×

بهترین پلاگین های وکال در سال ۲۰۲۴

اگر شما در سبک‌های غیر از فیوژن جز، ارکسترال یا دیگر سبک‌های اینسترومنتال کار می‌کنید، وکال مرکز تمام صداهای استفاده شده در آهنگ شما خواهد بود. این موضوع بدان معناست که اگر وکال شما صدای تمیزی ندهد، در نتیجه کل پروژه شما صدای خوبی نخواهد داشت. با وجود اینکه هیچ چیزی جای یک اجرای محشر از یک خواننده با استعداد را نمی‌گیرد، پلاگین‌هایی وجود دارد که می‌تواند وکال شما را کوک کند، ترمیم نماید، تغییراتی ایجاد نماید و در کل صدا را پولیش شده در اختیار شما قرار دهد. در ادامه بهترین پلاگین های وکال در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی : ده روش برای گرفتن بهترین وکال

اما با وجود انتخاب‌های زیادی که در این زمینه وجود دارد باید به سراغ کدام پلاگین‌ها رفت؟ با ما همراه باشید.

Antares Auto-Tune Pro

شما نمی‌توانید بدون آوردن اسم Antares Auto-Tune Pro راجع به پلاگین‌های مخصوص وکال صحبت کنید. به طور قطع می‌توان گفت این بهترین پلاگین وکال است. حتی کسانی که هیچ چیزی راجع به مهندسی صدا نمی‌دانند راجع به این پلاگین شنیده‌اند.

Auto-Tune Pro همه چیزهایی که راجع به ورژن‌های قبلی این پلاگین دوست داشته‌اید را گرد هم آورده تا بتوانید در یک رابط نرم افزاری ساده از تمام امکانات آن بهره ببرید. با وجود این‌که این پلاگین استفاده کاربری آسانی دارد، با امکانات فراوانی تجهیز شده است. ویژگی جدید Auto-Key به شما کمک می‌کند کلید و گام آهنگ را به سادگی متوجه شوید. حالت کلاسیک شما را با صدای مشهور Auto-Tune 5 تامین می‌نماید.

Antares-Auto-Tune-Pro

ویرایشگر Celemony Melodyne 5

 این پلاگین موجب می‌شود که تنظیم کردن کوک صدای خواننده از همیشه برای شما آسان‌تر باشد. ملوداین امکاناتی را دارد که در نرم افزارهای دیگر به هیچ وجه پیدا نخواهید کرد. اگر می‌خواهید یک نت پنهان شده را در یک قسمت پولی فونیک تصحیح نمایید، حجم صدای بین نت‌ها را بالانس نمایید، یا تمام فایل صوتی خود را ترنسپوز نمایید، ویرایشگر ملوداین ۵ موارد لازم را برای انجام کار شما را دارد. این پلاگین موفق شده تا قدرت پردازش حرفه‌ای را در کنار یک رابط نرم افزاری آسان قرار دهد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

Antares Auto-Tune Pro

iZotope VocalSynth 2

به دنبال یک افکت وکال جذاب هستید؟ اگر دنبال چنین موردی هستید احتمالا عاشق VocalSynth 2 خواهید شد. این جعبه ابزار استودیویی توسط ۵ موتور وکال قدرتمند تجهیز شده است که موجب می‌شود در نهایت صدای منحصر به فردی داشته باشید. ورژن جدید این پلاگین قدرت بیشتر، رابط کاربری باز طراحی شده و قابلیت تطبیق بهتر را با پردازنده کامپیوتر شما برای آسانی در بارگذاری دارد.

این پلاگین افکت‌های استامپ باکس وکال زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، دارای سه حالت کاربری آسان است و قابلیت ارتباط دادن آن با دیگر پلاگین‌های آیزوتوپ از جمله Neutron ،Ozone ،Tonal Balance Control و غیره را دارد.

ویرایشگر Celemony Melodyne 5

در ادامه مقاله ی بهترین پلاگین های وکال در سال ۲۰۲۱ با سازکالا همراه باشید.


Synchro Arts Revoice Pro 4.2

Revoice Pro 4.2 از کمپانی Synchro Arts، پلاگینی است که اگر شما همواره درگیر تصحیح صوت هستید حتما باید داشته باشید. این محصول امکان این را به شما می‌دهد که موج صوتی را آن‌طور که باید باشد، با پیش فرض‌هایی توسط افراد حرفه‌ای، تدوین نمایید. به علاوه تر و تمیز کردن موج صوتی شما در هنگام ویرایش، این پلاگین به شما امکان دابل ترک کردن را به شما می‌دهد. به سادگی و تنها با فشردن یک کلیک، کنترل کوک، زمان و بسیاری موارد دیگر را به دست خواهید گرفت. در ورژن جدید Revoice حالت‌های مختلفی برای دیالوگ و خوانندگی در نظر گرفته شده است.

iZotope VocalSynth 2

FabFilter Pro-DS

صدای حرف -س- صدای سوت مانند این حرف مشکلات زیادی را در میکس وکال ایجاد می‌کند. زمانی که شما از کمپرسور وکال را رد کنید وضعیت از این هم بدتر خواهد شد. هر استودیویی به یک De-Esser قدرتمند مانند Pro-DS احتیاج دارد. الگوریتم دقیق این پلاگین موجب می‌شود هر گونه صدای سوت مانند حذف شود. همچنین حالت “Allround” این پلاگین می‌تواند بر روی هر صدایی که فرکانس‌های بالای بیش از اندازه ای دارد مورد استفاده قرار بگیرد. حتی درامز و موسیقی کامل.

Synchro Arts Revoice Pro 4.2

Reverb Foundry HD Cart

ریورب برای ایجاد عمق و فضا در وکال شما لازم می‌شود. Reverb Foundry’s HD Cart براساس یکی از افسانه‌ای‌ترین سخت افزارهای ریورب ساخته شده است. بدون شک واحد سخت افزاری این پلاگین، بهترین ریورب در طول تاریخ است و کارتریج Surround / HD Reverb آن الگوریتمی دارد که از کارت‌های DSP دوئال سخت افزار نهایت استفاده را می‌برد. و اکنون، به لطف Reverb Foundry، این الگوریتم مشهور می‌تواند متعلق به شما باشد. HD Cart شامل حالت‌های استریو چهار وجهی و سوراند ۵.۰ است و صداهایی مانند سخت افزار اصلی Reverb Foundry را صادقانه ضبط می‌کند. این پلاگین راهی عالی برای تقلید از صداهایی است که در تعداد بی‌شماری ضبط نمادین شنیده اید.

FabFilter Pro-DS

oeksound soothe2

Soothe  یک ویرایشگر فرکانس داینامیک خودکار است که برای کم کردن سختی کار از ضبط‌های ساز و آواز طراحی شده است. این پلاگین از پردازش طیفی برای تشخیص رزونانس‌های ناخوشایند استفاده می‌کند و به صورت داینامیک آن‌ها را از طریق فیلترهای متعدد حساس به سطح کاهش می‌دهد. ممکن است فکر کنید که این پلاگین مانند یک اکولایزر به نظر می‌رسد، اما پارامترهای روی هر باند آن، حساسیت کاهش صدا را به صورت پویا در محدوده فرکانسی خاص خود کنترل می‌کنند. اگر پارامتری را روی صفحه‌نمایش افزایش دهید، با افزایش صدا، رزونانس‌های درون آن باند را عمیق‌تر نشان می‌دهد.

Soothe این فرآیند را به زیبایی تحقق بخشیده است و این پلاگین موفقیت بزرگی در بین تولیدکنندگان در سراسر جهان داشته است. آخرین نسخه این محصول تأخیر CPU را کاهش می‌دهد و رندر بسیار سریع‌تری دارد، به‌علاوه محدوده فرکانس وسیع‌تری دارد که فرکانس‌های بسیار پایین را تا ۲۰ هرتز پوشش می‌دهد. همچنین گزینه‌های اکولایز کردن بسیار بیشتری نسبت به نسخه اولیه دارد.


Pultec EQP1A

EQP1A که به‌عنوان پلاگین های UAD یا شبیه‌سازی فوق‌العاده از Waves در دسترس است، یک شخصیت کلاسیک و گرم هنگام میکس وکال به شما می‌دهد. کاری که بسیاری از تنظیم کننده‌ها انجام می‌دهند این است که یک EQ نرم را قبل از کمپرس با استفاده از پلاگینی مانند Plutec در زنجیره سیگنال اعمال می‌کنند و به دنبال آن یک EQ برای حذف فرکانس‌های مزاحم (مانند Fabfilter – Pro-Q 3) پس از کمپرس کردن انجام می‌دهند.

این ما را قادر می سازد تا از درگیری بیش از حد کمپرسور با فرکانس‌های پایین‌تر و انرژی بالا که ممکن است کمپرسور را بیش از حد، سخت کار کند، اجتناب کنیم. Plutec بهترین گزینه برای افزودن تقویت‌های گسترده به صدای شما و در عین حال ارائه کیفیت صدای صاف، گرم و قدیمی است.


سخن آخر

در این مقاله راجع به بهترین پلاگین های وکال در سال ۲۰۲۴ صحبت شد و هرکدام از آن‌ها را برای شما معرفی کرده و توضیح دادیم. در صورتی که سوالی برای شما ایجاد شده است آن را در کامنت با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *