×

بهترین میکروفون ها برای ضبط پادکست در سال ۲۰۲۴

اگر قصد دارید از افزایش محبوبیت پادکست‌ها بهره ببرید اکنون موقع آن است که یک میکروفون درجه یک پادکست تهیه بفرمایید. امروزه پادکست‌ها برای گفتن داستان، انجام مصاحبه یا آموزش، دانستنی عجیب و غریب و شگفت انگیز و … تولید می‌شوند. این مسئله پادکست‌ها را به یکی از مهم‌ترین و سریع‌ترین رسانه‌های ارتباطی قرن بیست و یکم تبدیل نموده است.

بهترین میکروفون پادکست

در پادکست‌ها در مورد تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید صحبت می‌شود. همچنین جالب است بدانید که ساخت پادکست در واقع آنقدرها هم که فکر می‌کنید دشوار نیست؛ هم از نظر دانش فنی و هم از نظر تجهیزات. با یک بودجه معمول و حداقلی، می‌توانید ملزومات مناسب را جمع آوری کنید. شما فقط به یک میکروفون درجه یک، محتوای مناسب و راهی برای ویرایش صدا در آینده نیاز دارید.

اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام میکروفون پادکست برای شما مناسب است به راهنمایی مناسبی نیاز دارید که ما در این مقاله آن را تهیه نموده‌ایم. در این مقاله تعدادی از بهترین میکروفون ها را برای ضبط پادکست ارائه نموده‌ایم که این میکروفون‌ها برای هر کسی با هر بودجه‌ای می‌توانند مدل‌هایی مفید و کاربردی باشند. در ادامه با بهترین میکروفون‌ ها برای رکورد پادکست آشنا می‌شوید.

مطلب پیشنهادی: بهترین میکروفون های یقه ای برای تولید محتوا


MXL 990

میکروفون MXL 990 یک میکروفون خوش ساخت از شرکت مشهور MXL بوده و کیفیت صدایی بالاتر از مدل‌های همرده را در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت صدای بالا، ارائه ریزترین جزئیات و همچنین سبکی و محکمی از ویژگی‌هایی است که میکروفون MXL 990 دارد. این مدل دارای دیافراگم بزرگ بوده و کپسول آن کاندنسر است. پری امپ این میکروفون FET بوده و کیفیت صدای عالی برای رکورد دیجیتال و آنالوگ ارائه می‌دهد. خروجی‌های بالانس نیز جزو ویژگی‌های خوب این مدل می‌باشد. MXL 990 تمامی رنج‌های فرکانسی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار داده و High شفاف، Mid گرم و Low عمیقی دارد. MXL 990 نه تنها سخت افزار قدرتمندی دارد بلکه از لحاظ ظاهری نیز یک مدل برتر به شمار می‌رود. ۹۹۰ دیزاین ظاهری جذابی داشته و استحکام بالای بدنه آن باعث شده تا آسیب کمتری ببیند. کپسول این میکروفون طلا اندود بوده و رنج پاسخ گویی فرکانسی آن ۲۰Hz تا ۲۰kHz است. ۹۹۰ از الگوی قطبی کاردیوییدی بهره مند است و از این جهت می‌توانید از این مدل برای تمامی فعالیت‌ها استفاده نمایید. Max SPL این میکروفون ۱۳۰dB می‌باشد و از فانتوم پاور ۴۸ ولت به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. MXL 990 یک میکروفون خوش ساخت و با قیمت مقرون به صرفه است که برای اکثر فعالیت‌ها از جمله تولید پادکست گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

بهترین میکروفون پادکست MXL 990

Audio-Technica AT2020

میکروفون AT2020 جزو آن دسته از میکروفون‌هایی است که برای هرکسی کاربردی می‌باشد. در واقع AT2020 کیفیت صدایی فوق العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد و صدایی گرم، قدرتمند و واضح ارائه می‌دهد. AT2020 میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی کاردیویید بوده که کیفیت صدای حرفه‌ای را با قیمتی به صرفه عرضه می‌کند. از این مدل می‌توان در خانه، استودیو و برای فعالیت‌های همچون تولید پادکست، موزیک و دوبله و … استفاده نمود. میکروفون کاندنسر یک دیافراگم حساس دارد که ویبره‌های حاصل از صدا را دریافت می‌نماید. دیافراگم در حدی حساس است که نیازمند کابل XLR می‌باشد. میکروفون‌های کاردیویید صدا را از روبروی خود دریافت و رکورد می‌نمایند. این الگوی قطبی ایزولاسیون تمامی منابع صدا را بهبود بخشیده و ضبط را بهتر می‌کند. مهندسین آدیو تکنیکا در طراحی ظاهری این مدل نیز خلاقیت به خرج داده‌اند و میکروفونی با ظاهر جذاب و بدنه مستحکم تولید نموده‌اند. در واقع AT2020 حاصل پنجاه سال تجربه مهندسین ژاپنی Audio Technica است و رکوردها و موزیک‌های شما را به سطحی جدید می‌رساند. فرقی نمی‌کند که این مدل را برای Voiceover، پادکست، ووکال و یا ضبط ساز می‌خواهید، در تمامی حالات این میکروفون بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. Audio Technica AT2020 یک میکروفون ایده‌آل از کمپانی با سابقه Audio Technica است.

Audio-Technica AT2020

Lewitt LCT 240 Pro

میکروفون LCT 240 Pro کیفیتی فوق العاده و خاص دارد که آن را به یکی از بهترین میکروفون ها برای ضبط پادکست در میان مدل‌های همرده تبدیل نموده است. الگوی قطبی LCT 240 Pro کاردوییدی می‌باشد. الگوی قطبی کاردیویید صدا را از روبرو دریافت می‌نماید و بالانس خاصی بین تمامی منابع صوتی ایجاد می‌نماید. از طرف دیگر کاردیویید برای اکثر فعالیت‌ها مناسب بوده و از آن در تولید پادکست، موزیک و رکورد ووکال و ساز و … استفاده می‌شود. رابط LCT 240 مانند دیگر مدل‌ها XLR می‌باشد و از فانتوم پاور ۴۸ ولت به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. Lewitt LCT 240 Pro در بسیاری از استودیوهای دنیا مانند Blackbird Studios، Metropolis Studios و … از آن استفاده می‌شود. Lewitt LCT 240 Pro صدایی بی‌نظیر را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار داده و در رکورد تمامی جزئیات صدا دقتی فوق العاده دارد. علاوه بر سخت افزار قدرتمند میکروفون LCT 240 Pro دیزاین ظاهری فوق العاده‌ای دارد که نشان دهنده اهمیت بالایی است که مهندسین کمپانی Lewitt برای محصولات خود قائل هستند. LCT 240 Pro میکروفونی درجه یک برای تمامی افراد و اکثر فعالیت‌ها می‌باشد.

Lewitt LCT 240 Pro

Beyerdynamic M 70 Pro X

میکروفون Beyerdynamic M 70 Pro X کیفیت صدایی فوق العاده را با دقتی بی‌نظیر در اختیار شما قرار می‌دهد. از M 70 Pro X می‌توان در تولید پادکست، رکورد موسیقی از ووکال گرفته تا ساز و … استفاده نمود. در واقع به گفته ی کمپانی بیرداینامیک میکروفون M 70 گزینه‌ای عالی برای استریمرها ، پادکسترها و یوتیوبرها می‌باشد. این مدل علاوه بر سخت افزار درجه یک از ظاهر جذابی نیز بهره مند است که باعث شده تا M70 از مدل‌های همرده خود یک سر و گردن بالاتر باشد. دیزاین ظاهری این مدل نه تنها به جذابیت آن افزوده؛ بلکه باعث شده تا این میکروفون نسبت به آسیب مقاوم‌تر باشد. همراه این مدل شاک مونت و پاپ فیلتر نیز ارائه می‌شود که یکی از مزایای این امر جلوگیری از نویز حاصل از ویبره‌های میکروفون است. میکروفون Beyerdynamic M 70 Pro X از الگوی قطبی کاردیویید بهره مند بوده و کانکتور آن XLR است. Beyerdynamic M 70 Pro X میکروفونی ایده‌آل است که بهترین صدا را با قیمتی به صرفه و مناسب عرضه می‌کند.

Beyerdynamic M 70 Pro X

Lewitt LCT 440

میکروفون Lewitt LCT 440 یکی دیگر از محصولات ارزشمند و درجه یک کمپانی Lewitt است. در واقع LCT 440 به عنوان یک میکروفون کاندنسر فراتر از انتظار عمل نموده و همیشه بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. از LCT 440 می‌توان در فعالیت‌هایی همچون تولید پادکست، رکورد ووکال و ساز و بسیاری کارهای اینچنینی استفاده نمود و انتظار بهترین بازخورد را داشت. آنچه این میکروفون را به چنین اعتباری رسانده است؛ دقت مهندسین Lewitt در عرضه بهترین محصول می‌باشد. الگوی قطبی این میکروفون کاردیویید بوده و صدا را از روبرو دریافت می‌کند. این امر در ایجاد بالانس بین تمامی منابع صوتی موثر است. از طرفی این مدل از قابلیت Record-Ready بهره مند بوده که باعث می‌شود به راحتی صدا را ضبط نموده و میکس بهتری نیز داشته باشید. میکروفون Lewitt LCT 440 جزو انتخاب‌های برتر بسیاری از آرتیست‌ها مانند The Rolling Stones، Lil Yachty، Halsey و … بوده است و هنوزه هم جزو بهترین میکروفون‌ها برای اکثر افراد می‌باشد. همچنین از این مدل در استودیوهایی مانند Blackbird Studios و … استفاده می‌شود. Self Noise این میکروفون ۷dB(A) بوده و Max SPL آن ۱۴۰dB می‌باشد. همراه این میکروفون یک شاک مونت نیز ارائه می‌شود که از نویزهای حاصل از ویبره میکروفون جلوگیری می‌نماید. Lewitt LCT 440 میکروفونی عالی است که برای هر کسی بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد.

Lewitt LCT 440

Audio-Technica AT2035

به عنوان یک نام معتبر در تولید و ضبط صدا، می‌توانید انتظار داشته باشید که میکروفون Audio Technica AT2035PK عملکرد خوبی در عرصه پادکست داشته باشد. خوشبختانه با تست کردن صدای این محصول ناامید نمی‌شوید. این میکروفون کاندنسر دارای الگوی قطبی کاردیویید می‌باشد که دریافت صدا را از کناره‌ها و عقب محور اصلی میکروفون کاهش می‌دهد و باعث جداسازی عالی صدا می‌شود. این محصول ایده‌‌آل برای پادکست یا پخش زنده (استریم) می‌باشد. همچنین AT2035 میکروفونی عالی برای استودیو خانگی می‌باشد و از آن در اکثر فعالیت‌ها همچون رکورد ووکال، ساز، ساخت پادکست و … استفاده می‌شود. این مدل یک پد ۱۰dB نیز دارد که از Overload شدن میکروفون جلوگیری می‌نماید و در مکان‌هایی که مقداری نویز محیط دارند کاربردی می‌باشد. علاوه بر آن این مدل یک سوئیچ فیلتر ۸۰Hz High-pass داشته که نویزهای اضافی Low-end را حذف می‌نماید. همراه AT2035 یک شاک مونت نیز عرضه می‌شود که از ضبط نویزهای حاصل از ویبره جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال یک میکروفون عالی هستید که هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم از لحاظ ظاهر در سطح بالایی قرار داشته باشد، Audio-Technica AT2035 یکی از بهترین میکروفون ها برای ضبط پادکست به شمار می‌رود.

Audio-Technica AT2035

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید تجهیزات برای ضبط پادکست، از مبتدی تا پیشرفته

سخن آخر

در این مقاله راجع به بهترین میکروفون های پادکست صحبت شد، در صورت هرگونه ایجاد سوال و مشکل می توانید در کامنت از ما مشاوره بگیرید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *