×

تاریخچه کمپانی Hohner

آشنایی با کمپانی Hohner

کمپانی هوهنر ، یا کاملتر بگوییم ، ( Hohner Musikinstrumente GmbH & Co. KG ) سازنده آلات موسیقی است که در سال ۱۸۵۷ توسط ماتیاس هونر (۱۸۳۳-۱۹۰۲) تأسیس شد.

اولین اقدامات برای تشکیل شرکت هونر ، در تروسینگن، بادن-وورتمبرگ بوده است.

هونر از زمان تأسیس، اگرچه به خاطر سازدهنی‌ هایش شناخته شده بود، اما طیف وسیعی از سازها مانند کازو، آکاردئون، فلوت ریکوردر، ملودیکا، بانجو، گیتار الکتریک، بیس، آکوستیک و گیتار کلاسیک، ماندولین و یوکللی را نیز تولید کرده است.

همچنین از دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰، این شرکت ، کیبوردهای مختلفی تولید می‌کرد. به خصوص در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۰، آنها طیف وسیعی از سازهای جدید با ساختار کیبورد را تولید کردند.

پیانوی الکترو مکانیکی، هورن باست، گیتار و کلارینت نیز از دیگر محصولات این کمپانی محسوب می‌شد.

در دهه ۱۹۸۰، چندین سینت کاسیو با نام تجاری Hohner فروخته شد – به عنوان مثال، Casio HT-3000/Hohner KS61midi و VZ-1/HS-2.

امروزه پرفروش ترین محصولات هوهنر ، سازهایی مانند هارمونیکا، ملودیکا، آکاردئون و فلوت ریکوردر هستند که روزانه به صورت انبوه تولید می‌شوند.

موسس کمپانی هوهنر که بود؟

ساعت سازی به نام ماتیاس هوهنر ، در سال ۱۸۵۷ با کمک همسرش و یک کارمند مجرد شروع به ساخت ساز‌دهنی کرد.

آنها توانستند ۶۵۰ عدد در سال اول بسازند. سازدهنی هوهنر ، به سرعت محبوب شد و ماتیاس در طول زندگی خود موفق به ساخت بزرگترین کارخانه سازدهنی در جهان شد.

در طول جنگ داخلی آمریکا، ماتیاس هوهنر هارمونیکا را بین اعضای خانواده در ایالات متحده توزیع کرد تا آنها را به سربازان بدهند. در دهه ۱۹۲۰، هوهنر شروع به ساخت سازدهنی های کروماتیک کرد، که بر خلاف فرم دیاتونیک “استاندارد” می‌توان آن را با هر کلیدی نواخت.

هارمونیست معروف، بورا مینویچ ، ادعا کرد که اولین بار او طرح خود را برای سازدهنی کروماتیک به هوهنر فروخته است. در اواسط دهه ۱۹۵۰ هم، هونر ، شروع به تولید گیتار الکتریک کرد.

فعالیت کنونی دفتر مرکزی در تروسینگن

در سال ۱۹۶۴ هوهنر “کیت هارمونیکا بیتلز” را منتشر کرد، که بسیار شبیه به اکثر سازدهنی های هوهنر امروزی بود و با قیمت ۲.۹۵ دلار فروخته می‌شد.

این موضوع به هوهنر کمک کرد تا محبوبیت بیشتری برای هارمونیکای خود ایجاد کند. در دهه ۱۹۷۰، هوهنر شروع به تولید گیتار آکوستیک و تولید مجدد گیتار الکتریک کرد.

موزیسینی به نام پرنس، تقریبا همیشه با یک ساز هوهنر می‌نواخت و گفته می‌شد که گیتار مورد علاقه او بوده است. این گیتار الکتریک، از طرح «HS Anderson Mad Cat» الگوبرداری شده بود و اساساً یک تله کستر بود.

ماتیاس کارل هوهنر، نسل چهارم این خانواده و بنیانگذار کمپانی هونر، یکی از آخرین اعضای سلسله هونر بود که در مدیریت تجارت خانوادگی بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۸۶ شرکت داشت.

پسرش ماتیاس فرانسیسکو هوهنر نیز متعلق به اولین نسل از فرزندان او بود که وارد تجارت خانوادگی نشد.

بسیاری از نوادگان او هنوز به عنوان اعضای «موزه آلمانی هارمونیکا» و « Hohner’sche Familienverein » فعال هستند.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =