×

بهترین پلاگین های میکس و مسترینگ

میکس و مسترینگ موزیک، در طی دهه‌های اخیر تغییرات بسیاری داشته است. در سال‌های اخیر، بسیاری از مهندسان صدا با استفاده از تجهیزات آنالوگ و یا کنسول‌های محبوب استودیویی به میکس صدا می‌پرداختند اما در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد با استفاده از سیستم‌‎های کامپیوتری توانسته‌اند به صدایی با کیفیت دست پیدا کنند. علاوه بر آن که نرم افزارهای میزبان، نسبت به سال‌های قبل پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند، نمی‌توانیم اهمیت پلاگین‌های مدرن را دست کم بگیریم. شما می‌توانید میکس‌های با کیفیتی را تنها با استفاده از پلاگین های موجود در نرم افزار میزبان خود عرضه کنید اما اگر به دنبال خرید و یا دریافت بهترین پلاگین ها برای میکس و مسترینگ موزیک هستید، این مقاله برای شماست.

خرید تجهیزات استودیویی را در فروشگاه معتبر سازکالا تجربه کنید

در این مقاله، قصد داریم تا بهترین پلاگین های موجود در بازار را برای میکس و مسترینگ به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که برای این لیست از انواع پلاگین ها از جمله کمپرسورها، اکولایزرها و پلاگین‌های سچوریشن استفاده شده است. با سازکالا همراه باشید.

پلاگین Fabfilter Pro Q

پلاگین Fabfilter Pro Q-3

این پلاگین برای بسیاری از افراد نیازی به تعریف ندارد. بسیاری از مهندسین صدا روزانه از این پلاگین برای اکولایز کردن لاین‌های مختلف استفاده می‌کنند و همواره توانسته‌اند بهترین صدای ممکن را از آن به دست آورید. ظاهر این پلاگین، ظاهری بسیار مدرن و چشم نواز است و کار کردن با آن نیز بسیار آسان و لذت بخش می‌باشد. از دید بسیاری از افراد، این پلاگین بهترین اکولایزر دیجیتالی دنیا می‌باشد که دست شما را برای شکل دادن به صداهای مختلف باز می‌گذارد.

از جمله نکاتی که باید در مورد این پلاگین در نظر داشته باشید، قابلیت Dynamic EQ می‌باشد که همانند یک کمپرسور مولتی بند می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین مودهای مختلفی برای این اکولایزر در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Natural Phase و Linear Phase اشاره کنیم که نه تنها برای میکس، بلکه برای مسترینگ نیز مناسب است.

پلاگین UAD SSL 4000 G Bus Compressor

پلاگین UAD SSL 4000 G Bus Compressor

اگر بخواهیم به کمپرسورهای مسترینگ اشاره کنیم، کمپرسور SSL 4000 G را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین کمپرسورهای دنیا بدانیم که بسیاری از افراد از آن برای میکس باس و یا مستر کردن پروژه‌های مختلف استفاده کرده‌اند. یکی از بهترین شبیه سازهای این کمپرسور افسانه ای، پلاگین شرکت UAD می‌باشد.

صدایی که از این پلاگین به دست می‌آورید صدایی بسیار دقیق و شبیه به نسخه آنالوگ این کمپرسور بوده و می‌توانید افکت Glue ای که این کمپرسور به آن معروف است را به راحتی از آن به دست آورید.

پلاگین Fabfilter Saturn ۲

پلاگین Fabfilter Saturn 2

سچوریت کردن صدا و یا استفاده از نوعی دیستورشن در بسیاری از پروژه‌های میکس و مسترینگ رایج است و بهترین مهندسین صدا همواره از این تکنیک برای حجیم‌تر کردن پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. با این که پلاگین‌های بسیاری در بازار وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از سچوریشن در میکس و مسترینگ خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما پلاگین Saturn 2 از شرکت محبوب Fabfilter است.

نکته ای که این محصول را از دیگر پلاگین‌های سچوریشن متمایز می‌کند، قابلیت مولتی بند آن است، به این شکل که شما می‌توانید فرکانس‌های میدرنج را به شکلی متفاوت از فرکانس‌های تربل و یا بیس سچوریت کنید که در نوع خود ویژگی بی نظیری به شمار می‌رود. از طرفی، شما می‌توانید با درایو کردن بیشتر این پلاگین، کاملا یک افکت دیستورشن در اختیار داشته باشید.

پلاگین Fabfilter Pro-MB

پلاگین Fabfilter Pro-MB جزو بهترین پلاگین‌های میکس و مسترینگ

یکی دیگر از پلاگین هایی که در بسیاری از میکس‌ها و پروژه‌های مسترینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمپرسورهای مولتی بند می‌باشد. دلیل محبوب این پلاگین‌ها این است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تنها یک بازه مشخص از صدا را کمپرس کنید که ویژگی بسیار خوبی به شمار می‌رود. در میان مولتی بند کمپرسورهای مختلف، پلاگین Pro-MB شرکت Fabfilter بیشتری امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما نه تنها با استفاده از این پلاگین می‌توانید فرکانس‌های مختلف را کمپرس کنید، بلکه می‌توانید آن‌ها را Expand کنید که ویژگی ای منحصر به فرد برای این پلاگین به شمار می‌رود. شما همچنین می‌توانید پارامترهایی نظیر Attack، Release و حتی Ratio را برای تمامی بندهای این پلاگین به شکل دلخواه تغییر دهید.

پلاگین iZotope Insight ۲

پلاگین iZotope Insight 2

این پلاگین تاثیری در صدای شما ندارد اما با استفاده از آن می‌توانید پیک لول و بلندی دقیق فایل مستر شده خود را چک کنید که برای یک مهندس مسترینگ، ویژگی فوق العاده مهمی به شمار می‌رود. این آنالیزور، امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید از نظر ظاهری بازه فرکانسی فایل خود را چک کنید و یا می‌توانید میکس خود را از نظر تصویر استریو مورد بررسی قرار دهید. اگر به دنبال تهیه یک آنالیزور فوق العاده برای مستر کردن پروژه‌های خود هستید، این پلاگین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

پلاگین Fabfilter Pro-L۲

پلاگین Fabfilter Pro-L2 جزو بهترین پلاگین‌های میکس و مسترینگ

برای آن که بازه داینامیکی لاین‌های مختلف را کنترل کنید و یا بتوانید مستر‌هایی با صدای بلند در اختیار داشته باشید، بهترین راه استفاده از یک لیمیتر می‌باشد. لیمیترهای مختلفی در بازار هستند که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده اند اما لیمیتر Pro L2 شرکت Fabfilter، نه تنها یک لیمیتر بی نظیر برای مرحله میکس است، بلکه قابلیت True Peak آن، آن را به یکی از بهترین لیمیترهای ممکن برای پروژه‌های مسترینگ نیز تبدیل کرده.

در رابط کاربری این پلاگین، یک گزینه استایل وجود دارد که گزینه‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. با تغییر استایل این پلاگین می‌توانید صداهای مختلفی را از پلاگین خود به دست آورید و دیستورشن آن را به حداقل برسانید.

مطالب مرتبط : ۱۰ نکته در مسترینگ برای افراد مبتدی

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا بهترین پلاگین های میکس و مسترینگ موجود در بازار را در کاربردهای مختلف به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین صدای ممکن را از پروژه‌های خود به دست آورید. نکته ای که هنگام نگارش این مقاله در نظر داشتیم، این بود که نه تنها بتوانید از این پلاگین‌ها در پروژه‌های میکس خود استفاده کنید، بلکه با استفاده از آن‌ها در پروژه‌های مستر خود، به صدایی حرفه‌ای و رقابتی دست پیدا کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =