×

بهترین ویولونیست‌های جهان

بهترین ویولونیست های جهان

ویولن را می توان یکی از پرطرفدارترین سازهای دنیا دانست که برای دهه‌ها و شاید قرن‌هاست که در کنار ما حضور دارد و بسیاری از افراد توانسته اند با استفاده از این ساز به ساخت آهنگ‌ها و قطعات مختلف بپردازند. در این مقاله، قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین ویولونیست‌های جهان آشنا کنیم که برای همیشه نحوه نوازندگی با این ساز را تغییر دادند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین ویولونیست های جهان و شاید علاقه مند به خرید ویولن شوید.

Jascha Heifetz

Jascha Heifetz

یکی از بزرگترین ویولونیست‌های تاریخ، Jascha Heifetz می باشد که بسیاری از افراد آن را یکی از مهمترین نوازندگان تاریخ به شمار می آورند. او ۶۵ سال به نواختن ساز ویولن پرداخت و این ساز را از سن ۵ سالگی آغاز کرد. نحوه نوازندگی او بی نظیر است و بسیاری از افراد به خاطر او ساز ویولن را خریداری کرده اند.

Nicolo Paganini

Nicolo Paganini

نوازندگان ساز ویولن به خوبی با پاگانینی آشنا هستند و او را یکی از بزرگترین آهنگسازان و نوازنده‎های تاریخ می دانند. او در شهر جنوا کشور ایتالیا متولد شد و به عنوان اولین ساز، ماندولین را از پدر خود آموخت. او در سن ۷ سالگی نوازندگی ویولن را آغاز کرد و پس از مدتی، استاد او استعداد بی نظیر او در نوازندگی این ساز را کشف کرد. از جمله قطعات مشهور او می توانیم به ۲۴ Caprices for Solo Violin Op.1 اشاره کرد که هنوز هم به عنوان یک قطعه حرفه ای، توسط هنرجویان این ساز نواخته می شود.

David Oistrakh

David Oistrakh

ز دیگر نوازندگان حرفه ای ساز ویولن می توانیم به David Oistrakh اوکراینی اشاره کرد که در سال ۱۹۰۸ به دنیا آمد. او نوازندگی با ویولن را در سن ۵ سالگی آغاز کرد. او ویولن را به طور خودآموز یاد گرفت و در قرن ۲۰ میلادی، جزو معدود افرادی در شوروی بود که اجازه سفر به آمریکا و انگلستان برای اجرا را داشت. قطعات مختلفی نیز توسط او ساخته شد که نام او را برای همیشه زنده نگه داشت.

Fritz Kreisler

Fritz Kreisler

در میان نوازندگان مشهور در اروپا، می توانیم به Kreisler فرانسوی اشاره کنیم. کسی که در سن ۷ سالگی عضو کنسرواتوار پاریس بود و در سن ۱۲ سالگی جایزه بهترین نوازنده ویولن را دریافت کرد. از او به عنوان یکی از آخرین نوازندگان دوران رمانس یاد می شود. او بیشتر محبوبیت خود را مدیون گرامافون‌ها و همچنین اجراهای مختلفی است که در نقاط مختلف دنیا داشته است. او همچنین در تاریخ ۲ فوریه سال ۱۹۲۵ مصاحبه ای را با مجله Time انجام داد. بسیاری از نوازندگان ویولن، قطعات او را جزو زیباترین قطعات دنیا می دانند. آیا می خواهید صدای ویولن را تقویت کنید ؟

Pablo de Sarasate

Pablo de Sarasate
  • در میان نوازندگان اروپایی، نمی توانیم از Pablo de Sarasate اسپانیایی چشم پوشی کنیم، شخصی که بسیاری از قطعات او اکنون توسط هنرجویان ویولن مورد نواختن قرار می گیرد و بسیاری از افراد عاشق نوازندگی او هستند. او یکی از اساتید برجسته ساز ویولن در قرن ۱۹ میلادی به شمار می رود و بسیاری از قطعات کلاسیک را به همراه دیگر تنظی کنندگان آن زمان همانند Bizet و Saint-Saens تنظیم کرده است.

Itzhak Perlman

Itzhak Perlman

اگر نوازندگان کلاسیک و قدیمی را برای لحظه ای کنار بگذاریم، در میان نوازندگانی که اکنون زنده هستند، Itzhak Perlman را می توانیم یکی از بهترین‌ها بنامیم. او نه تنها جزو افرادی است که نه تنها در نوازندگی بسیار خبره است، بلکه قطعات مختلفی نیز توسط او ساخته شده که آن‌ها را می توانیم جزو بهترین قطعات مدرن ویولن بدانیم.

او در با بهترین گروه‌های ارکسترال در دنیا نواخته است، جوایز متعددی را برنده شده و برای انجمن‌های بزرگ، قطعات مختلفی را نواخته است. همچنین در یکی از بزرگترین مدارس موسیقی شهر نیویورک، می توانید با او کلاس‌های مختلفی را بردارید و از دانش او در نوازندگی استفاده کنید.

Eugene Ysaye

Eugene Ysaye

نمی توان لیستی از بهترین نوازندگان ویولن را ساخت و نام Eugene Ysaye را نیاورد. این نوازنده پرآوازه بلژیکی یکی از محبوب ترین نوازندگان ساز ویولن به شمار می رود و بسیاری از نوازندگان حرفه ای قرن ۲۰ میلادی از جمله شاگردان وی بوده اند. همچنین، بسیاری از استادی مدرن ساز ویولن از تکنیک‌های خاص او برای آموزش ویولن استفاده می کنند. او جزو اولین افرادی بود که در فیلارمونیک برلین ساز خود را نواخته بود، پیش از آن که این فیلارمونیک شهرت چندانی پیدا کند. او در قرن بیستم نیز شاگردان متعددی داشت و سعی در تربیت نسل بهترین ویولونیست های جهان مدرن را داشت.

Stephane Grappelli

Stephane Grappelli

در میان نوازندگان اروپایی، نمی توانیم از Pablo de Sarasate اسپانیایی چشم پوشی کنیم، شخصی که بسیاری از قطعات او اکنون توسط هنرجویان ویولن مورد نواختن قرار می گیرد و بسیاری از افراد عاشق نوازندگی او هستند. او یکی از اساتید برجسته ساز ویولن در قرن ۱۹ میلادی به شمار می رود و بسیاری از قطعات کلاسیک را به همراه دیگر تنظیم کنندگان آن زمان همانند Bizet و Saint-Saens تنظیم کرده است.

نوازندگان اروپایی زیادی در این لیست وجود دارند و دلیل آن بیشتر به خاطر موسیقی کلاسیکی است که در این قاره مورد تنظیم قرار می گرفته اما نوازندگان دیگری نیز وجود داشته اند که در سبک‌های مختلف به نوازندگی پرداخته اند. Grappelli یکی از آن‌هاست که به او نام “پدرخوانده ویولن جز” را داده بودند. او جزو معدود نوازندگان اروپایی این سبک بود که به طور خیلی حرفه ای با ویولن خود به نواختن این سبک می پرداخت. او نه تنها قطعات مختلفی را به شکل تکنوازی در اختیار دارد، بلکه با گروه‌های مختلف نیز به نوازندگی پرداخته است. از دید بسیاری از افراد او همواره یکی از بهترین‌هاست. در ادامه همراه مقاله بهترین ویولونیست های جهان از سایت سازکالا باشید.

Yehudi Menuhin

Yehudi Menuhin

یکی دیگر از نوازندگان و تنظیم کنندگان مشهور دنیا، Yehudi Menuhin است که در سال ۱۹۱۶ میلادی در یک خانواده یهودی در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در نوجوانی خود، در کشور آلمان به نوازندگی ساز خود می پرداخت و حتی هنگامی که ارتش نازی در این کشور شروع به پیدایش کرد، او به یکی از اساتید برجسته ویولن تبدیل شده بود.

او نه تنها یک نوازنده حرفه ای بود، بلکه یکی از بهترین تنظیم کنندگان قرن ۲۰ ام نیز به شمار می رود. او در نواختن قطعه‌های کلاسیک و جز تبحر خاصی داشت.

Viktoria Mullova

Viktoria Mullova

یکی از مدرن ترین نوازندگان زن دنیا، Viktoria Mullova است که بازسازی یکی از قطعات باخ توسط او، نظرات بسیار مثبتی را در پی داشته است. او در مسابقه Sibelius در سال ۱۹۸۰ برنده شد و در سال ۱۹۸۲ مدال طلای Tchaikovsky را دریافت کرد. او را نه تنها می توان یکی از بهترین نوازندگان زن در دنیا به شمار آورد، بلکه از نظر تکنیک و حس در نوازندگی، او یکی از بهترین ویولونیست های جهان به شمار می رود. برای خرید می توانید از راهنمای خرید ویولن استفاده نمایید.

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *