Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
product

پیانو دست دوم

قیمت-پیانو-آکوستیک-یاماه- Yamaha-JU109

پیانو آکوستیک یاماها Yamaha JU109

قیمت پیانو دست دوم یاماها Yamaha U1J

پیانو دست دوم یاماها Yamaha U1J

قیمت پیانو دست دوم یاماها Yamaha U100

پیانو دست دوم یاماها Yamaha U100

قیمت پیانو دست دوم Niemeyer 114

پیانو دست دوم نیمیر Niemeyer 114

قیمت پیانو دست دوم pearl river up115

پیانو دست دوم پرل ریور Pearl River UP115

قیمت پیانو آکوستیک کاوایی Kawai 121

پیانو دست دوم کاوایی Kawai DS60

خرید پیانو آکوستیک یاماها Yamaha M2

پیانو دست دوم یاماها Yamaha M2

قیمت-پیانو-دست-دوم-یاماها-Yamaha-U1

پیانو دست دوم یاماها Yamaha U1

قیمت-پیانو-دست-دوم-کاوایی-Kawai-KX21

پیانو دست دوم کاوایی Kawai KX21

خرید-پیانو-آکوستیک-فالکون-132

پیانو دست دوم فالکن Falcon 132

خرید-پیانو-کافمن-132

پیانو دست دوم کافمن Kaufman 132

قیمت-پیانو-Ritmuller126

پیانو دست دوم ریتمولر Ritmuller 126

مشخصات-پیانو-JX113-یاماها

پیانو دست دوم یاماها Yamaha JX113

Petrof 1988 | پیانو آکوستیک پتروف دست دوم

Yamaha DU1A | پیانو آکوستیک یاماها دست دوم

خرید پیانو دست دوم Kawai مدل BL51 آبنوس

پیانو دست دوم Kawai مدل BL51 آبنوس

فروش پیانو دست دوم Yamaha مدل U3

پیانو دست دوم Yamaha مدل U3

پیانو Kawai BL31 دست دوم

پیانو Kawai BL31 دست دوم

پیانو دست دوم یاماها GH1

پیانو دست دوم یاماها GH1

پیانو دست دوم Yamaha C108

پیانو دست دوم Yamaha C108

خرید پیانو دست دوم و کارکرده یک جایگزین مناسب برای داشتن یک ساز جدید است اما اطمینان از انتخاب و مدلی که بر اساس ویژگی ها و موارد دیگر انتخاب می کنید ممکن است کمی مشکل به نظر برسد. پیانو های دست دوم باید توسط تکنسین های آموزش دیده یا نوازندگان حرفه ای بررسی شوند. و همچنین یک مشاوره ی تخصصی در ارتباط با اینکه چه پیانویی بر اساس نیاز شما مناسب است نیز می تواند یک خرید مطمئن را تضمین کند. شاید تنها مزیتی که نوازنده را به چنین تصمیمی وسوسه می کند قیمت پیانو های دست دوم باشد. در این مقاله به بررسی زوایای مختلف این امر می پردازیم.

قیمت پیانو دست دوم

برند پیانو : مانند هر محصولی، برچسب برند حائز اهمیت است. در تجارت پیانو نیز همین موضوع وجود دارد، زیرا مارک تجاری پیانو اعتبار اصلی آن پیانو به حساب می آید. کیفیت یک پیانو در عملکرد و ساخت بر اساس برند های خاص از جمله موارد بسیار مهم در کیفیت و قیمت پیانو می باشند. سن یک پیانو و شرایط ساز همواره جز مواردی است که در قیمت یک پیانو تاثیر گذار است.

سایز پیانو :  اندازه ی پیانو یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت پیانو می باشد. پیانو های بزرگتر، پروسه تولید سختتری دارند. این پیانو ها نیاز به مواد و بخش های بیشتری دارند، و گاهی مواد متفاوتی نسبت به پیانو های کوچکتر در ساخت این مدل ها استفاده می شود.

مواد و قطعات بکار رفته در ساخت پیانو: هر پیانوی آکوستیک همراه با ترکیبی از چوب های سخت، نرم، فلزات، نمد ها و سایر مواد فابریک ساخته می شود. پس بر اساس مواد به کار رفته در ساخت پیانو قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت پیانوی دیجیتال

  • کیفیت تن و صدای پیانو
  • کیفیت کلاویه های پیانو.
  • اکشن کلاویه با وزنی مناسب.
  • همر اکشن.
  • پدال های پیانو.
  • لوازم جانبی همراه با پیانو دیجیتال.

اولین برداشت شما هنگام خرید پیانو بسیار حائز اهمیت است و این موضوع قطعا در ارتباط با کیفیت کلاویه های پیانو می باشد. به پوشش های کلاویه که ممکن است کثیف یا رنگ رو رفته باشند توجه کنید، این موضوع نشانه خوبی از سن و نحوه ی نگهداری پیانو می باشد. آیا کلاویه های تراشیده شده یا شکسته مشاهده می کنید؟ زمانی که پیانو را می نوازید چه احساسی دارید؟ آیا کلاویه ها راحت فشار داده شده و سریع به حالت قبل برمی گردند؟ کلاویه هایی که بعد از فشار دادن به حالت قبل برنمیگردند ممکن است مسدود شده باشند، بخش هایی از اکشن شکسته شده باشند.

کلاویه ها چگونه بنظر می رسند؟

کلاویه های ناهموار می توانند نشانه ی آسیب دیدگی پروانه (moth) پیانو باشد، که این آسیب دیدگی شامل همر ها نیز می شود. اگر نشانه ای از سوراخ های ریز بر روی کلاویه ها وجود دارد، ممکن است کرم چوب باعث خورده شدن این کلاویه ها شده باشد. در نهایت، باید با پیانو بنوازید تا بررسی کنید که آیا تمام نت ها را به نحو صحیح اجرا می کند. اگر متوجه شدید که یک بخش از کلاویه ها در مقایسه با بقیه پیانو خارج از تیون می باشد، این مورد یک کارت قرمز برای خرید این پیانو محسوب می شود. و این موضوع مشکل پین بلاک را مطرح می کند، که برای پیانو مسئله ای بسیار جدی است. هر گونه مشکل در ارتباط با کلاویه های پیانو قابل تعمیر است، اما عیب های زیادی وجود دارند که ممکن است تعمیر آن ها اقتصادی نباشد.

 

نواختن با پیانو دست دوم

به نحوه کار دمپر ها توجه کنید، آیا برخی از نت ها بعد از اینکه شما کلاویه ها را رها می کنید باز هم نواخته می شوند؟ آیا اینطور به نظر می رسد که تمام نت های پیانو به صدا در می آیند؟ این مسئله نشان دهنده اشکال در دامپر ها می باشد_ پد های نمدی که صدای استرینگ ها را متوقف نمی کنند. ممکن است با افزایش سن ـ، پیانو سخت و ناکارآمد شود، یا سیم ها پاره باشند، یا مشکل دیگری در مکانیسم پیانو ایجاد شود. بهترین نوع پیانو، پیانو های overstrung (زیاد کوک شده) / (over-damped)  می باشند.

زمانیکه در حال نواختن هستید،نویز یا همان گز ، صداگذاری ساکت تر از حد معمول در نت های بیس از جمله نکاتی هستند که موقع گوش دادن به صدای پیانو متوجه آن ها خواهید شد. آیا هر دو پدال باهم کار می کنند؟ آیا پدال ها نویز زیادی تولید می کنند؟ این موارد جزء مشکلات داخلی محسوب شده و نشان می دهد که پیانو به خوبی نگهداری نشده است.

بررسی ظاهر پیانو کار کرده

آیا قطعات گم شده ، ساند برد شکسته شده، یا گوشه های آسیب دیده در پیانو مد نظرتان وجود دارند؟ وضعیت فینیش به چه صورت است؟  نگاهی به داخل پیانو بیندازید و اگر همه چیز به نظر درست جایگذاری شده بود، آیا بخشی از جای خود خارج نشده است؟ این موضوع ممکن است در صورت عدم رسیدگی فوری مشکلات جدی به همراه داشته باشد. آیا پیانو بو می دهد؟ اگر بوی نامطبوع قوی را از داخل پیانو حس می کنید، می تواند به دلیل رطوبت ایجاد شده در پیانو باشد.

بخش های داخلی پیانو

حتما نگاهی به ساندبرد (برد صدای ساز) پیانو بیندازید. ساندبرد یک بخش چوبی بزرگ و مسطح در پشت سیم ها است. عدم وجود هرگونه ترک بر روی قاب آهنی و ساندبرد چوبی را بررسی کنید. ترک های ساندبرد می تواند تن صدا و پایداری تیونینگ یا همان کوک پیانوی شما را به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد.

در نهایت پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاعات کامل برای خرید پیانو اکوستیک به مجله اینترنتی سازکالا مراجعه کنید و مقاله راهنمای جامع خرید پیانو اکوستیک را مطالعه کنید، همچنین میتوانید با کارشناسان سازکالا تماس گرفته و از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شوید.