×

آپدیت Helix 3.0 شرکت Line 6

شرکت لاین ۶ در این سال‌ها نسخه‌های مختلفی از سری محصولات Helix را به بازار عرضه کرده که برخی از آن‌ها عبارتند از Helix Rack، Helix Floor، Helix LT، Helix Native و Helix Native. در جدیدترین آپدیت Helix 3.0، شرکت لاین ۶ از ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرده است که این محصول را به محصولی انقلابی تبدیل کرده است.

Helix نام سری تجهیزات بسیار مشهور شرکت لاین ۶ است که برای گیتاریست‌ها طراحی شده است. این محصولات با استفاده از بهترین شبیه سازهای این شرکت، به یک راه حل جامع برای صداسازی گیتار تبدیل شده است و بسیاری از نوازنده ها و مهندسین صدا از این محصولات برای به دست آوردن صدای مورد نظر خود استفاده می‌کنند.

این محصولات از بهترین تکنولوژی‌ها برای شبیه سازی صدای گیتار استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا به یکی از بهترین محصولات ساخته شده برای گیتاریست‌ها تبدیل شوند. در ادامه مقاله آپدیت Helix 3.0، تمامی ویژگی‌های جدید این آپدیت بزرگ را نقد و بررسی می‌کنیم.

Helix-Native

آمپلی فایر های جدید

همان‌طور که گفتیم، محصولات Helix این شرکت از بهترین شبیه سازهای دنیا ‌می‌باشند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی به صداهای مورد نظر خود دست پیدا کنید. مهندسین شرکت لاین ۶ در این محصولات با استفاده از امپلی فایرها و افکت‌های بسیار فوق العاده، این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید با استفاده از این محصولات به راحتی به صداهای مشهور دست پیدا کنید و آن‌ها را با نهایت کیفیت بازسازی کنید.

در جدیدترین آپدیت این محصولات، سه امپلی فایر جدید به این محصولات اضافه شده است که با استفاده از آن می‌توانید صداهای بسیار خاصی را به دست بیاورید.

از این امپلی فایرها می‌توانیم به US Princess که شبیه سازی شده امپلی فایر Fender Princeton Reverb است، Das Benzin Mega و Das Benzin Lead اشاره کنیم که این دو نوع امپلی فایر شبیه سازی شده چنل‌های Mega و Lead امپلی فایر مشهور Diezel VH4 می‌باشند. شما با استفاده از این امپلی فایر ها می‌توانید از کلین ترین صداها تا خشن ترین صداها را به دست بیاورید و از این محصولات برای صداسازی آهنگ‌های خود استفاده کنید.

همچنین در کنار این امپلی فایرها، شما می‌توانید از دو عدد کابینت جدید نیز استفاده کنید و صدای خود را به بهترین شکل ممکن شکل دهید. این دو کابینت عبارتند از ۱×۱۰ US Princess که شبیه سازی شده کابینت Fender Princetone Reverb می‌باشد. از طرفی، یک کابینت US Princess 1×12 نیز به این محصولات اضافه شده است که شبیه سازی شده همان کابینت با اسپیکرهای Alnico Blue می‌باشد.

helix

افکت های جدید

افکت‌های Helix همواره صدای فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید صداهای مورد نظر خود را به راحتی با استفاده از این محصولات تولید کرده و از آن‌ها لذت ببرید. درآپدیت Helix 3.0 شرکت لاین ۶، شاهد اضافه شدن تعداد بسیاری افکت جدید هستیم که این افکت‌ها باعث می‌شوند تا بتوانید به راحتی صداهای جدید و منحصر به فرد خلق کنید.

یکی از جدیدترین افکت‌هایی که در قسمت Distortion  در آپدیت Helix 3.0 به این محصول اضافه شده است، افکت Horizon Drive می‌باشد. این افکت که شبیه سازی شده پدال مشهور Horizon Devices Precision Drive است، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی به صداهای مدرن متال دسترسی پیدا کنید و در سبک Djent به صدای مناسبی دست پیدا کنید. همچنین این از یک نویز گیت داخلی نیز بهره می‌برد که هنگامی که آن را بر روی مود Extended قرار دهید، Threshhold این نویز گیت تا ۹۰- دسی بل کاهش پیدا می‌کند.

precision device

از دیگر افکت‌های بسیار مشهور می‌توانیم به Swedish Chainsaw اشاره کنیم که این افکت در واقع شبیه سازی شده پدال مشهور Boss HM-2 می‌باشد. پدالی که بسیاری از بندهای دث متال با استفاده از آن توانسته‌اند به صدای بسیار خشنی دست پیدا کنند.

heavy metal boss

از طرفی، مهندسین شرکت لاین ۶ بسیاری از پدال‌های Fuzz قدیمی را نیز شبیه سازی کرده‌اند که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید به صداهای بسیار فوق‌العاده‌ای با استفاده ازآپدیت جدید Helix 3.0  دست پیدا کنید.

یکی از افکت‌های بسیار جالب که در آپدیت Helix 3.0 به این محصولات اضافه شده، افکت لوپر است. شما می‌توانید به راحتی این افکت را بر روی سیگنال چین خود اضافه کرده و پارامترهای آن را به یک فوت سوییچ Assign کنید. به این ترتیب شما می‌توانید از Helix خود به عنوان یک لوپر پدال استفاده کرده و به این ترتیب، ایده‌های خود را به راحتی ضبط کرده و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنید.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید آمپلی فایر گیتار الکتریک

ویژگی‌های جدید

اما در کنار این پدال‌ها و آمپلی فایرهای بسیار فوق العاده‌ای که شرکت لاین ۶ به این محصول اضافه کرده است، امکانات و ویژگی‌های بسیاری نیز به این محصول اضافه شده که این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با استفاده از این محصول به راحتی به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.

ویژگی Favorites

از جدیدترین ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به ویژگی Favorites اشاره کنیم. این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اگر پدال و یا امپی را با ستینگ خاصی دوست دارید، آن را در این قسمت ذخیره کرده و هر زمان که نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید. این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا ساعت‌های کمتری را صرف به دست آوردن صدای مورد علاقه خود کنید و تنها با ذخیره Block مورد نظر خود در تب Favorites می‌توانید همان ستینگ را هر بار عینا استفاده کنید و از صدای فوق‌العاده آن لذت ببرید.

ویژگی Set As Default

از دیگر ویژگی‌های فوق العاده‌ای که درآپدیت Helix 3.0 به این محصول اضافه شده است، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که شما می‌توانید به راحتی ستینگی که برای یک پدال و یا یک امپلی فایر در نظر گرفته‌اید را به شکل Set as Default ذخیره کنید. این موضوع این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هنگامی که آن پدال و یا امپلی فایر را باز می‌کنید، به صورت پیش فرض ستینگی برای شما نمایش داده شود که قبلا ذخیره شده است.

ویژگی تیونر در Helix Native

نسخه Native محصولات Helix، در داخل نرم‌افزار میزبان شما اجرا می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون داشتن هیچ سخت‌افزاری بتوانید با استفاده از آن صداهای فوق العاده‌ای را برای آهنگ‌های خود به دست آورید.

با این که بسیاری از ویژگی‌های این نسخه مانند نسخه‌های سخت افزاری Helix می‌باشد، اما یکی از موضوعاتی که بسیاری از کاربران به آن نیاز داشتند یک تیونر بسیار با کیفیت و دقیق بود تا بتوانند با استفاده از آن، هنگامی که به ضبط مشغول هستند بتوانند به راحتی ساز خود را کوک کنند و صدای درستی را به دست بیاورند.

مهندسین شرکت لاین ۶ در این نسخه نه تنها قابلیت تیونر را به ورژن Native این محصولات اضافه کرده است، بلکه با اضافه کردن قابلیت Mute در آن، این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید بدون صدای امپلی فایر به کوک کردن گیتار خود بپردازید. این ویژگی زمانی کاربردی خواهد بود که شما در حضور تعداد بسیاری از طرفداران خود می‌خواهید ساز خود را کوک کنید. همچنین با استفاده از این ویژگی می‌توانید به راحتی در اجراهای زنده ساز خود را بدون هیچ صدایی کوک کنید.

نمایش Gain Reduction در نسخه Native

پیش از این هنگامی که از افکت‌های کومپرسور و یا نویز گیت در این محصول استفاده می‌کردید، هیچ نمایشگری وجود نداشت که به شما مقدار Gain Reduction را نمایش بدهد. اما مهندسین شرکت لاین ۶ در این نسخه با اضافه کردن یک Gain Reduction در این افکت‌ها، این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید کنترل کاملی بر روی صدای خود داشته باشید و به این ترتیب بتوانید به صداهای فوق العاده ای دست پیدا کنید.

پریست های آرتیست های بزرگ

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که درآپدیت Helix 3.0 یافت می‌شود، این موضوع است که حال شما می‌توانید از پریست‌های آرتیست‌های محبوب خود استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها به صداهای فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید شناخت کاملی از نحوه صداسازی پیدا کنید و صداهای آرتیست‌های مورد علاقه خود در اختیار داشته باشید.

از آرتیست‌های مشهوری که در این آپدیت پریست‌های آن‌ها موجود است می‌توانیم به Jeff Waters، Ryan Fluff Bruce، Bumblefoot، Billy Sheehan، Misha Mansoor، John Browne، Olly Steele، Pete Thorn، Rhett Schull، Rabea Massaad، Devin Townsend و بسیاری دیگر از گیتاریستهای نام آشنا اشاره کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *