×

تفاوت میکروفون های کاندنسر و الکترت کاندنسر

تمامی استودیو‌های حرفه‌ای در دنیا از میکروفون های کاندنسر استفاده می‌کنند، با این وجود شاید شما به این فکر بیافتید که “یک کاندنسر واقعی” چه ویژگی دارد که اینگونه نام گذاری می‌شود. همانطور که قبلا در مورد میکروفون‌های کاندنسر مطالبی را به شما ارائه داده‌ایم و می‌دانید، تمامی میکروفون‌ های کاندنسر از خازن‌های مختلف استفاده می‌کنند تا تولید یک منبع صوتی کنند. تفاوتی در این مورد با میکروفون‌ های کاندنسر الکترت وجود ندارد، اما اینجا تفاوت‌های دیگری وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند چرا که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند.

تفاوت بین این دو این است که کاندنسر DC-biased به منبع تغذیه خارجی برای تامین ولتاژ پلاریزه نیاز دارد در حالی که کاندنسر الکتریکی از دیافراگم یا صفحه پشتی پیش پلاریزه استفاده می‌کند. اکثر میکروفون‎‌های خازنی که امروزه مورد استفاده قرار می‎‎‌گیرند الکترت هستند.

پیشنهاد می‌کنم که مقاله میکروفون کاندنسر چیست را مطالعه فرمایید.

یک میکروفون الکترت یا بک-الکترت، یک نوع میکروفون خازنی و یا کاندنسر می‌باشد. تمامی میکروفون‌های خازنی با داشتن یک شارژ الکتریکی قابل کاربری می‌باشند. با برخورد موج‌های صوتی به دیافراگم و به حرکت آمدن آن با ارتباط با صفحه پشتی، میزان توان الکتریکی خازن عوض می‌شود.

با نزدیک‌تر شدن دیافراگم به صفحه پشتی، ظرفیت خازن افزایش می‌یابد و با فاصله گرفتن از آن کاهش می‌یابد. تغییر در ظرفیت خازن استفاده می‌شود تا سیگنال صوتی ایجاد شود.

یک میکروفون الکترت چگونه کار می کند؟

در یک میکروفن خازنی واقعی، بار الکتریکی از قدرت فانتوم یا از منبع تغذیه جداگانه ای مانند میکروفون‌های تیوبی تامین می‌شود. با این حال، میکروفون‌های الکترت از روش متفاوتی برای شارژ کپسول استفاده می‌کنند و از مواد الکتریسیته استفاده می‌کنند.

یک ماده الکتریکی ماده ای است که یک بار الکتریکی دائمی را که درون یک فیلم عایق مهر و موم شده است حمل می‌کند. این بدان معناست که برای شارژ میکروفون نیازی به برق نیست. (ممکن است هنوز برای راه اندازی قطعات الکترونیکی داخلی میکروفون به منبع خارجی نیاز باشد.)

میکروفون الکترت

چه موقع از میکروفن های خازن الکتریکی استفاده می شود؟

میکروفن های الکترت بسیار ارزان قیمت در دستگاه‌های الکترونیکی و تلفن همراه مصرف کننده یافت می‌شوند. با این حال، اگر مواد الکتریسیته روی صفحه پشتی (بنابراین واژه “back-electret”) ثابت شده می‌باشد، اجازه خواهد داد تا آن را به همراه یک دیافراگم معمولی طلا بر روی میلار مورد استفاده قرار دهد، میکروفون های الکترت می‌توانند عملکرد مشابهی با یک کاندنسر معمولی داشته باشند. میکروفون اما بدون نیاز به ولتاژ خارجی برای حفظ شارژ.

نگاهی خواهیم داشت به بهترین میکروفون های الکترت کاندنسر:

میکروفون الکترت کاندنسر Sony ECM-TL3

استفاده مستقیم از: میکروفون میکروفن خازنی مینی الکترت sony ecm-tl3 به شما امکان می‌دهد یک گیرنده تلفن همراه را معمولاً در گوش خود قرار دهید تا یک گفتگو ایجاد شود.

لاستیک سیلیکونی: میکروفون با لاستیک سیلیکونی پوشانده شده است تا هنگام برخورد با گیرنده نویز را کاهش دهد. علاوه بر این از سه اندازه هدفون (کوچک ، متوسط و عظیم) برای انتخاب شما مناسب است.

ابعاد جمع و جور: استفاده از این میکروفون با ابعاد جمع و جور مناسب برای تلفن همراه یا خانه است.

برای ارسال مستقیم: شما می‌توانید با قرار دادن گیرنده در گوش پرونده کنید، ساده است که هر دو طرف گفتگوی تلفن را به وضوح ثبت کنید.

میکروفون الکترت کاندنسر Sony ECM-TL3

میکروفون یقه ای لاوالیر کاندنسر Shure CVL

جنبه خازن الکتریکی کاملاً شارژ شده کپی صوتی واضحی را ارائه می‌دهد. شیشه جلو اتومبیل شامل صدای منفجر کننده، باد و صدای نفس می‌شود. اتصال Ta4f (tqg) به طور یکپارچه با برنامه‌های wure-wi-shure ادغام می‌شود. میکروفون مینیاتوری lavalier  با گیره کراوات دارای دید کم و استفاده بدون دست است. نمونه قطبی قلبی یک طرفه نویز نامطلوب را برای بهبود کیفیت صدای بالا رد می‌کند. پاسخ فرکانسی سفارشی برای صحبت و نمایش بهینه شده است.
بسیار متحرک – به سادگی انرژی میکروفون به دلیل ابعاد کوچک و انرژی usb در هر مکانی می‌رود (دستگاه دارای باتری نیست – به موسسه مالی usb انرژی خود بپیوندید تا در حرکت استفاده شود)

ورودی‌های میکروفون Xlr و سه و نیم میلی متر – فوراً میکروفون‌ها را از طریق کابل xlr یا پلاگین ۱/۸ اینچی متصل کنید، یا آداپتور خود را برای اتصالات با دو شاخه ۱/۴ اینچی اضافه کنید.

انرژی فانتوم و پیش تقویت انرژی افزونه – انرژی میکروفن به سادگی انرژی را در میکروفون شما به طرز درخشان آسان، مفید و ساده برای استفاده از معامله بسته ارائه می‌دهد.

مطابقت عالی برای میکسر ساده – هر میکروفونی را با میکروفن‌ های کاندنسر و الکترت که به انرژی فانتوم یا پلاگین نیاز دارند به میکسر ساده، لوپ میکسر یا هر میکسر فعلی و عدم استفاده از پری امپ میکروفون وصل کنید.

میکروفون یقه ای لاوالیر کاندنسر Shure CVL



برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *