×

۶ شغل عجیب در صنعت موسیقی

ورود به صنعت موسیقی به این معنا نیست که هر شب در حال کوبیدن روی درامز خود باشید یا آن‌قدر ترانه سرایی کنید که خسته شوید. بعضی موقعیت‌ها در این صنعت وجود دارد که لازم نیست در آن تلاش خیلی زیادی برای حضور در شغل خود داشته باشید. و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، صنعت موسیقی با موقعیت‌های بیشتر و بیشتری برای افراد فارغ التحصیل رشته‌های دیگر خواهد داشت
:به دنبال یک شغل کاذب در صنعت موسیقی هستید؟ نگاهی به این لیست بیندازید شاید به درد شما بخورد

وکیل حق کپی رایت موسیقی

شاید در مورد کیس قضایی خواننده معروف ” کیتی پری” و مارکوس گری شنیده باشید. دادگاه قضایی فدرال رای داد آهنگ Dark Horse که ساخته شده توسط Dr.Luke و Max Martin می‌باشد بیت (موسیقی بدون کلام) بسیار شبیه به آهنگ “Joyful Noise” ساخته مارکوس گری دارد و قوانین کپی رایت را نقض کرده است.

رابین تیک، سم اسمیت، و حتی لد زپلین موارد مشابهی را طی دهه گذشته تجربه کرده‌اند. پس شما اگر شنونده‌ای هستید که شباهت موسیقی‌ها را در استایل‌های زیادی که وجود دارد تشخیص می‌دهید، و یک مدرک در موسیقی یا تئوری موسیقی دارید، می‌توانید در دادگاه از نقض کپی رایتی که دیده‌اید دفاع نمایید. حق کپی رایت موسیقی می‌تواند حرفه‌ای باشد که شما به آن نیاز دارید.

Tame-Impala-Currents-Cover-Art

طراح کاور آلبوم موسیقی

آیا شنیدن یک آکورد یا تصور یک ترانه، حافظه تصویری شما را به کار می‌اندازد؟ آیا شما در قصه گویی از طریق هنر خود خوب هستید؟
طرح هنری روی کاور آلبوم‌های موسیقی راه بسیار عالی برای مرتبط ماندن با صنعت موسیقی است در حالی‌که شما می‌توانید به دور از دید عمومی کار خود را انجام دهید. آرتیست اینستاگرامی Bandicootdesign یک طراح کاور آلبوم است که توانسته با طراحی کاور برای آلبوم‌هایی که از قبل بیرون آمده، قراردادهایی را برای آلبوم‌های جدید ببندد و نامی برای خود دست و پا کند. این یک نمونه عالی برای این موضوع است که نیاز دارید منتظر باشد تا بیزینس سراغ شما بیاد.

کارشناس فروش

شاید برای شما جالب باشد که افرادی که در سازکالا کارشناس فروش هستند، در گذشته نیز به صورت شخصی این نوع فروشندگی را انجام می‌دادند. ممکن است به عنوان یک کارشناس فروش تجهیزات موسیقی، خواننده یا مهندس صدای مورد علاقه شما با شما تماس بگیرد و جویای تجهیزاتی شود. حال به شما بستگی دارد که چطور ارتباط خود را با افراد داخل صنعت موسیقی حفظ کنید.

آیا تور اجرای موسیقی جدید خواننده مورد علاقه شما در راه است یا با یک حراج بزرگ برخورد کرده‌اید؟ به آنها ایمیل بزنید. چالش این کار در برنامه ریزی استراتژی‌هاییست که بدون فشار آوردن به طرفدارن و دنبال کنندگان، با آنها ارتباط برقرار کنید.

فولی آرتیست (طراح صدا)

آیا در ذهن خود می‌توانید صدای قدم برداشتن یک دایناسور ۱۰ تنی یا چرخش یک شمشیر را تصور کنید؟ آیا یک صداگذاری ضعیف روی فیلم و سریال را به سادگی تشخیص می‌دهید؟ کار به عنوان یک آرتیست فولی شما را فرا می‌خواند. فولی، که از روی نام آرتیست پست پروداکشن به نام جک فولی برداشته شده، هنر قرار دادن صدا بر روی یک صحنه فیلم یا تلویزیونی است که حسی بیش از اندازه واقعی را به شما می‌بخشد. صدای قدم برداشتن روی یک پله چوبی و قرچ قرچ آن پله، صدای کوبنده باد و صدای شکسته شدن، این همان چیزی است که فولی را به آن در سراسر جهان می‌شناسند.
آرتیست‌های فولی نه تنها باید تایمینگ بسیار خوبی برای شبیه سازی در زمان واقعی داشته باشند بلکه باید تصور خلاقانه ای از صوت داشته باشند و بانک فایل‌های صوتی که برای بیننده‌های برنامه‌های تلویزیونی جذاب است را گرد آوری نمایند.

حمل ساز

افرادی که عاشق تجهیزات موسیقی هستند و ۱- علمی نسبت به ستاپ تجهیزات دارند. ۲- توانمندی سازماندهی و چینش بالایی دارند ۳- می‌خواهند بخشی از گروه الکترونیکی اجرای زنده باشند، می‌توانند در زمینه حمل ساز و تجهیزت اجرا فعال باشند. این‌گونه خدمات وجهی را دریافت می‌کنند تا تجهیزات مورد نظر هنرمندان را زودتر از رسیدن آن‌ها به سالن اجرا به آن‌جا برسانند و ستاپ نمایند.

به طور طبیعی این‌گونه خدمات نیاز به کار زیاد فیزیکی دارد که می‌تواند چالش این شغل محسوب شود. امتیاز این کار نیز این موضوع می‌تواند باشد که شما می‌توانید اجراهای درجه یک را بدون استرس اجرا تماشا کنید.

نتیجه گیری

این باور را نپذیرید که هیچ راه دومی (پلن B) برای شما در صنعت موسیقی وجود ندارد. این لیست ثابت می‌کند که زمینه‌های تکنولوژی موسیقی و پروداکشن، همواره در حال پیشرفت است و تنوع زیادی در مشاغل این صنعت وجود دارد که به افراد متخصص بیشتری نیاز خواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *