×

میکروفون های USB در مقابل XLR – بررسی تفاوت، مزایا و معایب هر کدام

شاید چیزهایی در مورد میکروفون های XLR و USB شنیده باشید. به عنوان مثال، “میکروفون های XLR حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند” یا “میکروفون های USB کمتر دردسر دارند”. بگذارید در همین لحظه اول یک مسئله را روشن کنیم، مهندسین صدا و فعالان حرفه‌ای در این زمینه، از هر دو این میکروفون‌ها استفاده می‌کنند، اما به دلایل بسیار متفاوت.

در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

XLR چیست؟

میکروفون XLR چیست؟

بدیهی است که نمی‌توان آن را مستقیماً به رایانه وصل کرد. کابل ۳ پین XLR رایج‌ترین کابل است و تقریباً هر دستگاهی در استودیو، استودیوی خانگی و حتی روی صحنه از طریق XLR متصل می‌شود. از آنجایی که XLR یک رابط آنالوگ است، برای ورود به دنیای دیجیتال به یک کارت صدا نیاز دارید که با استفاده از رایانه یا تلفن هوشمند خود ضبط کنید. XLR کانکتور استاندارد استودیو برای تجهیزات صوتی حرفه‌ای است.

چرا به یک کارت صدا برای میکروفون های XLR نیاز دارید؟

در اینجا ما یک کارت صدای ابتدایی نیاز داریم که از طریق درگاه USB به رایانه شما متصل می‌شود. کارت صدا دارای کانکتورهای مختلفی است که در میکروفون USB نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، از جمله کانکتورهای XLR.

کارت صدا برای XLR

مزایای استفاده از XLR

اگر به تازگی می‌خواهید شروع به ضبط‌های استودیویی کنید و یک استودیوی خانگی درست کنید، بهتر است که از همان ابتدا از کابل‌های xlr استفاده کنید. استفاده از این کابل‌ها باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی تجهیزات خود را ارتقا دهید و در طولانی مدت، میکروفون‌ها و تجهیزات استودیویی بهتری را خریداری کنید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا خرید میکروفون‌های XLR به گزینه ای عالی تبدیل شوند، این است که طیف گسترده ای از میکروفون‌ها را می‌توانید خریداری کنید و با استفاده از یک کابل XLR، بدون نگرانی به صدای مورد نظر خود برسید.

با خرید میکروفون از فروشگاه سازکالا از مزایایی اعم از ارسال رایگان، امکان خرید قسطی و … بهره مند شوید.

میکروفون های USB در مقابل XLR – کدام یک بهتر است؟

مزایای میکروفون USB

میکروفون‌های USB در واقع میکروفون‌های خازنی یا داینامیک با مبدل‌ها آنالوگ به دیجیتال یکپارچه هستند که شما را از داشتن کارت صدا بی نیاز می‌کنند. میکروفون‌های USB یک راه حل عالی برای Plug and Play هستند، به خصوص برای ارتباطات آنلاین. و البته، زمانی که از استفاده از میکروفون داخلی کامپیوتر خود خسته شده اید. سهولت استفاده، بزرگ‌ترین مزیت میکروفون USB است.

یکی از بزرگ‌ترین نکات منفی در مورد میکروفون‌های USB این است که نمی‌توانید خروجی‌های آن‌ها را ارتقا دهید و به این ترتیب، میکروفون خود را به تجهیزات مختلف متصل کنید.

میکروفون USB

تفاوت اصلی میان میکروفون های USB و XLR

یکی از موضوعات اساسی که باید مد نظر داشته باشید، این است که چه میکروفونی را در چه سناریویی استفاده کنید. به شکل کلی، میکروفون‌های XLR و میکروفون‌های USB استفاده‌های مختلفی دارند که بتوانید بهترین صدای ممکن را از آن‌ها به دست آورید.

کاربرد میکروفون‌های USB

یکی از اصلی‌ترین استفاده‌هایی که از میکروفون‌های USB می‌شود، این است که در تماس‌های تصویری، ویدئو کنفرانس‌ها و یا کارهای مالتی مدیا، می‌توانید بهترین صدای ممکن را از آن‌ها دریافت کنید. در نظر داشته باشید که این نوع میکروفون‌ها یک دکمه Mute نیز دارند که برای همین شرایط در نظر گرفته شده است تا بتوانید تنها با فشردن یک دکمه، ضبط صدای خود را متوقف کنید.

کاربرد میکروفون‌های XLR

میکروفون‌های XLR اما میکروفون‌هایی هستند که استفاده حرفه‌ای‌تری را می‌توانید از آن‌ها داشته باشید. به شکل کلی، اگر می‌خواهید ضبط استودیویی انجام دهید و وکال، صدای ساز و یا اجرای زنده خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید، استفاده از این میکروفون‌ها بهترین گزینه‌ برای شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره میکروفون بی سیم

خلاصه مطلب:

میکروفون های USB

مزایا:

  • کاربری و استفاده آسان
  • راه اندازی بدون نیاز به کارت صدا
  • بسیاری کاربردی برای جلسات و چت‌های آنلاین

معایب:

  • عدم داشتن خروجی داخلی

میکروفون های XLR

مزایا:

  • دارا بودن کانکتورهای استاندارد استودیویی
  • راحتی در ارتقا دادن تجهیزات
  • استفاده از میکروفون‌های متعدد

معایب:

  • نیازمند اتصال به کارت صدا
برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “میکروفون های USB در مقابل XLR – بررسی تفاوت، مزایا و معایب هر کدام
  • مرداد ۹, ۱۴۰۲ at ۲:۳۲ ب٫ظ

    ممنون واقعا به این مقایسه نیاز داشتم (●’◡’●)

    پاسخ
    • مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ at ۹:۳۳ ق٫ظ

      🌻🙏

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *