×

تجهیزات لازم برای راه اندازی استودیو خانگی

اگر تازه شروع به کار با موسیقی کرده باشید و یا به دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر برای جمع آوری استودیو هستید، در این‌جا تجهیزات لازم برای راه اندازی یک استودیو ضبط حرفه‌ای کاملاً کارآمد خانگی برای آهنگسازی آورده شده است.

۱- کامپیوتر:

با انتخاب یک کامپیوتر قابل اتکا شروع کنید، کامپیوتری که بتواند به ستون فقرات استودیو خانگی شما تبدیل شود. به دنبال سیستمی سریع، با حافظه قابل قبول و با قابلیت پردازش آسان صدا در هنگام ضبط باشید. با وجود این‌که اکثر موزیسین‌ها یک سیستم رومیزی شخصی دارند، برخی دیگر از لپتاپ بهره می‌برند تا بتوانند در حالت رفت و آمد و مسافرت نیز کارهای خود را ضبط کنند.

۲- نرم افزار آهنگسازی (DAW):

dawlogos_small

شما همیشه به یک راه برای ضبط ایده‌های خود احتیاج خواهید داشت. روش رایج بین آهنگسازان صدابرداری با کامپیوتر و از طریق نرم افزارهای آهنگسازی از جمله پرو تولز، لاجیک، اف ال استودیو، ایبلتون و اف ال استودیو می‌باشد. بین نرم افزارهای آهنگسازی تفاوت‌های کوچکی وجود دارد که هر کدام را برای منظوری خاص در پروسه آهنگسازی مناسب می‌سازد. مثلا نرم افزار ایبلتون برای اجراهای لایو و یا نرم افزار پرو تولز برای انجام کارهای میکس و مستر، رابطه‌ای کاربری با کاربرد اختصاصی دارند که این اوامر را ساده می‌کنند.
نرم افزار لاجیک X یکی از بهترین نرم افزارهای آهنگسازی است که رابط کاربری بسیار کاربر محور دارد. این محصول دارای صدای ۲۸۰۰ ساز و همچنین ۷۰۰۰ لوپ از شرکت اپل می‌باشد، که آن را به گزینه‌ای مناسب برای شروع آهنگسازی تبدیل می‌کند.

۳- کارت صدا:

اگر شما آهنگ‌های خود را تنها با صداهای مجازی نمی‌خواهید بسازید، و به ضبط وکال و هر گونه ساز زنده‌ دیگر برای تنظیم احتیاج دارید، حتما به یک کارت صدا احتیاج خواهید داشت. به عنوان مثال کارت صدای Universal Audio Arrow کار بسیار عالی را در بازسازی پری امپلی فایرهای کلاسیک میکروفون انجام داده که قبلا فقط در استودیوهای گران‌قیمت به آن دست می‌یافتید. وقتی میکروفون را به این کارت صدا متصل می‌کنید مانند اتصال آن به یک کنسول نیو یا SunsetSound با کیفیت بالا می‌باشد.
برای گزینه‌های اقتصادی‌تر موزیسین‌ها می‌توانند یک کارت صدای پرتابل با دو ورودی انتخاب کنند که مواردی چون PreSonus 24c و M-Audio M-Track Duo در این زمره قرار می‌گیرند.

۴- میدی کیبورد:

به طور اساسی این وسیله یک کیبورد الکترونیکی کوچک است که وجود آن در هر استودیو آهنگسازی خانگی اساسی است. شما به دانش پیشرفته نوازندگی موسیقی احتیاج ندارید تا بتوانید از این وسیله بهره ببرید. بیشتر به میدی کیبورد این‌طور نگاه کنید که از طریق آن صداهای مختلف را امتحان می‌کنید تا در تنظیم خود از آن‌ها بهره ببرید. میدی کیبورد کرگ مدل MicroKEY25 یک محصول با اندازه ۱۵ اینچ و بسیار ظریف و جمع و جور است که می‌توانید آن را با خود به هر جایی ببرید و در هر محیط تنگ و کم فضایی از آن استفاده کنید. این محصول بسیار سبک وزن است و می‌توانید آن را در کوله پشتی خود قرار دهید و به سادگی جا به جا نمایید.

۵-اسپیکر مانیتورینگ:

monitorheaders

شما به یک جفت اسپیکر استاندارد مانیتورینگ احتیاج دارید که آنچه را که ضبط و میکس می‌کنید را بشنوید، و بیشتر مدل‌های امروزی نه تنها قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند، بلکه به اندازه‌ای جمع و جور طراحی شده‌اند که می‌توانید در هر فضایی از آن بهره ببرید. اسپیکرهای برند جنلک از بهترین محصولات در این شاخه هستند که کیفیت و جزییات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما در عین حال محصولات این برند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

ما به شما اسپیکرهای سری HS یاماها را پیشنهاد می‌کنیم که با قیمتی معقول، کیفیتی باور نکردنی را برای مانیتورینگ صدا و میکس و مستر در اختیار علاقه مندان به موسیقی قرار داده است. حتما در نظر داشته باشید که زمانی‌که شما این اسپیکرها را تهیه می‌کنید لازم است که در کنار آن یک جفت کابل TRS بالانس یک با فیش یک چهارم اینچی برا اتصال اسپیکرها به کارت صدای خود نیاز خواهید داشت.

در ادامه مقاله تجهیزات لازم استودیو خانگی و آهنگسازی با ما همراه باشید.

۶-هدفون:

تمام هدفون‌های حرفه‌ای موجود در بازار به یک صورت نیستند. شما معمولا به دنبال یک هدفون مقاوم در برابر تعریف و مناسب ورزش هستید، اما در مورد هدفون‌های مناسب استودیو به مواردی نیاز دارید که پشت بسته و با کمترین میزان نشت صوتی طراحی و ساخته شده باشند. به عنوان مثال ما به شما هدفون سنهایزر HD 200 Pro را پیشنهاد می‌کنیم، که پاسخ فرکانسی دقیق و باز سازی صوتی بی نقصی را به گوش‌های شما می‌رساند، در حالی که سیستم کنسل کردن نویز آن از ورود و خروج هرگونه صدایی به گوش شما به غیر از صوت درون هدفون جلوگیری می‌نماید.

تجهیزات لازم استودیو خانگی و آهنگسازی (هدفون)

۷- میکروفون:

با وجود میکروفون‌های زیادی که در بازار تجهیزات موسیقی وجود دارد، از موارد وینتیج مانند محصولات برند نئومان تا مواردی ظریف و مدرن مانند محصولات برند تلفانکن، میکروفون Rode NT1-A صدایی با شفافیت دقیق در ضبط وکال و هنگام ضبط ساز صدایی طبیعی در اختیار شما قرار می‌دهد. میکروفون های فلت-تاپ کاندنسر دارای دقت ضبط بالایی هستند و فرکانس‌های بیشتری را از میکروفون داینامیک ارائه می‌دهند.

مطلب پیشنهادی : بهترین میکروفون برای ضبط در استودیوهای خانگی

تجهیزات لازم استودیو خانگی و آهنگسازی (میکروفون)

۸-رکوردر:

داشتن یک رکوردر قابل حمل، و عادت به حمل آن، می‌تواند برای آهنگسازان، طراحان صدا و نوازندگان به طور یکسان بسیار کاربردی باشد. این روزها، بیشتر این رکوردرها با مشخصات چشمگیر عرضه می‌شوند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا ضبط چند لایه، اعمال افکت‌ها و حتی تغذیه میکروفون‌های کاندنسر مورد علاقه شما را در حال حرکت انجام دهند.

تجهیزات لازم استودیو خانگی و آهنگسازی (رکوردر)

مردم رکوردرهای دستی را به دلیل اینکه تعداد زیادی از وظایفی که در انجام آن‌ها خوب هستند، دوست دارند. می‌توانید تقریباً در همه جا از آن‌ها استفاده کنید و هر چیزی را از تمرینات گروه گرفته تا رسیتال، کنسرت، جلسات و سخنرانی ضبط کنید.

آن‌ها عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارند، کیفیت صدای عالی ارائه می‌دهند و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند که برای هر مهندس صوتی مفید است. بهترین قسمت؟ ضبط کننده‌های دستی امروزی کاملاً کوچک هستند. بیشتر آن‌ها به اندازه ای کوچک هستند که در جیب شما جای می‌گیرند و در عین حال کیفیت صدای شگفت انگیزی را برای شما فراهم می‌کنند.

امروزه، تقریباً همه رکوردرهای دستی دارای میکروفون‌های استریوی داخلی هستند که به طور قابل توجهی خوب کار می‌کنند و راه‌اندازی را سریع و آسان می‌کنند. اگر به کنترل و گزینه‌های بیشتری نیاز دارید، بسیاری از رکوردرها دارای ورودی‌های میکروفون/لاین هستند و از کانکتورهای XLR/TRS استفاده می‌کنند تا بتوانید هر میکروفون یا دستگاه سطح لاین را به آن‌ها وصل کنید.

برخی از مدل‌ها دارای قدرت فانتوم نیز هستند، بنابراین می‌توانید از میکروفون‌های خازنی استفاده کنید. اگر می‌خواهید آهنگی را ضبط کنید، می‌توانید یک گیتار، بیس یا منبع دیگری در سطح خط را به ورودی خط وصل کنید و چندین آهنگ را از آن و میکروفون به طور همزمان ضبط کنید.

برای خرید تجهیزات استودیویی کلیک و انواع تجهیزات استودیویی را در سازکالا مشاهده کنید.

سخن آخر

در این مقاله تجهیزات لازم برای راه اندازی استودیو خانگی برای آهنگسازی را به شما معرفی کردیم. ممکن است تهیه برخی از این تجهیزات برای شروع به کار نیاز نباشد اما قطعا وجودشان در کیفیت نهایی صدای ضبط شده و خروجی آن تاثیر گذار است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =