×

راهنمای خرید تومبا و جیمبی

راهنمای خرید تومبا و جیمبی

اگر شما هم یک نوازنده پرکاشن هستید و برای جیمبی نوازی، به دنبال خرید ساز تومبا و جیمبی هستید اما نمی‌دانید چه مدلی را خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که در راهنمای خرید تومبا و جیمبی، تمامی اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید در مورد این سری از محصولات به دست آورید، اسم‌هایی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا هنگامی که برای خرید این سازها مراجعه می‌کنید، بتوانید سایز مناسب خود را تهیه کنید.

هنگامی که برای خرید پرکاشن به بازار می‌روید، یکی از نکاتی که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید، نام‌هایی است که برای سایزهای مختلف این سازها در نظر گرفته شده است. این نام‌ها را به عنوان یک نوازنده پرکاشن باید به خوبی بشناسید تا بتوانید یک ستاپ حرفه‌ای خریداری کنید.

قیمت تومبا را در فروشگاه اینترنتی سازکالا دنبال کنید

نام اصلی ۵ سایز مختلف

با این که شرکت‌های مختلف برای سایزهای مختلف پرکاشن‌های خود، از متریال مختلفی استفاده می‌کنند، اما عموما نام‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود نام‌هایی است که در میان برندهای مختلف یکسان می‌باشد.

برای سایزهای ۹.۷۵ اینچی عموما از نام رکوئینتو یا Requinto استفاده می‌شود. برای پرکاشن‌های ۱۱ اینچی، از نام کوئینتو یا Quinto استفاده و پرکاشن‌هایی با سایز ۱۱.۷۵ اینچ عموما با نام کونگا شناخته می‌شوند که بسیاری از افراد، پرکاشن‌هایی به این شکل را نیز به نام کونگا می‌شناسند. سایز ۱۲.۵ اینچ با نام تومبا شناخته می‌شود و سایز ۱۴ اینچ نیز با نام سوپر تومبا معروف است.

عموما اگر بخواهید یک ستاپ پرکاشن را تهیه کنید، از سایزهای مختلف باید سازهای متنوعی را خریداری کنید. عموما برای بسیاری از افراد، ستاپ کوئینتو، کونگا، تومبا یکی از بهترین ستاپ‌های ممکن به شمار می‌رود.

اما اگر می‌خواهید تنها یک ساز را خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید یک کونگا می‌باشد زیرا تنها با استفاده از یک کونگا می‌توانید بهترین صدای ممکن را دریافت کنید.

برای ساخت این پرکاشن‌ها، عموما از چه متریالی استفاده می شود؟

برای ساخت کونگاها و تومباها، عموما از دو متریال استفاده می‌شود که صدای آن‌ها نیز تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. برخی از برندها، در مدل‌های خود از چوب برای ساخت سازهای خود استفاده می‌کنند که نه تنها وزن بسیار بیشتری دارند، بلکه صدایی گرم‌تر و عمیق‌تری را نیز تولید می‌کند.

از طرفی دیگر، بسیاری از شرکت‌ها از متریال فایبرگلاس استفاده می‌کنند که وزن کمتری دارد و صدایی واضح‌تر و شفاف‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جنس فایبر گلاس

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که پرکاشن‌هایی که برای ساخت آن‌ها از متریال چوب استفاده شده، عموما نسبت به آب و هوا و محیط بیرون حساس‌تر هستند و هنگامی که آن‌ها را در یک محیط رطوبی قرار می‌دهید، ممکن است به این سازها خساراتی وارد شود. از طرفی نیز، وزن بسیار سنگین این سازها باعث شده تا بسیاری از نوازندگان تنها به سراغ این سازها برای تمرین‌ها و یا ضبط‌های خود بروند زیرا حمل کردن این سازها کاری بسیار سخت می‌باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید سازهای پرکاشن، سازهای خود را با استفاده از متریال سبک‌تری همانند فایبرگلاس ساختند تا افراد بتوانند به راحتی از این سازها برای تورها و اجراهای زنده خود استفاده کنند و بتوانند به صدای مورد نظر خود نیز دست پیدا کنند.

در ادامه مقاله راهنمای خرید ساز تومبا و جیمبی با سازکالا همراه باشید.

جنس پرکاشن های چوبی

تومبا چوبی

حال اگر شما به خرید پرکاشن‌های چوبی علاقه داشتید، باید در نظر داشته باشید که عموما برای تولید این سازها از دو چوب مختلف استفاده می‌شود. یکی از این چوب‌ها، چوب Siam Oak می‌باشد و دیگر، چوب American Ash.

با این که صدای این دو ساز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، اما به طور عمده چوب American Ash از استحکام بیشتری برخوردار است و می‌توانید مدت زمان بیشتری از این ساز برای ضبط قطعات خود و یا تمرین استفاده کنید.

چجوری پرکاشن جدید خود را کوک کنیم؟

چجوری پرکاشن جدید خود را کوک کنیم؟

بسیاری از افراد این موضوع را نمی‌دانند اما سازهای کوبه ای نیز همانند سازهایی که برای نواختن آن‌ها باید از نت‌های مختلف استفاده کنید، قابلیت کوک شدن دارند و این کوک کردن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دلیل آن این است که هنگامی که شما چند ساز مختلف را در یک ستاپ در اختیار دارید، باید آن‌ها را به گونه ای کوک کنید که صدای آن‌ها با یکدیگر یک هارمونی را تشکیل دهد و هر کدام از سازها، صدای دیگری را تکمیل کنند.

بر خلاف دیگر سازهای کوبه ای دنیا، در تومباها نیازی نیست تا در هنگام کوک کردن ساز خود ترتیب خاصی را مد نظر قرار دهید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام سفت کردن هر کدام از Lugها، مقدار فشار یکسانی را وارد کنید و آن‌ها را به یک اندازه بچرخانید تا فشاری که بر روی ساز وارد می‌شود به یک اندازه باشد.

برای آن که بتوانید بهترین صدای ممکن را از ستاپ خود به دست آورید، پیشنهاد ما به شما این است که هر کدام از سازهای خود را به این شکل کوک کنید. برای ساخت یک هارمونی، پیشنهاد می‌کنیم تا نت‌هایی که برای هر کدام از سازها در نظر می‌گیرید، در فاصله سه بزرگ و یا ۴ پرفکت باشد تا به این ترتیب، دست شما برای نواختن ریتم‌های مختلف باز باشد.

سازهای کدام برند بهتر هستند؟

در حال حاضر، دو شرکت بزرگ در زمینه تولید سازهای کوبه ای همانند تومبا و کونگا وجود دارند که بسیاری از نوازندگان بزرگ و حرفه‌ای از محصولات این شرکت‌ها استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها، شامل شرکت Latin Percusstion و Meinl می‌باشند که نه تنها در زمینه تولید پرکاشن، بلکه در زمینه ساخت انواع سازهای کوبه ای فعالیت دارند.

مطلب پیشنهادی: بهترین سازهای کوبه ای – آشنایی و معرفی

سخن پایانی

با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در مقاله راهنمای خرید تومبا و جیمبی، به آن‌ها اشاره شد، شما به راحتی می‌توانید پرکاشن مورد نظر خود را بر اساس سطح نوازندگی، علاقه و بودجه ای که در نظر گرفته‌اید خریداری کرده و شروع به یادگیری و دیدن آموزش تومبا و جیمبی کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *