×

کدام نرم افزار بهترین پلاگین‌های پیش فرض را دارد؟

با وجود این‌که می‌توانید موسیقی با کیفیت بالا را در هر نرم افزار آهنگسازی بسازید، آن‌ها هر کدام نحوه صدابرداری، ویرایش برای طراحی صدا و گزینه‌های میکس متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. پس زمانی‌که می‌خواهید یک نرم افزار آهنگسازی انتخاب کنید، مهم است که بررسی کنید که جریان کاری هر کدام و امکاناتشان برای ساخت موسیقی به چه صورت می‌باشد. با داشتن این موضوع در ذهن، می‌توانیم یکی از مهم‌ترین عوامل را در این رابطه بررسی کنیم؛ پلاگین‌های پیش فرض هر کدام از نرم‌افزارهای آهنگسازی.

مطالب پیشنهادی : بهترین نرم افزار آهنگسازی

امروزه، پلاگین‌های پیش فرض توانسته‌اند از پردازشگرهای کوچک و ساده سخت افزاری پیشی بگیرند و آن‌ها حتی در دهه پیش به صورت مجانی روی نرم افزارهای آهنگسازی قرار گرفته‌اند. در واقع، پلاگین‌های پیش فرض نرم افزارها و وی اس تی‌های آن ممکن است در آخر بین گزینه‌های اصلی شما قرار بگیرد.

در این مقاله از مجله سازکالا ، ما به شما پلاگین‌های پیش فرض برخی از نرم افزارهای آهنگسازی را معرفی می‌نماییم.

Avid Pro Tools | Ultimate

وقتی که شما نرم افزار آهنگسازی Pro Tools | Ultimate را دانلود می‌کنید، با پکیج قدرتمندی از ۷۵ ابزار و پلاگین و افکت‌ها از کمپانی Avid روبه رو می‌شوید که با همکاری کمپانی‌های Bomb Factory و Air Music Technology طراحی و ساخته شده‌اند.

به عنوان یک نرم افزار پیشرو در طول دهه گذشته، حالت ظاهری این نرم افزار به شما تجربه مجازی کار کردن با کنسول‌های بزرگ صدابرداری را انتقال می‌دهد. در نتیجه این نرم افزار برای صدابرداری از اجراهای زنده بسیار مناسب است و پلاگین‌های پیش فرض آن نیز تلاش کرده‌اند که همین احساس را ایجاد کنند.

پلاگین‌های پیش فرض Avid-Pro-Tools-Ultimate

با داشتن شبیه سازهایی از کمپرسورها و اکولایزرهای سخت افزاری، تعداد زیادی از افکت‌های مدولاسیون و افکت‌های بر اساس تایم، شبیه ساز امپ و بیس Eleven MKII، سمپلر Falcon، و شبیه سازهای اعجاب آور استامپ باکس، پلاگین‌های پیش فرض پرو تولز، انواع افکت‌ها و دیگر چیزهایی که برای میکس احتیاج دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این وجود Pro Tools خود را به پلاگین‌های ساده محدود نکرده است و همچنین از افکت‌های خلاقانه و پردازشگرهای مخصوص طراحی صدا مانند Xform، Air Frequency Shifter و  Air Talkbox را شامل شده است.

PreSonus Studio One 5 Professional


این نرم افزار قسمت‌های مهمی را از جریان کاری نرم افزارهای آهنگسازی سنتی پرو تولز و جریان کاری خلاقانه ایبلتون را استفاده کرده است. کاربرانی که عمدتا سازهای زنده ضبط می‌کنند از طرح و زمان بندی خطی Studio One قدردانی می‌کنند.

در حالی که افراد با تجربه از پلاگین های داخلی فوق العاده تولید بیت  استفاده می‌کنند، همزمان از قابلیت‌های MIDI گسترده و ادغام جامع سازهای مجازی لذت خواهند برد. با این حال، استودیو وان واقعاً در زمینه تولید موسیقی با ترکیب صداهای آنالوگ و دیجیتال می‌درخشد.

PreSonus-Studio-One-5-Professional

بسته پلاگین‌های Studio One 5 Professional دارای طیف گسترده‌ای از افکت‌های خلاقانه و پردازنده‌های قدرتمند، از جمله EQ های سخت افزاری شبیه سازی شده از نرم افزار و کمپرسورها در کنار دیلی و ریورب‌های پیشرفته و ترکیبات مختلف است.

به علاوه، چندین افکت MIDI روی دک آن وجود دارد، از جمله یک ژنراتور آکورد هوشمند، یک آرپژیاتور قوی و یک فیلتر MIDI برای تنظیم محدوده‌های سرعت و محدود کردن ابزارهای مجازی و ماژول‌های صوتی خارجی شما برای پخش نت‌ها فقط در گام.

Image Line FL Studio 20 Signature Edition

آن‌چه در تلاش برای ایجاد بازی گونه کردن تولید موسیقی آغاز شد، تبدیل به یک DAW کاملاً بالغ شد که توسط تولیدکنندگان هیپ هاپ، پاپ و EDM مورد استقبال قرار گرفته است. FL Studio (که قبلاً به نام فروتی لوپس شناخته می‌شد) در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد، بر اساس یک فرمت ساده و شهودی مرحله ساز است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا بیت‌ها را سریع و کارآمد بسازند.

بسیاری از کاربران قابل توجه آن عبارتند از Sonny Digital ،Lex Luger ،Mike Will Made It و Basshunter، پیوندی ناگسستنی با این نرم افزار دارند.

Image-Line-FL-Studio-20-Signature-Edition

FL Studio 20 Signature Edition یک ابزار عالی برای هر ژانری است. FL Studio 20 Signature Edition با چندین ابزار مجازی، ابزارهای دستکاری صدای با کیفیت و پلاگین‌های شکل دهنده صدا، شما را تشویق می‌کند تا صداها را در یک محیط خلاقانه و سرگرم کننده تغییر دهید و ترکیب کنید.

Ableton Live 11 Suite

Ableton Live مانند FL Studio، به تولیدکنندگان موسیقی در استودیو که مشتاق آزادی در خلاقیت هستند، توجه می‌کند. Ableton Live دو روش برای تعامل با یک پروژه ارائه می‌دهد، نمایی به صورت به ترتیب و نمای اجرای زنده. Arrangement View یک قالب زمان بندی خطی آشنا، مشابه سایر DAW ها، ارائه می‌دهد.

در حالی که Session View یک تجربه غیر خطی را ارائه می‌دهد، میزبان کلیپ‌های صوتی مستقل است که به شما امکان می‌دهد ایده‌ها را سریع بگیرید و آن‌ها را در چندین حالت تست کنید. Session View هم یک ابزار آهنگسازی دیدنی است و هم یک پلتفرم اجرای مبتنی بر لوپ می‌باشد.

پلاگین‌های پیش فرض

Ableton Live 11 Suite پکیج پلاگینی با حداقل ۱۵ ساز نرم افزاری، ۷۲ افکت صوتی و MIDI و ۲۹ بسته محتوا که مملو از سمپل، لوپ و جزییات دیگر موسیقی است را ارائه می‌دهد. به علاوه، Ableton Live 11 Suite شامل Max for Live است که به شما امکان می‌دهد افکت‌ها و سازهای خود را از ابتدا بسازید.

Steinberg Cubase Pro 12

Cubase Pro 12 به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نرم افزارهای صنعت موسیقی به شمار می‌رود. Cubase به دلیل قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد همیشه جزء بهترین انتخاب‌ها برای تولید موسیقی در سبک‌های مختلف بوده است.

همچنین این نرم افزار به دلیل ثبات و چیدمان بسیار زیبا مورد توجه افراد زیادی، مخصوصا افراد مشهوری از جمله دی جی و سوپر-پرودوسر Zedd و آهنگساز مشهور Alan Silvestri قرار گرفته است.

Steinberg Cubase Pro 12

Cubase Pro 12 دارای یک مجموعه پلاگین پیش فرض بسیار قدرتمند با ۹۰ افکت و هشت ساز مجازی با بیش از ۳۰۰۰ sound است. تمام پردازنده‌های استاندارد و همچنین یک چنل استریپ فوق العاده که از کنسول‌های آنالوگ الهام گرفته شده است، در این مجموعه وجود دارد.

اما این مجموعه در اینجا به اتمام نمی‌رسد، Cubase Pro 12 با تعداد زیادی از پلاگین‌های طراحی صدا که شامل delayهای بی شمار، reverbها، modulatorها، harmonizerها و افکت‌های saturation هستند، فراتر از آن قدم برداشته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “کدام نرم افزار بهترین پلاگین‌های پیش فرض را دارد؟
  • شهریور ۱۹, ۱۴۰۱ at ۳:۴۳ ب٫ظ

    سلام
    جایگزین پلاگین vocalin وجود داره؟

    پاسخ
    • شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ at ۱:۵۰ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز بهترین روش برای الاین کردن صداها رکورد دو لاین از خواننده هستش.
      Vocalign جایگزینی نداره.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *