×

بهترین VST های پیانو

در این مقاله ما راجع به VST و بهترین VST های پیانو صحبت می‌کنیم. با مجله سازکالا همراه باشید.

به کمک VST، شما می‌توانید صدای کیبورد یا پیانو خود را شبیه به پیانو گرند Steinway یا شاید پیانو دیجیتال Rhodes، حتی سازهای خیلی قدیمی تر کنید. VST مخفف “Virtual Studio Technology” است و به پلاگین‌های افکت یا ساز در نرم افزار DAW کامپیوتر شما اطلاق می‌گردد.

همچنین ممکن است VST را به عنوان سمپل‌ها بشنوید. سمپل‌ها معمولا در یک باندل کتابخانه ای تحت عنوان sample library ارائه می‌شوند. برخی از کتابخانه‌های معروف عبارتند از: Native Instruments, Output, Vienna Symphonic Library, EastWest. برای اتصال به یک کتابخانه از سمپل‌ها، برنامه ای وجود دارد که پچ‌های صدا را میزبانی می‌کند و به آن سمپلر گفته می‌شود.

 برخی از میزبان‌های معروف شامل Kontakt 6 by Native Instruments, Play by EastWest و Vienna Ensemble Pro است. به عنوان مثال وقتی Kontakt player را در نرم افزار DAW باز می‌کنید، پنجره ای باز می‌شود که در آن می‌توانید صدای پیانویی که در یک ترک مشخص پخش می‌شود را انتخاب کنید. با انتخاب صدای ترومپت، صدای پیانو شما شبیه به ترومپت خواهد شد.

مقاله پیشنهادی : یادگیری پیانو با میدی کیبورد

توجه داشته باشید که ساز در دامنه خود باقی می‌ماند، بنابراین اگر کلاویه‌های پایین پیانو را فشار دهید، صدایی نمی‌شنوید زیرا برد صدایی ترومپت پایین نمی‌آید. بسیاری از سمپلرها می‌توانند به عنوان یک تابع مستقل در کامپیوتر شما تعریف شوند، بنابراین شما می‌توانید سمپل‌های مختلفی را پخش کنید. به همین ترتیب، برخی از VST ها دارای نسخه‌های مستقل هستند که به هیچ نرم افزار اضافی نیاز ندارند.

با این حال، برای ضبط و ویرایش آهنگ‌ها، احتمالا به DAW نیاز خواهید داشت. برخی از DAW های استاندارد برای آهنگسازی و ضبط با کیفیت عبارتند از: Cubase 10, Logic Pro X, Pro Tools 12 و Digital Performer 10. یکی از برجسته‌ترین DAW ها برای مبتدیان GarageBand، همچنین Ableton Live یک DAW شناخته شده برای تولید موسیقی الکترونیک دنس ( EDM ) است.

چرا باید از VST ها استفاده کنیم؟

VST ها طیف وسیعی از گزینه‌های مورد نیاز برای ضبط را ارائه می‌دهند. ممکن است صداهای پریست در کیبورد یا پیانو دیجیتال شما بعد از مدتی تکراری شوند و به دنبال یک پالت صدایی کامل تر و متنوع تر باشید، VST ها در این زمینه حیرت انگیز هستند.

می‌توانید از پیانو دیجیتال خود به عنوان یک میدی کنترلر نیز استفاده کنید و با دسترسی به صداهای مختلفی که VST ها ارائه می‌کنند، علاوه بر پیانو به نواختن سازهایی همچون گیتار و ویولن و حتی تلفیق صدای این سازها با پیانو نیز بپردازید. ضبط میدی در DAW این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا نت‌هایی که به اشتباه اجرا کرده اید را ویرایش کنید یا یک صدای شنیده شده از یک نت را کمی تغییر دهید.

بهترین VST های پیانو

دریافت تجهیزات مناسب

برای استفاده از VST ها، باید به موارد زیر دسترسی داشته باشید

  • یک پیانو دیجیتال یا صفحه کلاویه میدی با دسترسی به درگاه USB نوع B برای انتقال فایل میدی به کامپیوتر.
  • یک DAW، مانند Logic Pro X یا Pro Tools 12 ( در بسیاری از موارد می‌توانید از VST ها به صورت مستقل استفاده کنید اما برای دریافت عملکردهای بیشتر بهتر است از DAW استفاده کنید).
  • یک کامپیوتر یا لپ تاپ ( حداقل رم ۱۶ گیگ ).
  • اسپیکر یا هدفون مانیتورینگ با کیفیت.
  • به صورت اختیاری: یک SSD داخلی برای جایگزینی هارد دیسک کامپیوتر شما و یک SSD اکسترنال برای ذخیره سمپل‌های شما. اما در صورتی که بودجه برای تهیه یکی از این دو مورد را دارید، به دنبال یک SSD اکسترنال برای ذخیزه سمپل‌های خود باشید.
  • برای کاربران حرفه ای: ممکن است بخواهید از یک کامپیوتر Slave استفاده کنید، که معمولا کامپیوترهای رومیزی پیشرفته یا Mac Pro شامل این موضوع می‌شوند.
بهترین VST های پیانو

بهترین VST پلاگین های پیانو

  • KEYSCAPE BY SPECTRASONIC
  • CARRITAN CFX
  • VIENNA IMPERIAL BY VSL
  • REVENSCROFT 275 BY VI LABS
  • PIANOTEQ 7
  • SYNTHOGY IVORY II GRAND PIANOS

KEYSCAPE BY SPECTRASONIC : کتابخانه Spectrasonics Keyscape یکی از همه کاره ترین کتابخانه‌های موجود در نظر گرفته می‌شود که داریا مجموعه ای از پیانوهای دیواری، پیانوهای دیجیتال و گرند است. Keyscape یک کتابخانه کامل با بیش از ۵۰۰ صدای پیانو، ۳۶ مدل ساز و پچ‌های ترکیبی است. این کتابخانه نیازمند ۷۷ گیگ فضای ذخیره سازی با حداقل پردازنده دو هسته ای اینتل با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و حداقل ۸ گیگ رم می‌باشد.

KEYSCAPE BY SPECTRASONIC

CARRITAN CFX : این کتابخانه داریا سکپل صدای Yamaha CFX است که در استودیو Abbey Road ضبط و سمپل شده است. با پشتیبانی از پلیر ARIA، نیازی به خرید سمپلر جداگانه نخواهید داشت. یکی از آپشن‌های خوب اینVST ، Microphone perspectives است که شامل موقعیت یابی کلاسیک، معاصر و پلیر با استفاده از میکروفون‌های Neumann M49 ، KM 184, AKG C12 و D19 است.

این کتابخانه دارای حداکثر ۲۰ لایه velocity برای هر کلاویه پیانو، از جمله مجموعه هایی از سمپل‌ها برای pedal up ، sustain pedal down و soft pedaling است.

CARRITAN CFX

VIENNA IMPERIAL BY VSL : کتابخانه Vienna Symphonic دارای ۱۲۰۰ سمپل ضبط شده به ازای هر کلاویه است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. کتابخانه Vienna Imperial دارای ۱۰۰ لایه velocity و سمپل‌های مختلف برای طول نت‌های مختلف است.

VIENNA IMPERIAL BY VSL

REVENSCROFT 275 BY VI LABS : با استفاده از ۱۷۰۰۰ سمپل از نت‌های ضبط شده بر روی پیانو و همچنین با استفاده از چهار میکروفون ضبط شده است. ۱۹ لایه velocity شامل سمپل‌های Silent Strike ( مانند زمانی که یک کلاویه را فضار می‌دهید اما در واقع چکش به سیم ضربه نمی‌زند ) برای این ساز در نظر گرفته شده است. یکی از همه کاره ترین VST های پیانو همین مدل است، با بسیاری از سبک‌های نوازندگی مطابقت دارد و به عنوان یک کنسرتو گرند در نظر گرفته می‌شود.

EVENSCROFT 275 BY VI LABS

PIANOTEQ 7 : بدون شک یکی از بهترین کتابخانه‌های پیانو است. ممکن است استفاده از کلاویه‌های بلند با حساسیت لمسی راحت‌تر باشد، اما می‌توانید اکسپرشن و سرعت نواختن را به صورت دستی در ویرایشگر MIDI DAW تغییر دهید. Pianoteq مانند برخی کتابخانه‌های سمپل نیازمند RAM زیادی نیست و تنها ۲۵۶ مگابایت فضا نیاز دارد.

PIANOTEQ 7

SYNTHOGY IVORY II GRAND PIANOS : کتابخانه پیانو گرند Synthogy Ivory II به یکی از استانداردترین VST های ساز تبدیل شده است. این کتابخانه صدای خود را از سه مدل پیانو گرند نمونه برداری می‌کند: Bösendorfer 290 Imperial Grand ، Steinway D Concert Grand و Yamaha C7 Grand. حداقل سخت افزار مورد نیاز شامل ۱.۵ گیگ رم و ۲۲ گیگ فضای ذخیره سازی روی هارد با سرعت ۷۲۰۰ RPM.

SYNTHOGY IVORY II GRAND PIANOS

مقاله پیشنهادی: بهترین پلاگین VSTهای سینت ۲۰۲۱

سخن آخر

ما در این مقاله راجع به بهترین VST های پیانو و اینکه چرا باید از VST استفاده کنیم صحبت کردیم همینطور تجهیزات لازم برای استفاده از VST ها را نیز معرفی کردیم. در صورتی که سوالی برای شما پیش آمد که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده بود حتما با مشاورین ما در کامنت در میان بگذارید و یا برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “بهترین VST های پیانو
  • تیر ۲۶, ۱۴۰۱ at ۴:۳۸ ب٫ظ

    آقا یه سوال
    توی اجرای لایو با pa4x اتصال به VST و لپ تاپ جوابه؟

    پاسخ
    • تیر ۲۸, ۱۴۰۱ at ۹:۲۵ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      اگر سیستم مناسبی هم درکنارش داشته باشید بله برای اجرای لایو مناسب هست!

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *