×

بهترین آموزش های آنلاین پیانو ۲۰۲۴

در حالی که بسیاری از پیانیست هایی که به تازگی نواختن را شروع کرده‌اند، از YouTube برای یادگیری پیانو استفاده می‌کنند، در بین این ویدیو‌های موجود برخی دارای کیفیت بالا و برخی دارای کیفیت پایین تری به نسبت بقیه هستند و ممکن است این ویدیو‌ها به صورت مستمر نبوده و تضمینی بابت کامل و دقیق بودن آموزش وجود ندارد. در این مقاله بهترین برنامه‌های درسی آنلاین در زمینه آموزش پیانو را به شما معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید برای خرید پیانو متناسب با سطح آموزش خود از مشاوران سازکالا کمک بخواهید.

برنامه Playground Sessions

این پلتفرم یادگیری یکی از بهترین گزینه های آموزشی برای نوآموزان پیانو در سراسر جهان است. این پلتفرم تمامی تکنیک های ضروری پیانو را به شما آموزش می‌دهد. Playground Sessions یک سایت آنلاین آموزش پیانو می‌باشد که توسط پرودوسر معروف Quincy Jones و با تهیه کنندگی Harry Connick طراحی شده و بازخورد بسیار مناسبی داشته است.

این افراد حتی برند مخصوص میدی کیبورد خود را دارند. دروس کامل و طبقه بندی شده به سبک ویدیو های منظم در این سایت قرار داده شده که علاوه بر سرگرم کننده بودن بسیار اعتیاد آور هستند. میدی کیبورد یا پیانو خود را متصل کرده و از بازخورد بصری این پلتفرم به منظور نواختن نت های سریع استفاده کنید.

وقتی نت را به درستی اجرا کنید چراغ سبز و در صورت نواختن اشتباه چراغ قرمز را مشاهده خواهید کرد. برای ارتقا سطح نوازندگی و باز کردن محتواهای بیشتر، رکورد و پلی بک درس های مختلف می‌توانید مقدار پیشرفت خود و اشتباهات خود را بررسی و رفع کنید. یک کتابخانه بزرگ از آهنگ‌های مختلف و سه ساختار پرداختی برای اشتراک ماهانه یا سالانه یا حتی عضویت مادام العمر در این پلتفرم قرار داده شده است.


برنامه Flowkey

Flowkey با همکاری کمپانی یاماها تولید شده است. Flowkey را هم می‌توان با میدی کیبورد و پیانو دیجیتال و هم می‌توان با پیانو آکوستیک به خوبی استفاده کرد، فیدبک بصری دقیق و ردیابی پیشرفته از جمله موارد خوب این پلتفرم به حساب می‌آید. ایده اصلی این پلتفرم آموزش آهنگ هایی است که به آن علاقه دارید.

میزان توانایی شما در طول فرآیند یادگیری ارزیابی می‌شود تا بتوانید به نقطه درست در نواختن درس‌های آموزشی این پلتفرم برسید. این نرم افزار بسیار کاربرپسند بوده و امکان انتخاب برنامه‌های درسی ساده یا حتی عبور از آن‌ها و رسیدن به آهنگ‌هایی که به دنبال َآن هستید را فراهم می‌کند.

حتی می‌توانید سرعت را کم کرده یا برای بیت‌های سخت تر از pause استفاده کنید. می‌توانید یک برنامه اشتراک ماهیانه یا سالانه  را انتخاب کنید و همچنین یک دوره آزمایشی یک ماهه رایگان نیز برای این پلتفرم در نظر گرفته شده است که با این دوره می‌توانید فهرستی از آهنگ‌ها و درس‌های مختلف را در اختیار داشته باشید.


برنامه Skoove

اگر تازه با پیانو آشنا شده‌اید، Skoove دوره‌های تعاملی مبتدی تا دوره نیمه حرفه ای خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، پس از آن می‌توانید دوره‌های آموزشی بیشتری برای سبک‌های پاپ و کلاسیک در اختیار داشته باشید. حالت‌های listen ، learn ، play با نرم افزار، مهارت‌های نوازندگی شما را بهتر کرده و به علاوه توصیه‌های اساسی در رابطه با چگونگی بداهه نوازی و اجرای درست تکنیک‌های مختلف را عرضه می‌کند.   Skoove یک روش ساده و موثر برای یادگیری پیانو به صورت آنلاین می‌باشد.


برنامه ArtistWorks Piano with Christie Peery

اگر علاقه مند به پیانو آکوستیک هستید، احتمالا بهترین آموزش‌های آنلاین پیانو برای یادگیری موسیقی کلاسیک را در برنامه ArtistWorks Piano with Christie Peery پیدا خواهید کرد. این سایت دارای صدها برنامه درسی در سطوح مختلف اعم از حرفه ای و مبتدی می‌باشد که علاوه بر دسترسی به آرشیو کتابخانه تبادل ویدیو برای ارسال و دریافت بدازخورد از نوازنده و مدرس مشهور پیانو Christie را نیز در اختیار نوازندگان مختلف قرار می‌دهد. آیا بهترین پیانیست های جهان را می‌شناسید ؟

امکان تعامل با سایر کاربران ArtistWorks نیز برای کاربران در نظر گرفته شده، بنابراین کتابخانه ای از مشاوره‌های مختلف از کاربران نیز در دسترس شما خواهد بود. طرح‌های اشتنراکی ۳ ، ۶ یا ۱۲ ماهه برای کاربران در نظر گرفته شده است. علاوه بر کیبورد یا پیانو، نیازمند دسترسی به مترونوم و بخش رکورد ویدیو خواهید داشت، بنابراین می‌توانید جلسات تمرین خود را به راحتی ضبط کرده و مورد بررسی قرار دهید.


برنامه Pianoforall

Pianoforall یک سایت آموزش آنلاین پیانو با ویدیو‌های مختلف است که کمی با سایر پلتفرم‌های آموزشی متفاوت است، نه تنها امکان دسترسی مادام العمر به محتواهای این سایت آموزشی وجود دارد بلکه هدف آن صرفا آموزش پیانو است. تاکید بر شکل‌های آکورد و نحوه استفاده از آن برای پخش سریع آهنگ‌های محبوب در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر با ساختار تدریس سنتی پیانو مشکل دارید، Pianoforall یک گزینه بسیار ایده آل برای شما خواهد بود.


برنامه Piano Marvel

این برنامه حاوی محتوای ویدیویی و یک برنامه آنلاین می‌باشد که برای استفاده در کنار میدی کیبورد و پیانو تعبیه شده است تا بازخورد و مقدار پیشرفت خود در نوازندگی را بسنجید. کتابخانه این برنامه دارای آهنگ‌های پرطرفدار با بیش از ۱۵۰۰ آهنگ انتخابی از ژانر‌های مختلف و برنامه‌های درسی شبیه به بازی می‌باشد. میزان پیشرفت شما در نواختن ارزیابی شده و برای حفظ انگیزه جوایزی دریافت کنید که می‌توان این جوایز را از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، این موارد باعث شده تا Piano Marvel به یکی از گزینه‌های برتر آموزشی برای کودکان و حتی بزرگسالان تبدیل شود.


برنامه Piano With Willie

این برنامه آموزش پیانو بر اساس محتوای ویدیویی بوده و Piano With Willie بیشتر برای بزرگسالان مناسب است. این برنامه بخشی از سایت jazzedge.com، شامل هزاران درس از مدرسه موسیقی Willie Myette است که اشتراک ماهانه و سالانه آن نیز در دسترس شماد خواهد بود. طیف وسیعی از میکروسایت‌های اضافی حاوی ژانر‌های مختلفی اعم از جز، بلوز ، گاسپل، لاتین، فانک و راک همراه با در‌هایی در رابطه با بداهه نوازی و تنظیم نیز در دسترس شما خواهد بود.


برنامه JoyTunes

یکی از شناخته شده ترین برنامه های آموزش پیانو JoyTunes است. این نرم افزار دارای اطلاعات کاملی برای نوازندگان مبتدی است. مانند بسیاری از برنامه ها، با انتخاب از بین آهنگ های مختلف به یادگیری در کنار این آهنگ ها می پردازید. هنگامی که این نرم افزار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، به بهترین گزینه موجود در بازار تبدیل شد.


برنامه Simply Piano

به طور کلی ، Simply Piano نیز یکی دیگر از نرم افزار های مناسب برای افراد مبتدی است. از لحاظ تکنیک و مهارت های عملکردی یکی از بهترین گزینه های آموزش به حساب می آید. پس به طور کلی این برنامه برای آن دسته از نوازندگانی است که به مباحث اولیه تسلط دارند. درک واضحی از نت ها ، آکورد ها و نحوه قرارگیری آن ها ارائه می شود و از این رو برای نواختن تکنیک های مختلف ایده ال است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “بهترین آموزش های آنلاین پیانو ۲۰۲۴
  • تیر ۲۳, ۱۴۰۱ at ۱۰:۲۸ ق٫ظ

    سلام برای آموزش پیانو چه کتابی رو معرفی می کنید؟

    پاسخ
    • تیر ۲۶, ۱۴۰۱ at ۳:۰۱ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز کتاب beyer رو به شما پیشنهاد می کنم.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *