×

راهنمای جامع خرید تجهیزات برای ضبط پادکست، از مبتدی تا پیشرفته

پادکست‌ها را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین گونه‌های مدیا در سال‌های اخیر بدانیم که بسیاری از افراد با گوش دادن به آن‌ها، توانسته‌اند تا اطلاعات بسیار زیادی را در زمینه‌های مختلف به دست آورند. نکته ای که باید در مورد پادکست‌ها بدانید، این است که پادکست‌ها نه تنها طرفداران بسیار زیادی دارند، بلکه بسیاری از افراد نیز به دنبال ساخت پادکست‌های مختلف می‌باشند. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای جامع خرید تجهیزات برای ضبط پادکست را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه همراه سازکالا باشید.

یک میکروفون حرفه ای با اتصال XLR و یا USB

منطقی است که برای آن که بتوانید صدای خود را ضبط کنید، از یک میکروفون حرفه‌ای باید استفاده کنید. شما می‌توانید از میکروفون‌های مختلفی برای این کار بهره ببرید. اگر از میکروفون‌هایی استفاده می‌کنید که از اتصال USB برخوردار هستند، می‌توانید آن‌ها را مستقیما به سیستم کامپیوتری خود متصل کنید. اگر از میکروفون‌هایی استفاده می‌کنید که از اتصال XLR برخوردار هستند، برای استفاده از آن‌ها باید از یک کارت صدا و یا میکسر استودیویی استفاده کنید.


کامپیوتر و یا لپ تاپ

مهم‌ترین وسیله ای که برای ضبط یک پادکست به آن نیاز دارید، یک لپ تاپ و یا یک سیستم کامپیوتری است تا بتوانید با استفاده از نرم افزارهایی که می‌توانید بر روی آن نصب کنید، شروع به ضبط صدا کنید.

سعی کنید کامپیوتری را تهیه کنید که از هارد بالایی برخوردار باشد و مقدار رم آن نیز به گونه ای باشد که قابلیت ضبط کردن چند میکروفون را برای شما فراهم کند. شما می‌توانید از هر دو سیستم عامل ویندوز و مک نیز برای ضبط پادکست خود استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین میکروفون ها برای ضبط پادکست در سال ۲۰۲۲


میکسر

برای آن که بتوانید چند میکروفون را به شکل همزمان ضبط کنید، حتما نیاز به استفاده از یک میکسر و یا کارت صدا دارید. شما می‌توانید ابتدا صدای خود را ضبط کرده و سپس با استفاده از نرم افزارهای ادیت صدا، به پادکست خود صدا و موسیقی اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید ستاپی شبیه به ستاپ Joe Rogan داشته باشید و از میکسرهای مخصوص استفاده کنید که امکان پخش موسیقی را حین ضبط برای شما فراهم می‌کنند و می‌توانید با استفاده از دکمه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، افکت‌های مختلفی را به پادکست خود اضافه کنید.


پاپ فیلتر و یا ویند شیلد

از پاپ فیلتر و ویند شیلد ها برای ضبط صدا به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود و بسیاری از افرادی که می‌خواهند صدای خود را با استفاده از میکروفون‌های حرفه‌ای ضبط کنند، به استفاده از این وسایل نیاز دارند. پاپ فیلتر، در واقع صفحه ای است که در مقابل کپسول میکروفون شما نصب می‌شود و می‌توانید آن را بر روی پایه خود نصب کنید. این در حالی است که ویند شیلد، در واقع نوعی فوم است که می‌توانید آن را بر روی کپسول میکروفون خود قرار داده و به این ترتیب به ضبط صدا بپردازید.

مطلب پیشنهادی: پاپ فیلتر چیست و مقایسه آن با ویند شیلد


هدفون‌های مخصوص پادکست

هنگامی که به دنبال خرید هدفون استودیویی برای مانیتور کردن صدای خود هنگام ضبط پادکست هستید، باید در نظر داشته باشید که می‌توانید از بسیاری از تجهیزات مانند هدفون‌های مشهور و پرفروش بازار برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما خرید یک هدفون با کیفیت با طراحی پشت بسته است. به این ترتیب، صدایی که با استفاده از هدفون مانیتور می‌کنید به بیرون درز نمی‌کند و وارد میکروفون شما نمی‌شود و می‌توانید صدایی واضح و شفاف را در اختیار داشته باشید.

در ادامه مقاله راهنمای جامع خرید تجهیزات برای ضبط پادکست با ما همراه باشید.


استند میکروفون

هنگامی که برای یک پادکست چند ساعته برنامه ریزی می‌کنید، نمی‌توانید میکروفون را برای تمام این مدت در دست بگیرید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک استند میکروفون حرفه‌ای تهیه کنید و میکروفون خود را بر روی آن نصب کنید. اگر از استندهای قابل تنظیم استفاده کنید، می‌توانید هنگام ضبط صدا موقعیت آن را نیز تنظیم کرده و میکروفون را به شکل کامل در مقابل دهان خود قرار دهید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد، یک ویژگی جذاب و جالب باشد.


استفاده از پنل‌های آکوستیکی

برای آن که بهترین صدای ممکن را در اخیتار داشته باشید، بهتر است در محیطی به ضبط پادکست بپردازید که ریورب زیادی نداشته باشد و با استفاده از پنل‌های آکوستیکی، می‌توانید به راحتی مقدار ریورب یک اتاق را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. در ایده آل‌ترین حالت، شما می‌خواهید یک مهندس آکوستیک، اتاق شما را به شکل کلی برای شما تغییر دهد؛ اما در دیگر شرایط، می‌توانید با استفاده از پنل‌های مختلف و همچنین تحقیق در مورد عملکرد هر کدام از آن‌ها، یک اتاق مناسب را برای ضبط پادکست‌های خود تولید کنید.


نرم افزار ادیت صدا و یا نرم افزار میزبان

پس از آن که پادکست خود را ضبط کردید، باید با استفاده از یک نرم افزار ادیت صدا و یا یک نرم افزار میزبان به ادیت و میکس صدای خود بپردازید و یا با اضافه کردن موسیقی‌ها و همچنین افکت‌های مختلف، بهترین صدای ممکن را برای پادکست‌های خود در در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که هر نرم افزار میزبان و هر نرم افزار ادیت را می‌توانید برای ادیت کردن و میکس کردن پادکست‌ها استفاده کنید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در ادیت و میکس صدا در آن نرم افزار میزبان سریع عمل کنید و بتوانید صدای خود را در کمترین زمان ممکن میکس کنید.


خرید دوربین مناسب

این مرحله ممکن است برای همه مناسب نباشد اما اگر می‌خواهید همانند بسیاری از پادکست‌های بزرگ دنیا، به شکل ویدئویی نیز به ضبط پادکست بپردازید، می‌توانید یک دوربین فیلم برداری حرفه‌ای خریداری کرده و به این ترتیب از آن برای ضبط پادکست‌های خود استفاده کنید.


سخن پایانی

با استفاده از تجهیزاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، شما می‌توانید یک پادکست حرفه‌ای و با کیفیت را تولید و ضبط کرده و عرضه کنید. در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید به تازگی شروع به ضبط پادکست کنید، نیازی به هزینه زیاد برای هر کدام از این تجهیزات نخواهید داشت و با خرید تجهیزاتی با قیمت مناسب نیز می‌توانید حرفه جدید خود را شروع کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *