×

برنده جایزه بهترین پیانیست آمریکایی ۲۰۲۱

Kenny Broberg برنده جایزه بهترین پیانیست آمریکایی در Indianapolis شد.

مسابقه بهترین پیانیست های آمریکایی در سال ۲۰۲۱، جدیدترین نوازنده برتر خود را معرفی کرد. Kenny Broberg برنده مسابقه سالانه Indianapolis شد، که در این زمینه پیشرفت چشمگیری در رابطه با بخش تکنوازی بوجود آمد.

  پس از رقابت ۵ نامزد در مرحله انفرادی در مرکز Indiana، برنده این مسابقه اعلام شد. Broberg 27 ساله، تسلط کاملی بر روی هر قطعه داشت و به طور کل اجرای قوی‌تری از خود به نمایش گذاشت. در قطعه ی “Dante Sonata” از Liszt’s “Years of Pilgrimage، پیانیست نمایش خوب و انرژی کاملی برای اندینگ‌های احساسی داشت.

مطالب پیشنهادی : بهترین پیانیست های جهان

 Kenny-Broberg

اعلام برنده شدن Broberg وی را غافلگیر کرد

Broberg در روز یکشنبه به IndyStar گفت: من در تلاش بودم تا به برنده شدن فکر نکنم اما هیچ‌کس نمی‌تواند این کار را بکند. من سعی کردم نوازندگی در این مسابقه را به همان شیوه‌ای که برای کنسرت‌های منظم می‌نواختم انجام دهم؛ اما هرگز نمی‌توانید پیش بینی کنید که در یک مسابقه چه اتفاقی می‌افتد. Broberg برنده جایزه بهترین پیانیست آمریکایی شد که شامل تبلیغات، نامزدهای اجرایی، پست هنرمند در دانشگاه Indianapolis و قرارداد ضبط با لیبل Steinway & Sons بود.

 Broberg که در Minneapolis بزرگ شده و در حال حاظر در شهر Kansas زندگی می‌کند، مدال نقره مسابقات Van Cliburn International Piano Competition در سال ۲۰۱۷ و مدال برنز مسابقات nternational Tchaikovsky Competition در سال ۲۰۱۹ را ازآن خود کرده است.

وی مدرک لیسانس خود را از دانشگاه موسیقی Houston دریافت کرد. وی همچنین به نوشتن موسیقی روی آورد تا درک بهتری از آهنگسازی قطعاتی که می‌نوازد داشته باشد و این کار خلاقیت بالایی به وی بخشید.

اعلام برنده شدن Broberg

عملکرد نوازنده برتر چطور بود؟

مسابقه روز یکشنبه طی دو شب اجرا انجام شد، Broberg و یکسری نامزدهای نهایی به نام‌های Mackenzie Melemed ،Sam Hong ،Michael Davidman و Dominic Cheli اجراهای خود را ارائه دادند. روز جمعه، ۵ نفر با گروه Dover Quartet در  Indiana History Center به اجرا پرداختند. Broberg ائلین بخشی از Brahms’ Piano Quintet را در گام فا مینور اجرا کرد.

روز شنبه شرکت کنندگان را به تئاتر Hilbert Circle بردند تا همراه با ارکستر سمفونی Indianapolis به تکنوازی بپردازند. ۵  نفر از پیانیست های جوان ایالات متحده در Indy اجرا کردند، در این اجرا Broberg بسیار ماهرانه ای حتی نرم ترین ظرافت‌های “Variations symphoniques” را اجرا کرد.

این پیانیست به IndyStar گفت که از زمان کودکی وقتی صدای نوازندگی پیانیست مشهور Alfred Cortot را می‌شنید، عاشق اجرای این هنرمند بزرگ شد. به دلیل طول نسبتا کوتاه این قطعه، وی گفت که برنامه ریزی این اجرا با اجراهای معمول کار دشواری است، اما برای مسابقه بهترین پیانیست آمریکایی سال ۲۰۲۱ تمامی شرایط لازم را داشت.

روز شنبه چالش جدید ارائه شد که Broberg برای این چالش نیز آماده بود. وی گفت، این اولین باری بود که با ارکستر می‌نواخت و همین امر باعث بهبود در گوش موسیقیایی وی شد.

Broberg در ماه آوریل به IndyStar گفت، وی ترجیح می‌دهد از سبک‌های مختلف و بی‌شماری که repertoire پیانو کلاسیک را شکل می‌دهد استفاده کند تا اینکه روی یک سبک متمرکز باشد. در طول یک سال گذشته، وی به ویژه در رابطه با Fauré و Medtner مطالعه داشته و از آن‌ها در تکنوازی‌های خود استفاده کرده است.

عملکرد نوازنده برتر

مسابقه چطور پیش رفت؟

افرادی که در مسابقه بهترین پیانیست آمریکایی ۲۰۲۱ شرکت داشتند، در نتیجه روند متفاوتی به نسبت انتظارات داشتند و این امر به دلیل وجود بیماری کرونا بود. پس از انتخاب اجرای برتر توسط هیئت داوران، نامزدهای نهایی به طور معمول برای اجرا و تدریس به Indianapolis سفر کردند.

Indianapolis میزبان یک رقابت غیر معمول برای پیانیست های خبره می‌باشد. با توجه به دشواری‌های سفر، این ۵ نفر تکنوازی‌های خود را ارائه دادند. برای اجرای آخر نوازندگان به Indianapolis سفر کردند. در مجموع ۴ کنسرت توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار گرفت و امتیازهای نهایی اعلام شد.

هیئت داوران اجرای زنده شامل: پیانیست کانادایی Jane Coop ،Ran Dank ،Norman Krieger، استاد پیانو دانشگاه موسیقی Jacobs، Katie McGuinness ، مدیر برنامه ریزی سمفونی Indianapolis و پیانیست مشهور Ursula Oppens بودند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =