×

چرا گیتار های شرکت آیبانز بهترین گیتار ها برای شروع نوازندگی هستند؟

اکثر نوازنده‌های گیتار الکتریک با نام شرکت آیبانز آشنایی کامل دارند و یا تا به حال از گیتارهای این شرکت برای نوازندگی استفاده کرده‌اند. در سال‌های گذشته، علاوه بر گیتارهای گران قیمت این شرکت، گیتارهای ارزان قیمت آن‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و بسیاری از افراد از این گیتارها برای شروع نوازندگی استفاده کرده‌اند.

اما دلیل آن چه بوده و چه چیزی باعث شده تا گیتارهای آیبانز تا این حد برای شروع نوازندگی فوق العاده باشند؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

هنگامی که می‌خواهید اولین ساز خود را خریداری کنید تا با استفاده از آن بتوانید مسیر نوازندگی خود را آغاز کنید، فاکتورهای مهمی را باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین ساز ممکن را تهیه کنید.

حتما بخوانید : بهترین برند گیتار در جهان

این فاکتورها شامل قیمت ساز، انعطاف پذیری آن از جهت قابلیت نواختن در سبک‌های متعدد، کیفیت ساخت بالا، استفاده از متریال با کیفیت و بسیاری از فاکتورهای دیگر است. با استفاده از همین فیلترها به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا شرکت آیبانز بازار را از آن خود کرده است و گیتارهای ارزان قیمت این شرکت توسط بسیاری از نوازندگان تازه وارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Ibanez-Super-Strat

مطالب پیشنهادی : انتخاب گیتار الکتریک برای شروع نوازندگی

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد گیتارهای این شرکت وجود دارد این است که این شرکت به تولید گیتارهایی مشهور است که از طرح بدنه Super Strat بهره می‌برند. این گیتارها عموما از طراحی گیتارهای استرتوکستر شرکت فندر الهام گرفته شده‌اند اما بدنه‌ای راحت تر با برش‌های تیزتر، پیکاپ‌هایی با خروجی بالا و همچنین رنگ‌های خاص را دارا می‌باشند.

این دقیقا همان دلیلی است که شرکت آیبانز به یکی از استاندارد ترین برندها در زمینه تولید گیتارهای مناسب برای سبک‌های راک و متال تبدیل شده است. این گیتار ها بدنه ای بسیار مدرن، زیبا و در عین حال راحت دارند که این امکان را برای نوازنده فراهم می‌کنند تا ساعت‌ها به صورت نشسته و یا ایستاده به نوازندگی ساز خود بپردازد.

پیکاپ‌هایی که برای گیتارهای این شرکت استفاده می‌شود در عین خروجی بسیار بالا، بسیار انعطاف پذیر هستند و همین موضوع باعث شده تا نه تنها در سبک راک و متال، بلکه در سبک‌هایی مانند بلوز، جز و حتی پاپ نیز نوازندگانی را ببینیم که از این گیتارها استفاده می‌کنند. همچنین کیفیت ساخت بسیار بالای این گیتارها و دقت در پروسه ساخت باعث شده تا هنگامی که این گیتارها را در دست می‌گیرید، کیفیت ساخت بالا آن را به راحتی حس کنید.

اما با تمامی این تفاسیر، اگر شخصی هستید که هنوز نوازندگی را شروع نکرده‌اید و به دنبال سازی می‌گردید تا بتواند جوابگوی نیازهای شما باشد، گیتارهای Super Strat آیبانز می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در ادامه به شکل کامل به نقاط مثبت این گیتار ها می‌پردازیم.

در کنار بدنه مدرنی که پیش‌تر گفتیم، دسته‌ای که مهندسین این شرکت برای گیتارها تولید می‌کنند از جمله راحت ترین و بهترین دسته‌هایی است که در بازار برای گیتارهای الکتریک تولید می‌شود. دسته گیتار از مهم‌ترین قسمت‌های گیتار به شمار می‌رود؛ زیرا شما ساعت‌ها با آن سر و کار دارید. شرکت آیبانز به تولید گیتار هایی مشهور است که دسته‌های بسیار نازک و خوش دستی را دارا می‌باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که در این گیتار ها وجود دارد این است که با این کیفیت ساخت این گیتارها بسیار بالاست، اما برای چوب بدنه این گیتار و به طور کلی چوب‌هایی که برای ساخت این گیتار ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از چوب‌های سبک وزن استفاده می‌شود. این موضوع نه تنها بر روی صدای این گیتار ها تاثیر مثبتی دارد، بلکه در نواختن و اجرا نیز تجربه‌ای لذت بخش تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به لطف طراحی بدنه مدرن و خاص این گیتارها، دسترسی شما به فرت‌های بالا دسته بسیار راحت می‌باشد. Cutaway هایی که برای بدنه گیتارهای آیبانز طراحی می‌شوند بسیار عمیق هستند و همین موضوع اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی به فرت‌های ۲۲ و  24 دسترسی داشته باشید و از آن‌ها برای نواختن ملودی و یا سولوهای خود استفاده کنید.

حال که متوجه شدیم چرا گیتارهای ارزان قیمت این شرکت تا این حد محبوبیت دارند، بگذارید چند مدل از گیتار هایی که برای شروع نوازندگی توسط این شرکت تولید شده را معرفی کنیم تا بسته به سلیقه خود بتوانید گیتار مورد نظر خود را تهیه کنید.

۱- تمام گیتار های سری Gio شرکت آیبانز

سری گیتار های Gio این شرکت، در واقع ارزان‌ترین گیتار های شرکت آیبانز هستند که هدف از تولید آن‌ها، ساخت گیتارهای با کیفیت برای افرادی است که می‌خواهند به تازگی نوازندگی را آغاز کنند. امکاناتی که این گیتار ها در اختیار شما قرار می‌دهند بی نظیر است و قیمت بسیار پایین آن‌ها، باعث شده تا به یکی از جدی‌ترین گزینه ها تبدیل شوند.

گیتار سری  Gio آیبانز

۲- سری گیتار های SA

این سری از گیتار ها طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی را دارند و صدای بسیار خاصی را نیز تولید می‌کنند. همانند دیگر گیتار های شرکت آیبانز، اما دسته و متریالی که برای این گیتار ها در نظر گرفته شده است فوق العاده است و تا سال‌ها می‌توانید از این گیتارها استفاده کنید.

سری گیتار های SA آیبانز

۳- سری گیتار های RG

سری گیتارهای RG را می‌توان محبوب‌ترین گیتار شرکت آیبانز دانست. از این گیتارها بیشتر در سبک‌های راک و متال استفاده می‌شود و بسیاری از افراد صدای بسیار فوق‌العاده‌ای با استفاده از این گیتار ها ساخته‌اند. اگر بودجه شما بیشتر از سری گیتار های GIO می‌باشد و به دنبال سازی هستید که بتوانید صدای افسانه ای آهنگ‌ها و آلبوم‌های مورد علاقه شما را تولید کند، این سری از گیتار ها مناسب‌ترین گیتار ها برای شما هستند.

سری گیتار های RG آیبانز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =