×

مقایسه پیانوهای دیجیتال Yamaha و برند های دیگر

پیانوهای دیجیتال Yamaha از جمله پرفروش‌ترین و با کیفیت‌ترین پیانوها در بین نوازندگان و هنرجویان در سراسر جهان به شمار می‌روند. با وجود اینکه پیانو دیجیتال برندهای مختلفی دارد، تفاوت بین برند‌های مختلف می‌تواند شما را سردرگم کند. سوال‌هایی که غالبا مشتریان از ما می‌پرسند این است که کدام برند در بین پیانوهای دیجیتال بهترین است؟

هیچ نوع مرجعی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد زیرا هر پیانو دارای طراحی، کیفیت، دیزاین و برند متفاوتی هستند و هر کدام ویژگی‌های صدایی متفاوتی دارند. با این حال، هر برند دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که ممکن است در تصمیم شما برای خرید تاثیر گذار باشد. تمامی پیانوهای دیجیتال موجود در فروشگاه شامل نصب رایگان می‌باشند، این بدان معناست که تیمی حرفه ای پیانو را تا منزل شما حمل کرده و پس از ONBOX کردن کالای شما، آن را نصب می‌کنند.

سازکالا مرجعی برای مشاهده قیمت پیانو به همراه امکان خرید آنلاین پیانو می‌باشد که شما می‌توانید اقدام به خرید پیانو نمایید.

پیانوهای دیجیتال Yamaha

این کمپانی در ساخت کیبوردها، پیانوهای دیجیتال و آکوستیک خود از طراحی خاص و منحصر بفردی استفاده کرده است. شروع طراحی این پیانوها استفاده از کلاویه‌های استاندارد Graded Hammer، و سپس پیشرفت و طراحی کلاویه‌های Graded Hammer 3X، و سپس استفاده از کلاویه‌های Natural Wood X action بوده است. همانطور که از نام NWX مشخص است، از چوب برای ساخت این کلاویه‌ها استفاده شده است، به طوری که کلاویه‌های این پیانوهای دیجیتال شباهت زیادی به پیانوی آکوستیک دارند.

پیانوی CLP-645 دارای کلاویه‌هایی از جنس چوب است و پیانو‌های CLP-675 و CLP-685 دارای اکشن GrandTouch می‌باشند. برند Yamaha احتمالا شناخته شده‌ترین برند در بین برند‌های سازنده پیانو دیجیتال است. پیانوهای ساخت Yamaha یکی از بهترین طراحان پیانوهای دیجیتال و آکوستیک در جهان محسوب می‌شود.

پیانوهای دیجیتال Yamaha

سری Yamaha YDP

همراه با پیانوهای گرند آکوستیک برند Yamaha صدایی غنی و با کیفیت را در اختیار خواهید داشت. نسبت به سایر برندهای پیانو، پیانوهای Yamaha صدایی شفاف‌تر دارند. از بهترین پیانوهای مقرون بصرفه و با کیفیت برند Yamaha می‌توان به مدل‌های YDP-143 ،YDP-144 ،YDP-164 و YDP-164 اشاره کرد که هر کدام تقریبا صدای متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

از جمله بهترین پیانوهای دیجیتال برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای می‌توان به YDP 144 ،YDP 143 ،YDP 163 و YDP 164 برند Yamaha اشاره کرد. این ۴ مدل از لحاظ ظاهری و کلاویه تفاوت کمی با یکدیگر دارند و مدل ۱۶۴ در این بین کلاویه‌های با کیفیت‌تر و اکشن مناسب‌تری را در اختیار پیانیست قرار می‌دهد.

پلیفونی مناسب، نمونه صداهای با کیفیت از جمله گرند CFX، بدنه‌های مقاوم و فوق العاده با کیفیت، افکت‌های مختلف، قابلیت ضبط، قابلیت‌هایی نظیر Duo Mode به منظور تقسیم کلاویه‌ها به دو قسمت و تمرین در کنار استاد، دو خروجی هدفون و پورت USB TO HOST این پیانوها را جزو پرفروش‌ترین پیانوهای دیجیتال بازارهای اروپایی و ایران کرده است.

خروجی اسپیکر، طراحی بدنه و پوشش کلاویه این پیانوها با یکدیگر تفاوت داشته و در این بین پیانو YDP 144 و YDP 164 بر اساس نظرات کاربران و اساتید پیانو جزو با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین پیانوها معرفی شده اند و در این بین پیانو YDP 164 به دلیل شباهت زیاد به CLP 625 از لحاظ خروجی اسپیکر، صداها و کیفیت صدای بالای پیانو برای اجراهای زنده، استودیویی و خانگی جزو بهترین گزینه‌ها برای نوازندگان پیانو به شمار می‌روند.

سری YDP یاماها

سری Yamaha CLP

در بین حرفه ای ترین پیانوهای این برند می‌توان به مدل‌های CLP-625 ،CLP-635 و CLP645 اشاره کرد که در بازار جهانی جزو پر فروش‌ترین پیانوهای دیجیتال هستند. همچنین نمونه صدای پیانوی افسانه ای Bosendorfer نیز در این پیانوها قرار داده شده است. البته تمامی پیانوهای سری Clavinovas صداهای پیانوهای بسیار بیشتری را برای نوازنده فراهم می‌کنند، پس حتما به پیانوهای سری CVP که جزو پیانوهای فوق حرفه ای برند Yamaha هستند سری بزنید.

پیانو Yamaha CLP 635 با داشتن موتور صدای ارتقا یافته نسبت به سری YDP، کلاویه‌های با کیفیت‌تر، طراحی بدنه و ظاهری متفاوت، ۳۶ صدای مختلف، افکت‌های بیشتر، ورودی و خروجی AUX برای اتصال به اسپیکرهای اکتیو و مانیتورینگ، USB TO DEVICE به منظور اتصال به کامپیوتر، USB TO HOST  به منظور اتصال فلش و خروجی صدای بالاتر برابر با ۶۰ وات برای نوازنده‌های حرفه ای توصیه می‌شود.

پیانوهای سری ۷ از جمله با کیفیت‌ترین پیانوهای دیجیتال از لحاظ اکشن و کیفیت کلاویه به شمار می‌روند. پیانوهای پر فروش این سری شامل CLP 745 با اکشن GrandTouch و کلاویه‌های سفید از جنس چوب، و مدل CLP 735 با اکشنی مشابه و کلاویه‌های سیلیکون عاج مصنوعی می‌باشند که کیفیت ساخت بالا، پورت‌های ورودی و خروجی مناسب، شفافیت صدا و حس نواختن با یک پیانو گرند به دلیل کیفیت بالای اکشن از جمله مزیت‌های این مدل‌ها به نسبت مدل‌های YDP و حتی سری ۶ پیانوهای CLP می‌باشد.

برای مشاهده پیانوهای دیجیتال Yamaha می‌توانید به سایت سازکالا مراجعه نمایید.

پیانوهای دیجیتال Yamaha

 

برند Roland

کمپانی Roland از اولین شرکت‌هایی است که تولیدات پیانوهای دیجیتال خود را از دهه ۷۰ شروع کرد و حتی تا به امروز با ارائه فناوری‌های جدید توسط این برند، نوازندگان تجربه ی نوازندگی با پیانوی دیجیتال با کیفیت‌تری را تجربه خواهند کرد. این کمپانی پیانوهای آکوستیک نمی‌سازد. Roland در پیانوهای دیجیتال از نمونه صدای بهترین پیانوهای آمریکایی و اروپایی استفاده می‌کند، بنابراین پیانوهای دیجیتال ساخت کمپانی Roland صدایی ملایم و نرم‌تر را در اختیار پیانیست قرار می‌دهند، اما صدای این پیانوها شفافیت صدای پیانوهای آسیایی را ندارد.

برند Roland صدایی منحصر بفرد را به لطف موتور صدای SuperNATURAL خود ارائه می‌دهد. به طور خلاصه پیانوهای این برند صدایی شبیه به پیانوی آکوستیک دارند و ویژگی‌هایی از جمله مشخصات تونال منحصر بفرد و pitch خوب را در اختیار نوازنده قرار می‌دهند. سری پیانوهای HP ،LX و GP از جمله پیانوهای با کیفیت این برند محسوب می‌شوند. برخی از مدل های نیمه حرفه ای پر فروش این برند شامل roland rp 107 و roland rp 701 می باشد که علاوه بر صدای جذاب شبیه سازی شده با پیانو آکوستیک، یکی از بهترین اکشن های ممکن ( اکشن ۴ سنسور PHA4 ) را ارائه میدهد که برای نواختن تقربا هر قطعه مد نظر شما مناسب است. روکش کلاویه های این دو مدل پیانو دیجیتال همانند برند کاسیو کیفیت تاچ ، نوازندگی و سنگینی مناسبی را ارائه کرده که از این رو این دو مدل از جمله گزینه های پیشنهادی اساتید موسیقی به هنرجویان مبتدی و نیمه حرفه ای می باشد.

پیانو-های-Roland

برند Kawai

مانند برند Yamaha، برند Kawai ده‌ها سال است که پیانوهای آکوستیک حرفه ای تولید می‌کند و جزو برندهای نامدار در بین سازندگان پیانو آکوستیک در جهان محسوب می‌شود. به طور کلی پیانوهای Kawai نیز صدایی به شفافی پیانوهای Yamaha ندارند، ولی صدای این پیانوها نسبت به پیانوهای ساخت کمپانی Roland شفاف‌تر است. این برند از فناوری تصویر سازی هارمونیک تخصصی خود برای پیانوهایش استفاده می‌کند. هر نت روی کیبورد این ساز می‌تواند ۱۲۸ گزینه‌ی تونال متفاوت را در اختیار پیانیست قرار دهد.

ترکیب این ویژگی به همراه همر اکشن رسپانسیو امکان نوازندگی فوق العاده ای را برای نوازنده فراهم می‌کند. از جمله پیانوهای کابینت بزرگ و مخصوص استیج این برند می‌توان به سری CS و CA اشاره کرد و همچنین پیانوهای Kawai CN27 و CN37 از جمله با کیفیت‌ترین پیانوهای ساخت این برند هستند که در یک ویدیو نمایشی، برخی از ویژگی‌های خاص این مدل‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

پیانو-های-Kawai

برند Casio

این برند یک رقیب بزرگ در بین سازندگان سازهای الکترونیکی است. طراحی و صدای منحصر به فرد پیانوهای ساخت این برند از طریق منبع صدای AiR، کیفیت متفاوت و خاصی را ارائه می‌دهند. این قابلیت یک قابلیت اطمینان از دریافت رزونانس صدایی تمامی سیم‌های پیانوی آکوستیک ایجاد می‌کند.

این برند پیانوهای مقرون بصرفه ای تولید می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیانوی استیج پرتابل  Casio CDP130 یک پیانوی مقرون بصرفه و مبتدی با قیمت ۳۰۰ دلار اشاره کرد. اخیرا، این برند پیانوهای دیجیتال جدیدی را روانه بازار کرده است که بر اساس پیانوی Bechstein طراحی و عرضه شده است. پیانوهای گرند هیبریدی Casio دارای کلاویه‌های چوبی و همرهای واقعی می‌باشند، بنابراین شما احساس نوازندگی بسیار واقعی‌تری را تجربه خواهید کرد. برخی از بهترین مدل های نیمه حرفه ای این برند شامل casio ap 270 و casio ap 470 می باشد که از نظر اکشن کلاویه ، صدا ، افکت ها ، پدال ها و مهم تر از همه تاچ استاندارد به دلیل روکش کلاویه و سنگینی مناسب کلاویه ها، از جمله بهترین گزینه های خرید برای نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه ای به شمار می روند. یکی از نکات خیلی خوب در مدل های برند کاسیو استفاده از سمپل صداهای بسیار جذاب و کلدویه هایی با اکشن ۳ سنسور به منظور قطعه نوازی و تاچ کلاویه استاندارد آن است که در کنار ظاهر جذاب ( به خصوص برای مدل ap 470 )، ویژگی های سخت افزاری مناسبی نیز ارائه می دهد. حالت پخش صدا در مدل ap 470 به نسبت مدل های دیگر برند کاسیو متفاوت تر است، بخش بالای کابینت این پیانو مانند پیانوهای آکوستیک باز می شود و پخش صدایی همه جانبه و واقعی تر را در اختیار نوازنده قرار می دهد. 

پیانو های برند Casio

پیانوهای AP 270 و AP 470 برند کاسیو

مشخصات اصلی پیانو Casio AP 270 :  استفاده از اکشن Tri-sensor Scaled Hammer و حساسیت لمسی ۳ حالته، پلیفونی ۱۹۲، ۲۲ صدا شامل ۲ نمونه صدای پیانو گرند، رکوردر ۲ ترک، سه پدال رایج damper, soft, sostenuto ،۲ اسپیکر ۸ وات در مجموع خروجی ۱۶ وات و طراحی زیبای آن است. این پیانو دیجیتال کیفیت صدای مطلوب همراه با افکت‌های ریورب، کروس و بریلیانس را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد و پیانو مناسبی برای تمرین و شروع قطعه نوازی به شمار می‌رود.

مشخصات اصلی پیانو Casio AP 470 : استفاده از اکشن Tri-sensor Scaled Hammer و حساسیت لمسی ۳ حالته، ۲۲ صدای مختلف و رکوردر ۲ ترک از جمله مشخصات شبیه به مدل قبلی یعنی AP 270 می‌باشد اما مدل AP 470 دارای پلیفونی ۲۵۶، افکت‌های ریورب، کروس و برلیانس بیشتر، ۴ اسپیکر با توان خروجی مجموعا ۴۰ وات از جمله تفاوت‌های این مدل با AP 270 می‌باشد. این پیانو مدل مناسبی برای قطعه نوازی می‌باشد.

پیانوهای دیجیتال Yamaha
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *