×

بهترین برند های تولید کننده پیکاپ گیتار

گیتار الکتریک یکی از محبوب‌ترین سازهایی است که دنیا وجود دارد و در بسیاری از سبک‌ها، از این ساز استفاده می‌شود. نکته ای که در مورد این ساز وجود دارد این است که اجزای مختلفی از این ساز بر روی صدای نهایی آن تاثیر دارند و یکی از مهم‌ترین اجزاها در گیتار، پیکاپ آن خواهد بود. شرکت‌های مختلفی در دنیا هستند که به تولید پیکاپ گیتارهای مختلف می‌پردازند. در این مقاله قصد داریم تا با بهترین برند های تولید کننده پیکاپ گیتار آشنا شویم و ویژگی هر کدام از پیکاپ‌های این برندها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در ادامه با سازکالا همراه باشید.

۱- سیمور دانکن

اگر سیمور دانکن را یکی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید پیکاپ‌های گیتار در نظر بگیریم، به هیچ عنوان در حق این برند زیاده روی نکردیم. شخص سیمور دانکن و شرکت او، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید پیکاپ است و بسیاری از پیکاپ‌هایی که توسط او ساخته شده است، توسط نوازندگان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله محبوب‌ترین پیکاپ‌هایی که توسط مهندسین این شرکت ساخته شده می‌توانیم به پیکاپ‌های JB و ۵۹ اشاره کنیم.


 ۲- فندر

به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید گیتار الکتریک، شرکت فندر یکی از شرکت‌هایی است که پیکاپ‌های خود را به شکل دست ساز تولید می‌کند و بسیاری از سازهای این برند با استفاده از این پیکاپ‌ها ساخته می‌شوند. از جمله محبوب‌ترین پیکاپ‌هایی که توسط مهندسین این شرکت ساخته شده است، می‌توانیم به پیکاپ‌های سینگل کویل و پیکاپ‌های تلکستر این شرکت اشاره کنیم که صدای خاصی دارند و بسیاری از آهنگ‌ها، با استفاده از این سازها ساخته شده اند. این شرکت علاوه بر ساخت پیکاپ‌های مختلف، به تولید افکت‌ها و آمپلی فایرهای مختلف نیز می‌پردازند.


۳- ای ام جی

هنگامی که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، بسیاری از بندها به نوازندگی در سبک‌های ثرش متال روی آوردند، بسیاری از نوازندگان گیتار الکتریک از پیکاپ‌های EMG برای تولید صدای مورد نظر خود استفاده کردند که همین نکته باعث شد تا این شرکت به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید پیکاپ تبدیل شود. نکته ای که در مورد پیکاپ‌های این شرکت وجود دارد، این است که طراحی بسیاری از آن‌ها به شکل اکتیو است و برای استفاده از آن‌ها نیاز است تا از باتری استفده کنید.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با سبک متال


۴- دیمارزیو

یکی دیگر از برندهای موجود در بازار که طرفداران بسیار زیادی دارد، شرکت دیمارزیو است که بسیاری از افراد از پیکاپ‌های این شرکت استفاده می‌کنند. یکی از اولین نوازندگانی که از این پیکاپ‌ها استفاده کرد، کرت کوبین بود که بر روی گیتار خود از پیکاپ Super Distortion این شرکت استفاده کرد. از جمله دیگر نوازنده‌هایی که از پیکاپ‌های این برند استفاده می‌کنند می‌توانیم به استیو وای، جو ستریانی، دیوید گیلمور، فرانک زاپا و دیگر نوازندگان نام آشنا اشاره کرد. پیکاپ‌های این برند عموما به شکل پسیو بوده و صدای بسیار خاص و منحصر به فردی ر برای شما به ارمغان می‌آورند.


۵- گیبسون

همانند برند فندر، شرکت گیبسون نیز یکی از برندهای محبوب و پرفروش دنیا در زمینه تولید گیتارهای الکتریک است که بسیاری از سازهایی که توسط مهندسین این برند ساخته می‌شود، از پیکاپ‌های دست ساز برخوردار است. از جمله سازهای این برند که باعث شد تا سبک راک به شکل کنونی دربیاید، می‌توانیم به گیتار لس پاول و SG اشاره کنیم که سازهای محبوبی در میان نوازندگان به شمار می‌روند.

یکی از محبوب‌ترین پیکاپ‌هایی که توسط این شرکت ساخته شده است، پیکاپ‌های PAF بوده است که بسیاری از برندهای دیگر نیز با الگو قرار دادن این پیکاپ‌ها، مدل‌های مورد نظر خود را تولید کرده اند.


۶- فیشمن

یکی دیگر از برندهای محبوب در زمینه تولید پیکاپ‌های گیتار، شرکت فیشمن است که می‌توانیم این برند را بزرگ‌ترین تولید کننده پیکاپ برای گیتارهای آکوستیک و یا کلاسیک در نظر بگیریم. در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های محبوب تولید کننده گیتار آکوستیک همانند شرکت مارتین، تیلور و غیره، از پیکاپ‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

در نظر داشته باشید که این شرکت برای گیتارهای الکتریک نیز مدل‌های مختلفی را تولید کرده است که بسیاری از آن‌ها اکتیو هستند و رقیب پیکاپ‌های برند ای ام جی به شمار می‌روند.


۷- لیس

برند لیس (Lace) یکی از برندهایی است که در بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۶، پیکاپ‌های شرکت فندر را به شکل اختصاصی تولید کرده است. نکته ای که باید در مورد پیکاپ‌های این برند در نظر داشته باشید، این است که صدایی که از این سازها به دست می‌آید، صدایی است که شباهت بسیار زیادی به استرت‌های قدیمی دارد، بدون آن که ذره ای نویز داشته باشد.

در نظر داشته باشید که این شرکت تنها در زمینه تولید پیکاپ‌های سینگل کویل فعالیت نمی‌کند بلکه پیکاپ Alumitone این برند، یکی از محبوب‌ترین پیکاپ‌های هامباکر موجود در بازار است.


۸- برناکل

یکی از برندهای بوتیک موجود در بازار که به تولید پیکاپ‌هایی با کیفیت بسیار بالا مشغول است، برند برناکل است که نه تنها بسیاری از پیکاپ‌های این برند صدایی وینتیج و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می‌دهند. بسیاری از نوازندگان متال مدرن نیز از این پیکاپ‌ها برای رسیدن به صدایی حرفه‌ای استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که بسیاری از نوازندگان مدرن از طرفداران این برند به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی : پیکاپ گیتار چیست؟


سخن پایانی

بهترین برند های تولید کننده پیکاپ گیتار که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای دنیا هستند که در زمینه تولید پیکاپ‌ فعالیت می‌کنند. با انتخاب پیکاپ‌های هر کدام از این برندها، می‌توانید به صدایی حرفه‌ای و با کیفیت دست پیدا کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “بهترین برند های تولید کننده پیکاپ گیتار
  • مرداد ۲, ۱۴۰۲ at ۵:۵۴ ق٫ظ

    سلام خسته نباشیدپیکابهای فیشمن پرو گرون هستن بالاط۱۰۰میلیون تومان با دلار۵۰تومن الانه ….ولی پیکابهای طرح جدید یاماها و استگ دو برند عالی اصل اندونزی واقعن قیمتن مناسبت و درست بسته شه میشه گفت همون کیفیت فیشمن پرو رو میده بستن بسیار مهمه چون از نزدیک در کارگاه استادی که می بست پیکاب طرح جدید یاماها اندونزی واقعن بستن یه مقدار فوق تخصصی هست ولی جوابگو هست حتی از برند است هم بسیار تعریف میکرد. خودمم ساز استگ دارم پیکاب اورجینال و ۱براسال پیش از سایتتون خریداری کردم و راضیم خیلی مختص گیتارای کلاسیک کات اوی بیارید. چون بیشتر ساینا فیشمن قلابی و یا اصل باشه بسیار گرونه

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *