×

مک یا ویندوز؟ کدام برای تنظیم و ساخت موسیقی بهتر است؟

خرید یک سیستم کامپیوتری برای تنظیم، ساخت و یا میکس موسیقی در واقع نوعی سرمایه گذاری است که تمامی مهندسین صدا پس از مدتی باید آن را انجام دهند. اما با این که قطعات مختلفی در بازار وجود دارند که باید برای سیستم کامپیوتری خود در نظر داشته باشید، یکی از سوالات پر تکرار در میان افراد این است که سیستم عامل مک برای تنظیم و میکس موسیقی بهتر است یا سیستم عامل ویندوز؟

جواب این سوال، یک گزینه مشخص نیست بلکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تا این دو سیستم عامل مشهور را با یکدیگر مقایسه کنیم و مزایا و معایب هر کدام را با یکدیگر مقایسه کنیم و نتیجه بگیریم که کدام یک از سیستم‌ های تنظیم صدا مناسب تر است. بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه کلی سیستم های تنظیم صدا

پیش از آن که بخواهیم وارد جزئیات و مسائلی تکنیکی شویم، باید به طور کلی این دو سیستم عامل را با یکدیگر مقایسه کنیم. برای آن که بتوانید از سیستم عامل مک استفاده کنید، باید سری کامپیوترهای Mac شرکت اپل را تهیه کنید.

دیگر گزینه شما این است که یک سیستم کامپیوتری خاص با تجهیزات خاص تهیه کنید و این سیستم عامل را بر روی آن نصب کنید که به آن Hackintosh گفته می‌شود. در نظر داشته باشید که ما این موضوع را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا نه تنها شرکت اپل پشتیبانی ای در قبال سیستم عامل خود نخواهد داشت، بلکه نمی‌توانید به درست کار کردن سیستم خود مطمئن باشید.

مقایسه کلی بین این دو سیستم

سیستم‌های وینوز اما این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید یک سیستم کامپیوتری منحصر به فرد با قطعات خاص را تهیه کنید و بهتر از آن اینکه، می‌توانید با هزینه ای پایین، در طی سالیان آن را ارتقا دهید. به طور کلی اما تهیه یک سیستم کامپیوتری ویندوز هزینه کمتری نسبت به خرید یک سیستم مک دارد. بنابراین اگر به دنبال تهیه یک سیستم کامپیوتری هستید و می‌خواهید هزینه کمتری داشته باشید، تهیه یک سیستم ویندوز برای شما گزینه ای معقول تر می‌باشد.

پشتیبانی از نرم افزارهای میزبان محبوب

در مورد نرم افزارهای میزبان، باید در نظر داشته باشید که نرم افزارهای محبوب همانند Pro Tools، Cubase، Ableton Live و یا Studio One برای هر دو سیستم عامل منتشر شده اند و می‌توانید بر روی هر دو سیستم از این نرم افزارها استفاده کنید. دیگر نکته ای که باید در نظر داشته باشید، برای کاربران نرم افزار میزبان FL Studio می‌باشد که تا مدتی قبل، این نرم افزار میزبان تنها برای سیستم عامل ویندوز منتشر می‌شد اما در جدیدترین بروزرسانی ای که برای آن در نظر گرفته شده است، این نرم افزار میزبان از سیستم عامل مک نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از نرم افزارهای میزبان محبوب

از طرفی اما، دو نرم افزار میزبان Logic Pro و Garageband تنها برای سیستم عامل مک ساخته شده اند که این موضوع باعث می‌شود تا در این موضوع، سیستم عامل مک، سیستم عامل برتر میدان باشد.

مقاله پیشنهادی سازکالا : کدام نرم افزار بهترین پلاگین‌های پیش فرض را دارد؟

پشتیبانی از سخت افزار

بسیاری از سخت افزارهای استودیویی همانند میدی کیبوردها و یا کارت صدا از هر دو نوع سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید در هر دو سیستم از آن‌ها استفاده کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای سیستم عامل مک نیازی به نصب درایورهای خاص و اضافی نخواهید داشت در صورتی که عموما سخت افزارهای مختلف برای سیستم عامل ویندوز نیازمند به نصب درایورهای خاص هستند.

با این که نصب این درایورها کار سختی نیست، اما این مرحله را کاربران سیستم عامل مک نباید بگذرانند که شاید برای بسیاری از افراد مهم باشد. بنابراین در این موضوع نیز برنده، سیستم عامل مک خواهد بود.

کدام سیستم عامل برای استفاده استودیویی بهتر است؟

ساخت یک سیستم کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز می‌تواند گزینه ای فوق العاده برای افرادی باشد که می‌خواهند یک استودیو خانگی بسازند و یا به دنبال ساخت یک استودیوی حرفه ای هستند. دلیل آن این است که شما می‌توانید به هزینه ای کمتر، سیستمی را تهیه کنید که از حافظه ذخیره سازی زیادی برخوردار باشد و یا حجم RAM آن بسیار بالا باشد که این دو موضوع برای یک سیستم کامپیوتری ساخته شده برای موسیقی، حائز اهمیت می‌باشد.

کدام سیستم عامل برای استفاده استودیویی بهتر است؟

از طرفی اما، سیستم عامل مک به طور عمومی بی دردسر تر از یک سیستم ویندوز است و با ارورهای به مراتب کمتری در آن مواجه می‌شوید. این موضوع به این دلیل است که در سیستم‌های مک، عموما از سخت افزارها و قطعاتی استفاده می‌شود که توسط مهندسین شرکت اپل ساخته شده است و نظم و هماهنگی میان سخت افزار و نرم افزار در این سیستم‌ها فوق العاده است.

اما از نکات منفی در مورد سیستم مک می‌توانید به فضای ذخیره بسیار کم، مقدار RAM کم و همچنین اتصالات بسیار محدود اشاره کنیم که ممکن است دست شما در پروژه‌های سنگین و بزرگ، بسته نگه دارد. بنابراین ما در این نوع استفاده، سیستم عامل ویندوز را ترجیح می‌دهیم.

کدام سیستم عامل برای استفاده در صدابرداری اجرای زنده بهتر است؟

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، سیستم عامل مک تجربه ای سریع تر و بی دردسر تر را برای شما به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل است که این سیستم‌ عامل برای صدابرداری اجرای زنده، گزینه بهتری به شمار می‌رود. تنها کافی است تا یک لپ تاپ مک بوک را با خود به اجرای زنده ببرید و با استفاده از نرم افزارهای میزبان مختلف، شروع به صدابرداری کنید. استفاده از سیستم عامل مک این اطمینان را به شما می‌دهد تا با ارورهای کمتری مواجه می‌شوید و صدابرداری بدون مشکل جلو می‌رود.

سیستم تنظیم صدا

جمع بندی

به طور کلی اما، خرید یک سیستم کامپیوتری جدید شباهت زیادی به خرید یک ساز دارد. عوامل بسیاری در خرید آن تاثیر دارند که از جمله این عوامل می‌توانیم به بودجه، انتظارات شما و همچنین هدف شما از خرید سیستم جدیدتان اشاره کنیم. با استفاده از نکاتی که این مقاله گفته شد، می‌توانید سیستم تنظیم صدا مورد نظر خود را بر اساس کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید انتخاب کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *