌های بیشتر دیگری نیز در این مجموعه به شما معرفی خواهد شد.


Primer Level – Lesson Book: Piano Adventure

فراگیری نواختن پیانو با استفاده از کتاب Primer Level بسیار راحت است. درس‌های این کتاب به صورت استراتژیک طراحی شده تا به شما در بهبود مهارت‌های نوازندگی کمک کند. شما با تکنیک‌های اولیه شروع می‌کنید و مفاهیم درس‌های قبلی را مرور می‌کنید، بنابراین به طور مداوم رو به جلو حرکت می‌کنید. این کتاب نیز یکی از بهترین آموزش‌های پیانو را ارائه می‌دهد که توسط دو استاد و پیانیست برتر Nancy و Randall Faber عرضه شده است. این کتاب‌ها همچنین برای کودکان نیز گزینه بسیار مناسبی در نظر گرفته می‌شوند و مهارت نت خوانی شما را بهبود می‌بخشند.


Piano Scales, Chords & Arpeggios Lessons

این کتاب نیز یکی از کتاب های برتر برای فراگیری پیانو به شمار می‌رود. Damon Ferrante آهنگساز برجسته ای می‌باشد که در بسیاری از سالن‌های کنسرت معروف در سراسر آمریکای شمالی اجرا داشته است. کتاب وی شامل آکورد‌ها، گام‌ها و درس‌های آرپژ با عناصر تئوری موسیقی می‌باشد. کتاب Ferrante می‌تواند ابزاری قدرتمند برای یادگیری باشد. این کتاب شامل ۱۴۰ درس و ۳۰ کلاس اضافی با پخش ویدیویی است.


Easy Piano Sheet Music for Kids

یکی دیگر از کتاب‌های ارزشمند برای کودکان، Easy Piano Sheet Music for Kids است. این مجموعه شامل ۴۰ آهنگ محبوب برای یادگیری نیز می‌باشد. رساندن اطلاعات کافی به مخاطب با این روند آموزشی بسیار آسان است. هر نت در هر آهنگ دارای لیبل‌های واضحی می‌باشد، این امر باعث می‌شود تا فرایند یاگیری نت‌های پیانو برای کودکان راحت باشد.


Lang Lang Piano Academy

یکی دیگر از کتاب‌های فوق العاده برای بچه‌ها، Lang Lang Piano Academy سطح ۱ است. این مجموعه شامل ۵ کتاب از سطح مبتدی تا پیشرفته می‌باشد. با تصاویر واضح و توضیحات دقیق در رابطه با نت‌هایی که باید اجرا شوند، درک نواختن پیانو برای شما آسان‌تر از همیشه خواهد بود. Lang Lang یک پیانیست فوق العاده است و کتاب وی نیز از جمله کتاب‌های بسیار ایده آل برای افزایش خلاقیت و فراگیری کلی پیانو به شمار می‌رود.


A Dozen A Day

گاهی اوقات سادگی چیزی است که نظر یک نوازنده مبتدی را بیشتر به سمت آموزش جلب می‌کند. A Dozen A Day یک کتاب تمرینی عالی برای مبتدیان با آهنگ‌های سرگرم کننده می‌باشد. با این حال، این کتاب به عنوان منبع اصلی یادگیری شما نیست و می‌توانید از آن به منظور تمرین نت خوانی و بالا بردن سرعت و دقت نواختن از آن بهره ببرید.


Hanon Virtuoso Pianist

این مجموعه یک گزینه ایده آل برای نوازندگان مبتدی و حرفه‌ای است. این کتاب یکی از اصلی‌ترین کتاب‌های آموزشی پیانو به شمار رفته و شامل اطلاعات ضروری از اصول اولیه تا تکنیک‌های پیشرفته آموزشی می‌باشد. تنها ایراد کوچک این مجموعه این است که هیچ تصویری وجود ندارد، فقط صفحات و نت‌های مختلف در رابطه با نحوه نواختن پیانو وجود دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “معرفی ۷ کتاب برتر برای فراگیری پیانو
  • مرداد ۸, ۱۴۰۲ at ۴:۵۸ ب٫ظ

    Piano Adventure عالیه

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *