×

راهکارهای نواختن پیانو با ناخن های بلند: تجربه های یک پیانیست حرفه ای

نواختن پیانو با ناخن های بلند

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می‌شود با ناخن های بلند به نوازندگی پیانو پرداخت.در زمان نواختن پیانو، حرکت فیزیکی دست شما شامل حرکت پیوسته انگشتان دست به سمت پایین و بالا بر روی کلاویه‌های پیانو می‌باشد، بنابراین ممکن است اینگونه به نظر برسد که نوازندگی پیانو با ناخن های بلند امکان پذیر نباشد. در این مقاله به نکات و راهکارهای مهم و کاربردی برای نوازندگی پیانو با ناخن‌های بلند اشاره خواهیم داشت. با سازکالا همراه باشید.

در ابتدا توجه کنید که میزان تاثیر بلندی ناخن‌های شما بر نوازندگیتان، کاملا به میزان بلندی ناخن‌های شما و نوع موسیقی مورد نظر شما است، بنابراین نمی‌توان گفت که برای نوازندگی پیانو حتما لازم است تا ناخن‌هایتان را کاملا کوتاه کنید و در غیر این صورت اصلا نمی‌توانید با این ساز نوازندگی کنید.

برای مثال، اگر ناخن‌های بسیار بلندی دارید که طول آن‌ها به بیش از ۲ تا ۳ سانتی متر می‌رسد، به طور قطع نوازندگی برای شما بسیار سخت خواهد بود. اما اگر میزان بلندی آن‌ها به گونه ای باشد که تنها چند میلی متر از نوک انگشتان شما بیرون زده باشند، شما می‌توانید با ساز پیانو به نوازندگی بپردازید و قطعات دلخواهتان را اجرا کنید و در حین نوازندگی با چالش‌های کمتری رو به رو خواهید شد.

چگونه می توان با ناخن های بلند به نوازندگی پیانو پرداخت؟

تا زمانی که نوک انگشتان شما بتوانند با کلاویه‌های پیانو تماس مستقیم و مستمر داشته باشند، شما می‌توانید به نوازندگی پیانو بپردازید. نکته اینجاست که به دلیل داشتن ناخن‌های بلند، درست مانند زمانی که برای تایپ کردن انگشتتان را کمی مایل قرار می‌دهید، برای نوازندگی پیانو نیز باید انگشت‌هایتان را به جای عمود کردن بر کلاویه‌های پیانو، آن‌ها  را به طور مایل بر روی کلاویه‌ها قرار دهید تا پوست نوک انگشتتان به طور مستقیم با کلاویه‌های پیانو در تماس باشد.

اما چالشی که در هنگام نوازندگی با ناخن‌های بلند با آن مواجه هستید، این است که سرعت نوازندگی شما در هنگام نوازندگی با ناخن‌های بلند کاهش یافته و همچنین قدرت نوازندگی شما نیز تضعیف می‌شود.

آیا برای نوازندگی پیانو، کوتاه کردن ناخن ها لازم است؟

آیا برای نوازندگی پیانو، کوتاه کردن ناخن ها لازم است؟

اگر بلند نگهداشتن ناخن‌هایتان برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شما همچنان می‌توانید بدون کوتاه کردن آن‌ها به نوازندگی پیانو بپردازید. اما اگر می‌خواهید تا به نوازنده ای تبدیل شوید که بتوانید قطعات بسیار سخت و سریع را به خوبی اجرا کنید، لازم است تا ناخن‌هایتان را کوتاه کنید تا بتوانید انگشتانتان را به طور آزادانه در سراسر کلاویه‌های پیانو حرکت دهید.

در غیر این صورت، ممکن است با مشکلاتی نظیر اشکال در هنگام نواختن کلاویه‌های مشکی و یا برخورد مکرر ناخن های بلندتان با سطح سخت کلاویه پیانو مواجه شوید. برخورد مکرر ناخن‌ها به کلاویه‌های پیانو همچنین به مرور زمان موجب از بین رفتن سطح کلاویه‌های پیانو می‌شود.

همچنین قرار دادن مایل انگشتان بر روی کلاویه‌های پیانو ممکن است باعث شکل گیری نادرست دست شما و ایجاد عادت‌های اشتباه و یا در شرایط بدتر موجب آسیب دیدن انگشتان شما در طولانی مدت شود.

بنابراین، اگر به دنبال یادگیری مهارت‌های حرفه ای و پیشرفته و تسلط بر روی نوازندگی پیانو هستید، بهتر است ناخن‌هایتان را کوتاه کنید تا از آسیب دیدن انگشتان خود جلوگیری کرده و مهارت نوازندگی پیانو را به شیوه بسیار بهتری یاد بگیرید.

برای نوازندگی پیانو، ناخن ها را به چه مقدار باید کوتاه کرد؟

 برای آن که بتوانید بهترین نوازندگی ممکن را داشته باشید، بهتر است تا اندازه ناخن‌هایتان به گونه ای باشد که از نوک انگشتتان جلوتر نباشد، تا هنگامی که انگشت خود را روی کلاویه‌های پیانو قرار می‌دهید، ناخن‌هایتان با کلاویه‌ها تماس نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی: نحوه نواختن پیانو با دو دست

سخن آخر

اگر نوازنده ای مبتدی هستید و به تازگی یادگیری پیانو را آغاز کرده اید، بهتر است تا ناخن های تان را بیش از حد بلند نگه ندارید تا مهارت‌های نواختن پیانو را به درستی یاد بگیرید و شانس ایجاد عادت‌های غلط را تا حد امکان کاهش دهید.

اگر نوازنده ای حرفه‌ای هستید و مهارت‌های نوازندگی پیانو را به درستی آموخته اید و در عین حال می‌خواهید تا ناخن‌های بلندی داشته باشید، می‌توانید ناخن‌هایتان را تا حدی بلند نگه دارید که تاثیر زیادی بر روی نوازندگی شما نداشته و شما را محدود نکند.

اگر داشتن ناخن‌های بلند و ظاهر جذاب برای شما اهمیت دارد، شما می‌توانید ناخن‌هایتان را بلند نگه دارید و به نوازندگی در سطح متوسط و نیمه حرفه‌ای ادامه دهید. اما اگر کیفیت و دقت در زمان نوازندگی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، بهتر است تا ناخن‌هایتان را کوتاه نگه دارید تا نوازندگی راحت‌تری داشته و از آسیب دیدن انگشت‌های خود جلوگیری نمایید.

برای اطلاع از قیمت پیانو در انواع برندها و مدل‌های مختلف کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *