×

معرفی برترین پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو

نرم افزار میزبان اف ال استودیو یکی از بهترین نرم افزارهای میزبان در دنیا می‌باشد که بسیاری از تنظیم کنندگان با استفاده از آن به ساخت آهنگ‌های مختلف می‌پردازند. اما کمتر تنظیم کننده ای به پلاگین‌ها و وی اس تی‌های استاک این نرم افزار میزبان دقت کرده در حالی که شرکت Image Line تجربه چند ساله خود را برای ساخت این وی اس تی‌ها استفاده کرده است. در ادامه پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو را به شما معرفی می‌کنیم.

به جای استفاده از وی اس تی‌های بسیار حجیم و هزینه کردن برای آن‌ها، در این مقاله قصد داریم تا ۵ عدد از وی اس تی‌های قدرتمند این نرم افزار میزبان را به شما معرفی کنیم که همین حالا هم در این نرم افزار موجود است و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همراه sazkala باشید.

چرا به وی اس تی‌های گران قیمت نیازی ندارید؟

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند، این است که هزینه بسیار زیادی را بابت خرید وی اس تی‌های گران قیمت می‌کنند و فکر می‌کنند که با استفاده از این نرم افزارها می‌توانند آهنگ‌های بسیار حرفه ای تولید کنند.

با این که وی اس تی‌های محبوب و البته گران قیمتی نظیر Serum و یا Nexus می‌توانند شما را در صداسازی بهتر یاری کنند، اما دانش صداسازی این امکان را به شما می‌دهد تا فارغ از وی اس تی ای که استفاده می‌کنید، بتوانید آهنگ‌هایی بسیار با کیفیت را تولید کنید.

وی اس تی‌هایی که در این مقاله برای معرفی به شما آماده کرده ایم، از بسیاری از وی اس تی‌ها بهتر صدا می‌دهند و پریست‌های مختلفی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در انواع سبک‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید از صداهای بیس، پد، لید، کیبورد، FX، پلاک ها و بسیاری از المان‌های مختلف صدایی را در آن‌ها پیدا کرده و در تنظیم‌های خود از آن‌ها استفاده کنید. نه تنها پریست‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، پریست‌های قدرتمندی هستند، بلکه این امکان برای شما فراهم شده تا با تغییر پارامترهای مختلف بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

مقاله آموزش کامل میکس درام وی اس تی را مطالعه فرمایید.

در ادامه ۵ تا از پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو را بدون هیچ ترتیبی برای شما آماده کرده ایم:

وی اس تی HARMOR

این وی اس تی از دید بسیاری از تنظیم کنندگان و یا افرادی که روزانه ساعت‌های بسیاری را با نرم افزار اف ال استودیو می‌گذرانند، بهترین وی اس تی ای است که شرکت Image Line برای این نرم افزار ساخته است.

اگر شما پکیج Signature Bundle اف ال استودیو را خریداری کرده باشید می‌توانید از این وی اس تی استفاده کنید. اگر باندل‌های پایین‌تر را خریداری کرده اید نیز می‌توانید به طور رایگان امکانات این سینت سایزر را امتحان کنید.

وی اس تی HARMOR

بسیاری از تنظیم کنندگانی که از این سینت سایزر استفاده کرده اند، صدای آن را مناسب سبک‌هایی همانند Dubstep و یا EDM می‌دانند اما در نهایت نحوه صداسازی شما با این محصول، دست شما را برای استفاده از آن در انواع سبک‌ها باز می‌گذارد. پریست‌هایی که برای این وی اس تی در نظر گرفته شده در یک کلام بی نظیر است و می‌توانید انواع صداها را تنها با استفاده از پریست‌ها به دست آورید.

اما مهم‌ترین نکته ای که در مورد این وی اس تی وجود دارد پریست‌های آن نیست، بلکه پارامترهای مختلفی است که می‌توانید با تغییر آن‌ها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. ناب‌ها، فیلترها و افکت‌های مختلفی از جمله انواع دیستورشن، دیلی، ریورب و … برای این سینت سایزر در نظر گرفته شده است.

وی اس تی MORPHINE

وی اس تی MORPHINE را می‌توانیم جزو وی اس تی‌های اف ال استودیو بدانیم که علیرغم قدرت بسیار بالای آن، صحبت زیادی از آن نمی‌شود. مهم‌ترین ویژگی این سینت سایزر، پریست‌هایی است که برای آن در نظر گرفته شده است. صداهای آن نیز بسیار نرم و گوش نواز است.

پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو (وی اس تی MORPHINE)

ظاهر و صداهای این سینت سایزر بیشتر مناسب تنظیم کنندگانی است که به صداهای Retro علاقه دارند و در سبک‌ها و زیر سبک‌هایی همانند Lo-Fi، Tropical House و Chillpop فعالیت می‌کنند. این محصول نیز دارای ناب‌های متنوعی است که می‌توانید از آن‌ها برای تغییر صدا استفاده کنید.

بر روی اینترفیس این وی اس تی می‌توانید پارامترهای مختلف از جمل اتک، دیکی، ساستین، ریلیز و دیگر موارد مناسب برای طراحی صدای مورد نظرتان را پیدا کنید. همچنین این وی اس تی از ۴ موتور صدای مختلف تشکیل شده است که می‌توانید با ترکیب هارمونی‌های مختلف اصوات اعجاب آمیزی را تولید کنید.

همچنین در پایین این وی اس تی بعضی از افکت های مختلف و مهم قرار گرفته ( از جمله کوراس، دیلی، ریورب و اکولایز ) که می‌تواند در شکل دادن به بدنه کلی صدای شما کمک کند.

وی اس تی SAKURA

نام SAKURA در ژاپنی به معنای شکوفه گیلاس است. شما می‌توانید با استفاده از این سینت سایزر صداهای بسیار امبینت و زیبایی را در اختیار داشته باشید و یا بسازید. SAKURA برای استفاده در سبک‌هایی همانند EDM مناسب نیست (البته با کمی تغییر و خلاقیت می‌توانید هر کاری را با هر وی اس تی ای انجام دهید) اما بیشتر تنظیم کنندگان از این وی اس تی برای کارهای ارکسترال و یا بیت‌های هیپ هاپی خود استفاده می‌کنند.

ظاهر این محصول با این که کمی گیج کننده به نظر می‌رسد اما با کمی تنظیم می‌توانید به صداهای بسیار حرفه‌ای دست پیدا کنید.

پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو (وی اس تی SAKURA)

وی اس تی SYTRUS

وی اس تی SYTRUS در واقع یک سینت سایزر کلاسیک است که شرکت Image Line آن را شبیه سازی کرده است. این وی اس تی شاید پیچیده‌ترین و در عین حال آسان‌ترین وی اس تی در میان این لیست باشد. ظاهر این وی اس تی کمی گیج کننده است اما ناب‌های آن کاملا برای یک تنظیم کننده آشنا هستند.

پریست‌های این وی اس تی دلیل محبوبیت آن است و می‌توانید با استفاده از آن، در انواع سبک‌ها از EDM گرفته تا Chillpop آهنگ‌های حرفه‌ای را خلق کنید.

وی اس تی SYTRUS

وی اس تی TOXIC BIOHAZARD

این وی اس تی ظاهر بسیار زیبایی دارد و از روی یک سینت سایزر آنالوگ شبیه سازی شده است. برای این سینت سایزر شش Oscillator در نظر گرفته شده که دست شما را برای صداسازی بسیار باز می‌گذارد. با این که پریست‌های بسیار خلاقانه ای برای این وی اس تی در نظر گرفته نشده، اما اگر دانش صداسازی داشته باشید می‌توانید صداهایی را خلق کنید که برابر با صداهای بهترین وی اس تی‌های موجود در بازار خواهد بود.

وی اس تی TOXIC BIOHAZARD

وی اس تی FLEX

Flex یک سینت سایزر جدید است که به تازگی به FL Studio اضافه شده است که بر اساس subtractive synthesis یا سیگنال توسط یک نوسان ساز ایجاد و فیلتر شده است.

دارای یک رابط کاربر پسند، آسان برای استفاده، با پیش فرض‌های متنوع، آرپژ، صداهای عالی، و کنترل برای تنظیم هر صدا.

پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو (وی اس تی FLEX )

سخن آخر

در این مقاله پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو را معرفی کردیم و توضیح مختصری از هرکدام بیان کردیم، در صورت هرگونه مشکل، با ما در کامنت در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *