×

۱۰ روش پیشرفت در آهنگسازی

هرکسی می‌تواند موسیقی را در رایانه شروع کند، اما وقتی اصول ضبط، ویرایش و میکس را درک کردید ، ممکن است فکر کنید که بعد از آن چه کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید. sazkala در اینجا ده پیشنهاد برای پیشرفت در آهنگسازی هر گروه موسیقی و آهنگسازی که با رایانه یا Mac کار می‌کند و می‌خواهد مهارت‌های خود را بهبود بخشد، ارائه می‌دهد.

۱- تجهیزات خود را بشناسید

خیلی ساده است که باور کنید اگر فقط یک پلاگین دیگر به زرادخانه خود اضافه کنید، موسیقی شما به طور جادویی بهتر شروع به پخش صدا می‌کند.

با این حال، در اکثر موارد، شما بسیار بیشتر از به دست آوردن آنچه که در حال حاضر دارید سود خواهید برد، و این بدان معناست که وسایل خود را باید به طور کامل و تخصصی یاد بگیرید. این احتمال وجود دارد که شما فقط از ابتدایی ترین امکانات ابزاری که دارید بهره برده باشید.

۲- استایل خود را بیابید

متداول است که بخواهید آهنگ‌هایی بسازید که شبیه آهنگ‌هایی است که از شنیدن آن‌ها لذت می‌برید، اما به آهنگساز کپی بودن بسنده نکنید و به پیشرفت در آهنگسازی فکر کنید.

مطمئناً از اسطوره‌های خود الهام بگیرید، اما به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید برجسته باشید، باید صدای خود را پیدا کنید. این بدان معنا نیست که شما باید یک ژانر جدید را اختراع کنید، اما سعی کنید چرخش خود را بر روی صداهای موجود قرار دهید.

۳-با دیگران همکاری کنید

ساخت موسیقی کامپیوتری، می‌تواند یک تجربه انفرادی باشد – حتی بیشتر در دوران همه گیری کرونا – اما این لزوما لازم نیست. چرا سعی نمی‌کنید با سایر افراد هم‌فکر کار کنید؟

می‌توانید تعدادی از دوستان خود را به استودیوی خود ببرید ، فایل های پروژه را از طریق اینترنت رد و بدل کنید یا حتی در یک جلسه آنلاین شرکت کنید. ساخت موسیقی با افراد دیگر سرگرم کننده است و اغلب می‌تواند نتایج بسیار جالب تری را به دنبال داشته باشد.

۴-نواختن یک ساز را یاد بگیرید

یکی از نکات جالب در مورد ساختن موسیقی بر روی کامپیوتر و پیشرفت در آهنگسازی این است که نیازی نیست یک نوازنده مجرب باشید، اما اگر نواختن ساز را بیاموزید، ممکن است متوجه شوید که حتی آهنگساز بهتری نیز خواهید بود.

درک بهتر نحوه عملکرد موسیقی به شما این امکان را می‌دهد تا ضرباهنگ‌های بهتر، بیس لاین، پیشرفت‌های آکورد و ملودی‌ها را ایجاد کنید.

سازکالا در اقدامی قابل توجه آموزش رایگان پیانو را برای شما آماده کرده است و شما می‌توانید آموزش گیتار را نیز از سازکالا دنبال نمایید.

نواختن ساز

۵- یک پروژه را به اتمام برسانید

اگر شما‌هم مانند ما هستید، مدت زمان توجه نسبتاً کوتاهی خواهید داشت، بنابراین ممکن است متوجه شوید که دائماً بین پروژه‌های مختلف حرکت می‌کنید، اما هیچ یک از آن‌ها را در واقع به پایان نمی‌رسانید.

اگر اینطور کار کنید قوه خلاقانه شما به کار می‌افتد و این موضوع خوبی است، اما ما فکر می‌کنیم اگر بتوانید چیزی را “تمام شده” اعلام کنید و آن را برای دوستان خود اجرا کنید، احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.

۶- از کار خود لذت ببرید

هرگز فراموش نکنید که چرا ابتدا موسیقی را شروع کردید: برای سرگرمی.

ساخت موسیقی همیشه باید لذت بخش باشد. اگر چنین نیست، از خود بپرسید چرا و در این مورد کاری انجام دهید.

پیشرفت در آهنگسازی

۷- یک اکانت ساندکلاد تهیه کنید

SoundCloud ، مکانی عالی برای نوازندگان (اعم از حرفه ای و آماتور) و مختص به بارگذاری آثار است.

شنوندگان می توانند درباره آنچه می‌شنوند اظهار نظر کنند، بنابراین اگر یک یا دو ترک را در این پلتفرم پخش موسیقی قرار دهید، احتمالا بازخورد سازنده ای دریافت کنید.

همچنین معمول است که مردم نسخه‌های نمایشی و آهنگ‌های نیمه تمام را بارگذاری کنند تا دیگران بتوانند پیشنهاد کنند که در مرحله بعدی چه کارهایی برای بهبود کیفیت موسیقیایی انجام شود.

۸- هیچگاه آموختن را متوقف نکنید

حتی اگر درک درستی از نحوه عملکرد موسیقی کامپیوتری دارید و آنقدر آموخته اید که بتوانید یک یا دو آهنگ را به پایان برسانید، باز هم تا همیشه باید به آموختن ادامه دهید.

امروزه دسترسی به محتواهای آموزشی از هر زمان دیگر آسانتر و قابل دسترس تر شده است و شما در هر بخشی از موسیقی که ضعف دارید می ‌توانید با دیدن ویدیوهای آموزشی و خواندن مقالات مفصل، رفع اشکال نمایید.

منابعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، حالا به بستری گسترده برای آموختن موسیقی و دیگر موارد تبدیل شده اند.

نسخه‌های ماهانه مجلات مانند Future Music and Computer Music – و البته MusicRadar – را برای همه آموزش‌ها و توصیه‌هایی که می‌خواهید بررسی کنید.

۹- در تنگنا گیر نکنید

اگر متوجه شدید که هر آهنگی که می‌سازید شروع به یک صدا می‌کند یا روند ساخت موسیقی در حال تبدیل شدن به فرمول است، زمان آن رسیده است که همه چیز را کمی متزلزل کنید.

سعی کنید به شیوه ای کاملاً متفاوت کار کنید یا آهنگی بسازید که در سبکی است که قبلاً در نظر نگرفته اید – حتی اگر نتایج عالی نباشند، این تغییر دنده ممکن است تنها چیزی باشد که شما نیاز دارید تا ایده های خلاقانه در ذهن شما دوباره جاری شود.

۱۰- از قوانین سرپیچی کنید

در نهایت، اگر کارهایی را که در زمینه ساخت موسیقی انجام می‌دهید، درست پیش ببرید، بهتر از دیگران می‌توانید کارهای تخصصی را انجام دهید.

اگرچه دستورالعمل‌های کلی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها پیروی کنید، بسیاری از آهنگسازان دقیقاً به این دلیل موفق شده اند که به غرایز خود اعتماد کرده و قوانین را زیر پا گذاشته اند. به یاد داشته باشید: اگر درست به نظر برسد، درست است!

شما می‌توانید با استفاده از یک دیتیون ، جنس صدایی را به دست آورید که شاید هیچگاه به آن دسترسی نداشته اید.

یا درجه ای از دیستورشن را روی بیس خود امتحان کنید که تا به حال استفاده نشده و صدایی یونیک در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن آخر

در این مقاله ۱۰ روش پیشرفت در آهنگسازی را آموزش دادیم، درصورت ایجاد هر سوالی با مشاورین ما در کامنت درمیان بگذارید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “۱۰ روش پیشرفت در آهنگسازی
  • مرداد ۸, ۱۴۰۱ at ۳:۴۱ ب٫ظ

    سلام
    پلاگین چیه؟

    پاسخ
    • مرداد ۹, ۱۴۰۱ at ۱:۲۳ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      به افزونه های صوتی داخل نرم افزار آهنگسازی پلاگین میگن.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *