×

مقایسه پیانو یاماها YDP144 و YDP164

یکی از معتبرترین سازندگان پیانو در جهان

شرکت یاماها یکی از شرکت‌های مشهور در زمینه تولید ساز به شمار می‌رود و بسیاری از افراد با استفاده از محصولات این شرکت توانسته‌اند به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. پیانوهای یاماها در طی سال‌های اخیر به یک برند معتبر در عرضه پیانوهای آکوستیک و دیجیتال تبدیل شده‌اند. در ذهن بسیاری از نوازندگان پیانو، این پیانوها دارای صدا و کیفیت فوق‌العاده ای می‌باشند. با مقایسه پیانو یاماها YDP144 و YDP164 همراه ما باشید. همچنین در مقاله ای دیگر به مقایسه پیانو ydp 145  با ydp 165 پرداخته ایم که محصولات جدیدتری از کمپانی یاماها می‌باشند.

مهندسین این شرکت با سال‌ها تجربه در تولید پیانوهای آکوستیک، در زمینه تولید پیانوهای امروزی به یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند و بسیاری از محصولات این شرکت توسط نوازنده‌های حرفه‌ای و حتی افرادی که می‌خواهند به تازگی به نوازندگی پیانو بپردازند، مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری از افراد با استفاده از این محصولات به صدای مورد نظر خود دست پیدا کردند.

در ادامه این مقاله دو پیانو دیجیتال یاماها را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از این دو محصول نه تنها به صدای بسیار فوق‌العاده ای دست پیدا کنید، بلکه با استفاده از ویژگی‌های فوق‌العاده این محصولات می‌توانید لذت بیشتری از نوازندگی ببرید. اما ابتدا درباره پیانوهای دیجیتال کمی بیشتر بدانیم.

مقایسه پیانو یاماها YDP144 و YDP164

تفاوت اصلی پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک در چیست؟

پیانوهای دیجیتال در واقع نسخه‌ای کوچکتر و ارزان‌تر از پیانوهای آکوستیک می‌باشند. در دهه‌های گذشته، پیانوها تنها به صورت آکوستیک به بازار عرضه می‌شدند و به همین دلیل است که بسیاری از نوازنده‌های قدیمی با استفاده از پیانوهای آکوستیک به ساخت آهنگ‌های خود می‌پردازند.

اما پس از گذشت سال‌ها، شرکت‌های تولید کننده این پیانوها تصمیم گرفتند تا افراد بیشتری بتوانند به نوازندگی با پیانو بپردازند. از مهم‌ترین مشکلات پیانوهای آکوستیک می‌توان به قیمت بسیار بالا و ابعاد بسیار بزرگ آن‌ها اشاره کرد؛ که این موضوع باعث شده تا این پیانوها برای فضاهای آپارتمانی زیاد مناسب نباشند، البته پیانوهای آکوستیک در ارتفاع و حجم صداهای مختلف وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در فضاهای مختلف استفاده کرد.

پیانوهای دیجیتال با استفاده از سمپل صداهای مختلف امکان استفاده از صدای پیانوهای آکوستیک را در محصولی ارزان تر و کم حجم تر را در اختیار نوازنده قرار می‌دهند. این پیانوها برخلاف پیانوهای آکوستیک از سیم برای صدا دهی بهره نمی‌برند، بلکه برای تولید صدا، سازندگان از سمپل صداهای بسیار با کیفیتی استفاده می‌کنند تا نوازنده بتواند صدای پیانوهای آکوستیک مناسبی را در اختیار داشته باشد.

همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با اتصال هدفون خود به این محصولات، در سکوت به تمرین بپردازید و صدای مورد نظر خود را دریافت کنید.

در میان سازندگان پیانوهای دیجیتال، پیانو دیجیتال یاماها از جمله مشهورترین و بهترین برندهای پیانو دیجیتال به شمار می‌رود. مهندسین این شرکت همواره تلاش کرده‌اند تا بهترین پیانوهای ممکن را تولید کنند. دو پیانویی که در ادامه این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، از جمله بهترین پیانوهای این شرکت به شمار می‌روند که امکان نواختن قطعه‌های مختلف را برای نوازنده ممکن می‌کنند.

تفاوت اصلی پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک

پیانو دیجیتال یاماها YDP 144

پیانو یاماها YDP 144 را می‌توان یکی از بهترین پیانوهای دیجیتال دنیا در نظر گرفت. این محصول نه تنها صدای بسیار فوق‌العاده ای دارد، بلکه با قیمت مناسب خود امکانات بسیار خوبی را نیز اختیار شما قرار می‌دهد. مهندسین شرکت یاماها از سمپل‌های پیانو آکوستیک CFX استفاده کرده که یکی از برترین پیانو‌های آکوستیک دنیا می‌باشد.

صدایی که از این پیانو دریافت می‌کنید در یک کلام فوق‌العاده است و این امکان را برای شما مهیا می‌کند تا بتوانید با استفاده از این محصول به راحتی به تمرین و یا اجرا بپردازید. از دیگر امکانات این پیانو می‌توانیم به کلاویه‌های این پیانو اشاره کنیم که از تکنولوژی GHS شرکت یاماها بهره می‌برد.

این کلاویه‌ها حس واقعی یک پیانو آکوستیک با کیفیت را برای شما شبیه سازی می‌کنند و این امکان را به شما می‌دهند تا حس فوق‌العاده ای هنگام نواختن داشته باشید. این پیانو در سه رنگ سفید، مشکی و رزوود تولید می‌شود و از نرم افزار Smart Pianist این شرکت که بر روی سیستم عامل IOS قابل نصب است، پشتیبانی می‌کند.

Yamaha YDP 144

پیانو دیجیتال یاماها YDP 164

یکی دیگر از پیانوهای مشهور این شرکت، پیانو YDP 164 می‌باشد. این پیانو نیز از سری پیانوهای Arius این شرکت است که با استفاده از آن می‌توانید به صدای فوق العاده‌ای دست پیدا کنید. همانند پیانو YDP 144، این پیانو نیز از سمپل‌های CFX شرکت یاماها بهره می‌برد که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صدای بسیار خوبی را از این محصول به دست بیاورید.

از دیگر ویژگی‌هایی که میان این دو پیانو مشابه است می‌توانیم به پشتیبانی از نرم افزار Smart Pianist اشاره کنیم که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی به قطعه‌های مورد علاقه خود دست پیدا کنید و آن‌ها را یاد بگیرید.

اما در مقایسه پیانو یاماها YDP144 و YDP164؟ اصلی‌ترین تفاوت این دو پیانو را می‌توان در اکشن کلاویه‌ها دانست. پیانو YDP 144 از اکشن GHS بهره می‌برد که یکی از اکشن‌های معروف این شرکت به حساب می‌آید اما پیانو YDP 164 با بهره مندی از اکشن کلاویه GH3 تجربه‌ای بی نظیر و بی نقص را در اختیار شما قرار می‌دهد.این اکشن بهترین اکشن کلاویه‌ای است که شرکت یاماها تا کنون بر روی پیانوهای دیجیتال خود قرار داده است تا به این ترتیب نوازنده‌ها بتوانند با استفاده از این محصولات، حس یک پیانو آکوستیک واقعی را تجربه کنند.

از جمله قابلیت‌های مشابه در هر دو مدل می‌توان به پورت USB TO HOST اشاره کنیم که امکان اتصال به کامپیوتر به صورت مستقیم و بدون نیاز به واسط را برای هر دو مدل فراهم می‌کند تا  هر نوع تغییرات مد نظر بر روی قطعه نوازی ها برای نوازندگان ممکن باشد. و این کار با استفاده از یک نرم افزار میزبان استودیویی یا همان DAW ممکن خواهد شد.

Yamaha YDP 164

تفاوت پیانو یاماها YDP144 و YDP164

اولین مقایسه پیانو یاماها YDP144 و YDP164 را می توان در اکشن کلاویه بهتر پیانو یاماها  YDP 164 به نسبت Yamaha YDP 144 پیدا کرد. به عنوان مثال اکشن کلاویه Graded Hammer Standard را می توان روی پیانو پرتابل P-125 نیز پیدا کرد ، اما از لحاظ پدال و کیفیت موتور صدا به طور قطع YDP 144 برتر از P-125  می باشد. کلاویه های پیانوهایی با این اکشن در نت های پایین ( زیر ) سنگینتر و در نت های بالا ( بیس ) سبکتر هستند و این ویژگی حس نواختن با یک پیانو آکوستیک را تداعی می‌کند.

اکشن کلاویه های پیانو دیجیتال Yamaha YDP 164 نسبت به ۱۴۴ بهتر شده و این اکشن کلاویه Graded Hammer 3 است. جدای از درجه بندی سنگینی کلاویه ها، تنظیمات ۳ سنسور در هر کلاویه هنگام نواختن، احساس نوازندگی با یک پیانو گرند آکوستیک را در اختیار پیانیست قرار می دهد. Graded Hammer Action 3 همچنین شامل کلاویه‌هایی از جنس آبنوس و عاج مصنوعی است. همچنین خروجی و کیفیت اسپیکر های Yamaha YDP 164 بهتر از Yamaha YDP 144 بوده و با خروجی پیانو Yamaha CLP 625 برابری می کند. شما عزیزان می‌توانید قیمت پیانو دیجیتال Yamaha YDP 144 و قیمت پیانو دیجیتال Yamaha YDP 164 را به همراه مشخصات فنی و نظرات کاربران در سایت سازکالا بررسی کنید.

حس نواختن متفاوت با اکشن های با کیفیت تر

اگر به دنبال یک اکشن حرفه ای تر هستید تا سطح نوازندگی و حساسیت کلاویه های بهتری داشته باشید یا ظرافت های نوازندگی شما بیشتر به چشم بیاید، اکشن GH3 بر روی پیانو دیجیتال Yamaha YDP 164 و مدل جدیدتر یعنی پیانو دیجیتال Yamaha YDP 165 به دلیل استفاده از سنسور سه گانه در زیر هر کلاویه کیفیتد بهتری به نسبت اکشن GHS در پیانوهای YDP 144 و YDP 145 ارائه می دهند. سنسور سوم در این اکشن هنگام تکرار یک نت، کیفیت صدای خروجی ساز شما را واقعی و دقیق تر می کند و از این رو ظرافت های نوازندگی و تکنیک های بیشتری بر روی این دسته ساز ها قابل اجراست.

حس نواختن متفاوت با اکشن های با کیفیت تر
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *