×

Auto-Tune اختراعی که موسیقی را برای همیشه متحول کرد

می‌توان گفت هیچ نوآوری در صنعت موسیقی به اندازه Auto-Tune هنرمندان و مخاطبان را تحت تاثیر قرار نداده است که همین باعث شده تا از آن به عنوان “اختراعی که موسیقی را برای همیشه تغییر داد” یاد شود. اما خوب یا بد، Auto-Tune توسط هنرمندان شناخته شده‌ای مانند Kanye West ،Radiohead  و Katy Perry مورد استفاده قرار گرفته است. در این‌جا نگاهی به برخی از نکات برجسته تاریخ Auto-Tune می‌اندازیم.

Auto-Tune کی اختراع  شد؟

اندی هیلدبراند

از قضا ایده‌های اولیه یک دانشمند تحقیقاتی در شرکت نفت و گاز بعدا به Auto-Tune تبدیل شد و به مرور در صنعت موسیقی رشد کرد. دکتر اندی هیلدبراند کسی بود که در شرکت Exxon (شرکت نفت‌وگاز آمریکایی) کار می‌کرد و توانست به مجموعه پیچیده‌ای از الگوریتم‌ها برای تفسیر داده‌های مورد استفاده در برنامه سونار دست پیدا کند. جالب است بدانید او تمام این کارها را در زیر زمین این شرکت انجام می‌داده است.

در سال ۱۹۸۹، هیلدبراند که همیشه برای انجام کارهای موسیقی طرحی داشت با استفاده از اصول مشابه فناوری قبلی خود ،Auto -Tune  را در سال ۱۹۹۰ از طریق شرکت Antares Audio Technologies به جهان عرضه کرد. به مرور زمان استفاده از آن رواج یافت و به عنوان یک راز صنعتی در نظر گرفته شد، حداقل تا زمانی که Cher (خواننده) آن را برملا نکرده بود.

شوخی کوچکی که تبدیل به یک اختراع بزرگ شد

هنگام صرف ناهار در یک تاریخ نامشخص بین ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷، افراد سرمایه دار درباره اختراعاتی صحبت می‌کردند که زندگی آن‌ها را بهبود بخشد. ظاهراً همسر یکی از آن‌ها به شوخی گفت که دوست دارد دستگاهی داشته باشد که به او کمک کند به خوبی آهنگ بخواند. این یک حرکت خوب بود که برای هیلدبراند جرقه‌ای ایجاد کرد و هرچه بیشتر در مورد آن فکر می‌کرد، بیشتر متوجه می‌شد که ارتفاع سیگنال صدا می‌تواند با استفاده یک فناوری مشابه قابل تنظیم باشد.

Cher Brows اولین هنرمندی که Auto-Tune را استفاده کرد

Cher-Believe

شر (زاده ۲۰ مه ۱۹۴۶ با نام شرلین سرکیسیان) خواننده و بازیگر معروف آمریکایی است که در دنیا شناخته شده می‌باشد. Cher آهنگی به نام “Believe” را در سال ۱۹۹۸ به عنوان اولین نسخه تجاری با استفاده از  Auto- Tune منتشرکرد که نخستین اثر موسیقی است که از تنظیم خودکار در آن استفاده شده است. در حقیقت، صدای رباتیک و در عین حال خیره کننده این آهنگ با عنوان “اثر شر” شناخته شد.

نرم افزار autotune چیست؟

به عبارت ساده تر، autotune به فرایند تنظیم موسیقی برای بهتر کردن آن اشاره دارد. با استفاده از نرم افزار دیجیتالی autotune ، می توانید گام را تغییر دهید ، جلوه های صوتی خاصی ایجاد کنید ، سرعت ارتعاش را تغییر دهید ، آن را افزایش یا کاهش دهید ، و خطاهای مربوط به آهنگ صوتی را تصحیح کنید.

۱۰ تا از بهترین نرم افزارهای Autotune برای Windows در سال ۲۰۲۱

در صنعت موسیقی مدرن و استودیوها ، نرم افزار autotune نقش بزرگی دارد. با استفاده از نرم افزار autotune ، هر دو نوازنده یا خواننده پیشرفته و مبتدی می توانند صدای خود را تنظیم کنند تا بهتر به نظر برسد. با این اوصاف ، اگر شما از علاقه مندان به موسیقی هستید و به دنبال راهی برای ایجاد موسیقی عالی هستید ، ادامه مطلب را بخوانید. فکر می کنید کدام نرم افزار را انتخاب کنید؟

نگران نباشید ، ما بهترین لیستی را که می توانید در ویندوز ۱۰ استفاده کنید ، برای شما معرفی کرده ایم. با استفاده از بهترین برنامه های Autotune که در زیر ذکر شده است ، می توانید صداها را تغییر داده و موسیقی مورد نظر را ایجاد کنید. علاوه بر این ،Virtual Studio Technology (VST) ، نرم افزار های رابط دنیای دیجیتال و مجازی هستند که می تواند به ایجاد افکت ها و صداهای مختلف (حتی سازهای اکوستیک) و.. در آهنگ شما  کمک کند. این فناوری به شما امکان می دهد سازهای مختلف را به آهنگ خود اضافه کنید. بدین ترتیب ، نرم افزار ذکر شده بهترین ابزار برای ضبط و تنظیم موسیقی به شمار میروند.

FL Studio

موجود برای پتفرم های : Windows, Android, iPhone

نسخه آزمایشی : ۳۰ روز

قیمت : ۱۴.۹۹دلار

Acid Pro

موجود برای پلتفرم های : Windows

نسخه آزمایشی : ۳۰ روز

قیمت: ۱۴۹ دلار

Avid Pro Tools

دارای سه نسخه : Pro Tool First – Pro Tools Pro – Pro Tools HD

موجود برای پلتفرم های : Windows و Mac

نسخه آزمایشی : ۳۰ روزه

قیمت: ۲۹.۹۹ دلار

Waves Tune

دارای سه نسخه : Waves Tune Real-Time – Waves Tune – Waves Tune Lt

موجود برای پلتفرم های : Windows و Mac

نسخه آزمایشی : ۷ روز

قیمت : شروع از ۲۹ دلار

Cubase 

دارای سه نسخه : Cubase Elements – Cubase Artist – Cubase Pro / best

موجود برای پلتفرم های : Windows و Mac

نسخه آزمایشی : ۳۰ روزه

قیمت: ۵۵۹.۹۹ دلار

Melda MAutoPitch

موجود برای پلتفرم های : Windows و Mac

قیمت : مجانی

GVST – Gsnap

موجود برای پلتفرم های : Windows, Mac, Linux

قیمت : مجانی

Antares Autotune Pro

موجود برای پلتفرم های : Windows و Mac

نسخه آزمایشی : ۱۴ روز

قیمت: ۳۹۹ دلار

Adobe Audition

موجود برای پلتفرم های : Windows و Mac

نسخه آزمایشی : ۷ روز

قیمت: ۲۰.۹۹ دلار

Audacity

موجود برای پلتفرم های : Windows, Mac, Linux

قیمت : مجانی

برچسب ها :     
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *