×

ویژگی‌های جدید نرم افزار میزبان کیوبیس ۱۱

نرم افزارهای میزبان را می‌توان پایه و اساس تولید موسیقی در دنیای مدرن دانست. تقریبا تمامی آرتیست‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای میزبان به تولید آهنگ‌ها، ضبط، ادیت، میکس و مستر آهنگ‌های خود می‌پردازند. به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده این نرم افزارها هموراه به دنبال تولید نرم افزارهایی هستند که این امکان را برای کاربر فراهم کند تا بتوانند سریع تر به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند. نرم افزار میزبان کیوبیس ۱۱ یکی از جدید ترین نسخه‌های این نرم افزارها می‌باشد.

معرفی نرم افزار کیوبیس ۱۱

در میان تمامی شرکت‌هایی که به تولید نرم‌افزارهای میزبان مشغول هستند، یک شرکت از محبوبیت بسیار فوق العاده‌ای برخوردار است. شرکت اشتاینبرگ که خالق نرم‌افزارهای میزبان کیوبیس و نوئندو می‌باشد، با بیش از دهه‌ها تجربه در تولید نرم افزار میزبان، به خوبی نیاز کاربران خود را می‌داند و همواره با تولید بهترین نرم افزار های میزبان، این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا بتوانند با استفاده از این نرم افزارها به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

سال گذشته این شرکت با تولید نرم افزار میزبان کیوبیس ۱۰، انقلابی در صنعت موسیقی به وجود آورد و این امکان را برای مهندسین صدا و آرتیست‌ها فراهم کرد تا تنها با استفاده از این نرم‌افزار بتوانند به صداهای مورد نظر خود دست پیدا کنند و از کار کردن با این نرم افزار لذت ببرند.

امسال نیز، شرکت اشتاینبرگ با نرم افزار میزبان کیوبیس ۱۱ همه را سورپرایز کرد و باعث شد تا بسیاری از افراد به سمت این نرم‌افزار میزبان جذب شوند. اما در نسخه جدید یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای میزبان دنیا، شاهد چه ویژگی‌های جدیدی هستیم؟ در ادامه مقاله ویژگی‌های جدید نرم‌افزار کیوبیس ۱۱ با ما همراه باشید تا تمامی ویژگی‌های جدید نرم‌افزار میزبان Cubase 11.0 را بهتر بشناسیم.

نرم افزار میزبان کیوبیس 11

  • استم‌های ساده تر در نرم افزار کیوبیس ۱۱

در بسیاری از نرم‌افزارهای میزبان، پرینت کردن استم‌ها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی می‌باشد. تغییر نام المان های مختلف میکس و همچنین ارورهای بی شماری که در این نرم افزارهای میزبان دریافت می‌کنید، طاقت بسیاری از افراد را از بین برده است. در این میان، شرکت اشتاینبرگ در نسخه Pro نرم افزار کیوبیس ۱۱، این کار را بسیار آسان تر کرده است.

هنگامی که شما از استم‌های خود اکسپورت می‌گیرید، این نرم‌افزار این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید این کار را سریع تر انجام دهید و بتوانید به راحتی به میکس و یا ساخت آهنگ جدید خود ادامه دهید. یکی از موضوعاتی که مهندسین این شرکت بر روی آن تاکید داشتند، این موضوع بود که شما بتوانید تمامی فایل‌های پروژه‌های بسیار بزرگ خود را بدون دریافت هیچ اروری اکسپورت بگیرید.

شما می‌توانید تنها قسمت‌هایی را که در آهنگ خود انتخاب کردید را با استفاده از این محصول اکسپورت بگیرید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید بکنید این است که تمامی افکت‌ها و پلاگین‌هایی که در اختیار دارید (از جمله پلاگین هایی که در مستر باس قرار دارند) را به راحتی اکسپورت بگیرید.

حتما بخوانید : معرفی ۱۰ نرم افزار برتر میزبان استودیویی

  • قابلیت‌های بسیار بیشتر هنگام استفاده از سمپل‌ها

یکی از ویژگی‌هایی که نرم افزار میزبان کیوبیس را از دیگر نرم‌افزارهای میزبان متمایز می‌کرد، Sampler Track ای بود که مهندسین شرکت اشتاینبرگ در این نرم‌افزار طراحی کرده بودند. شما می‌توانستید با استفاده از این قابلیت به راحتی صداهای خود را ادیت کنید و یا با استفاده از ویژگی‌هایی که در Sampler Track وجود داشت، سمپل‌های خود را تولید کنید.

حال در نسخه جدید این نرم‌افزار میزبان، اشتاینبرگ ویژگی‌های بسیار جدیدی را در این قابلیت قرار داده است تا  Slicing بتوانید راحت تر از گذشته به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. یکی از این قابلیت‌ها، قابلیت  Mode می‌باشد که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از صداهای خود سمپل تولید کنید و آن‌ها را تنها با یک کلیک بشنوید.از دیگر ویژگی‌های جدید این قابلیت می‌توانیم به دو عدد LFO اشاره کنیم که برای ایجاد حس در این قسمت قرار گرفته است

شما با استفاده از این قابلیت‌ها نه تنها می‌توانید به صداهای بسیار وینتیج دست پیدا کنید، بلکه می‌توانید به راحتی صداهای بسیار مدرن نیز تولید کنید و به این ترتیب بتوانید از این صداها در آهنگ‌های خود استفاده کنید. موتور سمپل کیوبیس نیز باز طراحی شده و از کیفیت بسیار فوق العاده‌ای بهره می‌برد. همچنین این قسمت از ویژگی جدیدی به نام Mono Legato Glide بهره می‌برد که مناسب افرادی است که می‌خواهند بیس لاین های ۸۰۸ در آهنگ‌های خود داشته باشند. نکته مهمی که در مورد این قسمت وجود دارد این است که کاربران تمامی نسخه های کیوبیس ۱۱ می‌توانند از Sampler Track جدید بهره ببرند.

  • قابلیت جدید Scale Assistant در نرم افزار کیوبیس ۱۱

یکی از جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزار میزبان کیوبیس برای آهنگ سازی، قابلیت Scale Assistant می‌باشد. این ویژگی، کار شما را برای آهنگ سازی بسیار آسان می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید آهنگ‌های بسیار فوق العاده ای تولید کنید. شما تنها کافیست تا گام آهنگ خود را در این قسمت وارد کنید و سپس، قسمت MIDI این نرم‌افزار تنها نت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در این گام وجود دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی که این قسمت در اختیار شما قرار می‌دهد این است که شما می‌توانید انتخاب کنید تا تنها نت هایی که در گام مورد نظر شما وجود دارند را مشاهده کنید. همچنین این ویژگی می‌تواند هنگام ضبط شما نیز، لاین‌های میدی شما را آنالیز کند و به شما اطلاع دهد که بهترین گامی که برای این نت‌ها وجود دارد، چه نتی است. همچنین اگر شما نت‌های اشتباهی را بنوازید، این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد تا بدانید از چه نت‌هایی می توانید به عنوان نت جایگزین استفاده کنید.

Scale Assistant

  • ویژگی های فوق العاده در قسمت Key Editor

در نسخه جدید نرم افزار میزبان کیوبیس، شاهد ویژگی‌های جدیدی در بخش Key Editor نیز هستیم. یکی از این ویژگی‌ها، این است که می‌توانید در قسمت‌های CC و Pitch Bend از اتومیشن‌های مختلف استفاده کنید تا به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید Pitch Bend های خود را بر روی نیم پرده‌ها قرار دهید تا به این ترتیب صدای شما همواره در گام باقی بماند.

یکی دیگر از نکات بسیار فوق العاده در این بخش، این است که شما می‌توانید تمامی اتومیشن‌های خود در قسمت CC Edits را کپی کرده و برای دیگر فایل‌های میدی خود نیز از آن‌ها استفاده کنید. همچنین از دیگر ویژگی هایی که به این قسمت اضافه شده است، این است که برای سریع تر نوشتن ملودی‌ها، شما حالا می‌توانید تنها با دو بار کلیک کردن بر روی یک لاین MIDI، آن را پاک کنید که این ویژگی‌ها باعث افزایش سرعت شما در ساخت آهنگ‌ها می‌شود.

حتما بخوانید : پنج دلیل برای امتحان نرم افزار میزبان استودیویی لونا

  • پلاگین جدید Frequency 2

دلایل بسیاری وجود دارد که اکولایزرهای داینامیک باعث می‌شوند تا بتوانید میکس‌های بسیار بهتری داشته باشید. به همین دلیل، شرکت اشتاینبرگ با آپدیت جدیدی که برای پلاگین Frequency خود عرضه کرده، این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید از این اکولایزر داینامیک استفاده کنید و به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

از ویژگی‌های فوق العاده این پلاگین جدید این است که می‌توانید هر کدام از بندهای این پلاگین را به صورت داینامیک یا به صورت عادی ست کنید. همچنین از دیگر امکانات این قابلیت می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید هر کدام از بندهای این پلاگین را به صورت جداگانه ساید چین کنید و از آن استفاده کنید. این قابلیت به لطف طراحی جدیدی است که بر پایه معماری VST 3 انجام شده است. این قابلیت تنها در نسخه پرو نرم افزار کیوبیس ۱۱  قابل استفاده می‌باشد.

پلاگین جدید Supervision

 

 

  • Sync های بهتر و دقیق تر در نرم افزار کیوبیس ۱۱

پیش از این درباره امکانات جدید ویژگی Key Editor صحبت کردیم، اما یکی از جدیدترین ویژگی‌های این قابلیت، این است که شما می‌توانید راحت تر از گذشته تمپوهای مختلف را در نظر داشته باشید و به این ترتیب بتوانید در هر لحظه کسر میزان ها و تمپوهای آهنگ خود را در اختیار داشته باشید. شما همچنین می‌توانید Global Track های مختلف را از این پس در قسمت Key Editor نیز در اختیار داشته باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از جنبه دیداری نیز بتوانید به بهترین شکل ممکن آهنگ‌های خود را بسازید.

  • با استفاده از پلاگین Squasher، ترک‌های EDM فوق العاده‌ای تولید کنید.

اگر شما تولید کننده سبک‌های موسیقی EDM هستید، حتما به پلاگین Squasher کیوبیس نیاز دارید. این پلاگین که یک پلاگین داینامیک به حساب می‌آید، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از کپرسورهای پایین و بالا برای سه بند مختلف استفاده کنید. شما با استفاده از این پلاگین می‌توانید صدای وکال را به راحتی در یک میکس شلوغ بیرون بیاورید، می‌توانید بیس لاین‌های بسیار خشن را کمی نرم تر کنید و می‌توانید ریورب‌های آهنگ خود را بهتر کنید.

این پلاگین نه تنها از صدای بسیار فوق العاده‌ای بهره می‌برد، بلکه استفاده از آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید با استفاده از این پلاگین به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های فوق العاده درباره این پلاگین است که کاربران تمامی نسخه های نرم‌افزار کیوبیس ۱۱ می‌توانند از این پلاگین در آهنگ‌های خود استفاده کنند.

  • فونت ها و امکانات جدید در Score Editor

قسمت Score Editor در این محصول از امکانات و قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد. در تب Properties این قسمت از نرم افزار کیوبیس، شما می‌توانید بسیاری از تنظیمات خود برای نوشتن نت‌ها را تغییر دهید. یکی از ویژگی‌های فوق العاده Score Editor جدید این نرم افزار این است که شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Editing Overlay، نت ها را نه تنها در داخل Score Editor، بلکه همزمان داخل Key Editor نیز تغییر دهید. همچنین مهندسین شرکت اشتاینبرگ در این قسمت تلاش کرده اند تا با اضافه کردن فونت‌های جدید و زیبا، این امکان را برای شما فراهم کنند تا هنگام نوشتن آهنگ‌های خود، نهایت لذت را ببرید.

  • پلاگین جدید Imager

یکی دیگر از پلاگین‌های جدید و فوق العاده ای که در این نسخه از کیوبیس معرفی شده  تصویر استریو ای بهتری  Multiband Imager می باشد. این پلاگین این قدرت را به شما  با بدست آورید و با استفاده از آن به میکس‌های بسیار تمیز تری  دست پیدا کنید.  از ویژگی های فوق العاده این پلاگین می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید تصویر استریو هر کدام از المان‌های میکس خود در ۴ بند مختلف، تغییر دهید که این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صدایی بسیار فوق العاده دست پیدا کنید. از طرفی، هر کدام از این بندها دارای یک Scope و Correlation مختلف می‌باشد که این موضوع به شما کمک می‌کند تا از نظر دیداری نیز بتوانید از تصویر استریو هر المان آگاهی لازم را داشته باشید.

  • قابلیت SpectraLayers One

از جدیدترین قابلیت‌هایی که این نرم افزار از آن بهره می‌برد، می توانیم به SpectraLayers One اشاره کنیم که با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید به راحتی به صورت بصری نیز به ادیت فایل‌های صوتی خود بپردازید. دقت این پلاگین بسیار فوق العاده است و باعث می‌شود تا بتوانید تمامی نواقص مختلف را به راحتی مشاهده کنید. از ویژگی‌های بسیار جالب این پلاگین می‌توانیم به موتور Separation اشاره کنیم که این موضوع این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی صدای وکال را از دیگر قسمت‌های آهنگ جدا کنید و از صدای وکال برای ساخت ریمیکس‌ها استفاده کنید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که برای استفاده از این پلاگین لازم است تا از نسخه Artist یا Pro کیوبیس ۱۱ استفاده کنید.

  •  پلاگین جدید Supervision

پلاگین جدید Supervision-plugin

Supervision یکی از جدیدترین پلاگین‌هایی است که شرکت اشتاینبرگ برای کیوبیس در نظر گرفته است. با استفاده از این پلاگین شما می‌توانید دقت فایل‌های صوتی خود را آنالیز کنید. این پلاگین با بهره مندی از ماژول های مختلف این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با استفاده از اطلاعات مختلف، صدای مورد نظر خود را آنالیز کنید و همه اطلاعاتی که برای دست یابی به یک آهنگ با کیفیت نیاز دارید را به راحتی به دست بیاورید. شما نه تنها می‌توانید با استفاده از این پلاگین بازه فرکانسی آهنگ خود را در نظر بگیرید، بلکه این قابلیت را نیز در اختیار دارید تا بتوانید آهنگ خود را از نظر تصویر استریو، Phase و یا بلندی صدا نیز مورد بررسی قرار دهید تا به این ترتیب بتوانید بهترین کیفیت ممکن را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌ های مختلف ادیتینگ در نرم افزارهای میزبان

مشخصات فنی کامپیوتری که این نرم افزار احتیاج دارد:

پردازنده: AMD Ryzen multi-core و یا Intel Corei5 و بالاتر
رم: ۴ گیگابایت (۸ گیگ و بالاتر پیشنهاد می شود.)
هار درایو: ۳۵ گیگابایت فضای خالی هارد
رزولوشن: حداقل ۹۰۰ در ۱۴۴۰ ( رزولوشن پیشنهادی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می باشد.)
کارت گرافیک: با Direct X 10 و پشتیبانی از WDDM 2.0
یک عدد پورت یو اس بی برای دانگل سخت افزاری (لایسنسر)
یک اتصال به اینترنت هنگام رجیستر کردن این محصول به صورت آنلاین نیاز می باشد.
نکته: این نرم افزار آهنگسازی از پلاگین های ۳۲ بیت پشتیبانی نمی کند.
سیستم عامل های پشتیبان این نرم افزار عبارتند از:

  • macOS Catalina
  • macOS Mojave
  • بیت ۶۴-Windows 10 (version 1909)
  • بیت ۶۴-Windows 10 (version 2004)
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 9 =