×

تاریخچه گیتار های شرکت Almansa

گیتارهای آلمانسا ساخت کمپانی برتر الحمبرا

تاریخچه گیتار های شرکت Almansa

گیتار‌های کلاسیک را می‌توان جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ساز‌های سال‌‌های گذشته دانست زیرا بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ساز برای شروع مسیر موسیقی خود هستند، این ساز را به عنوان ساز اول خود انتخاب می‌کنند. در ادامه این مقاله ما به تاریخچه گیتار های شرکت Almansa می‌پردازیم.

میان شرکت‌‌های مختلفی که به تولید این گیتار‌ها می‌پردازند، شرکت‌هایی که در کشور اسپانیا به تولید گیتار‌های کلاسیک و یا گیتار‌های فلامنکو می‌پردازند، طرفداران بیشتری دارند و عموما کیفیت ساخت ساز‌های آن‌ها نیز به مراتب بالاتر از دیگر شرکت‌ها می‌باشد.

در این میان، یکی از شرکت‌هایی که به تازگی نامش را زیاد در بازار می‌شنویم، شرکت آلمانسا می‌باشد. شرکتی که از سال ۱۹۸۹ شروع به فعالیت کرده است و با تولید گیتار‌های با کیفیت، فروش خوبی را در بازار تجربه می‌کند.

دلیل محبوبیت برند آلمانسا

از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم گیتار‌های این شرکت، کیفیت ساخت بسیار بالا، صدای بسیار دلنشین و راحتی نوازندگی گیتار‌های این شرکت است. دلیل این موضوع این است که این برند، یکی از برند‌هایی است که زیر نظر شرکت بسیار محبوب الحمبرا اداره می‌شود و گیتار‌های این شرکت، در همان کارخانه ای تولید می‌شوند که گیتار‌های شرکت الحمبرا در آن تولید می‌شود.

این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت گیتار‌های این شرکت جذب شوند و از آن‌ها استفاده کنند. مهندسین این شرکت با استفاده از تکنیک‌هایی در ساخت گیتار های کلاسیک و گیتار‌های فلامنکو مورد استفاده قرار گرفته، سعی در تولید گیتار‌هایی دارند که برای نوازندگان مدرن ساخته شده و صدای حرفه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

اما قبل از آن که شرکت الحمبرا امتیاز این شرکت را خریداری کند نیز، گیتار‌های این شرکت کیفیت ساخت بسیار بالایی داشتند و مهندسان و سازندگان این گیتار‌ها، بسیاری از تکنیک‌های ساخت گیتار را از افرادی آموخته بودند که در این صنعت، سال‌ها به فعالیت پرداخته بودند.

از دیگر نکاتی که در مورد گیتار‌های این شرکت باید در نظر داشته باشید، قیمت بسیار مناسب مدل‌های آن است. این گیتار‌ها با استفاده از بهترین چوب‌های ممکن تولید شده است و دقت در کیفیت ساخت و از طرفی، صدای بسیار خوب این گیتار‌ها، آن‌ها را به ساز‌هایی تبدیل کرده که برای نوازندگان مبتدی بهترین گزینه برای شروع می‌باشد.

اما اگر شما یک نوازنده حرفه‌ای هستید و به دنبال خرید گیتاری هستید که بتوانید با استفاده از آن به راحتی به تمرین بپردازید و یا به دنبال خرید یک گیتار Backup هستید، این ساز‌ها کاملا جوابگوی شما خواهند بود.

روش تولید و کیفیت ساخت

روش تولید و کیفیت ساخت گیتار های آلمانسا

همانطور که گفتیم، شرکت آلمانسا یکی از شرکت‌هایی است که مستقیما زیر نظر شرکت الحمبرا فعالیت می‌کند و مهندسین شرکت الحمبرا به طور کامل بر روی گیتار‌های این شرکت و کیفیت و صدای آن‌ها نظارت دارند.

اگر تا کنون با گیتار‌های الحمبرا نوازندگی کرده باشید، می‌دانید که این گیتار‌ها جزو با کیفیت‌ترین گیتار‌های ممکن هستند و چوب‌هایی که برای ساخت این گیتار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از گران قیمت‌ترین چوب‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

شرکت آلمانسا نیز، مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده است که این مدل‌ها، هر کدام قیمت‌های مختلفی دارند و هدف از ساخت آن‌ها، استفاده نوازنده‌ها در سطح‌های مختلف بوده است.

اما حتی ارزان قیمت‌ترین گیتار‌های این شرکت نیز از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند که در کمتر گیتاری مشاهده شده است. این گیتار‌ها در واقع گیتار‌هایی هستن که کیفیت ساخت بی نظیر گیتار‌های الحمبرا را با قیمتی بسیار مناسب‌تر در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مشاهده قیمت گیتار می‌توانید از سازکالا استفاده نمایید.

در ادامه مقاله تاریخچه گیتار های شرکت Almansa با ما همراه باشید.

طراحی خاص دسته و بدنه

طراحی خاص دسته گیتار آلمانسا
طراحی خاص بدنه گیتار آلمانسا

از نکات جالب توجه در مورد گیتار‌های این شرکت، نحوه اتصال دسته به بدنه این ساز‌ها می‌باشد. این گیتار‌ها از طراحی بسیار خاصی بهره می‌برند که نه تنها دست نوازنده را برای نواختن لاین‌های مختلف باز می‌گذارد، بلکه باعث طور عمر بیشتر ساز نیز می‌شود و این امکان را برای نوازندگان فراهم می‌کند تا بتوانند سال‌ها از این گیتار‌ها استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

نحوه طراحی دسته‌های این گیتار آلمانزا به گونه ای است که هنگامی که این دسته‌ها به بدنه ساز می‌رسند، کمی لاغرتر می‌شوند. نکته جالبی که مهندسین شرکت المانسا به آن اشاره کرده اند این است که این روش، در تمامی گیتار‌های این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر آن‌ها، این بهترین راه برای ساخت دسته گیتار‌های کلاسیک است.

جالب‌تر آن که مهندسین این شرکت برای هر گیتار، اول دسته آن را به این شکل می‌سازند و سپس پس از آن، بدنه گیتار را متناسب با دسته ای که برای آن طراحی شده، طراحی می‌کنند. این نوع دسته نه تنها استحکام بهتری از خود نشان می‌دهد، بلکه باعث پایین‌تر آمدن اکشن گیتارهای این شرکت شده و می‌توانید راحت‌تر از گذشته به نواختن ملودی‌های مختلف بپردازید.

روند افزایش محبوبیت گیتار های almansa

این شرکت در ابتدا تنها به تولید انواع گیتار‌ در اسپانیا می‌پرداخت و بسیاری از نوازندگان اسپانیایی، با استفاده از گیتار‌های این شرکت به تمرین، ضبط و یا اجرای زنده می‌پرداختند. پس از آن، نوازندگان بسیاری در اروپا به گیتار‌های این شرکت علاقه نشان دادند و پس از آن، نوازندگان سبک‌های کلاسیک و فلامنکو در آمریکا عاشق حس، کیفیت ساخت، صدا و از همه مهم‌تر قیمت مناسب این گیتار‌ها شدند.

حال محصولات این شرکت در سه قاره متفاوت عرضه شده است و بسیاری از نوازندگان تازه وارد و حتی نوازندگان حرفه‌ای از این ساز‌ها استفاده می‌کنند.

ساز‌های این شرکت در سه سری تولید می‌شود که این سری‌ها عبارتند از سری گیتار‌های Student، سری گیتار‌های Conservatory و سری گیتار‌های Concert. این گیتار‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند اما همگی توسط شرکت الحمبرا مورد تست قرار می‌گیرند و پس از تایید، به بازار عرضه می‌شوند.

سخن آخر

در این مقاله ما به تاریخچه گیتار های شرکت Almansa پرداختیم، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید در کامنت سوالات خود را از مشاورین ما بپرسید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *