×

بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای پیانو

 بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای پیانو

بسیاری از نوازندگان و حتی مهندسین صدا این موضوع را می‌دانند که پیانو یک ساز پیچیده از نظر صدایی است که برای دست یابی به صدایی بی نظیر، باید توجه خاصی به انتخاب جزئیات مختلف آن شود. ساز پیانو به دلیل طراحی خاصی که دارد، هارمونیک فراوانی تولید می‌کند که این هارمونیک دقیق همان چیزی است که ما در صدای این ساز دوست داریم.

از طرفی، همه چیز می‌تواند در صدای یک پیانو هنگام ضبط تاثیرگذار باشد؛ از چوبی که برای بدنه آن در نظر گرفته شده تا کلاویه‌ها و یا اتاقی که در آن مشغول به ضبط هستید. همینطور ما باید بهترین میکروفون‌ها را برای ضبط صدای پیانو انتخاب کنیم.

هنگامی که شما می‌خواهید یک پیانوی آکوستیک را با استفاده از میکروفون‌های مختلف ضبط کنید، باید به دنبال یک صدای شفاف، واضح و در عین حال بسیار طبیعی باشید. برای آن که به این نوع صدا دست پیدا کنید، باید از میکروفون مناسبی استفاده کنید تا در مرحله میکس، با مشکلات متعدد مواجه نشوید.

مطلب پیشنهادی : بهترین میکروفون برای ضبط در استودیوهای خانگی

در این مقاله قصد داریم تا ۸ عدد از بهترین میکروفون‌های بازار برای ضبط پیانو را به شما معرفی کنیم تا با تهیه و استفاده از آن‌ها، بتوانید به بهترین صدای ممکن دست پیدا کنید. در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

۱- میکروفون AKG C۴۱۴

میکروفون AKG C414 یکی از بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای پیانو

مهندسین شرکت AKG این میکروفون را در سال ۱۹۷۱ به بازار عرضه کرده‌اند و تاکنون، این میکروفون را می‌توانید در بسیاری از استودیوهای مطرح دنیا مشاهده کنید. به عنوان یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های کاندنسر دنیا، افراد بسیاری از این میکروفون برای ضبط وکال، گیتار و به خصوص پیانو استفاده کرده‌اند و صدای بی نظیری را به دست آورده‌اند.

این میکروفون به عنوان یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های دنیا برای ضبط پیانوهای آکوستیک به شمار می‌رود که با استفاده از سوئیچ‌ها و امکاناتی که در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

۲- میکروفون Behringer C

میکروفون Behringer C-2

میکروفون C-2 شرکت بهرینگر یک میکروفون کاندنسر دیافراگم کوچک است که به شکل جفت (ست استریو) به بازار عرضه شده است. این میکروفون صداها را به شکلی واضح ضبط می‌کند و همین موضوع باعث شده تا به یک گزینه عالی برای ضبط پیانو تبدیل شود.

از طرفی، همانند بسیاری از محصولات شرکت بهرینگر، این محصول نیز از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است بنابراین می‌توانید به راحتی آن را خریداری کرده و در استودیوی خود از آن استفاده کنید. همچنین سوئیچ‌ پد که بر روی بدنه این محصول در نظر گرفته شده دست شما را برای ضبط قطعاتی با صدای بلند باز می‌گذارد.

۳- میکروفون Neumann TLM ۱۰۷

میکروفون Neumann TLM 107

شرکت نویمن را می‌توانیم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید میکروفون‌های استودیویی بدانیم که دهه‌هاست با تولید میکروفون‌های حرفه‌ای، امکان ضبط با صدایی بی نظیر را برای کاربران فراهم می‌کند.

میکروفون TLM 107 ، یک میکروفون حرفه‌ای استودیویی است که می‌توانید در شرایط مختلف و برای ضبط منابع صدایی مختلف از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد به دلیل بهره مندی این میکروفون از سوئیچ‌های مختلف و الگوهای قطبی متعدد، از این محصول برای ضبط صدای پیانو استفاده می‌کنند.

۴- میکروفون Sennheiser MKH ۸۰۲۰

میکروفون Sennheiser MKH 8020

هنگامی که برای اولین بار این میکروفون را می‌بینید، شاید طراحی عجیب آن برای شما جالب باشد. این میکروفون از یک طراحی مدادی برخوردار است که می‌توانید هم به صورت تک و هم به صورت جفت (ست استریو) از آن استفاده کنید و به ضبط صدای پیانو خود بپردازید.

الگوی قطبی ای که برای این میکروفون در نظر گرفته شده، الگوی قطبی Omnidirectional است بنابراین می‌توانید تمامی جزئیات موجود در صدای یک پیانوی آکوستیک را به راحتی با استفاده از این میکروفون در اختیار داشته باشید.

۵- میکروفون Shure SM7B

میکروفون Shure SM7B

یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های دنیا که بیشتر برای ضبط وکال از آن استفاده می‌شود، میکروفون SM7B شرکت Shure می‌باشد. این میکروفون، دارای طراحی داینامیک است و هدف از ساخت آن، ضبط برادکست، پادکست و یا صدای انسان بوده است.

اما بازه فرکانسی فلت، صدایی واضح و همچنین ضبط نکردن صدای محیط، از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد برای ضبط سازهای خود به سراغ این محصول می‌روند. تنها نکته منفی ای که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید، این است که حتما باید از یک پری امپ قدرتمند یا یک Cloud Lifter برای دستیابی به صدایی قدرتمند استفاده کنید.

در ادامه مقاله بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای پیانو با ما همراه باشید.

۶- میکروفون MXL ۷۷۰

میکروفون MXL 770

از جمله ارزان قیمت‌ترین و در عین حال با کیفیت‌ترین میکروفون‌‎های این لیست، می‌توانیم به میکروفون MXL 770 شرکت MXL اشاره کنیم که یک میکروفون با طراحی کاندنسر است که می‌توانید برای ضبط صداهای مختلف از آن استفاده کنید.

اولین نکته ای که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید، کیفیت ساخت بالای آن در مقایسه با قیمتی است که این میکروفون به فروش می‌رسد. این میکروفون یک میکروفون همه کاره است که هنگام ضبط پیانو نیز می‌توانید صدایی با کیفیت را در اختیار داشته باشید.

۷- میکروفون Audio Technica AT۲۰۲۰

میکروفون Audio Technica AT2020

شرکت آدیو تکنیکا میکروفون‌های با کیفیت بسیاری را تاکنون به بازار عرضه کرده است. میکروفون AT2020 این شرکت، یک میکروفون ارزان قیمت است که بیشتر برای استودیوهای خانگی طراحی شده است اما بسیاری از استودیوهای بزرگ دنیا از این میکروفون به عنوان میکروفونی برای ضبط پیانو استفاده می‌کنند.

SPL بسیار بالای این میکروفون در کنار حساسیت صدای بالای آن، این محصول را به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای افرادی تبدیل کرده که به دنبال خرید یک میکروفون برای ضبط پیانو هستند اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای آن بکنند.

۸- میکروفون LyxPro SDPC

میکروفون LyxPro SDPC-2

میکروفون SDPC-2 شرکت LyxPro، یک ست میکروفون مدادی است که می‌توانید به شکل استریو از آن برای ضبط ساز پیانو استفاده کنید. این میکروفون همانند میکروفون C-2 شرکت بهرینگر، صدای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد در حالی که قیمت بسیار پایین آن باعث شده تا افراد بیشتری بتوانند آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

وجود دو عدد از این میکروفون‌ها در جعبه و همچنین برخورداری از تجهیزات مختلف باعث شده تا بتوانید به راحتی آن را بر روی پیانوی خود نصب کرده و به ضبط صدا بپردازید.

مطلب پیشنهادی: بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدای گیتار آکوستیک

سخن پایانی

در این مقاله ۸ تا از بهترین میکروفون‌های استودیویی را به شما معرفی کردیم که می‌توانید به تهیه آن‌ها و استفاده از آن‌ها هنگام ضبط پیانو، صدای حرفه‌ای و با کیفیتی را به دست آورید. شما می‌توانید برخی از این میکروفون‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا به صدایی منحصر به فرد دست پیدا کنید و یا از میکروفون‌های استریو و ست استفاده کنید. برای مشاهده قیمت میکروفون در مدل ها و برندهای دیگر از فروشگاه سازکالا دیدن نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *