×

۴ مولتی افکت کاربردی گیتار در سال های اخیر

گیتاریست‌ها، سال‌هاست که برای به دست آوردن صدای مورد نظر خود از افکت‌های مختلف استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد به خرید پدال‌ها و یونیت‌ها مشغول هستند و با استفاده از آن‌ها به صدای مورد نظر خود دست پیدا می‌کنند اما در این میان، داشتن یک مولتی افکت گیتار به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی پدال‌ها و یونیت‌هایی که مد نظر دارید را در یک یونیت در اختیار داشته باشید.

مولتی افکت‌ها انواع افکت‌های مختلف را برای شما در یک پکیج جمع آوری کرده‌اند که امکان نوازندگی راحت‌تر را هنگام ضبط، اجرا و یا تمرین برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مقاله، به معرفی بهترین مولتی افکت های گیتار الکتریک در چند سال اخیر می‌پردازیم که با توجه به بودجه و هدفی که از خرید مولتی افکت ها دارید، بتوانید مناسب‌ترین مولتی افکت را خریداری کنید.

۱- Line 6 Helix

شرکت Line 6 در زمینه تولید افکت‌ها و آمپلی فایرها یکی از مشهورترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌رود و سری مولتی افکت‌های Helix، محصولاتی هستند که به عنوان پرچمداران شرکت Line 6 به شمار می‌روند.

این مولتی افکت یکی از بهترین مولتی افکت‌هایی است که گیتاریست‌های حرفه‌ای می‌توانند آن را خریداری کنند و از آن برای به دست آوردن صداهای مناسب در ضبط، تمرین و یا اجرای زنده استفاده کنند. این محصول دارای ۱۰۲۴ بانک صدا می‌باشد که می‌توانید از پریست‌های مختلفی که توسط نوازنده‌های مختلف تولید شده استفاده کنید و یا با استفاده از فضای خالی که در اختیار شما قرار داده شده است، به ساخت پریست‌های خود بپردازید.

این مولتی افکت با بهره مندی از ۴۱ آمپلی فایر گیتار، ۷ آمپلی فایر بیس، ۳۰ عدد کابینت، ۱۶ عدد میکروفون، ۸۰ عدد افکت و قابلیت لود کردن Impulse Response ها یکی از بهترین مولتی افکت های بازار به شمار می‌رود.

مولتی افکت گیتار Line 6 Helix

۲- Fractal FM3

مولتی افکت جدید شرکت Fractal نسبت به نسل قبلی خود یعنی ax8، از ظاهر کوچک‌تری بهره می‌برد اما صدای با کیفیت‌تری را به شما ارائه می‌دهد. این مولتی افکت که می‌توانید آن را به عنوان Footswitch نیز استفاده کنید، از روی یونیت فوق محبوب Axe Fx III ساخته شده است و همان کیفیت صدا و همان ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

الگوریتمی که برای این محصول در نظر گرفته شده در نوع خود بی‌نظیر است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از نوازندگان مدرن با خرید این محصول به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. این محصول از پدال‌های اوردرایو، دیلی و ریورب و بسیاری دیگر از آمپلی فایرها و پدال‌هایی که برای Axe Fx تولید شده نیز بهره می‌برد.

برای این که بتوانید کنترل بیشتری بر روی این محصول داشته باشید، می‌توانید به آسانی یکی از فوت کنترلرهای FC-6 و یا FC-12 فرکتال را نیز خریداری کنید.

Fractal FM3

۳- Mooer GE200

شرکت Mooer شرکتی چینی است که با تولید محصولات با کیفیت در سال‌های گذشته، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. محصولات این شرکت نه تنها کیفیت صدای بسیار بالایی را ارائه می‌دهند، بلکه با قیمت مناسب خود این امکان را برای انواع نوازنده‌ها فراهم کرده تا بتوانند به راحتی محصولات این شرکت را تهیه کنند و به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

GE200 مولتی افکتی است که دارای ۷۰ افکت مختلف بوده و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به صدای مورد علاقه خود دست پیدا کنید. نکته مثبت در مورد این محصول این است که شما می‌توانید Impulse Response های مورد علاقه خود را نیز در این محصول لود کنید.

کمپانی mooer همواره به دنبال تولیداتی بوده است که کیفیت و کارایی بالا به همراه قیمتی مناسب داشته باشند. در بین مولتی افکت‌های این برند مدل ge200 پرفروش‌ترین مدل است زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم از نظر امکانات بسیار کاربردی است. به صورتی که محدودیت‌های مدل ge150 که یک مدل پایین‌تر است را ندارد و همینطور از لحاظ کارایی با مدل ge250 که مدل بالاتر آن است نیز تفاوت زیادی ندارد. این موارد باعث شده تا اکثر نوارنده‌ها به دنبال خرید مدل ge200 باشند.

با داشتن این مولتی افکت نیازی به هیچ افکت و آمپلی فایر دیگری ندارید زیرا شبیه ساز تمامی آمپ‌ها و افکت‌ها و همچنین کبینت‌های مورد نیاز شما در این دستگاه قرار داده شده است. رابط کاربری در مولتی افکت‌ها موضوع بسیار مهمی است زیرا امکانات زیادی در دسترس شما هستند و این ممکن است کمی شما را گیج کند. اما با رابط کاربری ساده ای که شرکت mooer برای محصولاتش به کار برده است شما در حین صدا سازی به مشکلی بر نخواهید خورد.

 Mooer GE200

۴- Headrush Pedalboard

اگر به دنبال یک مولتی افکت حرفه‌ای هستید که ویژگی‌های منحصر به فرد و بسیاری را به شما بدهد، Headrush بهترین گزینه برای شما است. این محصول از یک پردازنده چهار هسته‌ایDSP بهره می‌برد که سرعت شما در لود کردن افکت‌ها را بالاتر می‌برد. همچنین این محصول از افکت لوپر نیز بهره می‌برد که می‌توانید تا ۲۰ دقیقه از نوازندگی خود را ضبط کنید و ایده‌های خود را بر روی آن پیاده کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مولتی افکت، بهره مندی از صفحه بزرگ لمسی است که باعث می‌شود تا کنترل کاملی بر روی صدای این محصول داشته باشید. در کنار آن، ۱۲ عدد فوت سوئیچ قرار دارد تا به سرعت و راحتی میان پریست‌های مختلف سوییچ کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *