×

خرید پیانو برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای

به عنوان یک نوازنده تازه کار، باید با مهارت انتخاب و خرید پیانو برای افراد مبتدی آشنا باشید. امروزه ساز زدن و علاقه به موسیقی در کشورمان روز به روز در حال افزایش است و هر نوازنده، برای شروع تمرین باید از یک ساز مناسب و استاندارد استفاده کند. خیلی از افراد هنگام خرید ساز خود مخصوصا ساز پیانو به نکات مهمی توجه نمیکنند و همین امر باعث دلسردی از ساز و کم کاری و در نهایت توقف فعالیت موسیقیایی فرد میشود. در این مقاله سعی داریم که به معرفی ساز پیانو، انواع آن و مزایای آن برای افراد مبتدی بپردازیم. در صورتی که با نواختن این ساز آشنایی ندارید، می توانید از قسمت آموزش پیانو (ویدئویی و رایگان) به یادگیری آن بپردازید.

خرید پیانو برای افراد مبتدی

پیانو مناسب افراد مبتدی

اکثر افرادی که میخواهند نوازندگی را شروع کنند و سازی بخرند باید به نکاتی توجه کنند که آنها را در خرید سازی مناسب راهنمایی کند. این موارد عبارتند از:

– قیمت مناسب

– امکانات ساز

– کیفیت کلیدهای آن

پلی فونی بالا برای مدل های دیجیتال (البته این مورد بیشتر برای نوازندگان حرفه ای حائز اهمیت است)

با توجه به شرایط اقتصادی امروز شاید یکی از مهم ترین نکات برای خریداران قیمت ساز باشد. پیانو های آکوستیک همواره بهتر از مدل های دیجیتال عمل میکند چه از لحاظ کیفیت کلیدها و استانداردی کلیدها و چه از لحاظ صدایی، اما برای افراد مبتدی ای که قصد خرید باقیمت ارزان تر دارند پیانوی دیجیتال انتخاب خوبی است.

نکات مهم در خرید پیانو برای افراد مبتدی

برای خرید پیانوی دیجیتال باید به نکاتی از قبیل استانداردی کلیدهای آن (سنگینی کلاویه ها) و کیفیت صدایی خوب توجه کنید. کلیدهای استاندارد پیانو به نوازنده ی مبتدی این امکان را میدهد که از همان شروع کار انگشتان خود را قوی تقویت کند تا بتواند از این قدرت برای نواختن قطعات سخت تر و پیشرفته تر بهره ببرد. این قابلیت به نوازنده این امکان را میدهد که در صورت تغییر پیانوی خود به آکوستیک یا گرند، انگشتان با مشکلی در نواختن روبه رو نشوند و سنگینی بیشتری را روی این گونه پیانو ها حس نکنند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید،‌تعداد کلیدها نیز بسیار مهم است. در صورتی که میخواهید نواختن با پیانو را به صورت اصولی یاد بگیرید Instrument های ۴۴ کلاویه ای گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود. یک پیانوی استاندارد دارای ۸۸ کلاویه است.

انتخاب پیانو برای شروع نوازندگی

مزیتهای پیانو دیجیتال برای افراد مبتدی

درست است که پیانوهای آکوستیک از لحاظ قدرت صدایی و کیفیت کلید ها و ماندگاری بالا از پیانو های دیجیتال بهتر هستند، اما مدلهای دیجیتال همچون پیانو یاماها clp 645 از جهاتی مزیت هایی دارد که باعث میشود خیلی ها برای شروع از این نوع ساز استفاده کنند. دلایلی که میتواند عزم خریداران را به پیانوی دیجیتال افزایش دهد عبارتند از:

-قابلیت تنظیم صدا

-قابلیت ضبط و آموزش قطعات

-قابلیت وصل هدفون

یکی از مزیت های مهم پیانوهای دیجیتال قابلیت تنظیم صدا میباشد. خیلی از افراد که ساکن آپارتمان هستند میتوانند با تنظیم صدای آن ساعت ها به تمرین  بپردازند بدون آنکه برای دیگران مزاحمت صوتی ایجاد کنند. از مزیت های دیگر آن میتوان به این مورد اشاره کرد که هنرجویان میتوانند قطعاتی که مینوازند را ضبط کرده، به آن گوش دهند و خطاهای خود را اصلاح کنند. همچنین قابلیت وصل هدفون به نوازنده این امکان را میدهد که بتواند حتی در ساعتهای نیمه شب هم با استفاده از صدایی که از هدفون میشنود به تمرین بپردازد بدون آنکه افراد داخل منزل صدایی بشنوند.

اگر شما هم برای شروع نوازندگی و یادگیری پیانو به فکر یک انتخاب مناسب هستید، این مقاله را حتما دنبال کنید. خرید پیانو مناسب هنرآموز یک تصمیم مهم برای شروع کار است که می تواند نقش موثری در آینده ی نوازندگی هنرآموز داشته باشد چرا که انتخاب یک ساز نا مناسب می تواند انگیزه و اشتیاق فرد را از نوازندگی از بین ببرد یا دو چندان کند.

بهترین پیانو برای شروع نوازندگی

امروزه ساز زدن و علاقه به موسیقی در کشورمان روز به روز در حال افزایش است و این باعث افزایش تقاضای افراد برای خرید ساز میشود. علاوه بر این خیلی از افراد هنگام خرید ساز خود مخصوصا ساز پیانو به نکات مهمی توجه نمیکنند و همین امر باعث دلسردی از ساز و کم کاری و در نهایت توقف فعالیت موسیقیایی فرد میشود. در این مقاله سعی داریم که به معرفی ساز پیانو ، انواع آن و مزایای آن برای افراد مبتدی بپردازیم.

صدای پیانو گرند و اکوستیک، بر اثر برخورد چکش مخصوص به هر کلید، با سیم های فلزی ساز میباشد. هنگامی که یک کلاویه فشرده میشود، چکش متصل به آن با سیم فلزی مربوط به همان گلاویه برخورد کرده و صدای تولید شده، از طریق پژواک در فضای اکوستیک ساز تقویت شده و به گوش ما میرسد. در پیانوهای دیجیتال هم صداهای تولید شده توسط پیانو اکوستیک و گرند ضبط شده و به صورت اطلاعات الکترونیکی استفاده میشوند. بدین ترتیب با فشردن هر کلاویه، صدای تولید شده مخوصص به آن در پیانو گرند یا اکوستیک را خواهید شنید.

پیانو، در بین سازهای صفحه کلیددار از همه مشهورتر بوده و بالاترین دامنه صوتی را ( صرفنظر از ارگ کلیسا ) به خود اختصاص داده است. این ساز توانایی اجرای ۷ اکتاو را دارد و این در حالی است که در سازهای دیگر، به عنوان مثال ویولن توانایی اجرای بیشتر از ۵ اکتاو نداریم. محدوده فرکانسهایی که توسط پیانو تولید میشوند از ۲۷ هرتز که بیشترین بیس را داشته تا ۴۱۸۶ که زیرترین صدای آن میباشد شامل میشود.

پیانو مناسب هنرآموز

پیانو مناسب هنرآموز و افراد مبتدی

با توجه به شرایط اقتصادی امروز شاید یکی از مهم ترین نکات برای خریداران پیانو قیمت ساز باشد. پیانو های آکوستیک همواره بهتر از پیانوهای دیجیتال عمل میکند چه از لحاظ کیفیت کلیدهای پیانو و استانداردی کلیدها و چه از لحاظ صدایی اما برای افراد مبتدی ای که قصد خرید پیانوی ارزان تر دارند، نوع دیجیتال انتخاب خوبی است. برای خرید پیانوی دیجیتال باید به نکاتی از قبیل استانداردی کلیدهای پیانو (سنگینی کلاویه ها) و کیفیت صدایی خوب توجه کنید. کلیدهای استاندارد به نوازنده ی مبتدی این امکان را میدهد که از همان شروع کار انگشتان خود را قوی تقویت کند تا بتواند از این قدرت برای نواختن قطعات سخت تر و پیشرفته تر بهره ببرد.

این قابلیت به نوازنده این امکان را میدهد که در صورت تغییر پیانوی خود به آکوستیک یا گرند، انگشتان با مشکلی در نواختن روبه رو نشوند و سنگینی بیشتری را روی این گونه پیانو ها حس نکنند.
درست است که پیانوی آکوستیک از لحاظ قدرت صدایی و کیفیت کلید ها و ماندگاری بالا از پیانو های دیجیتال بهتر هستند اما پیانوی دیجیتال هم از جهاتی مزیت هایی دارد که باعث میشود خیلی ها برای شروع از این نوع پیانو استفاده کنند.

در ادامه برخی از پر فروش ترین پیانو های مبتدی و نیمه حرفه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

پر فروش ترین پیانو برای افراد مبتدی

یک پیانو دیجیتال برجسته از کمپانی Yamaha: ساخت این پیانو بر اساس صدای پیانو گرند کنسرتی Yamaha CFIIIS طراحی و ساخته شده است. صدای ملودیک و واضح پیانو دیجیتالYamaha مدل P 125 برای تمامی پیانیست ها قابل تشخیص می باشد. انگشتان دست شما بر روی همر اکشن استانداردی می باشد که کلید های اکتاو پایین آن سنگینتر و کلید های اکتاو بالای آن سبک تر می باشند. در نهایت یک پیانو فوق واقعی است، و زمانیکه دمپر ها از سیم جداست، رزونانس DSP سیم و دمپر، صدایی بی نظیر و عالی یک پیانو گرند را برای شما به ارمغان می آورد.

مجموعه ای کامل از گزینه های عملکردی و قابلیت اتصال USB، این پیانو را برای استیج، خانه، یا استودیو ایده آل کرده است. با در نظر گرفتن همه این موارد می توان گفت سخت است که پیانو دیجیتالی بهتری برای سطح مبتدی در این رنج قیمتی مقرون بصرفه پیدا کنید.

از نوازندگی قطعه های خود لذت ببرید: برای هر پیانیست، سطح موفقیت، وضوح، طراحی تمیز و ساده مدل P 125، این پیانو را به یک ساز شگفت انگیز با قابلیت دسترسی و استفاده آسان می باشد. از مبتدی تا نیمه حرمفه ای و حتی قراتر از آن، پیانیست ها صدا و احساس نوازندگی ایده آل مد نظر خود را از Yamaha مدل P125 دریافت می کنند، و حمل این پیانو دیجیتال با کیفیت به استودیو، خانه، یا محل اجرای زنده شما به سادگی تمام انجام می شود.

پیانو دیجیتال yamaha p125

پیانو دیجیتال Korg مدل B1SP

شهرت کمپانی Korg به دلیل پیانو های دیجیتال و کیبورد های مقرون به صرفه و حرفه ایش می باشد. Korg سخت تلاش می کند تا در رقابت بین برند های دیگر پیشگام باشد و مدل های جدید و خلاقیت بیشتر را چاشنی کار خود کند. در اوایل سال ۲۰۱۶، Korg دو مدل سطح مبتدی خود بعنی B1 و B1SP را به بازار عرضه کرد. هر دو این پیانو های دیجیتال دارای کبورد اکشن همر ۸۸ کلید، ۱۸ وات توان اسپیکر Onboard و ۱۲۰ نت پلیفونی می باشند.

طراحی پیانوی B1SP: پیانو دیجیتال Korg B1 یک پیانو دیجیتال قابل خمل همراه با طراحی زیبا بود.  اسپیکر های این پیانو دیجیتال مشخصات بیشتری به این پیانو اضافه کرده است و باعث شده تا این پیانو نسبت به سایر کیبورد ها متمایز باشد. مدل B1SP یک گزینه کم حجم و مقرون به صرفه برای داشتن اجرایی جدی است. این پیانو از یک طرح ساده و ایده آل برای هر پیانیستی بهره برده، و دارای تاچ صفحه کلید مناسب، صدایی با کیفیت و رابط کاربری آسان می باشد.

پیانو دیجیتال B1SP نسخه کاملتری از پیانو دیجیتال B1 می باشد. پیانو B1SP پدال ساستین پیانویی مدل B1 را به ۳ پدال کامل جهت در اختیار داشتن ساستین، Sostenuto و وضوح ارتقا داده است، که به یک پایه متصل شده اند. این پیانو دیجیتال مجهز به فناوری MFB ( بازخورد یا فیدبک حرکتی) می باشد، یک جفت اسپیکر با برد کامل و یک رادیاتور پسیو، صدای مدل B1SP را تشدید می کند. فناوری فیدبک حرکتی به سیستم شما اجازه می دهد تا پاسخ فرکانسی ایده آل را بدست آورده، و دامنه فرکانسی پایین دقیقی داشته باشد. با استفاده از فناوری سمپل گیری این پیانو صدای غنی، پر جنب و جوش یک پیانو آکوستیک را بازسازی می کند.

پیانو دیجیتال korg B1SP

پرفروش ترین پیانو های سطح نیمه حرفه ای

. Yamaha مدل YDP-164 دیجیتال دارای صدا و احساس یک پیانو واقعی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تجربه یک نوازندگی فراموش نشدنی می گردند. Yamaha مدل YDP-164 دارای سیستم سمپل گیری همراه با تکنولوژی پیشرفته می باشد، بنابراین شما می توانید صدای کنسرتی پیانو CFX 9 فوت را در اختیار داشته باشید. رزونانس دمپر، تن عمیق پیانوی آکوستیک را هنگام استفاده از پدال بازتولید می کند، در حالی که ریورب های با کیفیت، صدای نوازندگی شما را با فضاهای متنوعی از نوازندگی مطابقت می دهند. ظاهر کلاسیک مدل YDP-164 این پیانو را برای خانه، کلیسا ها یا مدرسه های آموزش موسیقی مناسب جلوه داده است و داشن آموزان و معلمان، رکوردر موسیقی Onboard این پیانو را دوست خواهند داشت.

برای مشاهده محصول پیانو ydp-164 کلیک کنید.

یک تجربه نوازندگی عالی با یک پیانو خانگی کم حجم: این پیانو یک انتخاب عالی برای سرگرمی، ساز آموزان و والدین آن ها می باشد. اکشن پیانو ۸۸ نت GH3 تقویت شده با آبنوس و دارای کلید هایی که سطح آن از عاج مصنوعی ساخته شده برای پیانیست ها احساس اصیل یک پیانو کلاسیک را به دنبال خواهد داشت. ترکیب این اکشن کیبورد همراه با صدای پیانوی کنسرتی CFX، یک تجربه نوازندگی الهام بخش و بسیار حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

پیانو دیجیتال yamaha ydp 164

پیانو دیجیتال C1 Air

 پیانوی C1 پا جای پرچمدار پیانو های Korg یعنی مدل G1 گذاشته، و همراه با قیمتی مقرون بصرفه، صدایی فوق العاده و تجربه نوازندگی رضایت بخشی را همراه با عمق صدا و واقع گرایی شنیدنی، قابلیت جداسازی و لایه بندی صدا، اتصالات بلوتوث و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می گیرد. پیانو دیجیتال Korg مدل C1 Air  صدای بهترین پیانو های گرند کنسرتی بعلاوه صد ها صدای ساز دیگر را در یک کابینت بسیار زیبا برای شما به ارمغان آورده است. پیانو C1 دارای صفحه کلید اکشن همر پیشرفته Korg، همراه با تاچ و پاسخ بسیار شبیه به پیانوی گرند آکوستیک می باشد.

صدای پیانو دیجیتال C1 Air

کیفیت پیانو دیجیتال C1 Air

نمونه صداهای دقیق پیانو های کنسرتی ژاپنی و آلمانی به همراه  سیم های سمپاتیک ، دمپر رزونانس و شبیه سازی Key-Off، همراه با پدال های پیانو دیجیتال C1 Air و ۸۸ کلید با وزنی کامل با یکدیگر برای ساخت یک پیانو با کیفیت تلفیق شده اند. پیانو C1 Air حتی دارای قابلیت اتصال بلوتوث می باشد، بنابراین می توانید موزیک های مورد علاقه ی خود را نواخته یا همراه با آهنگ به تمرین بپردازید، و همه چیز را از اسپیکر هایی با دامنه فرکانسی کامل و صداسازی با کیفیت بشنوید.

چندین ساز Onboard با کیفیت بالا: بسیاری از پیانیست های کنسرت ، علاقه به نواختن پیانو های گرند آلمانی همراه با تربل عالی و قدرت بیس بالا دارند. پیانو های گرند کنسرتی ژاپنی، همراه با مشخصات صدای داینامیک، یک انتخاب عالی برای نوالزندگانی است که به دنبال سبک های مشهور جز و کلاسیک می گردند. Korg با طراحی مدل C1 Air، صدای این دو پیانوی گرند آکوستیک را بر روی انگشتان شما جاری می کند. اما این همه چیز نیست، این پیانو همراه با ۳۰ صدای ساز با کیفیت، ۴۰ آهنگ پیانو به منظور یادگیری را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، شما به حالت partner یا شریک، جداسازی یا Split، و ۳ افکت قابل تنظیم استودیویی: ریورب، کروس و Brilliance دسترسی خواهید داشت.

سازکالا مرجعی برای مشاهده قیمت پیانو و خرید آن می باشد، به صورتی که شما می توانید با مشاهده تمام مشخصات و آگاهی کامل نسبت به آن اقدام به خرید نمایید.

پیانو دیجیتال C1 Air

مشخصات پیانو دیجیتال Kurzweil M90

این پیانو دیجیتال دارای ۸۸ کلاویه سنگین همراه با اکشن چکشی و ۱۶ پریست صدایی منحصر بفرد می باشد. پیانو دیجیتال M90 دارای گزینه های مختلف و حالت های عملکرد گوناگون از جمله حالت های split و layer است که برای نوازندگی با دو نمونه صدا به صورت همزمان و تقسیم کلالویه ها به دو قسمت و استفاده از دو نمونه صدا به صورت جداگانه می توان از این حالت ها بهره برد. پیانو M90 دارای رکوردر میدی ۲ ترک ، ورودی USB TO HOST و خروجی MIDI ، USB ، ورودی و خروجی AUX و هدفون می باشد.

علاوه بر این اسپیکر های قدرتمند با مجموع خروجی ۳۰ وات امکان لذت بردن از صدای استریو را نیز برای شما فراهم می کند. ۳ پدال معمول Sustain, Sostenuto و Soft به همراه روکش کلاویه به حالت کشویی نیز این ساز را تکمیل کرده است. اگر به دنبال اضافه کردن افکت برای تزیین نوازندگی خود هستید، می توانید از افکت های ریورب و کروس استفاده کنید، همچنین ورودی های RCA برای اتصال ساز به منابع صدایی اکسترنال و خروجی های RCA برای اتصال ساز به به تقویت کننده های اکسترنال نیز برای این مدل در نظر گرفته شده اند.

مشخصات پیانو دیجیتال Casio AP 270

این پیانو ۸۸ کلاویه با اکشن Tri-sensor Scaled Hammer Keyboard Ⅱ با کلاویه های آبنوس و عاج مصنوعی شبیه سازی شده و ۳ سطح حساسیت لمسی قابل تنظیم از جمله گزینه های مناسب برای نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه ای به شمار می رود. این مدل دارای صداهای با کیفیتی است که از طریق موتور صدای پیشرفته AiR (Acoustic and intelligent Resonator) بالاترین سطح کیفی را در اختیار نوازندگان قرار می دهد. حساسیت لمسی قابل تنظیم ، پاسخ همر و شبیه سازی رزونانس دمپر، کیفیت صدای این ساز را تکمیل تر کرده است. پلیفونی ۱۹۲ نت، استفاده از ۲۲ سمپل صدای حرفه ای شامل ۲ صدای پیانو گرند و همچنین افکت های اصلی مورد نیاز نوازنده از جمله Reverb, Chorus و Brilliance هر آنچه برای دریافت تجربه نوازندگی حرفه ای می خواهید را در یک قالب چوبی جذاب پیاده سازی کرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *