×

ٖٖٖٖٖٖٖٖٖٖبیوگرافی بیلی آیلیش

بیوگرافی-بیلی-آیلیش

بیلی آیلیش ( Billie eilish ) متولد ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ ( ۲۷ آذر ۱۳۸۰ ) خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. اسم کامل او، بیلی ایلیش پایرت بیرد اوکانل (Billie Eilish Pirate Baird O’Connell  ) می‌باشد. بیلی که در هایلند پارک لس آنجلس متولد شده است، آواز خواندن را از سنین نوجوانی شروع کرده و اولین اهنگ خود را در سال ۲۰۱۶ با نام چشم‌های اقیانوسی ( Ocean eyes )، ابتدا در ساندز کلادز ( Sound clouds ) و سپس در دارک روم ( dark room  ) نیز منتشر کرد. ترانه چشم‌های اقیانوسی توسط برادر بیلی ایلیش، فیننس (Finneas   O’Connell ) ساخته شده است که در موسیقی و اجراهای زنده همراه او می‌باشد. بیلی ایلیش با اهنگ Bad guy شهرت زیادی پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹ با این تک اهنگ بیشتر شناخته شد.

بیلی و آغاز حرفه موسیقی

والدین وی یعنی Maggie Baird و Patrick O’Connell، چهره‌های محبوب American entertainment industry  آمریکا بودند. برادر بزرگتر او، Finneas O’Connell به موسیقی علاقه مند شد. علاوه بر این، مادر او ترانه سرا و پدرش ساز‌هایی مانند یوکللی و پیانو می‌نواخت. بیلی با گوش دادن به Beatles و Avril Lavigne رشد کرد. پدرش عاشق ساختن میکس‌های پاپ از هنرمندان مختلف بود. او در بیشتر سال‌های ابتدایی تحصیل خود، در خانه درس می‌خواند اما این موضوع مانع شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه اش نبود.

بیلی عاشق بازی در فیلم‌های خانگی بود و هر وقت فرصتی پیدا می‌کرد به آواز و رقص می‌پرداخت. وقتی فقط ۸ سال داشت، به یک گروه choir  پیوست و به مدت سه سال با این گروه آواز خواند. در ۱۱ سالگی، در حال نوشتن و ساخت آهنگ‌های خود بود، و چندین فیلم کوتاه نیز ساخت. وی با داشتن مهارت‌های فراوان، به دنبال بزرگتر کردن تجارت نمایشی خود بود.

اولین موفقیت بزرگ بیلی ایلیش 

بیلی آهنگی بنام ‘Ocean Eyes’ نوشت و از برادرش خواست که صدای او را ضبط کند و این آهنگ به موفقیت و پیشرفت بیلی منجر شد. این آهنگ در سال ۲۰۱۵ ضبط شد. این ترانه آنقدر خوب بود که بردار و خواهر بیلی این اهنگ را در پلتفرم اشتراک گذاری موسیقی SoundCloud به اشتراک گذاشتند. این اهنگ در اوایل سال ۲۰۱۶ در SoundCloud بارگذاری شد و تا ماه مارس تبدیل به یک موزیک ویدیو شد. همچنین این آهنگ در مدت کوتاهی بیش از ۱۰ میلیون بازدید ثبت کرد. در نوامبر ۲۰۱۶، یک موزیک ویدیو با رقص روی این آهنگ ضبط کرد. این آهنگ توسط ‘Darkroom’ and’ Interscope Records’ در سراسر جهان منتشر شد.

علاوه بر این در اواخر سال، بیلی آهنگ دیگری به نام ‘Six Feet Under’ منتشر کرد و با الهام گرفتن از آهنگ ‘Ocean Eyes’ چهار ریمیکس تهیه کرد. تمامی ریمیکس‌های او به بازدید‌های بزرگی تبدیل شدند و بیلی جرات کافی برای انجام دادن پروژه‌های آینده خود را بدست آورد. در فوریه سال ۲۰۱۷، تک آهنگ ‘Bellyache’ را منتشر کرد که توسط برادرش تهیه و نویسنگی شده بود.

تحولات بزرگ در زندگی بیلی ایلیش

بیلی ایلیش با این اهنگ در صدر بیلبورد هات ۱۰۰ قرار داشت و به مدت ۱۹ هفته جای اهنگ Old Town Road  را در جدول گرفت. او در شش جایزه گرمی، از جمله رکورد سال، آلبوم سال، آهنگ سال و بهترین هنرمند جدید، نامزد شده‌ است. وی هنرمندی است، که تا الان نامزد دریافت چهار جایزه بزرگ گرمی شده‌ است. اولین البوم چند آهنگه بیلی ایلیش با نام به من لبخند نزن ( Don’t Smile at Me ) پس از انتشار در ایالات متحده، انگلیس، کانادا و استرالیا، به جمع ۱۵ نفر برتر پیوست.

همچنین اولین آلبوم استودیویی او با نام، وقتی همه می‌خوابیم کجا میریم (?When We All Fall Asleep, Where Do We Go) در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ منتشر شد، این آلبوم در بیلبورد ۲۰۰ در انگلیس، کانادا و استرالیا به شماره یک رسید. هم اکنون بیلی ایلیش در RIAA هفت آهنگ طلایی و دو آهنگ نقره ای دارد. بیلی ایلیش تا به امروز، اولین و تنها هنرمندی است، که در دهه ۲۰۰۰ متولد شده و یک تک آهنگ دارد که در ایالات متحده شماره یک است.

علاوه بر این Eilish، یک آهنگ بنام “Everything I Wanted” که بازتابی از تلخی و شیرینی رسیدن او به شهرت بود منتشر کرد و به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل شد که در ۴ رشته مختلف موسیقی نامزد دریافت جایزه گرمی شده است.

سال نو، بیلی ایلیش جدید !

بیلی آیلیش و حرفه موسیقی

برنامه‌های جدید بیلی ایلیش برای سال ۲۰۲۱ طرفداران او را بسیار هیجان زده کرده است. خواننده “Bad Guy” چندی پیش به هوادارانش اعلام کرد که قصد دارد “دوره جدید” را در حرفه خود آغاز کند.

در ژانویه، ایلیش به بیلبورد گفت که سال ۲۰۲۰ را صرف ساخت آلبومی می‌کند، اما امسال این آلبوم منتشر نخواهد شد و احتمالا به سال ۲۰۲۱ موکول می‌شود. گرچه امسال طرفداران آلبوم جدید بیلی رادر اختیار نخواهند داشت ، اما انتظار میرفت وی تک آهنگ‌های جدید خود را معرفی کند که همین اتفاق نیز افتاد !

تک آهنگ های سال ۲۰۲۰

در مراسم اهدای جایزه در سال ۲۰۲۰، با برنده شدن جایزه‌های اصلی تاریخ ساز شد. در اواخر تابستان همان سال، بیلی آهنگ “My Future” را منتشر کرد. این آهنگ که در بین ۱۰ آهنگ برتر he Hot 100 قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۰ آهنگ‌های “No Time to Die” به عنوان موسیقی متن فیلم جیمز باند جدید و ” my future” منتشر شدند که مثل همیشه توجه مخاطبان زیادی را جلب کردند.

علاوه براین همانطور که به تازگی اعلام شد، بیلی آیلیش آهنگ جدید دیگری در سال ۲۰۲۰ به نام ” Therefore I Am” منتشر کرده است. این آهنگ پس از “No Time to Die” و “my future” سومین تک آهنگ ایلیش در سال ۲۰۲۰ است. ایلیش اولین بار تک آهنگ Therefore I Am را در مراسم اهدای جوایز موسیقی آمریکایی در روز یکشنبه ۲۲ نوامبر اجرا کرد.

این تک آهنگ با عکسی از خود بیلی ایلیش در glendale galleria است. این مرکز خرید بزرگ که واقع در کالیفرنیا است برای بیلی یادآور خاطرات نوجوانی او می‌باشد.

کنسرت های بیلی ایلیش در شرایط قرنطینه  

در ماه اوت Eilish و FINNEAS در کانال رادیویی NPR حضور پیدا کردند. آن‌ها در این برنامه تحت عنوانTiny Desk (Home)، آهنگ‌هایی مانند my future و everything i wanted را اجرا کردند.

فیلم کنسرت (Tiny Desk (Home با اجرای Billie Eilish و Finneas

بیلی آیلیش

همچنین روز ۲۴ ماه اکبتر ایلیش یک کنسرت مجازی اجرا کرد که به صورت زنده از لس آنجلس پخش شد. او  آهنگ‌هایی از آلبوم ?WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO اجرا کرد شامل :

  • bad guy
  • xanny
  • i love you
  • ilomilo
  • all the good girls go to hell
  • you should see me in a crown
  • bury a friend

و دیگر آهنگ‌هایی نیز مانند ocean eyes – No Time To Die – when the party’s over – everything i wanted و my future را به همراه برادرش فینیکس در کنسرت انلاین اجرا کردند.

مستند زندگی بیلی ایلیش

همچنین خبر تازه دیگر درباره برنامه‌های جدید بیلی ایلیش در سال ۲۰۲۱، مستندی است که درباره او قرار است منتشر شود.

در ماه سپتامبر ایلیش اعلام کرد که در آینده مستندی با نامBillie Eilish: The World’s a Little Blurry منتشر می‌شود. احتمالا این مستند که توسط R.J. Cutler کارگردانی شده، در فوریه سال ۲۰۲۱ در سینماها و +Apple TV پخش خواهد شد.

این خواننده و ترانه سرا ۱۹ ساله اضافه کرد که قصد دارد پس از انتشار مستند Billie Eilish: The World’s A Little Blurry، در ماه فوریه مدل موهای سبز و سیاه خود را تغییر دهد. وی گفت، نه تنها برای موهای او، بلکه این رویداد “پایان یک دوره” است.

تریلر مستند THE WORLD’S A LITTLE BLURRY

کالکشن پوشاک Billie eilish

کالکشن پوشاک Billie eilish

تازه ترین خبرهای فوریه ( اسفند ماه ) درباره کالکشن پوشاک Billie eilish بوده که سر و صدای زیادی کرده است. بیلی آیلیش ۱۹ ساله با انتشار تصاویر بالا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد کالکشن پوشاکش آماده عرضه است و طرفدارانش می‌توانند برای خرید آن‌ها اقدام کنند. او درباره جزئیات این خط تولید و محصولات جدیدش نوشته همه محصولات برند او (به غیر از جوراب ها) از پارچه‌های ارگانیک تولید شده‌اند تا برای محیط زیست مضر نباشند. همچنین برای حمایت از اقتصاد بومی بیلی ایلیش همه محصولاتش را در آمریکا و اکثرا در کالیفرنیا تولید می‌کند. او همچنین توضیح داده علت قیمت بالای پوشاک برند او استفاده از مواد بسیار با کیفیت است تا مدت زمان بیشتری پوشاکش دوام داشته باشند و درنتیجه کمتر خرید و مصرف صورت گیرد.

بیلی آیلیش برنده بهترین آهنگ اصلی در اسکار ۲۰۲۲ شد

بیلی آیلیش برنده بهترین آهنگ اصلی در اسکار 2022 شد

بیلی آیلیش، برنده بهترین آهنگ اصلی در اسکار ۲۰۲۲ برای آهنگ “No Time to Die” در آخرین قسمت از فیلم جیمز باند شد. او اولین هنرمند ۲۰ ساله است که برای یک آهنگ سه جایزه، با نام‌های امی، گرمی و گلدن گلوب دریافت کرده است.

آیلیش و برادر ۲۴ ساله اش نیز اولین ترانه سرای آمریکایی هستند که برای نوشتن یک آهنگ اصلی جیمز باند برنده جایزه شدند. برندگان قبلی ادل و سم اسمیت هر دو بریتانیایی هستند – و اتفاقاً هر دو ۲۴ ساله بودند، به ترتیب برای “Skyfall” در سال ۲۰۱۲ و “The Writing’s on the Wall” از “Spectre” در سال ۲۰۱۶.

بیلی همچنین در حال شکستن رکوردها در این زمینه است، و تبدیل به جوانترین فردی می‌شود که یک آهنگ تم برای جیمز باند می‌نویسد.

در لحظه سخنرانی بیلی آیلیش با خوشحال اسکار را نشان داد و فریاد زد: «وای. خدای من. شما بچه‌ها! این خیلی غیر قابل باور است، من می‌توانم فریاد بزنم!

در همین حال، فینیاس با کنایه گفت: «آخرین چیز، ما می‌خواهیم از والدین خود که همیشه بزرگترین منبع الهام و قهرمانان ما بوده‌اند تشکر کنیم. ما شما را به عنوان والدین دوست داریم و همچنین شما را به عنوان افراد واقعی دوست داریم. با تشکر از آکادمی قول می‌دهیم این‌ها را از دست ندهیم. ”

برچسب ها :
مطالب مرتبط
ارسال نظر
3 thoughts on “ٖٖٖٖٖٖٖٖٖٖبیوگرافی بیلی آیلیش
  • شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ at ۲:۳۶ ب٫ظ

    بنظرم بیلی بهترین خواننده هستن من خودم۱ساله ک فنشم ک ارزومه ببینمش اما متاسفانه نمیزارن ک بیاد ایران اما بازم امیدوارم ک بیاد کاقعا وجود همچنین دختری ی معجزس بیلی برای خیلیا از جمله خودم ی الگو ک با وجود هیت هایی ک میدادنو بیماریش ادامه داد شد *بیلی ایلیش! بعد۱۸ساله های اینجا چهار تا مثل اوین نیکا ولو تو خیابون با پسرا کلیپ میسازن…

    پاسخ
    • بهمن ۳۰, ۱۳۹۹ at ۲:۲۲ ق٫ظ

      دقیقا ایران نمیزاره بیلی بیاد
      من خودم میگم که ازیانا خیلی تو کنسرت هاش جیغ میزنه من توهین نمیکنم ولی….
      سلنا رو دوست دارم اما اشنایی با تیلور سوئیفت ندارم
      بیلی استایل اخلاق سبک و زندگیش ب تمام فرق داره طوری ارایش میکنه ک نه سایه و لنز و……نداره
      ی عشقه برا من

      پاسخ
  • فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ at ۱۲:۳۳ ب٫ظ

    شما بیاید امریکا من در تگزاس تد شهر استین زندگی میکنم مدرسه ایرانی هم میروم البته الان آنلاینه بیل ایلیش هم از نزدیک دیده ام
    اما کنسرت او نرفته ام

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *