×

معرفی بهترین مدل های گیتار برای شروع

هنگامی که تصمیم می‌گیرید تا یک گیتار برای شروع نوازندگی تهیه کنید، ممکن است در میان گیتارهای متعددی که در بازار وجود دارد، گم شوید. در این مقاله به کمک سازکالا می‌توانید بهترین گیتار برای شروع را انتخاب کنید. در این مطلب نه تنها به شما می‌گوییم که هنگام خرید گیتار چه موضوعاتی را مد نظر بگیرید، بلکه در انواع سبک‌ها، بهترین گیتار ارزان برای شروع را به شما معرفی می‌کنیم.

ابتدا در مورد گیتارهای کلاسیک و سپس در مورد گیتارهای آکوستیک و الکتریک صحبت می‌کنیم تا تمامی نوازنده‌ها بتوانند از این مقاله استفاده کنند و به راحتی گیتار مورد نظر خود را تهیه کنند. همچنین شما می‌توانید قیمت گیتار های ارزان برای شروع را به صورت روزانه در سازکالا مشاهده فرمایید پس همراه ما باشید.


هر آنچه باید در رابطه با گیتار کلاسیک بدانید

اگر که شما به دنبال خرید یک گیتار کلاسیک و شروع نوازندگی با آن هستید احتمالا طرفدار یکی از ۳ سبک پاپ، فلامنکو و کلاسیک می‌باشید. هرچند که با گیتار کلاسیک سبک‌های دیگر نیز نواخته می‌شوند اما گیتار کلاسیک بیشتر در این ۳ سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد مخصوصا در کشور ایران. فرقی نمی‌کند که شما دوست داشته باشید آهنگی از فرامرز اصلانی بنوازید یا پاکو دلوسیا و… ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ابتدا باید به سایز دست و بدن خود نگاه کنید، چون گیتار کلاسیک در سایزهای مختلف با کاربرد مختلف ساخته می‌شوند. مثلا برای یک بچه ۸ ساله نمی‌توان گیتار با سایز کامل یا ۴/۴ خرید. در این موارد پیشنهاد می‌شود تا برای مدتی از گیتارهای کوچک‌تر مثل ۳/۴ برای یادگیری استفاده شود و بعد از گذشت مدتی گیتار سایز کامل تهیه شود.

بهترین گیتار برای شروع

بعد از آنکه در رابطه با انتخاب سایز گیتار به نتیجه رسیدید لازم است تا گیتاری استاندارد تهیه کنید. اما استاندارد یعنی چه؟ چه ملاک‌هایی برای این موضوع وجود دارد؟ اولین موردی که به آن اشاره می‌کنیم اکشن گیتار است. به فاصله سیم تا فرت‌های گیتار اکشن گفته می‌شود. هرچه اکشن گیتار پایین‌تر باشد نوازندگی با آن راحت‌تر است. پس یکی از ملاک‌های ساز استاندارد داشتن اکشن مناسب می‌باشد.

مورد بعدی تاب نداشتن دسته گیتار است. اگر به هر دلیلی دسته گیتار تاب برداشته باشد مشکلاتی از قبیل گز زدن، اکشن بالا و خفه شدن سیم‌ها به وجود می‌آید، پس باید حواستان جمع باشد که سازی با دسته تاب دار خریداری نکنید. یکی دیگر از ویژگی‌های گیتار با کیفیت مدت زمانی است که کوک باقی می‌ماند. اگر تیونرهای گیتار بی کیفیت باشند بعد از هربار کوک کردن ساز خود مدت زیادی طول نمی‌کشد تا دوباره کوک گیتار بهم بریزد.

در ادامه به شما چند گیتار کلاسیک استاندارد، با کیفیت و قیمت مناسب برای شروع معرفی می‌کنیم.

گیتار یاماها c40 بهترین گیتار برای شروع

پرفروش‌ترین گیتار کلاسیک در بازار، گیتار yamaha c40 است. یاماها در ساخت این ساز تمام جوانب را از دید یک مبتدی سنجیده و سپس یک گیتار ارزان قیمت با ساخت عالی برای شروع تولید کرده است. دسته ای از جنس ناتو به همراه فرت برد با چوب رزوود، بدنه ای ساخته شده از چوب اسپروس و مرانتی بشارت دهنده یک گیتار با چوب با کیفیت است. یاماها c40 یکی از بهترین گیتارها برای شروع می‌باشد.

تیونرهایی که در سردسته این گیتار قرار گرفته‌اند از کیفیتی مناسبی برخوردار هستند و خیال شما را از بابت کوک ماندن سازتان راحت می‌کند. در کنار ویژگی‌هایی که گفته شد باید به ظاهر بسیار زیبای این ساز نیز اشاره کرد. این ساز قیمت پایینی دارد اما اصلا به این معنی نیست که ساز بی کیفیتی باشد و همانطور که گفته شد شرکت یاماها تلاش خود را کرده تا بهترین کیفیت ممکن را به نوازنده‌های مبتدی ارائه کند.

مطلب پیشنهادی : مقایسه گیتار c70 و c40


گیتار Aria مدل Fiesta FST-200

کمپانی آریا یکی از برندهای مطرح و محبوب در زمینه تولید ادوات موسیقی به شمار می‌رود. گیتار کلاسیک Aria Fiesta FSt-200 یکی از محصولات تولید شده توسط این کمپانی بوده که با دارا بودن بدنه ای از جنس چوب Basswood، فرت بورد Techwood و دسته ای از جنس چوب Nato، گزینه مناسبی برای نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه‌ای به شمار می‌رود.


گیتار Yamaha CS40

همانطور که در ابتدا گفته شد برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند بهتر است تا گیتاری با سایز ۳/۴ تهیه شود و بعد از مدتی سایز کامل ۴/۴ خریداری شود. گیتار Yamaha CS40 از کمپانی مشهور Yamaha گزینه ای بسیار مناسب برای افرادیست که به دنبال گیتار با سایز ۳/۴ می‌گردند. شرکت یاماها از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و ساز بی کیفیت تولید نمی‌کند. مهندسین این کمپانی برای این گیتار دسته ای از جنس Nato با فرت برد رزوود طراحی کرده‌اند.

شرکت یاماها از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و ساز بی کیفیت تولید نمی‌کند. مهندسین این کمپانی برای این گیتار دسته ای از جنس Nato با فرت برد رزوود طراحی کرده‌اند . این ترکیب چوبی، ماندگاری و ثبات مناسبی را به شما ارائه می‌کند. بدنه این گیتار از چوب‌های اسپروس و مرانتی ساخته شده که چوب‌هایی بسیار پر کاربرد در تولید گیتار هستند و انتخاب‌های مطمئنی به حساب می‌آیند.

اندازه ۳/۴ این گیتار باعث شده تا این گیتار انتخاب مناسبی برای نوازندگان تازه کار و کودکانی باشد که علاقه به شروع یادگیری نوازندگی گیتار دارند. با خرید این گیتار نگرانی ای در مورد کیفیت نخواهید داشت. دسته این گیتار بسیار راحت و به اصطلاح خوش دست طراحی شده و دستان شما حاضر نیستند به راحتی آن را رها کنند. تیونرهای این گیتار بسیار با کیفیت هستند و کوک ماندن ساز شما را تظمین خواهند کرد.


هر آنچه باید درباره گیتار آکوستیک بدانید:

اگر شما می‌خواهید با یک گیتار آکوستیک مسیر نوازندگی خود را آغاز کنید، باید فاکتورهای بسیاری را در نظر بگیرید تا بتوانید سازی با کیفیت تهیه کنید. از مهم‌ترین نکاتی که در مور گیتارهای آکوستیک وجود دارد، شکل بدنه آن‌ها می‌باشد. گیتارهای آکوستیک با بدنه‌هایی در سایزها و اشکال مختلف تولید می‌شوند که هر چه بدنه آن‌ها بزرگ‌تر باشد، صدای بلندتر و حجیم‌تری نیز تولید می‌کنند.

هر آنچه باید درباره گیتار آکوستیک بدانید:

گیتارهایی که بدنه بزرگ‌تری دارد برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ریتم نوازی کرده و همراه آن خوانندگی کنند و یا می‌خواهند در یک گروه موسیقی شرکت کنند. اما نکته منفی ای که در مورد این گیتارها وجود دارد این است که به دلیل بهره مندی از بدنه بزرگ‌تر، نوازندگی با آن‌ها برای بسیاری از افراد ممکن است مشکل به نظر بیاید. اما باید بدانید که هنگامی که با این گیتارها مدتی به نوازندگی بپردازید، به نحوه نواختن آن‌ها عادت می‌کنید.

گیتارهایی که از بدنه‌های کوچک بهره می‌برند، صدایی کم حجم‌تر از دیگر گیتارها تولید می‌کنند اما در عوض این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید ساعت‌ها بدون خستگی با آن‌ها به نوازندگی بپردازید. این موضوع باعث می‌شود تا این گیتار مناسب افرادی باشد که می‌خواهند در اتاق خود به تمرین بپردازند. نکته‌ای که در مورد این گیتارها وجود دارد این است که  بسیاری از آن‌ها دارای پیکاپ می‌باشند که باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را به امپلی فایرها و یا کارت صداهای مختلف متصل کنید.

بهترین گیتار

همین موضوع باعث می‌شود تا این گیتارها به گیتارهایی مناسب اجراهای زنده و یا ضبط تبدیل شوند. در کنار شکل و اندازه بدنه‌های گیتار، بهتر است به چوب‌هایی که برای ساخت دسته و یا فرت برد استفاده شده نیز توجه کنید. همچنین اکشن گیتارها نیز از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اکشن گیتار در واقع فاصله بین سیم‌های گیتار و فرت‌های گیتار می‌باشد. هرچه اکشن گیتار شما پایین‌تر باشد نیروی کمتری برای فشردن سیم‌ها نیاز دارید و نوازندگی برایتان آسان‌تر خواهد شد. بسیاری از نوازندگانی که برای شروع به سراغ گیتارهای آکوستیک می‌روند، با سیم‌های سفت این ساز ارتباط برقرار نمی‌کنند. برای همین است که بسیاری از افرادی که دست‌های کوچکی نیز دارند، برای شروع به سمت گیتارهای الکتریک و یا کلاسیک می‌روند.

در ادامه، برخی از گیتارهای آکوستیک ارزان قیمت که می‌توانند بهترین گیتار برای شروع باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

گیتار Cort مدل AD810

با استفاده گیتار آکوستیک CORT AD810-SSB می‌توانید در تمامی سبک‌ها و استایل‌ها به راحتی بنوازید و همچنین با استفاده از صدای بسیار فوق العاده این محصول می‌توانید از این گیتار چه در شرایط ضبط و چه برای اجرای زنده می‌توانید استفاده کنید.

از امکانات این گیتارها می‌توانیم به رویه ای از جنس چوب اسپیروس اشاره کنیم، این رویه باعث می‌شود تا نه تنها این گیتار زیبایی فوق العاده ای داشته باشد، بلکه باعث می‌شود تا صدای این گیتار به شفاف‌ترین حالت ممکن باشد و بتوانید صدای فوق العاده ای را از CORT AD810-SSB دریافت کنید. در قسمت‌های پشتی و کناری اما، مهندسین شرکت کورت با استفاده از چوب ماهاگانی، باعث شده اند تا این گیتار صدایی گرم و حجیم داشته باشد.


گیتار Cort مدل AF510، یکی از بهترین گیتار ها برای شروع:

الگوی به کار رفته در گیتار آکوستیک مدل AF510-OP از نوع CONCERT BODY انتخاب شده که به خاطر اندازه کوچک‌تری که نسبت به بدنه‌های DREADNAUGHT دارد، صدایی میدرینج‌تر با بیس کمتر و شفافیتی بالاتر را برای شما فراهم کرده است که این گیتار را بسیار مناسب برای اجرای تک نت‌ها و فینگرپیکینگ FINGERPICKING کرده است.

در قسمت‌های پشت BACK، جانبی SIDE و دسته NECK از چوب ماهاگانی MAHOGANY استفاده گردیده که صدایی شفاف، غنی و میدرینج MIDRANGE را برای شما فراهم کرده است. صفحه انگشت گذاری FRETBOARD به کار رفته در گیتار مدل AF510-OP از جنس چوب رزوود ROSEWOOD بوده که تعداد بیست فرت با دقت بسیار بالا بر روی آن تعبیه گردیده است.


 Fender CD-60s All Mahogany

سری گیتارهای Classic Design شرکت فندر را می‌توانیم از گیتارهای بسیار خوب این شرکت بدانیم اما مدل‌هایی که به عنوان مدل‌های ارزان قیمت در این سری از گیتارها تولید شده‌اند از متریال بسیار خوبی بهره می‌برد که باعث شده تا این گیتارها نیز به عنوان یکی از بهترین گیتارهای مناسب برای شروع شناخته شوند. صدایی که این گیتار تولید می‌کند، صدایی بسیار گرم و حجیم است که مناسب استفاده در سبک‌هایی مانند پاپ، راک و بلوز می‌باشد.

بهترین گیتار آکوستیک برای شروع چیست

برای این گیتار، مهندسین شرکت فندر از ساختار تمام ماهون بهره برده است که این ترکیب چوبی بسیار خاص، باعث تولید صدایی منحصر به فرد شده است. استفاده از چوب ماهون برای قسمت رویه این گیتار باعث شده تا صدایی گرم‌تر و حجیم‌تر نسبت به دیگر گیتارها در اختیار داشته باشید. همچنین اکشن این گیتار نیز بسیار پایین است که باعث می‌شود راحت‌تر با این گیتار به نوازندگی بپردازید.


گیتار Yamaha مدل F310

ترکیب چوبی ای که برای این ساز در نظر گرفته شده است صدای بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند که می‌توانید در انواع سبک‌ها از آن استفاده کنید. چوب رویه ای که برای این ساز در نظر گرفته شده، از جنس اسپروس ساخته شده است که صدایی بسیار واضح و دقیق را برای شما به ارمغان می‌آورد. در قسمت پشتی و کناری این ساز، از چوب Meranti استفاده شده است که باعث تولید صدایی گرم می‌شود و ترکیب آن با چوب رویه، صدایی فوق العاده را تولید می‌کند.

دسته این ساز از چوب Nato ساخته شده است و بر روی آن یک فرت بورد از جنس چوب رزوود بر روی آن قرار داده شده است. اگر به دنبال خرید یک گیتار آکوستیک با کیفیت و حرفه‌ای هستید که بتوانید با قیمت مناسب، خریداری کرده و در سبک‌های مختلف از آن استفاده کنید، گیتار F310 برند یاماها می‌تواند یک محصول حرفه ای برای شما باشد.


نکاتی که باید درباره گیتارهای الکتریک بدانید

اگر تصمیم دارید که با گیتار الکتریک مسیر نوازندگی خود را آغاز کنید، گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید بسیار متنوع‌تر هستند. گیتار الکتریک در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، حتی متریالی که برای ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بسیار متنوع هستند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین گیتار الکتریک‌ها برای شروع را به شما معرفی کنیم.

یکی از موضوعاتی که هنگام خرید گیتار الکتریک باید در نظر داشته باشید، پیکاپ‌ها می‌باشند. پیکاپ‌ها قسمتی از گیتار الکتریک می‌باشند که صدای سیم‌های گیتار شما را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید سیگنال مورد نظر خود را به امپلی فایر فرستاده و صدای گیتار خود را از بلندگو و اسپیکر پخش کنید.

پیکاپ‌های گیتار الکتریک به دو دسته سینگل کویل و هامباکر تقسیم می‌شوند که در سازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و صداهای متفاوتی تولید می‌کنند. پیکاپ‌های سینگل کویل پیکاپ‌هایی هستند که صدایی تیزتر و در عین حال شفاف‌تری تولید می‌کنند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از نوازندگان سبک‌های راک، جز، بلوز و پاپ از این پیکاپ‌ها استفاده کنند.

هامباکر و سینگل کویل در مقاله قیمت گیتار ارزان برای شروع

از طرفی، پیکاپ‌های هامباکر پیکاپ‌هایی هستند که امکان نوازندگی در سبک‌های سنگین‌تر را برای شما فراهم می‌کنند. این پیکاپ‌ها عمدتا صدایی حجیم‌تر و گرم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند و به همین دلیل، نوازندگان سبک‌هایی مانند هارد راک و هوی متال از گیتارهای دارای این نوع پیکاپ‌ها استفاده می‌کنند. اما در ادامه، به معرفی گیتارهایی می‌پردازیم که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها به راحتی مسیر نوازندگی خود را آغاز کنید.

گیتار الکتریک CORT CR100

شرکت کورت همواره به برندی معروف بوده است که محصولات مقرون به صرفه تولید می‌کند. یکی از محصولات مقرون به صرفه این برند، گیتار الکتریک CORT CR100 می‌باشد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. این گیتار کورت بر اساس طرح محبوب Les Paul ساخته شده است اما تغییراتی در آن باعث شده تا یک ساز مدرن محسوب شود.

دسته گیتار CR100 از جنس چوب میپل کانادایی است که مقاومت آن را در مقابل فشار افزایش می‌دهد. این ساز مجهز به پیکاپ‌های هامباکر Powersound مدل‌های PSLP-1F و PSLP-1R با آرایش H-H می‌باشد که صدایی قوی و سیگنالی به نسبت تمیز تولید می‌کنند. چه نوازنده سبک‌های هوی متال و چه علاقه مند به پانک و راک باشید، گیتار الکتریک CR100 کورت از پس نیازهای شما بر خواهد آمد.


گیتار ESP-LTD MH-10

اگر بند متالیکا را بشناسید و اجراهایشان را دیده باشید قطعا گیتارهای برند ESP توجه شما را به خود جلب کرده است. برند LTD یک زیر مجموعه از شرکت ESP است تا محصولاتی با قیمت مناسب‌تر تولید کند. در ادامه به یکی از گیتارهای تولید شده توسط این برند یعنی گیتار ESP-LTD MH-10 می‌پردازیم.

یک گیتار عالی برای شروع نوازندگی مخصوصا اگر به دنبال یک ساز رام نشدنی باشید. با دو پیکاپ هامباکر قدرتمند که روی این ساز نصب شده می‌توانید سنگین‌ترین ریف‌ها در سبک‌های مختلف را بنوازید. این پیکاپ‌ها به همراه ظاهر این ساز، آن را تبدیل به یک ساز عالی برای سبک راک و متال کرده‌اند.

بدنه از جنس باس وود و دسته گیتار از جنس میپل هستند. بدنه باس وود دست شما را برای گرفتن صداهای مختلف از این ساز باز می‌گذارد و دسته میپل به شما استحکام عالی دسته را ارائه می‌کند. بریج این گیتار ثابت می‌باشد تا شما ساستین و کشش صدای بالایی داشته باشید و همچنین ماندگاری کوک بالا.


 Squier Sonic Stratocaster

فرقی نمی‌کند یک گیتاریست حرفه‌ای هستید یا تازه کار، اگر شما هم به دنبال گیتاری هستید که به کمک آن بتوانید سطح نوازندگی خود را ارتقا دهید و در عین حال متحمل پرداخت هزینه گزافی نشوید، سری گیتارهای Squier Sonic محصول کمپانی اسکوایر گزینه بسیار مناسبی برای شماست. همانطور که می‌دانید، گیتارهای الکتریک کمپانی اسکوایر یکی از بهترین گیتارها در سطح جهانی می‌باشند که قابلیت‌های خارق العاده و متفاوتی را نسبت به سایر گیتارهای موجود ارائه می‌دهند.

همچنین این سری گیتارها دارای سیستم الکترونیکی شامل ۳ پیکاپ سینگل کویل است که در کنار صدای شفاف و رسا، امکان تولید رنج وسیعی از انواع سبک‌های موسیقی را فراهم می‌کند. طراحی بریج ترمولو این گیتار در سبک وینتیج امکان اجرای تکنیک‌های مختلف را ارائه می‌دهد. در نهایت، اگر به دنبال ارتقای سطح نوازندگی خود بوده و در جستجوی گیتاری مقرون به صرفه و در عین حال، باکیفیت و خوش صدا هستید، سری گیتار Squier Sonic گزینه ای عالی به شمار می‌رود.


 Yamaha Pacifica 112J

سال‌هاست که سری گیتارهای پسیفیکای شرکت یاماها نشان داده‌اند که کیفیت بالا را می‌توان در گیتارهای ارزان قیمت نیز پیدا کرد. مشخصات این گیتارها و همچنین قیمت وسوسه کننده آن‌ها باعث شده تا بسیاری از نوازندگان مبتدی جذب این گیتارها بشوند. در میان مدل‌هایی که این شرکت در سری گیتارهای پسیفیکا تولید کرده است، گیتار ۱۱۲ از مدل‌هایی است که برای نوازندگان مبتدی طراحی شده است.

پیکاپ‌هایی که برای گیتار Yamaha Pacifica 112J OVS در نظر گرفته شده، پیکاپ‌هایی هستند که توسط مهندسین شرکت یاماها تولید شده‌اند و برای تولید آن‌ها از مگنت‌های سرامیکی استفاده شده است. این پیکاپ‌ها دارای آرایش HSS می‌باشند و برای تغییر موقعیت آن‌ها می‌توانید از پیکاپ سلکتور ۵ حالته این محصول استفاده کنید. با استفاده از این ساز شما می‌توانید در انواع سبک‌ها به نوازندگی بپردازید و صدای مورد علاقه خود را به راحتی دریافت کنید.


گیتار الکتریک Aria Pro II مدل های STG003 و STG004

شرکت آریا، از دید بسیاری از افراد یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده گیتار در دنیا می‌باشد که طرفداران بسیاری دارد. نکته ای که در مورد سازهای این برند باید در نظر داشته باشید، این است که مهندسین شرکت آریا سازهای خود را با استفاده از بهترین تکنولوژی و متریال تولید می‌کنند اما قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، قیمتی است که به راحتی می‌توانید آن را به عنوان اولین ساز خود خریداری کنید و به این ترتیب، از این ساز به عنوان ساز تمرینی خود استفاده کنید.

در میان مدل‌های مختلفی که توسط مهندسین این شرکت تولید شده است، سری گیتارهای STG این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و طراحی آن‌ها به گونه ای است که می‌توانید برای سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید. بدنه و دسته ای که برای این سازها طراحی شده است، شباهت بسیار زیادی به سری گیتارهای استراتوکستر دارد که از جمله محبوب‌ترین سازهای دنیا به شمار می‌رود.

در کنار بدنه این ساز اما، یک دسته نیز برای آن در نظر گرفته شده است که از چوب میپل برای ساخت آن استفاده شده است. این دسته، از یک پروفایل مدرن نیز برخوردار است و همین نکته باعث می‌شود تا نوازندگان مدرن نیز بتوانند از ARIA PRO II STG 004 – BLACK برای نواختن ریتم‌ها و ملودی‌های مختلف خود استفاده کنند. بر روی این دسته یک فرت بورد از جنس رزوود و همچنین ۲۲ عدد فرت نیز سوار شده است که همین نکته باعث می‌شود تا دست شما برای نواختن قطعات مختلف باز باشد.

این سری شامل دو مدل STG003 و STG004 می‌باشد. تفاوت این دو مدل در آن است که مدل STG003، دارای چینش پیکاپ SSS و مدل STG004 دارای چینش پیکاپ HSS می‌باشد.


سخن آخر

فرقی نمی‌کند که برای آغاز نوازندگی می‌خواهید از گیتارهای آکوستیک شروع کنید و یا مستقیما به سراغ گیتارهای الکتریک بروید. در این مقاله تلاش کردیم تا سازهایی را به شما معرفی کنیم که نه تنها قیمت های بسیار مناسبی دارند، بلکه کیفیت ساخت بالا و صدای بسیار خوبی دارند که می‌توانند سال‌ها شما را در مسیر نوازندگی همراهی کنند و از دسته بهترین گیتار ارزان برای شروع می‌باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *