×

بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان

بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان

آیا تا به حال برای شما نیز پیش آمده که بخواهید یک ساز جدید را برای یادگیری بردارید و کلاس‌های یادگیری آن ساز را ثبت نام کنید اما تمام مدت فکر کنید که سن شما برای یادگیری این ساز بسیار بالاست؟ باید بدانید که این احساس تنها در شما وجود ندارد بلکه افراد زیادی هستند که این فکر را در سر دارند. به همین دلیل است که در این مقاله، می‌خواهیم بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با شروع یادگیری آن‌ها، نه تنها مسیر موسیقایی خود را آغاز کنید، بلکه این سازها از جمله سازهایی هستند که یادگیری آن‌ها بسیار آسان است.

در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید.

در نظر داشته باشید که یادگیری یک ساز جدید، همانند یادگیری یک حرفه جدید نیاز به تمرین و تلاش فراوان شما خواهد داشت. بنابراین یادگیری این سازها شاید برای کسی که نمی‌خواهد زمان زیادی را برای تمرین صرف کند، آسان نباشد؛ اما شما می‌توانید با اختصاص دادن زمانی مشخص برای تمرین ساز خود، به نوازنده ای توانا تبدیل شوید. همچنین این نکته را نیز در گوشه ذهن خود داشته باشید که هر روز تمرین کردن به مدت نیم ساعت، نتیجه به مراتب بهتری نسبت به فردی دارد که هر سه روز یکبار به مدت دو ساعت تمرین می‌کند. بنابراین سعی کنید تا تمرین‌های خود را به شکل مستمر پیگیری کنید و آن‌ها را پشت گوش نیندازید.

پیانو

پیانو بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان

هر لیستی را که در مورد بهترین سازها برای یادگیری افراد سن بالا نگاه کنید، حتما با ساز پیانو آغاز می‌شود و این موضوع، یک دلیل محکم دارد.

پیانو نه تنها یکی از سازهای محبوب و مشهور دنیا در موسیقی غرب به شمار می‌رود، بلکه این ساز یکی از انعطاف پذیر سازهای دنیا نیز می‌باشد. به این معنا که شما می‌توانید با استفاده از پیانوی خود در سبک‌های مختلف به نوازندگی بپردازید و صدای مورد نظر خود را به دست آورید. اما نکته ای که شاید نمی‌دانید این است که ساز پیانو در واقع یکی از آسان‌ترین سازها برای یادگیری می‌باشد.

بسیاری از افراد تئوری موسیقی را با استفاده از پیانو آموزش می‌دهند و همین نکته باعث می‌شود تا بتوانید درک بهتری از موسیقی داشته باشید. همچنین یادگیری پیانو بسیار لذت بخش و آسان است و به راحتی می‌توانید پس از مدتی تمرین، قطعه‌های مورد علاقه خود را با استفاده از ساز خود بنوازید. امکان خرید پیانو در مدل های مختلف در فروشگاه سازکالا با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب وجود دارد.

گیتار

گیتار برای شروع نوازندگی

ساز گیتار نیز یکی دیگر از سازهایی است که بسیاری از افراد با استفاده از آن در سبک‌های مختلف به نوازندگی پرداخته اند. نکته ای که در مورد گیتار وجود دارد اما این است که مدل‌های مختلفی از گیتار در بازار وجود دارد که با توجه به سبک و استایل نوازندگی خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. از جمله این مدل‌‎ها می‌توانیم به گیتارهای آکوستیک، گیتارهای کلاسیک، گیتارهای الکتریک و حتی گیتارهای بیس اشاره کنیم. یادگیری این ساز نیز بسیار آسان است و با یادگیری چند آکورد، می‌توانید قطعات مختلفی را بنوازید. قیمت گیتار را از بخش محصولات گیتار مشاهده نمایید و پس از بررسی های لازم گیتار متناسب با کارتان را خریداری کنید.

ماندولین

ماندولین بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان

اگر شما هم شیفته سازهایی هستید که دارای سیم هستند اما از ساز گیتار خوشتان نمی‌آید، خرید ماندولین می‌تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. ممکن است دلیل انتخاب شما این باشد که گیتار توسط بسیاری از افراد نواخته می‌شود و شما به دنبال سازی متفاوت و منحصر به فرد هستید. نکته ای که در مورد ماندولین وجود دارد این است که نه تنها شما می‌توانید به شکل تنها از این ساز استفاده کنید، بلکه هنگامی که از آن در یک گروه موسیقی استفاده می‌کنید نیز می‌توانید صدایی زیبا را از آن دریافت کنید.

در ادامه مقاله بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان با ما همراه باشید.

یوکللی

یوکللی بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان

درست حدس زدید، نمی‌توان یک لیست درباره سازهایی که یادگیری آن‌ها آسان است تهیه کرد و ساز یوکللی را در آن قرار نداد. این ساز تنها چهار سیم دارد و سیم‌های آن همانند گیتار کلاسیک، سیم‌های نایلونی هستند.

نکته مهمی که در مورد یوکللی باید در نظر داشته باشید این است که این ساز را می‌توانید به راحتی با خود حمل کرده و در شرایط مختلف به تمرین و یا اجرا با آن بپردازید. از طرفی، این ساز یکی از ارزان قیمت‌ترین سازها در این لیست به شمار می‌رود.

سازدهنی یا هارمونیکا

ساز دهنی یا هارمونیکا

اما اگر شما به سازهای بادی علاقه دارید، ما برای شما یک ساز عالی سراغ داریم که یادگیری آن نیز آسان است. سازدهنی یا هارمونیکا می‌توانید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی باشد که به سازهای بادی علاقه دارند و می‌خواهند سازی حرفه‌ای را خریداری کنند.

یکی از نکاتی که هنگام خرید ساز دهنی باید در نظر داشته باشید، این است که هنگامی که به خرید ساز می‌روید، باید گامی که می‌خواهید ساز شما در آن باشد را انتخاب کنید زیرا سازدهنی‌ها عموما تنها محدود به یک گام هستند. البته می‌توانید با هزینه ای بیشتر، یک هارمونیکای کروماتیک تهیه کنید.

هنگ درام

هنگ درام بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان

این ساز، یکی از محبوب‌ترین و آرامبخش‌ترین سازهایی است که در چند سال گذشته توجه بسیار زیادی به آن شد و بسیاری از افراد، شیفته صدای آن شدند. این ساز نیز یکی از بهترین ساز ها برای یادگیری در سنین بالا می باشد. صدایی که این ساز تولید می‌کند، صدایی رویایی و زیبا است که می‌توانید به شکل تک نوازی و یا اجرا در یک گروه از آن استفاده کنید.

از نکاتی که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید این است که این ساز، در واقع یک ساز کوبه ای است که می‌توانید نت‌های مختلفی را با آن بنوازید. شما می‌توانید برای خرید یا دیدن قیمت هنگ درام از بخش محصولات هنگ درام دیدن نمایید.

بانجو

بانجو سازی مناسب بزرگسالان

بانجو یکی دیگر از سازهایی است که شباهت بسیاری به گیتار دارد. این ساز عموما در دو نسخه ۵ سیم و یا ۴ سیم به بازار عرضه می‌شود و افراد با استفاده از آن می‌توانید قطعات مختلف را اجرا کنید. در نظر داشته باشید که این ساز کمی از گیتار پیچیده‌تر است اما اگر به دنبال تهیه سازی هستید که صدایی منحصر به فرد و متفاوت داشته باشد، این ساز گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : مراحل یادگیری ساز در سنین بزرگسالی

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا بهترین ساز برای شروع یادگیری بزرگسالان را به شما معرفی کنیم که نه تنها یادگیری آن‌ها آسان است، بلکه نوازندگی با آن‌ها حس فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. با شروع یادگیری هر کدام از این سازها و با تمرین مداوم، می‌توانید به نوازنده ای حرفه‌ای تبدیل شوید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *