×

مزیت های گیتار ۷ استرینگ

همراه با یک گیتار ۷ سیم، نوازنده فراتر از آنچه از یک گیتار ۶ سیم دریافت می‌کرد را در اختیار خواهد داشت، اما از دید بسیاری از نوازندگان گیتار ۷ سیم یک ساز عجیب و غیر طبیعی است. با کمی تمرین، یک گیتار ۷ سیم می‌تواند افق‌های نوازندگی جدیدی را برای شما باز کند. در ادامه مزیت های گیتار ۷ استرینگ را بیان می‌کنیم و می‌گوییم که چرا به این نوع ساز نیاز دارید.

مطمئنا، شما می‌توانید گیتار ۶ سیم Les Paul مورد علاقه خود را در دست بگیرید و دائما آن را روی B یا Drop B تیون یا تنظیم کنید، اما تبدیل کردن یک گیتار خوب به یک گیتار آتشین نیازمند تنظیمات بیشتری است. برخی مدعی هستند که رزونانس صدای یک گیتار ۷ سیم متفاوت است زیرا چوب بیشتر، سطح بیشتر، و رزونانس هارمونیک وسیع‌تری برای آن در نظر گرفته شده است.

برخی مزیت های گیتار ۷ استرینگ

به آهنگ‌هایی که توسط گروه هالی موسیقی با گیتار ۶ سیم و تیون B نواخته می‌شوند گوش فرا دهید و آن را با گیتار ۷ سیم مقایسه کنید. تفاوتی در این بین وجود دارد! به طور کلی صدای یک گیتار ۷ سیم واضح‌تر و مفصل‌تر است. برخی گمان می‌کنند که این موضوع به دلیل پیکاپ‌های این سبک از گیتار است، و بسیاری از تولید کنندگان پیکاپ با ارائه پیکاپ‌های Down-Tune این کیفیت را برای گیتارهای ۷ سیم ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر بر این نظرند که دلیل رزونانس صدای متفاوت گیتار ۷ سیم، چوب بیشتر، سطح بیشتر و رزونانس هارمونیک بیشتر در طراحی آن است.

ibanez jem steve vai مزیت های گیتار ۷ استرینگ

گیتارهای ۷ سیم گزینه‌های آکورد صدای بیشتری نسبت به مدل ۶ سیم ارائه می‌دهد. اگر گیتار ۶ سیم خود را به B تنظیم کنید، تمام کاری که انجام می‌دهید انتقال دامنه ساز است، نه افزایش آن. از طرف دیگر گیتار ۷ سیم باعث می‌شود که فضای بیشتری برای نوازندگیتان در اختیار داشته باشید. برای آن دسته از افرادی که آکوردها را می‌شناسند، این گیتارها صدای بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

علی رغم آنچه ممکن است دیگران به شما بگویند، از گیتار ۷ سیم می‌توان برای ژانرهای موسیقی مختلفی استفاده کرد. دلیلی وجود دارد که نوازندگان حرفه‌ای از جمله Chris Broderick از گروه Megadeth از یک تبر بزرگ‌تر استفاده می‌کنند. دلیل استفاده آن‌ها از این مدل گیتار این است که با وجود دامنه گسترده‌تر، ایجاد صداهای کلاسیک بهتر و بیشتری ممکن خواهد شد.

با گیتار ۷ سیم می توانید جَز بنوازید

یکی دیگر از مزیت های گیتار ۷ استرینگ جَز نوازی است. نوازندگان جَز ده‌ها سال است که از گیتار ۷ سیم استفاده می‌کنند. در دهه ۳۰، George Van Eps یک گیتار ۷ سیم برای خود طراحی کرد، این گیتار signature ممکن است اولین تولید انبوه این سبک از گیتار برای بازار بوده باشد. نوازندگان دیگری هم که از کیفیت گیتار Van Eps حیرت زده شده بودند به سرعت به دنیال تهیه این گیتار می‌گشتند. بر خلاف استدلال رایج، گیتار ۷ سیم برای سبک‌های کلاسیک، جز، Death metal و بسیاری سبک‌های دیگر نیز مناسب می‌باشد.

مزیت گیتار 7 استرینگ Semi Hollow

شما قادر خواهید بود هر آهنگی که با گیتار ۶ سیم قابل اجرا بوده را حال با این گیتار ۷ سیم اجرا کنید، و در بیشتر مواقع حتی احتیاجی به تغییر تیون خود نخواهید داشت. اما احساس موفقیت زمانی است که قادر خواهید بود آهنگ‌های خود را از یک گیتار ۷ سیم به یک گیتار ۶ سیم انتقال دهید.

سلاحی دیگر در زرادخانه شما

اگر یک گیتار بتواند کاری کند که هیچ یک از گیتارهای موجود دیگر قادر به انجام آن نباشند، پس باید این پسر بد را از بازار خریداری کنیم و گزینه‌های نوازندگی خود را روز به روز گسترده‌تر کنیم. یک گیتار خوب تنها یک تبر با ۱۴ رنگ مختلف نیست، بلکه یک جعبه ابزار کامل است، و همراه با آن قادر خواهید بود ابزار مورد نیاز برای هر سبک از نوازندگی دلخواهتان را در اختیار داشته باشید.

گیتار الکتریک ESP-LTD V-407B یکی از برترین نمونه‌های ۷ سیم در فروشگاه سازکالا را در اینجا بررسی کنید.

به همین دلیل است که شما همواره به دنبال یک گیتار با کیفیت و به روز در کنار خواننده خود بر روی استیج می‌گردید. تیونینگ استاندارد، Drop D، گیتار ۶ سیم یا ۷ سیم، هر آنچه که برای تیون بعدی خود نیاز دارید را برای شما فراهم می‌کنند. نوازندگان زمان کافی برای تغییر تیونینگ را در اجرای زنده ندارند، و شنوندگان نمی‌توانند منتظر باشند تا نوازنده تیون گیتار خود را از سیم E به B کم کند.

گیتار ۷ سیم کارایی بیشتری دارد یا ۶ سیم؟

این سوال قطعا ذهن گیتاریست‌های تازه کار را به خود مشغول می‌کند، اما به راستی کدام گیتار بهتر است؟ گیتار ۷ سیم با داشتن یک سیم بم‌تر گستره صدایی بیشتری را به نوازنده می‌دهد اما این ویژگی همیشه خوب است؟ جواب این سوال کاملا بستگی به سبک نوازندگی شما دارد.

داشتن امکانات و صدای بیشتر زمانی که لازم نباشند علاوه بر اینکه خوب نیستند بلکه باعث می‌شوند تا استفاده از گیتار سخت شود، برای مثال گیتارهای ۷ سیم دسته ای ضخیم‌تر دارند و نوازندگی با آن‌ها سخت‌تر است. اگر به سیم هفتم و صدای بم آن نیازی نداشته باشیم این دسته ضخیم‌تر یک مانع برای راحتی در نوازندگی است. پس نکتع خیلی مهمی وجود داره که قبل از انتخاب و خرید گیتار ۷ سیم توجه داشته باشیم که آیا این تعداد سیم مناسب سبک نوازندگی ما هست یا خیر.

در ادامه مقاله مزیت های گیتار ۷ استرینگ با ما همراه باشید.

بهترین گیتار های ۷ سیم مناسب برای هر بودجه

یکی از سبک‌هایی که در سال‌های گذشته، طرفداران بسیاری پیدا کرده است، سبک جنت و نو متالکور است که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای این سبک، استفاده از گیتارهای Extended Range یا ۷ سیم می‌باشد. همچنین نوازنده‌های این سبک عموما نه تنها از این گیتارها استفاده می‌کنند، بلکه کوک این گیتارها را نیز به شکل دراپ کوک می‌کنند تا به این ترتیب به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

به دلیل شهرت این سبک، در این مقاله قصد داریم تا بهترین گیتارهای ۷ سیم مناسب برای بودجه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم تا با هر بودجه ای، بتوانید یک گیتار ۷ سیم تهیه و در این سبک‌ها به نوازندگی بپردازید. از نکاتی که قابل توجه است، این است که این گیتارها با استفاده از پیکاپ‌های مختلف و طراحی‌های مختلف تولید می‌شود. مدل‌های بسیاری هستند که با بهره مندی از پیکاپ‌های سیمور دانکن و فیشمن، صدایی بسیار خشن، دقیق و حجیم را برای شما تولید می‌کنند.

از طرفی برخی از این گیتارها با طراحی Fan Fret تولید شده اند و همین موضوع باعث شده تا برای نواختن ریتم گیتارها در کوک‌های بم‌تر گیتارهای مناسبی باشند. به همین دلیل، گیتارهای مختلفی را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم که با توجه به بودجه و هدف خود، می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و صدای مورد نظر خود را دریافت کنید.

۱. Ibanez Gio GRG7221QA

شرکت آیبانز یکی از مشهورترین شرکت‌های دنیا می‌باشد و بسیاری از گیتاریست‌ها تا کنون با این گیتارها نوازندگی کرده‌اند و پروفایل دسته فوق العاده این گیتارها را تجربه کرده اند. به همین دلیل است که اگر به دنبال خرید گیتاری ۷ سیم با قیمت بسیار مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما خرید یکی از گیتارهای سری Gio شرکت آیبانز می‌باشد.

گیتار الکتریک

این گیتارها نه تنها برای نوازندگی در سبک‌های مدرن متال گیتارهای خوبی به شمار می‌روند، بلکه می‌توانید از آن‌ها برای نواختن گیتار سولوها نیز استفاده کنید و به تمرین Shred بپردازید. این گیتار دارای رویه ای از جنس میپل است که باعث شفاف‌تر شدن صدای گیتار و همچنین زیبایی بیشتر آن شده و از طرفی، دسته میپل و بریج فیکس این گیتار، آن را به یک گزینه مناسب برای نواختن در سبک‌های مدرن متال تبدیل کرده است.


۲. Cort KX500MS

یکی دیگر از گیتارهای ارزان قیمت اما با کیفیتی که در بازار وجود دارد و طرفداران بسیاری نیز دارد، گیتار Cort KX500MS می‌باشد که مهم‌ترین نکته در مورد این گیتار، طراحی Multi Scale و پیکاپ‌های EMG 707 می‌باشد.

طراحی Multi Scale این گیتار باعث شده تا به آسانی بتوانید کوک‌های بم و مناسب سبک جنت را بر روی این گیتار استفاده کنید و پیکاپ‌های EMG 707 ای که برای این محصول در نظر گرفته شده، به شما کمک می‌کند تا صدایی بسیار خشن و دقیق را به دست بیاورید. از سمتی نیز ظاهر این گیتار ظاهر بسیار مدرن و زیبایی است که قابل استفاده برای سبک‌های نام برده شده می‌باشد.

Cort-KX500MS

۳. Jackson Pro Series Dave Davidson Signature

شرکت جکسون یکی از شرکت‌هایی است که گیتارهای آن در سبک‌های متال استفاده می‌شود و بسیاری از طرفداران این شرکت به نوازندگی در گروه‌های متال مشغول هستند. این شرکت به تازگی از سری گیتارهای سیگنچر جدید خود رونمایی کرده است و یکی از گیتارهای جدید این شرکت، گیتار سیگنچر Dave Davidson می‌باشد.

Dave Davidson که نوازنده و خواننده گروه دث متال Revocation می‌باشد، این گیتار هفت سیم را با کمک مهندسین شرکت جکسون تولید کرده و همین کافی است تا طرفداران دث متال با تهیه این گیتار به نواختن ریف‌های تکنیکال بپردازند.

Jackson Pro Series Dave Davidson Signature

بدنه این گیتار از چوب ماهون و دسته آن از چوب میپل ساخته شده است. دو عدد پیکاپ دیمارزیو و بهره مندی از بریج فلوید رز در این گیتار، در کنار ظاهر تیز و خشن این محصول آن را به یکی از بهترین گیتارهای بازار برای نوازندگی دث متال تبدیل کرده است.


۴. PRS SE Mark Holcomb 7 Signature

اولین گیتار هفت سیم شرکت پی آر اس، گیتاری بود که در سال ۲۰۱۳ در سری گیتارهای SE این شرکت رونمایی شد اما هم مهندسین این شرکت هم طرفداران می‌دانستند که آن گیتار، باعث پیشرفت شرکت PRS نمی‌شود. اما پس از گذشت چند سال، و با قراردادی که میان گیتاریست مشهور گروه پریفری، یعنی مارک هالکامب و شرکت پی آر اس امضا شد، تولید این گیتار کاملا منطقی بنظر می‌رسید و بسیاری از طرفداران سبک جنت منتظر تولید این گیتار بودند.

PRS-SE-Mark-Holcomb-7-Signature-گیتار

گیتار SE Mark Holcomb 7 گیتاری ساخته شده از بهترین چوب‌ها و بهترین سخت افزار ممکن می‌باشد. برای بدنه این گیتار از چوب ماهون و برای دسته آن از چوب میپل استفاده شده است. رویه این گیتار از چوب میپل و فرت بورد آن از چوب آبنوس ساخته شده است. در کنار این‌ها، طول دسته ای برابر با ۲۶.۵ اینچ و بهره مندی از پیکاپ‌های سیمور دانکن Alpha & Omega باعث شده تا طرفداران بتوانند صدای پریفری را به بهترین شکل ممکن در اختیار داشته باشند.


۵. Ernie Ball Music Man Majesty 7

اگر پول برای شما مسئله ای نیست و می‌خواهید بهترین گیتار ۷ سیم دنیا را داشته باشید، شرکت ارنی بال این گیتار را برای شما طراحی کرده است. این گیتار که سیگنچر جان پتروچی، نوازنده محبوب گروه دریم تیتر است، به گونه‌ای طراحی شده که هم نیازهای پتروچی را به خوبی پاسخ دهد، هم برای استفاده در انواع سبک‌ها گیتاری مناسب باشد.

Ernie-Ball-Music-Man-Majesty-7

جدیدترین نسخه از این گیتار دارای پیکاپ‌های Rainmaker و Sonic 7 می‌باشد که جدیدترین پیکاپ‌های سیگنچر جان پتروچی به شمار می‌روند. در کنار آن دیگر ویژگی‌های بی نظیر مانند بهره مندی از پیکاپ پیزو، دارای بوست داخلی و کیفیت ساخت بی همتا را می‌توانید در اختیار داشته باشید.


سخن نهایی

در این مقاله راجع به مزیت های گیتار ۷ استرینگ صحبت کردیم و شما را با بهترین گیتار های ۷ سیم آشنا کردیم. در صورتی که قصد خرید گیتار ۷ سیم را دارید می‌توانید به فروشگاه سازکالا مراجعه کنید و انواع گیتارها را در مدل‌ها و برندهای مختلف مشاهده و مقایسه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *