×

بهترین میکروفون های یقه ای برای تولید محتوا

میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

بسیاری از افرادی که می‌خواهند به تولید محتوا بپردازند و در یوتیوب و دیگر وبسایت‌های مشابه فعالیت کنند، از میکروفون‌های مختلفی برای ضبط صدای خود استفاده می‌کنند که در میان آن‌ها، می‌توانیم به میکروفون‌های یقه ای نیز اشاره کنیم. نکته ای که باید در مورد میکروفون های یقه ای در نظر داشته باشید این است که این میکروفون‌ها با استفاده از کپسول‌های خاصی طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به صدای بسیار خاص و منحصر به فردی در تولید محتوا دست پیدا کنید.

عموما برای ساخت این میکروفون‌ها، از کپسول‌های کاندنسر استفاده می‌شود که همین نکته باعث می‌شود تا افراد بتوانند صدایی حرفه‌ای و با کیفیت را از این میکروفون‌ها به دست آورند. همچنین الگوی قطبی ای که عموما برای این نوع از میکروفون‌ها ساخته می‌شود، الگوی قطبی Omni Directional است که صدا را از تمام زوایا دریافت می‌کند و می‌توانید صدایی حرفه‌ای را از این طریق در اختیار داشته باشید.

در ادامه این مقاله، بهترین میکروفون های یقه ای موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا مختلف استفاده کنید. در ادامه با سازکالا همراه باشید.

بیشتر بدانید : راهنمای جامع خرید میکروفون و معرفی انواع میکروفون


۱. Rode Wireless Pro

کمپانی Rode با میکروفون Wireless Pro یک ست میکروفون همه کاره عرضه نموده که در هر جایی می‌توان از آن استفاده کرد. در این مدل به نسبت مدل‌های قبل شاهد بروزرسانی‌های تازه‌ای هستیم که شامل تکنولوژی‌های جدید و حافظه بهبود یافته می‌شود. بنابر این کم موقعیتی پیدا می‌شود که Wireless Pro نتواند از پس آن بر آید. همراه با Wireless Pro یک کیت لوازم جانبی هم دریافت خواهید کرد که این کیت شامل : کابل شارژ، کابل TRS Patch، Transmitter Clips و … می‌شود. قابلیت Dual-channel و تکنولوژی Intelligent GainAssist از مزایای عالی این مدل می‌باشند. سیستم IV 2.4GHz Digital Transmission و رکوردینگ ۳۲-bit داخلی در این مدل باعث شده‌اند تا صدایی کاملا شفاف دریافت نمایید. رنج فرکانسی پاسخگویی این مدل ۲۰Hz-20kHz است. همچنین یکی از مزایای اصلی این مدل حافظه داخلی آن است که تا ۳۲ گیگابایت فضا را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابر این تا وقتی که به استودیو برگردید نیازی نیست که نگران فایل‌های خود باشید. اگر در کلاس یا در استودیو یا هر جای دیگری بخواهید رکورد نمایید، Rode Wireless Pro در اختیار شما خواهد بود تا بهترین کیفیت را داشته باشید.

میکروفون یقه ای برای تولید محتوا Rode Wireless Pro

۲. Rode Wireless ME

میکروفون Rode Wireless ME یک میکروفون فوق العاده کامپکت است که رکورد صدا را به طرز ویژه‌ای ساده و حرفه‌ای می‌کند. این مدل همانند Wireless GO و Wireless GO II سایز کوچک و کامپکتی دارد که باعث شده در هر جایی بتوانید از آن استفاده نمایید. از قابلیت‌های این مدل می‌توان به GainAssist و میکروفون فوق العاده با کیفیت اشاره نمود. میکروفون Rode Wireless ME همخوانی کاملی با انواع دوربین، کامپیوتر و موبایل و … دارد. در واقع Rode Wireless ME بهترین میکروفون وایرلس برای تولید محتوا، مصاحبه، گزارش، فیلم سازی و … است. میکروفون Wireless ME توسط مهندسین حرفه‌ای Rode طراحی شده که دارای Transmission دیجیتال IV 2.4 GHz می‌باشد. کیفیت صدای این مدل ۱۲۸-bit بوده و تا ۱۰۰ متر فاصله را پوشش می‌دهد. کافی ست Receiver را به دوربین، موبایل یا کامپیوتر خود وصل نمایید و Transmitter را به خود یا محل مورد نظر متصل کنید تا به راحتی صدا را با بهترین کیفیت رکورد نمایید. میکروفون Rode Wireless ME گزینه‌ای ایده‌آل برای انواع افراد و اکثر فعالیت‌ها است.

Rode Wireless ME

۳. Rode Wireless Go II

میکروفون Wireless Go II یک میکروفون فوق العاده کامپکت است که برای هر گونه فعالیتی اعم از ساخت فیلم، مصاحبه، گزارش و تولید محتوا گزینه‌ای بی‌نقص است. ویژگی‌های مختلف و متفاوتی که این مدل ارائه می‌کند آن را به انتخاب اول هر کسی تبدیل نموده است. Wireless GO II دارای Digital Transmission IV است که پایداری و ثبات صدا را تا فاصله ۲۰۰ متری امکان پذیر می‌کند. این مدل دارای خروجی آنالوگ ۳.۵ میلی متری USB-C است. این میکروفون می‌تواند تا دو کانال صدا را برای انواع دیوایس‌ها از دوربین‌های DSLR و Mirrorless گرفته تا iOS و Android و کامپیوتر با بهترین کیفیت رکورد نماید. میکروفون Wireless GO II دارای کنترل Gain و Safety Channel شما را از بابت Level صدایی که رکورد می‌نمایید مطمئن می‌سازد و از دیستورت شدن صدا جلوگیری می‌کند. بنابر این حتی اگر به یکباره صدای ورودی‌تان بیش از حد بلند گردد، شما بک اپ صدای خود را دارید. وزن Transmitter و Receiver این میکروفون کمتر از ۳۲ گرم بوده و فضای خیلی کمی را می‌گیرد. به راحتی آن را داخل کیف، کوله و … قرار دهید و از آن در هرجایی استفاده نمایید. این مدل از حافظه داخلی پر حجمی برخوردار است که تا ۴۰ ساعت رکورد صدا را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین عمر باتری آن ۷ ساعت است. میکروفون Rode Wireless GO II از هر لحاظ یک میکروفون کامل و ایده‌آل است!

Rode Wireless Go II

۴. Synco G2 A1

میکروفون Synco G2 A1 یک میکروفون یقه‌ای خوش ساخت از شرکت Synco است که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. این مدل از تفاوت‌های بارزی نسبت به مدل G1 بهره مند است. هر دو Transmitter و Receiver این مدل روی خود صفحه نمایش TFT با قابلیت تنظیم نور دارند. صفحه نمایش این مدل Recording Mode، وضعیت باتری و سطح صدا و چند ویژگی دیگر را نشان می‌دهد. این مدل از تکنولوژی Syncoder Encrypted Transmission Algorithm 4.0 بهره مند است که این امر در فاصله‌های مختلف برای سیگنال ثبات بیشتری را به ارمغان می‌آورد. در واقع این تکنولوژی از تکنیک FHSS استفاده می‌نماید. تکنیک FHSS قابلیتی در میکروفون است که به طور خودکار فاصله را پیدا می‌کند و فرکانس مناسب نسبت به آن فاصله را تعیین می‌نماید. در نتیجه در انتقال سیگنال اختلالی به وجود نخواهد آمد. Synco G2 A1 یک کلید روی خود دارد که به طور موقت میکروفون را Mute می‌نماید. در نتیجه به جای اینکه کل سیستم را خاموش کنید موقتا سیستم Mute می‌گردد. از دیگر قابلیت‌های این مدل می‌توان به Gain Control، one-click noise reduction اشاره نمود. G2 شامل دو حالت ضبط صدا می‌شود : حالت Mono و حالت Safety Channel. با زدن دکمه‌ on/off روی Receiver فعال می‌شود. میکروفون Synco G2 A1 گزینه‌ای ایده‌آل برای تولید محتوا، فیلمبرداری و … است.

میکروفون یقه ای برای تولید محتوا Synco G2 A1

۵. Shure MVL

میکروفون Shure MVL یکی از میکروفون‌های فوق العاده از کمپانی Shure است که در انواع فعالیت‌ها اعم از فیلمبرداری، تولید محتوا و … کاربردی است. این مدل سایز فوق العاده کامپکتی دارد و هر جایی می‌توانید از آن استفاده نمایید. میکروفون MVL از سیستم محافظت RF Interface Protection بهره مند است. حداکثر SPL این مدل ۱۲۴dB بوده و Windscreen آن از نویز هوا و نفس جلوگیری می‌کند. در نتیجه با میکروفون Shure MVL خیال‌تان از بابت هر گونه نویز کاملا راحت است. این مدل پرتابل با هر دیوایسی که از جک ۳.۵ میلی متری پشتیبانی نماید، همخوانی دارد. میکروفون Shure MVL یک میکروفون lavalier است که به آسانی به لباس، کراوات و … وصل می‌شود و از آن می‌توانید در تولید محتوا، مصاحبه و … استفاده نمایید. یکی از مزایای اصلی این مدل عدم دیستورت شدگی صدا است. علاوه بر آن Self Noise این مدل فوق العاده کم می‌باشد. در واقع میکروفون Shure MVL از هر لحاظ کیفیت صدایی بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهد که از شفافیت و وضوحی عالی برخوردار است. Shure MVL بهترین گزینه برای اکثر افراد است؛ میکروفون خوش ساخت، کامپکت و باکیفیت.

Shure MVL

۶. Rode SmartLav Plus

میکروفون SmartLav Plus یک میکروفون Lavalier است که از کانکتور TRRS برای اتصال مستقیم به موبایل و دیگر دیوایس‌ها استفاده می‌کند. این میکروفون یقه ای مناسب برای تولید محتوا می‌باشد. این مدل کپسول کاندنسر Omnidirectional دارد که صدایی شفاف و واضح را برای انواع فعالیت‌ها ارائه می‌دهد. این مدل یک پاپ فیلتر دارد و کابل ۱.۲ متری آن بسیار منعطف است. الگوی قطبی SmartLav Plus از نوع Omni-directional می‌باشد و رنج پاسخ گویی فرکانس آن ۲۰Hz-20kHz است. Signal to Noise Ratio این میکروفون ۶۷dB می‌باشد و حداکثر SPL آن ۱۱۰dB است. داینامیک رنج این مدل ۸۳dB بوده و حساسیت -۳۵dB دارد. فرقی نمی‌کند برای چه کاری از میکروفون SmartLav Plus استفاده می‌کنید، از مصاحبه گرفته تا تولید محتوا و فیلمبرداری و … ، این مدل گزینه‌ای ایده‌آل برای شما است. حجم و سایز کوچک و داشتن قابلیت‌های مختلف باعث شده تا Rode SmartLav Plus از هر لحاظ میکروفونی کامل باشد.

Rode SmartLav Plus

مطلب پیشنهادی : بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای پیانو


سخن پایانی

در این مقاله، میکروفون های یقه ای محبوب در سال ۲۰۲۳ را برای شما جمع آوری کردیم که با خرید آن‌ها می‌توانید کیفیت صدای بسیار خوبی را در هنگام تولید محتوا در اختیار داشته باشید. با خرید هر کدام از این میکروفون‌ها، می‌توانید صدایی بی نظیر و بسیار با کیفیت را در اختیار داشته باشید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *