×

بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی سال ۲۰۲۳

بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی

اگر بخواهیم تجهیزات استودیویی را دسته بندی کنیم و مهم‌ترین آن‌ها را در نظر بگیریم، برای یک استودیوی خانگی در سال ۲۰۲۳، یک میدی کنترلر حرفه‌ای می‌تواند یکی از مهم‌ترین تجهیزات ممکن باشد. دلیل آن نیز واضح است. با استفاده از میدی کنترلرهای مختلف نه تنها می‌توانید به آهنگ سازی و یا تنظیم پروژه‌های مختلف بپردازید، بلکه بسیاری از میدی کنترلرهای موجود در بازار این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با استفاده از دکمه‌ها، ناب‌ها و سوئیچ‌های مختلف، بتوانید پارامترهای مختلف پلاگین‌های مورد علاقه خود را تنظیم کنید. در این مقاله اما قصد داریم تا بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی را به شما معرفی کنیم و به این ترتیب، بتوانید یک محصول حرفه‌ای را در اختیار داشته باشید. در ادامه با ما همراه شوید.

میدی کیبورد Akai MPK Mini MKIII

از جمله برندهای محبوب در زمینه تولید میدی کیبوردهای استودیویی، می‌توانیم به شرکت Akai اشاره کنیم که امکانات مختلفی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول از ۲۵ عدد کلاویه برخوردار است و در کنار آن، ۸ عدد ناب برای این محصول در نظر گرفته شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، پارامترهای مختلف پلاگین‌ها و یا نرم افزار میزبان خود را تغییر داده و به این ترتیب، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از پدهایی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، به ساخت درام بیت‌های مختلف بپردازید.

میدی کیبورد Nektar SE۲۵

میدی کیبورد Nektar SE25

از جمله بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی دیگر می‌توانیم به محصول SE25 شرکت نکتار اشاره کنیم که این محصول نیز ۲۵ عدد کلاویه را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله دلایلی که این محصول از فروش بسیار بالایی برخوردار است، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که هنگام خرید این محصول، یک نرم افزار نیز به شما تقدیم می‌شود که به طور خودکار تمامی ناب‌ها و دکمه‌های این محصول را به شکلی فوق العاده به پارامترهای مختلف نرم افزار میزبان شما مپ می‌کند و بدون نیاز به استفاده از موس و کیبورد، می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

میدی کنترلر Novation Launchkey Mini MKIII

این محصول یک میدی کنترلر حرفه‌ای است که به طور اختصاصی برای کاربران نرم افزار ابلتون طراحی و ساخته شده است. با استفاده از این محصول می‌توانید پارامترهای مختلفی را در نرم افزار میزبان خود تغییر دهید و یا با استفاده از آن، می‌توانید به ساخت پروژه‌های مختلف بپردازید. اتصالی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، اتصال USB است که می‌توانید به راحتی آن را به انواع سیستم‌های کامپیوتری متصل کرده و از آن استفاده کنید.

میدی کنترلر Native Instruments Komplete Kontrol S61 MKII

میدی کنترلر Native Instruments Komplete Kontrol S61 MKII

از جمله محبوب‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید میدی کیبوردها می‌توانیم به شرکت Native Instruments اشاره کنیم که محصولات خود را با بالاترین کیفیت ممکن به بازار عرضه می‌کند. میدی کیبورد Komplete Kontrol S61 نه تنها یک میدی کیبورد با کیفیت و حرفه‌ای است، بلکه می‌توانید از آن برای کنترل کردن انواع نرم افزارهای میزبان و یا پلاگین‌های مختلف استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این میدی کیبورد در بهترین استودیوهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از محبوب‌ترین میدی کیبوردهای دنیا به شمار می‌رود.

میدی کیبورد M-Audio Oxygen 49 MKV

این محصول، یکی از با کیفیت‌ترین میدی کیبوردهایی است که توسط مهندسین شرکت M-Audio تولید و عرضه شده است و ۴۹ عدد کلاویه با کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. نحوه اتصال این محصول به شکل USB است و در کنار این ۴۹ عدد کلاویه، ۸ عدد پد نیز برای آن در نظر گرفته شده است که می‌توانید از این پدها برای ساخت بیت‌های مختلف استفاده کنید. به همراه این محصول یک پکیج نرم افزاری نیز به شما تقدیم می‌شود که در تنظیم‌های خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

میدی کیبورد Novation 49 SL MkIII

از جمله محبوب‌ترین میدی کیبوردهای دنیا می‌توانیم به این محصول اشاره کنیم که نه تنها می‌توانید از طریق آن، سینت سایزرهای نرم افزاری خود را کنترل کنید، بلکه می‌توانید از سینت سایزرهای سخت افزاری نیز استفاده کرده و به این ترتیب، به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. اتصال اصلی این محصول، یک اتصال USB است که از طریق آن می‌توانید این محصول را به انواع سیستم‌های کامپیوتری متصل کنید. از طرف دیگر اما، به لطف اتصالات آنالوگ این محصول می‌توانید انواع سینت سایزرهای خود را به این محصول متصل کرده و از این طریق آن‌ها را کنترل کنید.

میدی کیبورد Roland A-88 MkII

میدی کیبورد Roland A-88 MkII

این محصول یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت رولند به شمار می‌رود که نه تنها می‌توانید از آن به عنوان یک میدی کیبورد استودیویی استفاده کنید، بلکه می‌توانید با آن به تمرین پیانو نیز بپردازید و یا در اجراهای خود از آن استفاده کنید. اندازه این محصول بسیار کوچک است و به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کرده و در شرایط مختلف از آن استفاده کنید.

میدی کیبورد Nektar Impact LX۸۸+

شرکت نکتار از جمله بهترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید میدی کیبوردهای حرفه‌ای است و این محصول نیز از جمله بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی این برند به شمار می‌رود. قیمت این محصول نه تنها قیمت مناسبی است، بلکه کلاویه‌های نیمه سنگین این محصول دست شما را برای تمرین کردن قطعات پیانو باز می‌گذارد. شما می‌توانید با استفاده از این محصول به اجرای زنده، تنظیم استودیویی و یا تمرین قطعات مختلف پیانو بپردازید و یا با استفاده از پشتیبانی نرم افزاری فوق العاده این محصول، نرم افزار میزبان خود و پارامترهای مختلف آن را به دقیق‌ترین شکل ممکن کنترل کنید.

در ادامه بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی سال ۲۰۲۱ را نیز برای شما جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

میدی کنترلر یک ابزار ضروری برای هر استودیویی به شمار می‌رود. نکته مهم در رابطه با کیبوردها این است که از همه آن‌ها نمی‌توان به عنوان میدی کنترلر استفاده کرد. اگر می‌خواهید آهنگ دلخواهتان پخش یا اجرا کنید، شما نیاز به ساز کیبورد خواهید داشت. اما برای این‌که مرحله به مرحله ساخت یک ترک موسیقی را انجام دهید ( بعنوان مثال افزودن افکت یا مدولاسیون )، نیازمند یک میدی کنترلر خواهید بود. میدی کنترلر یک روش ساده برای سکوئنس موزیک و نواختن با استفاده از نمونه صداهای مختلف بر روی MAC یا PC می‌باشد.

مطالب پیشنهادی : راهنمای جامع خرید انواع میدی کنترلر

کارکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که داده‌های میدی را به کامپیوتر یا سینت سایزر ارسال می‌کند و سپس سیگنال شما را تفسیر کرده و فرایند صداسازی را انجام می‌دهد. حتما تا به حال دیده‌اید که نوازندگان کیبورد از لپتاپ بر روی استیج استفاده کنند! این افراد در واقع از یک کیبورد برای اجرای زنده و از یک میدی کنترلر به منظور ساخت و سمپل کردن صداهای مد نظر خود استفاده می‌کنند.

بهترین-میدی-کنترلر-ها

از جمله بهترین میدی کنترلر های ۲۰۲۱ :

  1. میدی کنترلر M-Audio Code 61.
  2. میدی کنترلر Arturia KeyLab Essential 61.
  3. میدی کنترلر Novation Impulse 61.
  4. میدی کنترلر Necktar Impact LX25+.
  5. میدی کنترلر Akai Professional MPK MKIII 25.

میدی کنترلر M-Audio Code 61

یک میدی کنترلر کاملا قابل کنترل با انواع نرم افزارهای DAW ( میزبان استودیویی ) مدل M-Audio Code 61 می‌باشد. این مدل دارای ۶۱ کلاویه نیمه سنگین همراه با افترتاچ، ۱۶ درام پد قابل تنظیم، پد XY، ۹ فیدر و ۸ روتری می‌باشد. یک نمایشگر LED و البته ورودی پدال ساستین و ورودی پدال اکسپرشن نیز برای این ساز در نظر گرفته شده است. کلاویه‌های نیمه سنگین با کیفیت این میدی کنترلر از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر برای تولید کنندگان موسیقی به شمار می‌رود. طراحی این میدی کنترلر به گونه‌ای است که بیشتر مانند یک ساز واقعی باشد نه یک کامپیوتر جانبی و کلاویه‌های این ساز سهولت کار با نرم افزارهای DAW را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد.

علاوه بر صفحه کلاویه، M-Audio Code 61یک ساز چند منظوره به حساب می‌‌آید، پدهای درام با نور پس زمینه امکان ایجاد آرپژهای گرم، بیت‌های مختلف، اجرای کلیپ صوتی در نرم‌افزار Ableton را در اختیار شما قرار می‌دهد. کنترل‌های میدی کنترلر Code 61، حالت‌های Mackie Control و HUI را فراهم کرده و دکمه‌های آن قابلیت تنظیم برای دستورات macro ASCII هستند. به طور کلی می‌توان گفت این میدی کنترلر یک مدل مناسب برای تکمیل استودیو شما به حساب می‌آید.

میدی-کنترلر-M-Audio-Code-61

میدی کنترلر Arturia KeyLab Essential 61

میدی کنترلر Arturia KeyLab Essential 61 یک ابزار مناسب برای رفع مشکلات شما خواهد بود. صفحه کلاویه با کیفیت و صداهای منحصربفرد نرم افزار Arturia’s Analog Lab از جمله ویژگی‌های مثبت این میدی کنترلر به شمار می‌رود. دسترسی سریع و راحت به ابزارهای مورد نظر شما از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر این میدی می‌باشد. برای افراد مبتدی، یک بخش به نام Analog Remote در نظر گرفته شده که امکان فراخوانی صداها از میدی کنترلر را فراهم می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از ماوس کامپیوتر برای انتخاب این صداها نخواهید داشت.

شما برای کنترل پارامترهای مختلف، پدهای اجرا، و حتی ابزارهایی مانند chord mode می‌توانید از اسلایدرها و ناب‌ها استفاده کنید. این میدی کنترلر همراه با یک مجموعه کامل از صداهای زیبا عرضه می‌شود که از جمله صداهای آن می‌توان به برترین آثار کلاسیک V Collection اشاره کرد. ۱۷ صدای سینت و چیزی بالغ بر ۶۵۰۰ نمونه صدای جذاب دیگر این میدی کنترلر را به یک ابزار مفید برای استودیوهای خانگی تبدیل کرده است.

میدی-کنترلر-Arturia-KeyLab-Essential-61

میدی کنترلر Novation Impulse 61

میدی کنترلر Novation Impulse 61 تمام آن‌چه برای کنترل DAW خود با اکسپرشن و دقت بالا نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. در قلب Impulse 61 یک صفحه کلاویه نیمه سنگین همراه با افترتاچ قابل تنظیم در نظر گرفته شده است. شما کنترل کاملی بر پلاگین DAW از طریق ۹ فیدر، ۸ روتری، ۸ پد اجرا همراه با نور پس زمینه، دکمه‌های قابل تنظیم و کنترل‌های مختلف، و صفحه نمایش LCD را در اختیار خواهید داشت. صفحه کلاویه نیمه سنگین این میدی کنترلر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و لمس یک ساز واقعی را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد.

پدهای درام این ساز چند منظوره بوده و امکان ایجاد بیت‌های مختلف، آرپژهای گرم، اجرای کلیپ صوتی در نرم افزار Ableton Live را برای شما فراهم می‌کند. دسترسی فوری به میکسر و پلاگین‌ها با این میدی کنترلر به آسان ترین شکل ممکن است. میدی کنترلر Novation Impulse 61 برای کار با همه نرم افزارهای DAW اصلی، ابزارها و افکت‌های پلاگین، از جمله Ableton ( Ableton Live Lite ) ،Cubase ،Logic ProTools ،Reason/Record ،Sonar ،FL Studio ,Studio One و Garage Band یک میدی ایده ال می‌باشد.

میدی-کنترلر-Novation-Impulse-61

میدی کنترلر +Necktar Impact LX25

اگر به دنبال میدی کنترل‌های قدرتمند سری +LX بدون کلاویه‌های اضافی و فیدر هستید، میدی کنترلر +Necktar Impact LX25 مخصوص شما طراحی شده است. میدی کنترلر LX25+ کنترل کاملی بر روی نرم افزارهای DAW فراهم می‌کند. سوئیچ بین میکسر، ساز و حالت‌های پریست از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد این میدی کنترلر و مدل‌های LX49+/LX61 برند Nektar می‌باشد.

میدی کنترلر +Necktar Impact LX25 با اکشن سینت، پیچ بند و ماژولیشن، کنترل دقیق بر روی اجرای شما خواهد داشت. در واقع، تمام کنترل‌های موجود در +Necktar Impact LX25 از جمله ناب ها، فیدر ۳۰ میلی متری و پدهای اجرا، احساس خوبی رقم می‌زنند.

میدی-کنترلر-Necktar-Impact-LX25

سخن پایانی

در این مقاله، بهترین میدی کیبوردهای موجود در بازار را به شما معرفی کردیم که در اندازه‌های مختلف، قیمت‌های مختلف و امکانات مختلف در دسترس شما خواهند بود. با توجه به نیاز خود از یک میدی کیبورد، می‌توانید مناسب‌ترین محصول را انتخاب کرده و از آن در استودیوی خانگی خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “بهترین میدی کنترلر های استودیو خانگی سال ۲۰۲۳
  • آذر ۱۹, ۱۴۰۲ at ۵:۴۸ ق٫ظ

    با سلام بین نکتار و السیس کدام بهتره،واینکه به گوشی هم وصل بشه

    پاسخ
    • آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۲:۲۷ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      مقایسه باید بین مدل باشه و اینکه اکثر مدل های میدی کنترلر طبق اطلاعات سایت مرجع امکان اتصال به اندروید یا ندارن یا اگر داشته باشن از تمام قابلیت های میدی نمیشه استفاده کرد

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *