×

نقد و بررسی Rode NT-USB Mini

میکروفون برند رود مدل ان تی یو اس بی مینی

در چند سال اخیر، ضبط کردن صدا برای پادکست‌ها و تولید محتوا به امری بسیار مهم تبدیل شده است به طوری که بسیاری از کسانی که به تولید محتوا مشغول بودند، با هزینه‌های بسیاری، بهترین میکروفون‌های بازار را برای داشتن صدای بسیار با کیفیت تهیه می‌کردند. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده میکروفون به فکر تولید میکروفون‌هایی باشند که با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین صدای ممکن را برای ضبط ویدئو در اختیار داشته باشید. یکی از این شرکت‌ها، شرکت مشهور Rode می‌باشد. در این مقاله به نقد و بررسی Rode NT-USB Mini خواهیم پرداخت.

شرکت Rode سازنده NT-USB Mini

شرکت Rode نه تنها در زمینه تولید میکروفون‌های استودیویی یکی از شرکت‌های با تجربه می‌باشد، بلکه بسیاری از میکروفون‌های صدا برداری سینمایی نیز توسط مهندسین مجرب این شرکت ساخته می‌شود. بنابراین جای تعجب نداشت که این شرکت از اولین شرکت‌هایی باشد که به فکر تولید میکروفون‌هایی برای ضبط پادکست و استریمینگ باشد.

این شرکت ابتدا با تولید میکروفون‌های دیافراگم بزرگ این امکان را برای بسیاری از افراد فراهم کرده بود تا بتوانند به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند و با استفاده از این میکروفون‌ها بتوانند با کیفیتی فوق العاده به تولید محتوا بپردازند.

معرفی NT-USB Mini

جدیدترین میکروفونی که شرکت Rode تولید کرده است، یک میکروفون جمع و جور با الگوی قطبی کاردیوید است که کیفیت صدایی فوق العاده ای دارد. در ادامه به بررسی این میکروفون که Rode NT-USB Mini نام دارد می‌پردازیم. همانطور که از اسمش پیداست، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با اتصال USB از این میکروفون استفاده کنید و برای ضبط صدای خود نیاز به کارت صدا نداشته باشید.

از ویژگی‌های بسیار فوق العاده این محصول می‌توانیم به اتصال و کیفیت صدایی آن اشاره کنیم. مهندسین این شرکت در این میکروفون از یک اینترفیس داخلی استفاده کرده‌اند که این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید صدای خود را با کیفیت ۲۴ bit / 48 kHz ضبط کنید. همچنین این محصول از یک خروجی هدفون نیز بهره می‌برد که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید همزمان با ضبط صدای خود، آن را بدون هیچ تاخیری مانیتور کنید.

از لحاظ کیفیت ساخت، انتظارات از شرکت Rode بسیار بالاست و در این میکروفون مهندسین این شرکت این انتظارات را به خوبی برآورده کرده‌اند. کیفیت ساخت این محصول و متریالی که برای تولید بدنه آن استفاده شده است فوق العاده هستند و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید سال‌ها از این میکروفون استفاده کنید.

خرید میکروفون NT-USB Mini در سازکالا

عملکرد و صدا

nt usb mini نقد 02 وبررسی

بدنه میکروفون و سیم ها

یکی از موضوعاتی که در این محصول بسیار جالب است، نوع طراحی این میکروفون می‌باشد. بدنه این میکروفون به گونه ای طراحی شده است که نه تنها می‌توانید آن را بر روی پایه رومیزی آن قرار دهید، بلکه می‌توانید این میکروفون را به راحتی به هر استند میکروفونی متصل کنید و از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که این میکروفون از وزن نسبتا زیادی نسبت به ابعاد خود بهره می‌برد. اما هنگامی که این میکروفون را بر روی استند دسکتاپ قرار می‌دهید و از آن استفاده می‌کنید، متوجه کیفیت ساخت فوق العاده این محصول می‌شوید.

سیم‌های این میکروفون در قسمت پشتی این محصول قرار دارد و به گونه ای طراحی شده است که این سیم‌ها مزاحم کارهای شما نشود. از دیگر نکاتی که باید هنگام استفاده از این محصول در نظر داشته باشید نحوه اتصال آن است. مهندسین شرکت Rode در این محصول از اتصال USB C استفاده کرده‌اند که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید این میکروفون را به هر سیستم کامپیوتری ای متصل کنید و با استفاده از آن به ضبط صدای خود بپردازید.

همچنین این محصول از یک خروجی هدفون نیز بهره می‌برد که این موضوع این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا همزمان با ضبط صدایتان، بتوانید آن را بدون هیچ تاخیری به خوبی مانیتور کنید.

تامین برق

برای استفاده از این محصول نیازی به استفاده از آداپتور و یا باتری‌ها ندارید زیرا این محصول با استفاده از قابلیت Bus Powered ، پاور مورد نیاز خود را از سیستم کامپیوتری شما دریافت می‌کند.

حتما بخوانید : راهنمای جامع خرید میکروفون

nt usb mini نقد 03 وبررسی

هدفون

هنگامی که شما هدفون خود را به این محصول متصل می‌کنید، می‌توانید با استفاده از نابی که در قسمت جلوی این میکروفون وجود دارد گین آن را تنظیم کنید تا بتوانید صداهای مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن بشنوید. همچنین اگر شما می‌خواهید صدای میکروفون خود را نیز از طریق هدفون بشنوید، تنها کافی است تا این ناب را فشار دهید تا سیگنال میکروفون شما بدون هیچ تاخیری داخل هدفون شما قابل مانیتور شدن باشد.

این ویژگی‌ها همگی باعث می‌شوند تا شما بتوانید کنترل بسیار کاملی بر روی صدای خود داشته باشید. شما می‌توانید صدای میکروفون خود را از طریق این محصول کنترل کنید و سپس بتوانید صداهای دیگری که می‌خواهید بشنوید را نیز از طریق نرم افزار میزبان خود کنترل کنید.

در ادامه مقاله نقد و بررسی Rode NT-USB Mini با ما همراه باشید.

چراغ های LED

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول، چراغ‌های LED ای است که در این میکروفون قرار داده شده و به این وسیله شما می‌توانید از وضعیت این میکروفون مطلع شوید. این دو چراغ LED نه تنها به شما نشان می‌دهد که این میکروفون در حال ضبط است، بلکه شما را از تاخیر نزدیک به صفر این میکروفون نیز مطلع می‌سازد.

پاپ فیلتر پیش فرض

همچنین از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به پاپ فیلتری اشاره کنیم که بر روی این میکروفون به صورت پیش فرض قرار داده شده است. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صدای خود را با کیفیت بسیار بالایی ضبط کنید. پاپ فیلتری که در این محصول از آن استفاده شده همانند پاپ فیلترهای استودیویی نیست اما برای ضبط پادکست‌ها و یا استریم کردن، بسیار مناسب خواهد بود.

این میکروفون این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید صدای خود را با نهایت کیفیت ضبط کنید و از صدای ضبط شده خود در ویدئوهای خود استفاده کرده و صدای فوق العاده ای را به دست بیاورید.

نداشتن نویز

در مشخصات این میکروفون از نبود نویز صحبتی به میان نیامده اما هنگامی که ما این میکروفون را تست کردیم، حتی در صداهای بسیار شدید نیز می‌توانید صدایی بسیار شفاف و واضح را از این محصول دریافت کنید و هیچ نویزی را مشاهده نکنید.

این محصول را می‌توانید بر روی میز کارتان قرار دهید و بدون اینکه نیاز به تجهیزات اضافی داشته باشید، از این محصول استفاده کنید. همه این موارد باعث شده تا بتوانید صدایی بسیار حرفه‌ای را در اختیار داشته باشید و از این محصول نهایت استفاده را ببرید.

اما یکی از نکات منفی در این میکروفون این است که به دلیل این که برای استفاده از این میکروفون می‌توانید آن را بر روی میزتان قرار دهید، ممکن است فرکانس‌های بمی از لرزش میز توسط این میکروفون جذب شود. مهندسین شرکت رود برای این موضوع چاره ای جالب اندیشه کردند که پایه این محصول دارای قابلیت لزه گیری است که این لرزش‌ها را حذف کرده و این میکروفون را از وجود شاکمونت بی نیاز می‌کند.

اما در کنار این نکته، باید بدانید پایه این میکروفون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است که همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از این محصول برای تولید محتوا استفاده کنید و نگران کیفیت صدایی خود نباشید.

یکی از نکات بسیار مثبت درباره این محصول این است که شما نه تنها می‌توانید این محصول را به سیستم‌های کامپیوتری خود متصل کنید و از آن برای ضبط صدا استفاده کنید، بلکه می‌توانید این محصول را به گوشی موبایل خود و یا تبلت‌های خود نیز متصل کرده و از این طریق صدایی بسیار با کیفیت را دریافت کنید.

nt usb mini نقد 04 وبررسی

حتما بخوانید : تفاوت دیافراگم های میکروفون

سخن پایانی

به طور کلی این میکروفون یکی از بهترین میکروفون‌هایی است که شرکت Rode تا کنون تولید کرده است. موضوعاتی مانند قیمت بسیار مناسب و صدای بسیار با کیفیت در این میکروفون باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت این محصول جذب شوند و با استفاده از این محصول به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به طراحی بسیار فوق العاده و جمع و جور آن اشاره کنیم که این نوع طراحی این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند این محصول را به راحتی با خود حمل کرده و همه جا به ضبط با صدایی ایده آل بپردازد.

اتصال USB C در این محصول باعث شده تا نه تنها بتوانید این محصول را به سیستم‌های کامپیوتری خود اعم از سیستم‌های ویندوز، مک و یا لپ تاپ متصل کنید، بلکه این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید این میکروفون را به گوشی و تبلت خود نیز متصل کنید و همین موضوع باعث می‌شود تا NT-USB Mini به یک راه حل فوق العاده برای ضبط صدا و تولید محتوای شما تبدیل شود.

در این مقاله به نقد و بررسی میکروفون Rode NT-USB Mini پرداختیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، سوالات خود را در بخش نظرات و دیدگاه‌ها از ما بپرسید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
One thought on “نقد و بررسی Rode NT-USB Mini
  • اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ at ۷:۳۷ ب٫ظ

    سلام
    ایا این میکروفن برای (بیت باکس ) مناسبه؟
    میتونه صدای بیس رو به خوبی ظبط کنه ؟

    با تشکر

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *