×

راهنمای خرید میکروفون لاوالیر

در این مقاله قصد داریم راجع به راهنمای خرید میکروفون لاوالیر و انواع آن و برندهای محبوب آن صحبت کنیم.

برای تولید ویدئو، پخش زنده، و رویدادهای سخنرانی عمومی، میکروفون‌های لاوالیر راه حلی برای ارائه صدای با کیفیت بالا هستند. قدمت میکروفون‌های Lavalier به دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد و در شکل اولیه خود مانند آویزهایی به بدنه اسپیکر آویزان می‌شدند. در واقع، نام “lavalier” به خاطر شباهت آن‌ها به یک قطعه از جواهرات آویز اشاره دارد که توسط دوشس لوئی د لا والیر، یکی از اعضای دربار پادشاه لوئی چهاردهم ساخته می‌شد.

راهنمای خرید میکروفون لاوالیر

امروزه، میکروفون‌های لاوالیر بسیار کوچک‌تر هستند، به همین دلیل است که اغلب در موقعیت‌هایی استفاده می‌شوند که باید کمترین فضا را اشغال کنند. میکروفون‌های Lavalier انواع مختلفی دارند تا طیف وسیعی از کاربری‌ها را در خود جای دهند. اگر به دنبال یک میکروفون لاوالیر هستید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا میکروفون لاوالیر متناسب با نیاز خود را پیدا کنید.

دایرکشنال و اومنی دایرکشنال

میکروفون‌های Lavalier در دو نوع اصلی ارائه می‌شوند: جهت دار (کاردیوئید) و همه جهته (اومنی دایرکشنال). لاوالیری‌های کاردیویید جدایی بیشتری از صداهای محیطی ایجاد می‌کنند، بنابراین اغلب برای مصاحبه در فضای باز یا برای استفاده در محیط‌های پر سر و صدا مانند سالن‌های کنفرانس یا عبادتگاه‌ها انتخاب می‌شوند.

دایرکشنال و اومنی دایرکشنال

میکروفون‌های لاوالیر همه‌ جهته، صدا را از هر زاویه دریافت می‌کنند، به این معنی که صدای گوینده و همچنین برخی از صداهای محیط را در یک محیط اجرا یا ضبط می‌کنند. صدای میکروفن‌های لاوالیر همه‌جهت می‌توانند طبیعی‌تر از میکروفن‌های لاوالیر جهت‌دار به نظر برسند، و آن‌ها را برای کار در تولیدات و پخش‌های ویدئویی برای استودیو به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کنند.

انتخاب اتصالات صحیح

به طور کلی، میکروفون‌های لاوالیر با انواع کانکتورها موجود هستند، که مربوط به سازندگان مختلف بسته‌های فرستنده بی‌سیم است. برخی از رایج ترین انواع کانکتورها TA4F هستند که توسط Shure و Telex استفاده می‌شود. TA3F، مورد استفاده AKG، Samson، و Nady. Microdot که می‌تواند به آداپتورهای مختلف متصل شود. و کانکتورهای استاندارد ۳.۵ میلی متر، XLR و mini-XLR. هنگام خرید یک میکروفون لاوالیر، مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید مدلی را انتخاب کنید که دارای کانکتور مناسب برای سیستم بی‌سیم یا سایر دستگاه‌های ضبط شما، مانند رکوردر ضبط محیطی، دوربین DSLR یا گوشی هوشمند شما همراه باشد.

انتخاب اتصالات صحیح

برندهای محبوب میکروفون لاوالیر

در حال حاضر، میکروفون‌های لاوالیر توسط تولیدکنندگان متعدد با مدل‌هایی متناسب با برنامه‌ها و بودجه‌های مختلف تولید می‌شوند. محبوب‌ترین تولید کنندگان میکروفون‌های لاوالیر عبارتند از Acacia، Countryman، DPA، Sennheiser و Shure (به ترتیب حروف الفبا)

برای خرید میکروفون یقه ای در برندها و مدل‌های متفاوت کلیک کنید.

میکروفون های لاوالیر Acacia Audio

میکروفن‌های Lavalier سری Acacia Audio LIZ به گونه ای طراحی شده اند که تعادل ایده آلی از قیمت و عملکرد را برای صدابرداران حرفه ای با بودجه محدود فراهم کنند. آن‌ها فقط در پیکربندی‌های همه جانبه (اومنی دایرکشنال) ارائه می‌شوند، اما می‌توانید از بین چندین نوع رابط سازگار با بسته‌های بدنه Audio-Technica، Sennheiser، و Shure و همچنین بسته‌های بدنه با کانکتورهای سبک T3 از AKG، Audix، Airwave و Samson انتخاب کنید. اگر به دنبال یک میکروفون لاوالیر مقرون به صرفه و همه کاره هستید، Acacia Audio را بررسی کنید.

میکروفون های لاوالیر Acacia Audio

میکروفون لاوالیر کانتریمن

کانتریمن در میکروفن‌های هدست، میکروفون‌های لاوالیر و لوازم جانبی سیستم میکروفون بی سیم تخصص دارد. میکروفون‌های لاوالیر کانتریمن به دلیل ساختار مستحکم و صدای شفافشان مورد توجه قرار می‌گیرند. مانند آکاسیا، کانتریمن در درجه اول میکروفون‌های لاوالیر همه جانبه تولید می‌کند و آن‌ها را در گزینه‌های استاندارد یا کم حساسیت برای منابع صوتی با صدای بلندتر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، میکروفون‌های Lavalier Countryman دارای چندین گزینه اتصال برای کار با هر یک از محبوب‌ترین دیوایس‌های امروزی هستند و از گزینه‌های مقرون به صرفه زیر ۲۰۰ دلار تا مدل‌های ضدآب با قیمت بالاتری که از عرق کردن و آب‌وهوای نامساعد محافظت می‌کنند، متغیر هستند.

میکروفون لاوالیر کانتریمن

میکروفون لاوالیر DPA

میکروفن‌های DPA Lavalier به فناوری درجه یک خود مانند سیستم‌های میکروفون ماژولار که برنده جوایزی نیز شده، متکی هستند. میکروفن‌های DPA Lavalier از شفافیت استثنایی، نویز کم و کنترل SPL بالا بهره می‌برند. علاوه بر این، میکروفن‌های DPA Lavalier در برابر دما، ضربه و ساییدگی مقاومت بالایی دارند و در برابر آب مقاوم هستند، و آن‌ها را به گزینه‌ای مثال زدنی برای ضبط محیطی یا اجراکنندگان صحنه پر تحرک مانند برادوی تبدیل می‌کند. میکروفون‌های DPA Lavalier با کانکتورهای قفل شونده ۳.۵ میلی‌متری، کانکتورهای TA4F برای سیستم‌های بی‌سیم Shure و سیستم آداپتور انعطاف‌پذیر DPA که با سیستم‌های بی‌سیم مختلف از Lectrosonics، Sennheiser، Shure، Sony، Wisycom، Zaxcom و غیره سازگار است، در دسترس هستند.

میکروفون لاوالیر DPA

میکروفون لاوالیر سنهایزر

Sennheiser یکی از معتبرترین تولید کنندگان سیستم‌های میکروفون بی سیم است و آن‌ها را با چندین گزینه برای میکروفون‌های با کیفیت بالا تکمیل می‌کند. میکروفون‌های لاوالیر همه‌ جهته سنهایزر از مدل‌های مقرون‌ به ‌صرفه، مانند سری XS، تا مدل‌های با کارایی فوق‌العاده مانند MKE 2-P-K، که دارای کانکتور XLR با روکش طلا هستند، را در بر می‌گیرد. برخلاف سازندگان قبلی در این لیست، میکروفون‌های سنهایزر لاوالیر عمدتاً برای کار با سیستم‌های بی‌سیم Sennheiser، از جمله سیستم‌های بی‌سیم محبوب XS و Evolution طراحی شده‌اند.

میکروفون سنهایزر

میکروفون لاوالیر Shure

Shure یکی دیگر از تولیدکنندگان محبوب سیستم‌های بی‌سیم است، و – مشابه Sennheiser – آن‌ها تعدادی میکروفون لاوالیر را ارائه می‌کنند که مستقیماً با سیستم‌های وایرلس آنها سازگار هستند، این امر با استفاده از کانکتورهای Microdot، LEMO 3، TA4F یا XLR صورت می‌گیرد. هنگامی که به درجه بالایی از دفع صدای محیط نیاز است، Shure میکروفون‌های لاوالیر عمدتاً همه جهتی را با چند گزینه کاردیوئید و سوپرکاردیوئید ارائه می‌کند. میکروفون‌های Lavalier از Shure از مدل‌های مقرون به صرفه کمتر از ۱۰۰ دلار تا مدل‌های سطح بالا که برای اجراهای صحنه، عبادتگاه‌های بزرگ، و سایر مکان‌هایی که بالاترین کیفیت صدای ممکن را می‌طلبند، استفاده می‌شوند.

 لاوالیر Shure

چگونه یک میکروفون لاوالیر وصل می کنید؟

میکروفون‌های Lavalier را می‌توان در جای خود چسباند یا با یک گیره میکروفون لاوالیر (مانند گیره الیگیتور) وصل کرد که امکان قرارگیری دقیق‌تر را فراهم می‌کند. همچنین «گیره‌های ومپایر» وجود دارد که دارای سنجاق‌های تیز هستند که به‌طور نامحسوس در لباس یا کراوات قرار می‌گیرند.

چه میکروفون های لاوالیری با دوربین های DSLR سازگار هستند؟

با دوربین‌های DSLR می‌توانید از هر میکروفون لاوالیری استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که میکروفون Lavalier به نوع اتصال مناسب مجهز است. در بیشتر موارد، شما باید یک کانکتور ۳.۵ میلی متری را برای اتصال مستقیم به DSLR خود انتخاب کنید. و باید مطمئن شوید که یک منبع تغذیه برای میکروفون وجود دارد.

چه میکروفون های لاوالیری با دوربین های DSLR سازگار هستند؟

آیا می توانم با گوشی هوشمند یا دستگاه تلفن همراه خود از میکروفون لاوالیر استفاده کنم؟

بله. چندین میکروفون Lavalier به طور خاص برای کار با دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند، مانند مدل Behringer BC LAV برای دستگاه‌های تلفن همراه با جک‌های ۳.۵ میلی‌متری TRRS و Saramonic LavMicro U1B با کانکتور لایتنینگ برای دستگاه‌های iOS.

مطلب پیشنهادی : راهنمای جامع خرید میکروفون

نتیجه گیری

اگر در یک استودیوی تولید ویدیو کار می‌کنید، در فضای باز مصاحبه‌ انجام می‌دهید، اسپیکرها را در اتاق کنفرانس، تنظیم صدا می‌کنید یا صدایی را برای عبادتگاه اجرا می‌کنید، میکروفون‌های لاوالیر راهی آسان برای ارائه صدایی شفاف بدون نیاز به میکروفون‌های روی پایه، میکروفون‌های شاتگان یا سایر روش‌های مایکینگ پیچیده هستند.

در مقاله ی راهنمای خرید میکروفون لاوالیر ما درمورد انواع میکروفون‌های لاوالیر و کانتکتورهای مناسب آن و همینطور برندهای معتبر این میکروفون صحبت شد در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در کامنت درمیان بگذارید

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “راهنمای خرید میکروفون لاوالیر
  • تیر ۱۸, ۱۴۰۱ at ۱۱:۰۴ ق٫ظ

    سلام، از این میکروفون ها میشه برای آواز خواندن هم استفاده کرد؟

    پاسخ
    • تیر ۲۶, ۱۴۰۱ at ۳:۵۶ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      میشه اما خیلی رایج نیست

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *