×

خلاقیت در آهنگ سازی هنگام بی حوصلگی

خیلی از ما گفته ایم که “ای کاش زمان بیشتری برای ساخت این اهنگ داشتم، تا می‌تونستم اهنگ بهتری را بسازم” اکنون که افراد بیشتری به خاطر محدودیت‌های قرنطینه ای زمان و فرصت بیشتری دارند. ما با راهکارهایی برای بهره برداری هرچه بهتر این زمان به کمک شما آمده ایم. مسلما، شما قرار نیست که هر آهنگی را که می‌سازید دوست داشته باشید، اما رمز تبدیل شدن به یک ترانه ساز موفق، نوشتن ترانه‌های بیشتر و تمرین در زمینه کاری خودتان و همینطور داشتن خلاقیت در آهنگ سازی است.

اکنون ما برخی از نکات مفید برای کارآمد ماندن و بهره بردن حداکثری از زمان شما در خانه را برای شما بازگو می‌کنیم.

آماده باشید

هرچقدر که شروع شما برای ساخت موسیقی سخت تر باشد، انجام دادن آن نیز برای شما سخت تر است. هر چه شما روند اهنگ سازی و ضبط را برای خود آسان کنید می‌تواند پروسه خلاق تری را داشته باشید، مطمعن شوید که تمامی سازهای پرکاربرد شما اماده رکورد هستند و کاملا کوک هستند. چندین میکروفون را همواره در حالت اتصال قرار بدین تا براحتی بتوانید ایده‌های خود را ضبط کنید یا با سازهای مختلف به آزمایش بپردازید.

منظم باشید

یک راه دیگر برای کم‌تر کردن زمان اماده سازی خودتان این است که مطمعن شوید استدیو و فضای ساخت اهنگ شما مرتب و دارای چینش منظمی است. با مطمعن شدن ازینکه بتوانید براحتی انچه را می‌خواهید پیدا کنید چه در بانک‌های سمپلتان و یا در کشوی کابل‌هایتان، می‌توانید زمان کمتری را برای ستاپ کردن صرف کنید و بیشتر وقت خود را صرف تولید و خلاقیت در موسیقی کنید.

ابزارهای ساده و دمو های ساده داشته باشید

مخصوصا در این زمان که دسترسی به استدیوهای بزرگ سخت‌تر شده است، واقعا مهم است که ایده‌های خود را به سرعت به حقیقت تبدیل کنید، برای برخی افراد این بدین معنی است که دارای یک استدیو خانگی تمام و کمال داشته باشند اما برای مبتدیان مهم است که یک راه ساده برای ضبط ترک‌های خود داشته باشند.

خیلی از برند‌های حرفه ای محصولات استدیویی دارای محصولاتی جمع و جور برای اهنگ سازی دارند که تعداد آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. اگر دنبال راهکاری ساده هستید یک پکیج استدیویی تهیه کنید که دارای همه اقلام باشد مانند هدفون، میکروفون کارت صدا و کابل.

خلاقیت-در-آهنگ سازی-هنگام-بی -02حوصلگی

راندمان بالایی داشته باشید

تا به حال چند بار شده که ایده ی خوبی داشتید ولی فراموش کرده اید که چگونه تنظیمات نرم افزار میزبان استدیویی خود را انجام دهید؟ با یادگیری کلیدهای میانبر در نرم افزار استدیویی خود می‌توانید روند کاری خود را سرعت ببخشید. یا استفاده از پریست‌هایی از قبل تنظیم شده نیز به روند کاری شما کمک می‌کند.

زمانی را صرف تمرین کنید

برای بهبود مهارت‌های خود، شما لازم دارید تا به طور مداوم تمرین کنید. شما نباید منتظر این باشید که خلاقیت در آهنگ سازی به سراغ شما بیاید. باید حداقل زمانی را هر روز برای خلاقیت خود صرف کنید.

منبع الهام گیری خود را پیدا کنید

یافتن الهام خود از هر زمانی آسان‌تر شده است، اگر شما درگیر یافتن ایده‌های جدید هستید، از روشی جدید استفاده کنید. برای مثال یکی از قطعات محبوب خود را بر روی سازی دیگر اجرا کنید و ببینید که چه صدایی می‌دهد. تا به حال اهنگ “Sweet Child O’ Mine” را بر روی پیانو شنیده اید؟

ازمایش با سازهای جدید می‌تواند منجر به این شود که شما اهنگی را کاملا با آوای جدیدی بشنوید. یا با سازی بنویسید که معمولا با آن اهنگ نمی‌نویسید. از آزمایش با تکنیک‌های جدید و عجیب نترسید. عوض کردن گام اهنگ، تغییر تمپو، افزودن بریج دیگر به اهنگ.

خلاقیت-در-آهنگ سازی-هنگام-بی -03حوصلگی

به خودتان برسید

شما نمی‌توانید این انتظار را از خودتان داشته باشید که بهترین عملکرد را داشته باشید هنگامی که نه استراحت کافی داشته باشید و نه به سلامت خود برسید

به اندازه کافی خواب داشته باشید، و وعده‌های غذایی متناسب قبل از جلسه اهنگ سازی خود بنویسید. به پیاده روی بروید یا ورزش کنید، مطمعن شوید که دارای ذهنی ارام با تمرین یوگا و مدیتیشن هستید.

ممکن است در نظر انجام این اعمال زیاد به نظر برسد اما یک بدن و ذهن سالم به راندمان کاری بیشتری در استدیو منجر می‌شود.

 

عوامل حواس پرتی را حذف کنید

حواس پرتی‌ها مزاحم پویایی شما هستند، اگر واقعا مایل هستید که کار شما انجام شود، هرگونه عامل مزاحمی را حذف کنید، گوشی خود را خاموش کنید، از شبکه‌های اجتماعی به دور باشید، و ذهن خود را متمرکز بر کار کنید.

با دیگر هنرمندان همکاری نمایید

همکاری با هنرمندان به شما کمک می‌کند که بتوانید علاوه بر بهره گیری از خلاقیت در آهنگ سازی و ایده‌های شخصی به غیر از خودتان، در زمان نیز صرفه جویی نمایید. چرا که ساخت موسیقی از بخش‌های گوناگونی از جمله نوازندگی، تنظیم. میکس و غیره تشکیل شده که موجب می‌شود برای ساخت یک موسیقی کامل زمان بسیار زیاد صرف شود. با بهره گیری از کمک دوستان و همکارانتان می‌توانید هر بخش را به شخصی بسپارید که تخصص بهتری در آن زمینه مخصوص داشته باشد.

cooperate-sazkala

مقاله پیشنهادی: ۱۰ روش پیشرفت در آهنگسازی

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *