×

تفاوت پیانو های سری YDP

تفاوت پیانو های سری YDP : پیانو های YDP-164 ،YDP 144 ،YDP 103 از جمله پیانوهای با کیفیت سری YDP ساخت کمپانی Yamaha می باشند. خط تولید پیانوهای Arius از شهرت بسیار بالایی در میان پیانیست ها برخوردار است. دلیل اصلی موفقیت این خط تولید به خاطر پیانوی دیجیتال آن است که صدایی با کیفیت و اکشن کلاویه بسیار مناسب و درجه یک با قیمت مناسبی را در پیانوهای خود در نظر گرفته است.

این پیانوها جز بهترین گزینه های خرید برای پیانیست هایی است که شروع به یادگیری نوازندگی پیانو کرده اند. پیانوهای سری Arius همچنین جز پیانوهای مناسب برای زمانی است که سطح مبتدی نوازندگی را پشت سر گذاشته اید. به عبارت دیگر، پیانوی دیجیتال سری Arius می تواند سالیان سال همراه شما باشد.

سازکالا مرجعی برای خرید پیانو می باشد و شما می توانید با مشاهده قیمت پیانو اقدام به خریداری آن نمایید.

تفاوت های YDP 163 و YDP 144

بزرگترین تفاوت بین پیانو YDP 163 و YDP 143 در صفحه کلاویه آن است. پیانو یاماها YDP 163 دارای صفحه کلاویه GH3 می‌باشد که از لحاظ طراحی و کیفیت بهتر از صفحه کلاویه ۸ GHS پیانو YDP 143 است. صفحه کلاویه GH3 از اکشن graded hammer استفاده می‌کند، که احساس نوازندگی واقعی و دقیق تر، بسیار شبیه به پیانو آکوستیک را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. بر خلاف صفحه کلاویه GHS که از سیستم تشخیص ۲ سنسور استفاده می‌کند، GH3 از فناوری ۳ سنسور به منظور تکرار سریع‌تر نت‌ها استفاده کرده و دقت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. کلاویه‌ها دارای پوشش عاج مصنوعی به منظور جذب رطوبت انگشتان است که کنترل و احساس نوازندگی خوبی در اختیار نوازنده قرار می‌دهد.

Yamaha YDP 144

تفاوت پیانوهای سری YDP مدل های ۱۶۳ و ۱۶۴

پیانوی دیجیتال YDP-163 جزء پیانوهای با کیفیت می‌باشد. تفاوت بین پیانوی دیجیتال YDP-163 و YDP-164 چندان زیاد و فاحش نیست و این دو پیانو تا حدودی شبیه به هم هستند، تفاوت فاحش آن‌ها در کلاویه‌های این دو مدل است. کلاویه های پیانوی YDP-163 دارای پوشش عاج مصنوعی اما پیانوی YDP-164 علاوه بر پوشش عاج مصنوعی، تقویت شده با آبنوس نیز هستند که این ویژگی کیفیت کلاویه های Yamaha ها دوچندان کرده است.

yamaha ydp 164

صداها و اکشن کلاویه

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پیانوهای دیجیتال، صداهایی است که می‌توانند تولید کنند. این ویژگی در واقع یکی از بزرگترین مزیت‌های اصلی پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای آکوستیک به شمار می‌رود. مزیت بزرگ دیگر عدم نیاز به کوک طبق زمان‌های مشخص است. Yamaha YDP-164 دارای ۱۰ صدای با کیفیت است. علاوه بر صدای پیانوی گرند CFX این پیانو دارای : Jazz Organ, Harpsichord ,Vibraphone ,Pipe Organ ,Strings ،Classic DX, 80’s Electric Piano ,Pop Grand Piano می‌باشد.

برای خرید اقساطی پیانو دیجیتال کلیک کنید.

کیفیت صدای Pop Grand Piano برای آن دسته از افرادی که به دنبال صدایی جز کلاسیک خاص می‌باشند در نظر گرفته شده است، در حالی که صدای Mellow Grand Piano همان‌طور که از اسم آن پیداست، صدای ظریف پیانوی گرند را در اختیار پیانیست قرار می‌دهد. برای لایه گذاری صدا به صورت دستی، چیزی که به آن نیاز دارید فشار دادن دکمه ی صدا و سپس انتخاب کلیدهای خاصی در اوکتاو دوم است. از آنجا که هر یک از کلیدها صدای متفاوتی تولید می‌کنند، لایه گذاری دو صدا با فشار دادن دو کلید به صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

صداها و اکشن کلاویه

برنامه اسمارت پیانیست

تنها در صورتی می‌توانید از برنامه‌ی Smart Pianist بر روی YDP-164 استفاده کنید که دستگاه شما اپل باشد. برای این کار، ابتدا نیاز به کیت آداپتور دوربین، به منظور متصل شدن به تلفن همراه خود هستید. پس از اتصال برنامه، دنیایی از امکانات در دسترس شما خواهد بود. با این کار، شما قادر به کنترل تمام تنظیمات مربوط به پیانو و ویژگی های آن توسط گوشی همراه خود خواهید بود.

شما می‌توانید لایه بندی، تقسیم، ضبط و کارهای بسیار دیگری انجام دهید. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های برنامه Smart Pianist قابلیت آنالیز آهنگ‌ها است که بر روی گوشی شما به صورت نمادهایی نمایش داده می‌شود؛ بنابراین، شما می‌توانید همراه با آهنگ‌های مورد علاقه ی خود بنوازید. به این ویژگی Chord Chart گفته می‌شود. این ویژگی برای یادگیری نوازندگی پیانو بسیار مفید است.

همچنین می‌توانید قیمت و مشخصات انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک را در فروشگاه اینترنتی سازکالا مشاهده کنید و مدل‌های مختلف را باهم مقایسه کنید.

 تفاوت های پیانوی YDP-164 و YDP-144

در نگاه اول تفاوت بین این دو پیانو در قیمت آن‌هاست. اما قابل توجه ترین تفاوت بین این دو پیانو در اسپیکرهای آن‌هاست. پیانوی YDP-164 دارای دو اسپیکر ۲۰ وات است و در مقابل پیانوی YDP-144، اسپیکرهای YDP-144 دارای توان ترکیبی برابر با ۱۶ وات دارند. اگر به دنبال صدایی واضح تر با توان بیشتر هستید YDP-164 پیانوی مد نظر شماست. تفاوت قابل توجه دیگر بین این دو پیانو در اکشن کلاویه آن‌ها است. پیانوی YDP-144 دارای کلاویه های Graded Hammer Standard می‌باشد. این نوع اکشن کلاویه دارای کیفیت بالایی است. از طرف دیگر YDP-164 دارای Graded Hammer Action 3 می‌باشد.

این ویژگی نه تنها شامل کلاویه‌های سنگین، بلکه دارای ۳ کانفیگ سنسور  می‌باشد که تجربه نوازندگی فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکشن کلاویه بیانگر نزدیک‌تر بودن کلاویه‌ها به کلاویه ی پیانو آکوستیک است. همچنین سطح کلاویه های آبنوس و عاج مصنوعی، احساس نوازندگی عالی را مخصوصا در جلسات طولانی تمرین برای پیانیست فراهم می‌کند.

در مقاله مقایسه پیانو یاماها ydp 144 با ۱۶۴ به صورت کامل این دو پیانو را باهم مقایسه کرده ایم. در صورت نیاز می‌توانید به این مقاله رجوع کنید.

پیانو دیجیتال یاماها YDP 103

یک پیانو دیجیتال با قیمت مناسب، اکشن کلاویه GHS همانند مدل های YDP 144 و YDP S34 ، آپشن هایی مانند DUAL و DUO به ترتیب به منظور دو صدایی کردن هر کلاویه و استفاده از یک نمونه صدا بعنوان صدای اصلی و یک صدا بعنوان کاور، تقسیم کلاویه ها به دو قسمت با یک تونالیته و تمرین در کنار استاد، ۴ نوع افکت ریورب و امکان اتصال ساز به کامپیوتر از طریق پورت USB TO HOST از جمله ویژگی های اصلی این پیانو دیجیتال می باشند. این پیانو دیجیتال  YDP 103 سه پداله مناسب برای افراد مبتدی و هنرجویان می باشد و کیفیت صدای مطلوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

پیانو دیجیتال یاماها YDP 103

پیانو دیجیتال یاماها YDP S34

کنترل های موجود در پیانو YDP S34 یاماها و YDP 144 یکسان می باشند. در سمت راست صفحه کلاویه، دکمه ON/OFF و دکمه مخصوص تنظیم میزان صدا، در سمت چپ ۷ دکمه متشکل از پرکاربردترین عملکرد ها و تنظیمات مورد نیاز نوازنده در نظر گرفته شده است. و برای دستیابی به ویژگی ها و تنظیمات بیشتر، می توانید ترکیبی از دکمه ها و کلاویه های پیانو استفاده کنید. همچنین می توانید از نرم افزار Smart Pianist در دستگاه های IOS به منظور تغییر و شخصی سازی پیانو YDP S34 خود استفاده کنید.

پیانو دیجیتال یاماها YDP S54

همانند یک پیانو آکوستیک دیواری، بخش music rest ( جای نت ) در پیانو دیجیتال YDP S54 در داخل یک کاور پنهان قرار داده شده است. بخش music rest در این پیانو دیجیتال امکان استفاده از چندین برگه A4 به صورت همزمان را فراهم می‌کند زیرا فضای در نظر گرفته شده برای این بخش به نسبت مدل های دیگر وسیعتر است.کنترل های موجودر در پیانو دیجیتال YDP S54 همانند پنل کنترل YDP 164 می‌باشد. دکمه ON/OFF و دکمه مخصوص تنظیم میزان صدا، در سمت چپ ۷ دکمه متشکل از پرکاربردترین عملکرد ها و تنظیمات مورد نیاز نوازنده در نظر گرفته شده است. و برای دستیابی به ویژگی ها و تنظیمات بیشتر، می توانید ترکیبی از دکمه ها و کلاویه های پیانو استفاده کنید. کلاویه های این پیانو پلاستیکی دارای روکش عاج مصنوعی برای کلاویه های سفید و آبنوس برای کلاویه های مشکی می‌باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *